Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Semmonen puolikas alakroppatreeni alle tunnissa läpi tuossa, töitten ja vyysioterapian jälkeen väsyneenä. Ei uskalla kovin tuota yläosastoa nyt riuhtoa, että erottaa tuntemukset, ja kun ylihuomenna on se terapisti taas sitten.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Tissit ja hauis huudettu!! Ja treenattu, meni tunnin verran. Ja fillarillahan mä taas painelin mestoilla ja sieltä pois, sellainen 10 kilometriä sitä matkaa taas päivän mittaan kertyi, vaikka jalka onkin periaatteessa pakkolevossa. En mä enää osaa julkisia käyttääkään... :?

P.s. Viime viikolla vastaavana treenipäivänä siinä vääntöjen välissä kävi sellainen hassu sattumus, että mun päässäni pyöri ajatuksia. Ei tietenkään mitään järkeviä, mutta kuitenkin pöntössä selvästi kävi raksutusta ja silmät pyöri päässä. Ajattelin, että jos joskus hankin koiran eli hauvan, annan sille nimeksi Hauvis!! Ajattelu ei taida olla mun hommiani, jatkan siis reenaamista...enkä ota koiraa! :wink:
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Pari tuntia suunnistusta takana. Meinasi tulla keuhkot pihalle, mutta sitkeästi selvitin koko radan.
13 rastia, vajaa 6km matkaa ja aikaa meni ekan rastin 30min pummin takia vajaa 1,5h. Eli tuollainen tunti noin öpaut ilman sitä kevyttä mokaa, 1500 piirua ainoastaan suunnistettiin pieleen. =P
Joo joo, selitys ja persereikä ..
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Aito_Johanna

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Mylwin kirjoitti: suunnistusta
Suunnistus on kivaa. Pitäisi taas joskus ottaa asiakseen lähteä kuntorasteille, vai iltarastejako ne ovat nimeltään. Ovat vain niin epäkäytännöllisen matkan päässä, ettei kiireisinä arki-iltoina ehdi.

Tänään pyöräilyä n. 14 km.
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Tunti bailatinoa. Askelkuviot menivät päin helkuttia ja kroppa oli notkea kuin rautakanki pakkasella, mutta hauskaa oli, ja hiki virtasi, joten ihan kokeilemisen arvoinen juNppa oli. Kotimatkalla puolentunnin kävelylenkki, kun menin väärään bussiin.
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

½ tuntia lämmittelynä erilaisia painitekniikoita ja lukotuksia.

Lämmittelyn jälkeen 5 x 5 minuutin eriä painia, käyttäen kaikkia lukotustekniikoita kuristusotteita ja mitä mieleen tulee.
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

20min pyräilyä ja n. tunnin juNppa. Mukava tasainen syke 130-150, ja sykemittarin mukaan yli 700 kaloria. Sit täyttämään vajetta.. :P
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Yhteensä 1½ tuntia kuntonyrkkeilyä, sparrausta, kestävyysharjoituksena koukkulyöntiä vuorotellen etunojapunnerrusten kanssa. Vatsalihastreenit loppuun.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Jes. Mä tein sen. Katkaisin velttousputken. Nyt se on selätetty. Salilla ja balancessa putkeen. Tästä on taas hyvä jatkaa. Kunhan vaan nuo polvet kestäisivät :evil:
nypari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nypari »

40 minuutin rullalenkki, taitaa olla syksyn viimeisiä. En nähnyt muita rullistelijoita mailla enkä halmeilla. Ollut vähän flunssainen koko alkuviikon, mutta huomenna sitten puntille. Kai se tästä taas kun tulen virkeämmäksi...
Gina

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Gina »

Oli hyvä valmennus eilen. Vähän rääppimällä käytiin asioita läpi kun aikaa oli niin toivottoman vähän mutta sain montaa hyvää toimivaa ajatusta. Musta otettii kuvallista todistusaineistoa ja HUOMHUOM! istuin ainakin puolessa kuvista perseeni päällä satulassa.

:hail: itselleni
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Aamulla heti heräämisen ja alkuverryttelyn jälkeen 30min kevyt hölkkä. Tuntui hyvältä, ja ilmakin oli mitä mainioin. Illalla voisi mennä tanssahtelemaan, mikäli tästä Syö-Enemmän-Kuin-Jaksat-koomasta selviää siihen mennessä.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Salilla ja balancessa. En tiiä jaksaako tanssia harrastaa enää tälle päivälle.
ManZel

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja ManZel »

Mylwin kirjoitti:pummin takia vajaa 1,5h
Suunnistuksessa ihanuudet:

- Pummi (sitä tunnetta on vaikea sanoin kuivailla)
- Vanhentunut kartta ( esim. Löydät kartalta hyvän oikopolun, mutta tullessasi paikalle, edessä on avohakkuualue tai tiheä vesakko.)

