Fobiat

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ebola

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Sudenhenki kirjoitti: Predatorilta.
Mä olen kyllä nähnyt aimo kasan eroottisia unia predatorista, kaikenlaista.
Joku vois analysoida kityläisenä mitä nuo unet kertoo.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja saira »

AarneAnkka kirjoitti: Mulla on semmoinen fobia etten uskalla uida järvessä ilman uikkareita. Pelkään että hauki tulee ja haukkaa kelleihin kiinni.
Mulla ei kyl siitä pelkoa... Sen tähän haikammoon ku lisäis...
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja brona »

Mä pelkään korkeita paikkoja. Maatalousharjoittelussa ollessani mun piti maalata päärakennus, jonka päädyt oli kymmenisen metriä korkeat. Kerroin pelostani isännälle, joka maanantaiaamuna iloisena kertoi rakentaneensa itse telineet ja maalanneensa ylimmät pari metriä valmiiksi. Kylläpä helpotti. Killuin sitten kahdeksassa metrissä kahden tellingin välissä olevalla kiikkerällä kakkosnelosella, joka oli vielä jämälauta eli toinen puoli kupera. Lauta keinahti, maalipönttökin taisi pudota, puristin lautaa rystyset valkoisena ja hengittämättä. Hengitys ja tieto elossaolosta palautuivat pikkuhiljaa. Vartin kuluttua alkoi vituttaa niin paljon, että uskalsin yrittää hivuttautua pois lankulta. Emäntä huusi syömään kesken kirveen etsinnän, joten tellingit (ja isäntä) jäivät ehjiksi. Talonkin maalasin perkele.
...
PerttiMakimaa

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

1108 kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Mikähän tähän auttaisi?
Betonisaappaat ja hyppy pohjanlahteen risteilyaluksesta.
Vaikkakin se varmaankin auttaisi primääriseen ongelmaan se saattaisi haitata hieman jokapäiväistä elämääni. Jatketaanhan kehittelyä vielä.
Mulli75

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

No ei mitään hallitsematonta.

Huvitti viime talven Aasian reissulla kun väsyneenä olin menossa nukkumaan niin torakalla alkoi bileet.
Elämäni ensimmäinen kerta kun näin semmoisen elävänä.

Karjaisin isosti kauhusta, sen jälkeen naurettiin kaverin kanssa koko jutulle kun torakka oli tapettu.

Asiat joita ei tunne/tunnista aiheuttaa erilaisia reaktioita. :D
Ebola

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Mulli75 kirjoitti:
Karjaisin isosti kauhusta, sen jälkeen naurettiin kaverin kanssa koko jutulle kun torakka oli tapettu.
Periaatteessa torakoita ei kannata tappaa, tai ainakin viedä raato kauas pois omasta huoneesta esim. Niillä kun on tapana haistaa tai jotain muuta vastaavaa oman lajinsa ruumis, jolloin seuraavan kerran silmät avatessaan voikin olla torakka armeija edessä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Olkaa hei hiljaa... mulla oli pienempänä (12-15 vuotiaana, kun uin vielä kilpaakin) kammo, että vedessä on krokotiilejä. UIMA-ALTAASSA! Jossain vaiheessa uintia tuli sellainen tunne, että nyt se on perässä ja sit mentiin. Ei ihme että menestyin ihan hyvin :D

(krokotiilipelko tuli zambezi-joessa, jossa kävin pulahtamassa. Kalastusoppaana toiminut mies huusi täysillä että "älä liiku, älä edes räpäytä silmiä". Tuli viereen veneellä ja paiskoi airolla vettä veneen toisella puolella, samalla kun toinen musta mies vetäs meikäläisen veneeseen. Syvyys oli n. 50cm. Ympärillä oli ollut kuusi krokotiiliä checking me out.. ehanaa!)
The great club outshines the individual, always and forever.
mustakikkeli

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Ebola kirjoitti:Tyypillisesti katson aina kaikki kamalat hai elokuvat ja dokumentit. masokisti kun olen. Voin ainoastaan lohduttautua sillä et todennäköisesti hain kohdatessa kuolisin nopsaan sydänkohtaukseen.
Voit psyykata itseäsi sillä että hain ainoita luontaisia vihollisia ovat toiset hait ja ihmiset, joten periaatteessa haiden pitäisi luikkia meitä pakoon. :twisted:
killkill

