naisiin suhtautuminen

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: naisiin suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

AarneAnkka kirjoitti:
BrianW kirjoitti:Miten mies, joka pystyy esittämään näin asiallista ja hyvää tekstiä, voi sitten toisaalta alentua täysin alatyyliseen ja idioottimaiseen pimpsanvonkaamiseen ja kitinään?
En uskoisi että nämä kaksi ääripäätä ovat mitenkään toisensa poissulkevia.
Ne voivat olla yhtä ja samaakin.
Melkein kaikkia kutkuttavat vessanseinätason asiat.
Niiden välttely olisi sitä samaa normeihin sitoutumista ja opeteltua sievistelyä. Minusta jopa tyhmät rääväsuut Beavis&Butthead ovat nerokkaampia kuin joku kaiken sovinnaisten tapojen kautta arvottava Matti Klinge kaikessa sivistyneisyydessään.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: naisiin suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja mölli »

Mikset kattaka et muuta johonki isoon kaupunkiin ja hanki töitä ja sitten tuot vaikka jostain kehitysmaasta eukon niin sitten ei tarvi kitistä. Niin ja jos ei ole varaa muuttaa niin ota vaikka joku kulutuslaina 10vuodeksi muutama tonni luulis kyllä auttavan. Helppo homma.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: naisiin suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

mölli kirjoitti:Mikset kattaka et muuta johonki isoon kaupunkiin ja hanki töitä ja sitten tuot vaikka jostain kehitysmaasta eukon niin sitten ei tarvi kitistä. Niin ja jos ei ole varaa muuttaa niin ota vaikka joku kulutuslaina 10vuodeksi muutama tonni luulis kyllä auttavan. Helppo homma.
Vai helppo?
Jos noin helppo, niin osoita itse minulle joku duunipaikka jonka saan ja jonka palkalla maksan Hesan vuokrat. Parin kuukauden pätkätyö ei käy, sori. Vai eikö olekaan niin helppoa? Joo joo itse pitäs löytää, mutta jos noin helppoa niin näyttäkää itse.

Laskin kerran, että jos ILMAN duunipaikkaa muutan Hesaan, maksan vuokranjämän asumistuen jälkeen, ostan Hesan kuukausilipun, saippuaa. antiperspiranttia ja ketorinia.. niin työttömyyskorvauksestani jäää käteen 3 euroa 40 senttiä per päivä ruokaan, vaatteisiin ja köh.. Karhuolueen.

Äh.. parempi kun odottelen miljonäärienoni kuolemaa, ryhdistäydyn ja yritän lukea vaikka tohtoriksi asti ja yritän petrata kirjailijantaitoja.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: naisiin suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja mölli »

Gattaca kirjoitti:
mölli kirjoitti:Mikset kattaka et muuta johonki isoon kaupunkiin ja hanki töitä ja sitten tuot vaikka jostain kehitysmaasta eukon niin sitten ei tarvi kitistä. Niin ja jos ei ole varaa muuttaa niin ota vaikka joku kulutuslaina 10vuodeksi muutama tonni luulis kyllä auttavan. Helppo homma.
Vai helppo?
Jos noin helppo, niin osoita itse minulle joku duunipaikka jonka saan ja jonka palkalla maksan Hesan vuokrat. Parin kuukauden pätkätyö ei käy, sori. Vai eikö olekaan niin helppoa? Joo joo itse pitäs löytää, mutta jos noin helppoa niin näyttäkää itse.

Laskin kerran, että jos ILMAN duunipaikkaa muutan Hesaan, maksan vuokranjämän asumistuen jälkeen, ostan Hesan kuukausilipun, saippuaa. antiperspiranttia ja ketorinia.. niin työttömyyskorvauksestani jäää käteen 3 euroa 40 senttiä per päivä ruokaan, vaatteisiin ja köh.. Karhuolueen.