Muutama vuosi sitten, muutaman vuoden ajan, harrastin suunnistusta ns ½ tosissani. Vaikka viimeisestä kilpailusta on kulunut jo useita vuosia, eivät nämä edellä mainitut muistot ole mielestä mihinkään kadonneet. =)

Itse asiaan: Mitään fyysistä en ole tehnyt. Päätäni olen jonkin verran käyttänyt, muttei sekään näytä oikein toimivan.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Tällä viikolla en ole muuta ehtinyt kun ratsastaan kolmea eri hevosta. Tänään oli tunti lainatamman kans, olikin tosi tehokasta kun meitä oli tunnilla vaan 2.
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Eilen pari tuntia tanssia baarissa, aamulla reisi-vatsa-peppu-akseli ilmoitti treenin olleen vähintään kohtuullinen. Aamulla pyöräily kaupunkiin 15min, salilla jatkot kuntopyörällä 20min, BodyBalancea tunti ja sitten vielä pyöräily kotiin 15 min.

Äskeisen sämpylätaikinan vaivaamisenkin voisi ajatella menevän treenistä. Puuh! :P
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Olin Exsatin kanssa samalla balance-tunnilla :)

Vielä bodypumpiin ois tarkotus parin tunnin päästä mennä pumppimaan.

..ah, voin haistaa sämpylöiden ihanaisen tuoksun tänne asti.
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

irmelianneli kirjoitti: ..ah, voin haistaa sämpylöiden ihanaisen tuoksun tänne asti.
Haluuks kuvan? :wink:
Gina

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Gina »

kesseli kirjoitti:kuis Markon valmennus meni? saitko paljon irti?

toiset kehuu kamalasti ja toiset sanoo etteivät hänen avullaan löydä mitään uutta. mä kyllä diggaan.

DrD.
Oli se hyvä. Tosin tunnin perusteella on paha sanoa mitään kattavaa, mutta lupasivat sen aika pian järjestää uudelleen ja nyt 2 tai 3 päiväisenä. Tunnin kulku oli aika sekava ja asioita käytiin ihan tosi kiivaaseen tahtiin. Tätä mä kyllä pistin osaksi sen piikkiin että kai se halus saada jonkinlaista yleiskuvaa meidän osaamisesta.

Tehtävän anto oli kyllä hieman epäselvää ja asiat ois pitänyt tehdä NYT mikä teki valmistelusta hieman hankalaa. :D

Mutta silti, mä sain sieltä monta hyvää oivallusta, erityisesti kevennykseen liittyen ja istuntaan yleensäkin. Se on jännä, vaikka harvoin sitä nykyään mitään sellaista uutta kuulee mitä ei jo periaatteessa tietäisi, niin kun joku sanoo saman asian jotenkin toisin, niin sen saakin yhtäkkiä todella oivallettua. Myös hyviä harjoituksia kiemuraurilla ja temponmuutoksiin liittyen, joita on tullut kotonakin nyt tehtyä. Vois muuten tunneillekin soveltaa, hmm.

Enempi oisin vielä kaivannut yksilöllistä palautetta liittyen meidän suoritukseen ratsukkona, vahvuuksista ja heikkouksista. Mutta mä tapaan kyllä saada suuni auki, joten kyselin aika ahkerasti, ja kysyvälle vastataan. :)

Yleisfiilis oli siis positiivinen, odotan innolla seuraavaa kertaa. :)

Sitten siitä istunnasta....

Mä jynkytin ihan tosi pitkän pätkän tässä ilman jalustimia että ois pakko istua perseensä päälle. Hirmu paljon sai miettiä rentoutta, selän pyöreyttä, nojaamista taaksepäin. Jopa kyljistäni löysin jännitteitä. Reidet on pitänyt kääntää satulasta irti, jolloinka alapohkeen saa hevoseen kiinni, ylläriylläri. Tämä tuottaa edelleen eniten ongelmia, varsinkin kun hevonen on sellainen sähikäinen niin sitä pohkeenkäyttöä jotenkin hölmösti arastelee. Jalustimien laitto jalkaan antoi uudeksi ajattelun aiheeksi nilkkojen ja polvien rentouden, eritoten siitymissä. Näistä nilkoistahan meillä oli jo Kesselin kans puhetta.... Kun ne on niin löysät niin ne painuu ihan itekseen sinne alas. Vaikea pitää vastaan ettei ne nuljua ja silti olla rento. Ja sit siirtymissä sitä työntää itsensä satulasta irti ja kramppaa käden ja yläkropan.