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja killkill »

Ebola kirjoitti:Joku vois analysoida kityläisenä mitä nuo unet kertoo.
Äkkiä tulee mieleen, että koska miesmakusi tuntuu olevan vähän macho [Vin Diesel] ja ennakkoluuloton [Predator]... koet ehkä että arkielämässäsi olet oman elämäsi herra, mutta kaipaat selkeästi käskijää makuuhuoneessa. Olet sikäli "vanhanaikainen", ettet voi sietää lässyttäviä pehmomiehiä - osaat kuitenkin arvostaa miehessä voiman ja herkkyyden yhdistelmää. Miehen pitää mielestäsi olla mies, eikä mitään käpykaartilainen kynäniska. Koko herättää sinussa turvallisuudentunteita, joiden puute saattaa kummuta jostain lapsuuden ikävästä tapahtumasta. Ehkä isäsuhteesi on ongelmallinen tai joku muu "mies elämässäsi" on satuttanut sinua kun olet pieni?

:D
mustakikkeli kirjoitti:joten periaatteessa haiden pitäisi luikkia meitä pakoon. :twisted:
Useimmat luikkivatkin. Tiikeri- ja härkähait ovat varsin pelottomia ja agressiivisia.
mustakikkeli

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

brona kirjoitti:Mä pelkään korkeita paikkoja.
Sama täällä, mutta ehkä se on enemmän tasolla "terve pelko" kuin täysi kyvyttömyys. Joskus koululaisena kiipesin sen enempää ajattelematta muina miehinä hakemaan parikerroksisen talon katolle lentänyttä pesäpalloa. Vasta ylhäällä, heittäessäni pallon alas, tajusin kuinka perkeleen korkealla olin. Alastulo oli jotenkin paaaljon vaikeampaa ja hitaampaa kuin ylösmeno, varsinkin alku kun yritin pakittaa katolta takaisin tikapuille ja löytää jalansijat. Tikapuut olivat sellaiset normaalit seinää pitkin suoraan nousevat, ilman mitään turvakaaria tai muita.

Kouluaikoina myös pelästyin käydessämme luokkaretkellä jossain ydinvoimalassa kiertokäynnillä, kun kävelimme jonkin matkaa jollain tasolla jonka vieressä oli 10 m pudotus alemmalle tasanteelle, ilman mitään kaiteita tai muita. En pystynyt ymmärtämään miten sinne oli tuollaisia turvattomia paikkoja rakennettu, ja miksi koululaisia liikuteltiin niitä pitkin. Muistelen että selässäni valui kylmä hiki kävellessäni "kuilun" vierellä.

No, saas nähdä iskevätkö fobiat kunnolla kun pääsen vihdoinkin sille seinäkiipeilykurssille...
Ebola

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Ebola »

killkill kirjoitti:
Äkkiä tulee mieleen, että koska miesmakusi tuntuu olevan vähän macho [Vin Diesel] ja ennakkoluuloton [Predator]... koet ehkä että arkielämässäsi olet oman elämäsi herra, mutta kaipaat selkeästi käskijää makuuhuoneessa. Olet sikäli "vanhanaikainen", ettet voi sietää lässyttäviä pehmomiehiä - osaat kuitenkin arvostaa miehessä voiman ja herkkyyden yhdistelmää. Miehen pitää mielestäsi olla mies, eikä mitään käpykaartilainen kynäniska. Koko herättää sinussa turvallisuudentunteita, joiden puute saattaa kummuta jostain lapsuuden ikävästä tapahtumasta. Ehkä isäsuhteesi on ongelmallinen tai joku muu "mies elämässäsi" on satuttanut sinua kun olet pieni?

:D
:roll: :oops: :cheer: Paitsi että isä suhde on ihan kyNppi, muut voisiNkin uskoa :P
killkill

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja killkill »

Ebola kirjoitti: :cheer:
Kiitos, kiitos. Nipulla itsestäänselvyyksiä ja kohtuullisella oikeinkirjoituksella minusta tuli kertaheitolla dr ePhil. Ensimmäinen kirja julkaistaan sitten ensi kuun lopussa ja vastaanotto aukeaa elokuussa. Niin ja kaikki joftuu zekzistä, ja! Te tarvitze enemphi zekziä!!
Elukka

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Elukka »

AarneAnkka kirjoitti:
Elukka kirjoitti: Kaikkein iljettäviNpiä on minusta sellaiset otukset, jotka yrittää ängetä ihon alle loisimaan
Minni-kissa?
:rofl: Se koettaa tunkea vaan iholle, ei sen alle. Keiltämättä se peukalotaipeen tms. imuttelu ja kynsillä talluroiminen ovat aika ikäviä, jos itse haluaisi mieluummin nukkua. :?