Äh.. parempi kun odottelen miljonäärienoni kuolemaa, ryhdistäydyn ja yritän lukea vaikka tohtoriksi asti ja yritän petrata kirjailijantaitoja.
Muutamalla tonnilla minkä nykjään saa helposti lainaa maksaa vuokrat ja sapuskat muuta ei tarvi kunhan jossain on ollut töissä ja sitten kun pääsee ansiosidonnaiselle tai vakipaikan niin voi raahata itelle eukon jostakin kehitysmaasta. Niin mikä tässä on vaikeeta?
Dumari

Re: naisiin suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Gattaca kirjoitti: Vai helppo?
Jos noin helppo, niin osoita itse minulle joku duunipaikka jonka saan ja jonka palkalla maksan Hesan vuokrat. Vai eikö olekaan niin helppoa? Joo joo itse pitäs löytää, mutta jos noin helppoa niin näyttäkää itse.
Helppoa ei ole mikään elämässä, muu kuin sen tuhlaaminen. Sua on neuvottu(monta kertaa) Cityssä (ja varmaankin kityssä) ties kuinka monta kertaa ja silti jaksat vinkua sekä valittaa mitään tekemättä tai yrittämättä.

Josset viitsi yrittää, niin älä pyydä apua.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: naisiin suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Työtön ei saa lainaa kuin koronkiskureilta.
Ansiosidonnaista ei ole, koska vakiduunini pikkupalkasta en liitolle halunnut maksaa, eikä ansiosidonnainen oli tuonut kuin parikybää lisää työttömänä. Virhe oikeisiin aikuiiin verrattuna toki, etten ymmärtänyt, että elämän tarkoitus on hankkia kunnollinen ammatti. Se vika idealistisissa haihatteluissani toki on.

Mutta joo.. minulla on filippiiniläinen pystytisuinen fanityttö, itse otti yhteyttä. Pahempi ettei se tiedä, ettei minulla koskaan ole ollut varaa lentolippuihin :D

Dumari: en mä apua pyydäkään enkä jaksa vongatakaan. Mitä ny viimeksi yhdeltä kivalta vakkarimisulta :D
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: naisiin suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja mölli »

Gattaca kirjoitti:Työtön ei saa lainaa kuin koronkiskureilta.
Ansiosidonnaista ei ole, koska vakiduunini pikkupalkasta en liitolle halunnut maksaa, eikä ansiosidonnainen oli tuonut kuin parikybää lisää työttömänä. Virhe oikeisiin aikuiiin verrattuna toki, etten ymmärtänyt, että elämän tarkoitus on hankkia kunnollinen ammatti. Se vika idealistisissa haihatteluissani toki on.

Mutta joo.. minulla on filippiiniläinen pystytisuinen fanityttö, itse otti yhteyttä. Pahempi ettei se tiedä, ettei minulla koskaan ole ollut varaa lentolippuihin :D

Dumari: en mä apua pyydäkään enkä jaksa vongatakaan. Mitä ny viimeksi yhdeltä kivalta vakkarimisulta :D
Työllä saa rahaa ja rahalla saa monia asioita kuten pillua. Ööh ansiosidonnainen on vähintään puolet palkasta ja siihen päälle se 23 euroa päivä eli minimissään joku 30 euroa ja todennköisesti 35-45 euroa päivä.
SingleMalt

Re: naisiin suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Gattaca kirjoitti:...
Perkeleen hyvä sä olet selittämään, jeesustelemaan ja keksimään syitä kaikelle saamattomuudellesi.

Oletko ajatellut poliitikon uraa? Saattaisit olla luonnonlahjakkuus.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: naisiin suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

mölli kirjoitti:
Työllä saa rahaa ja rahalla saa monia asioita kuten pillua. Ööh ansiosidonnainen on vähintään puolet palkasta ja siihen päälle se 23 euroa päivä eli minimissään joku 30 euroa ja todennköisesti 35-45 euroa päivä.
Selittelen ja jeesustelen lisää.
Tuon laskuopin mukaan ansiosidinnaiseni olisi ollut 415 kuussa, (nettinörtteilystä yhdistykselle, 27,5h/viikko työaika perusteena) josta siitäkin varmaan maksetaan veroa. Peruspäiväraha on jotain vähän alle viissataa brutto, nettona käteen 371.

Mekanismia tuntematta mistä revit tuon 23 euroa/päivä päälle? Yleensä virastoissa kystytään saanko liiton VAI kelan rahaa. Saako muka molempia ytäaikaa ja miten se Kelan raha olisi 23 egee/per päivä, tsiisus sentään?