No nyt musta sitten tuntuu että kun olen istunut niin ahkeraan niin olen onnistunut jumittaan hevoseni selän :D Pitää antaa sen nyt olla vähän helpommalla hetken... jos vaikka istuis välillä jonkun muun selässä. Tänään tosin hyppäsin kakaran kanssa, oli tosi kivaa. Sitä paitsi jumppa saattaa noihin jumeihin auttaakin. Aika vähän olen sen kanssa hypännyt, se vaan tahtoo korostaa sen sähläystä ja kuumumista. Mutta oli tosi kivaa, ihan pikkasen innostuin ahnehtimaan ja piti viimestä okseria metriin asti korottaa kun meni niin sujuvasti ;) Sitten onneksi tajusin lopettaa, vaikka pitikin itseä käskyttää, ei liian hankalia passaa vielä asettaa. Suomenhevosen nyt ei tarvii paljon isompia hypätäkkään. Mutta oli se mukavaa, molemmista. Hevosenhoitaja videoi, näyttikin aika hyvältä, jes. :jee:

:hep: :hep: :hep: :hep: :hep: :hep: :hep: :hep: :hep: :hep: :hep: :hep:
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Kävin eilen punttiksella ja uimassa. Punttiksella tein melkein kaiken mahdollisen ja uimassa vähän vähemmän. Tuli kovin onnellinen olo tuon jälkeen. Huomenissa olisi tarkoitus mennä taas uimaan ja hoitamaan tätä jumalaista vartaloa.
Kikkelis kokkelis.
Gina

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Gina »

kesseli kirjoitti:tai eipä mun enää tässä tarvitse kommentoida. mehän puhuttiin viime yönä aiheesta aika hiton pitkään sätissä ja mesessä. oli hyvä keskustelu.

dikki
Oli. Kiitos :h:

Nyt pitäis olla ehottomasti useempi hevonen kun on hirvee höyläysinto päällä. Muksulla on kyllä selkä jumissa ja tuntsareilla on hommaa ihan riittävästi muutenkin. Kipeäksikin tulin joten se niistä urheiluista :evil:

Mulla on kauhean huono omatunto kun en harrasta mitään aerobista, rullistelukelienkin mentyä.... Miten saisin pakotettua itseni lenkille tai jotain? Uiminen ois kans kivaa, mutta en tiedä täyttääkö se tuota aerobisen liikunnan vaatimusta. Hippoksessakin puhuttiin tästä, heti tunnistin itseni.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Gina kirjoitti:Miten saisin pakotettua itseni lenkille tai jotain? Uiminen ois kans kivaa, mutta en tiedä täyttääkö se tuota aerobisen liikunnan vaatimusta. Hippoksessakin puhuttiin tästä, heti tunnistin itseni.
Vesijumppa + uinti on loistava kombo, fysiatrin mukaan. Jumppa kestää n. 30 min, ja sen jälkeen n. 20 min kunnon uintia, niin tulee tehokasta liikuntaa harrastettua. Tota vesijumppaa on kuulemma aika paljolti kaikissa uimahalleissa ympäri maan, joten luulis Oulusestakin löytyvän ;)
The great club outshines the individual, always and forever.
Gina

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Gina »

Elppis kirjoitti:
Gina kirjoitti:Miten saisin pakotettua itseni lenkille tai jotain? Uiminen ois kans kivaa, mutta en tiedä täyttääkö se tuota aerobisen liikunnan vaatimusta. Hippoksessakin puhuttiin tästä, heti tunnistin itseni.
Vesijumppa + uinti on loistava kombo, fysiatrin mukaan. Jumppa kestää n. 30 min, ja sen jälkeen n. 20 min kunnon uintia, niin tulee tehokasta liikuntaa harrastettua. Tota vesijumppaa on kuulemma aika paljolti kaikissa uimahalleissa ympäri maan, joten luulis Oulusestakin löytyvän ;)
Hmm. Pistän harkintaan... vesi on elementtinä kiva, ei tuu hiki. Toisaalta, kyllä se lenkkeilykin helpottaa kun jaksais käydä vaan. Hitto kun pääsis joskus töistä ihmisten aikaan niin tulis mentyä, illalla sen sais helpoiten aikaiseksi. Seliseli.... eihän se oo kuin ottaa itseään niskasta kii ja rueta käymään aamulenkillä. Tää on nyt puolittainen lupaus sitten.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Gina kyl se uiminen nostaa kuntoa hyvin, mut pitää uida tosi reippaasti ja vetää vaikka intervalleja. Mulla olis kova hinku päästä johonkin uintitekniikkakurssille, kroolaus on vähän vielä hakusessa.

Mulla on nyt kolme heppaa ratsastettavana, hyvää vaihtelua kun kaikki on ihan erilaisia: yks touhottaja, yks vähän keskeneräinen ja yks laiska puskakyttääjä.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Jo loppui rötväily! Tiukka treeni tuli vetäistyä, kesti venyttelyineen lähes kaksi tuntia, mikä on jo hiukan liian pitkä aika. Alle puolentoista tunnin tuota ei kyllä vedä kirveelläkään, olettaen että palautumisajat ovat kropan isoille lihaksille (reidet ja kropan ojentaja) sopivan pitkät.

Eli kintut tuli tekaistua + alaselän voimanopeus ja vatsat. Alaselkä alkaa selkeästi vahvistumaan, mikä ilmenee paitsi tietenkin alaselkään kohdistuvien sarjapainojen nousuna, myös kyykkytekniikan stabiloitumisena. Tämähän olikin juuri yksi niistä erikoishuomiota vaatineista yksityiskohdista joista aiemmin jo kiroilinkin, joten homma on lähtenyt toimimaan oikeaan suuntaan. Hyvä näin, matka jatkuu...
Vastaa Viestiin