Edit: taitaahan se peruspäiväraha tuota luokkaa ollakin muistaakseni joku 450 (?) brutto/kk, vain 371 neton muistan, mutta vain arkipäiviltä. Mutta väitättekö, että jos olisin johinkin Liittoon kuulunut saisin YHTÄAIKAA sekä peruspäivärahan että päälle yli puolet 830 kuukausipalkastani? Noin kahdeksansataa nettokin ehkä? Valtava raha tyhjästä kun nettopalkka oli noin 700. Juku, en ole tajunnut. Kukaan ei kertonut. Onko se oikeesti noin? Sitten tosiaan olisi kannattanut lopettaa se paskaduuni paljon aikaisemmin!
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: naisiin suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja mölli »

Esimerkki 1

Palkka kuussa 1000

Töissä oltu 12 kuukautta

450/21.5 + 23.23 = 44.16 euro päivässä ansidosidonnaista.

Esimerkki 2.

Palkka kuussa 1000

Töissä oltu viimesen 12 kuukauden aikana 4 kuukautta:

4000/12 = 333.33/21.5 + 23.23 = 38.73 euroa päivä.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: naisiin suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

mölli kirjoitti:Esimerkki 1

Palkka kuussa 1000
Töissä oltu 12 kuukautta
450/21.5 + 23.23 = 44.16 euro päivässä ansidosidonnaista.

Esimerkki 2.
Palkka kuussa 1000
Töissä oltu viimesen 12 kuukauden aikana 4 kuukautta:
4000/12 = 333.33/21.5 + 23.23 = 38.73 euroa päivä.
Isoja lukuja sinulla mun tilanteeseen verrattuna

Tämä on sivulta http://www.ammattiliittosuora.fi/Resour ... aritys.htx

Esimerkki 1
Henkilön keskimääräinen kuukausipalkka on ollut 1700 euroa. Siitä vähennetään 5,10 % tel-maksua. Vähennyksen jälkeen palkka on 1613,30 euroa, joka on päivärahan perusteena oleva palkka.

1613,30 e : 21,5 = 75,04 e (perustepalkka : laskennalliset työpäivät = päiväpalkka)
75,04 e - 23,24 e = 51,80 e (päiväpalkka - perusosa = palkka, josta ansio-osa lasketaan)
51,80 e x 45 % = 23,31 e (päiväpalkan ja perusosan erotus x 45 % = ansio-osa)
23,31 e + 23,24 e = 46,55 e (ansio-osa + perusosa = ansiosidonnainen päiväraha)

1700 euron tuloilla päiväraha on 46,55 e/päivä.


MINÄ (JOS laskin oikein):
Duunissa 3 vuotta kymmenen kuukautta, ympäri vuoden miinus normit palkalliset lomat, 27,5h/viikko (5,5 h/päivä) ja JOS olisin ansiosidonnaiselle pyrkinyt:

Henkilön keskimääräinen kuukausipalkka on ollut 800 euroa. Siitä vähennetään 5,10 % tel-maksua. (Tuosta en itse tiedä mikä se mulla oli) Vähennyksen jälkeen palkka on 759,2 euroa, joka on päivärahan perusteena oleva palkka.

759.2 e : 21,5 = 35.31 e (perustepalkka : laskennalliset työpäivät = päiväpalkka)
35.31 e - 23,24 e = 12.07 e (päiväpalkka - perusosa = palkka, josta ansio-osa lasketaan)
12.07 e x 45 % = 5,43 e (päiväpalkan ja perusosan erotus x 45 % = ansio-osa)
5.43 e + 23,24 e = 28.83 e (ansio-osa + perusosa = ansiosidonnainen päiväraha)

800 euron tuloilla päiväraha on 28.83 e/päivä.
Mutta joo, olishan siitä saanut tuon 5.43 e/ "Työ"päivä lisää (miinus euro pari veroihin varmaan) ja tuo 28.83 brutto olis vähän paremmin lähestynyt palkan brutto 35.31 euroa.

Mutta.. jos olisin maksanut JÄSENMAKSUA sen 3 vuotta kymmenen kuukautta kun tuossa työssä olin... siitäkin vahvaa vähennystä "voittoihin".

Eikä tosiaankaan vaikuta, että peruspäivärahan lisäksi olisin saanut vielä YLI PUOLET palkastani! Paljon vähemmän se etuus.
Vastaa Viestiin