Lähinnä tarkoitin esim. bilhartzian tyyppisiä iljetyksiä, joita onneksi on koto-Suomessa aika vähän.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Jalat, pallot, korkeat huterat paikat, ja hammaslääkäri.
Oikeastaan mitään varsinaista fobiaa noista ei ole, kauhistuttaa vaan.

Vedestä tulikin mieleeni; En pelkää uida avovesissä, mikäli tiedän allani olevan vaikka 20 metriä vettä, mutta jos joudun matalikolle, mikä pohjaa en tunne sataprosenttisesti, panikoin, ja käyn täysin hysteeriseksi, yritän vain kellua mahdollisimman pinnassa tai varoen uida pois, syvempiin vesiin.
Siis toisinsanoen kammoan kai järven pohjaa?

Joskus uintireissulla matalikolle harhauduttuani minut on tultu hakemaan veneellä, sillä en ole paniikiltani kyennyt enää uimaan takaisin syvemmälle, olen vain kellunut ja kirkunut hysteerisenä, kun olen tuntenut pohjan tai kasvien hipaisuja iholla, yyyh.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Elukka

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Elukka »

LillyMunster kirjoitti:Siis toisinsanoen kammoan kai järven pohjaa?
Hei, toi on mullekin tuttu fobia! :komp: Väkisinkin tulee mieleen, että niljakkaiden vesikasvien lisäksi pohjamudassa voi piileskellä iiliäisiä, vesiskorpioneja ja muita luonnottomia kammotuksia. :shock: *puist.*
Lisäksi olen joskus nähnyt unen järven pohjassa asuvasta tappajasienestä, joka sulatti kaiken mihin koski: jopa kivet, joilla koetin paiskoa sienikasvustoa hajalle. :shock:
Elukka

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Elukka »

<double or nothing>
Viimeksi muokannut Elukka, 04.07.2006 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
swirl

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mulla on paha lintu- ja perhosfobia. Liittyy jotenkin siihen siipien läpsyttelyyn. Myöskään korkeat paikat eivät ole mieleeni, alkaa heti pyörryttää ja oksettaa...
AarneAnkka

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

killkill kirjoitti:koet ehkä että arkielämässäsi olet oman elämäsi herra, mutta kaipaat selkeästi käskijää makuuhuoneessa. Olet sikäli "vanhanaikainen", ettet voi sietää lässyttäviä pehmomiehiä (....) Koko herättää sinussa turvallisuudentunteita (...)
Eikö tämä analyysi nyt päde melkeinpä kaikkiin naisiin?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Itelläni on tällähetkellä yksi ja sekin on parantumassa: Ampiaiset.Johtuu tasan tarkaan siitä nuoruuden kesästä kun pisti peräkkäisinä päivinä samaan kohtaan.

No,ennen pelkäsin hämähäkkejä,korkeita paikkoja,jotain käärmeitä & skorppareita,sekä mielenterveys sairauksia,lähinnä skitsofreniaa.

Onneksi nykyään omistan hämähäkin,enkä pelkää vaan enemänkin tykkään skorppareista ja käärmeistä.Niin ja mielenterveyteni puolesta ei enään pelota,jos se ois lahonnut niin se ois tehnyt sen jo.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Noriyumi

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Elppis kirjoitti: (krokotiilipelko tuli zambezi-joessa, jossa kävin pulahtamassa. Kalastusoppaana toiminut mies huusi täysillä että "älä liiku, älä edes räpäytä silmiä". Tuli viereen veneellä ja paiskoi airolla vettä veneen toisella puolella, samalla kun toinen musta mies vetäs meikäläisen veneeseen. Syvyys oli n. 50cm. Ympärillä oli ollut kuusi krokotiiliä checking me out.. ehanaa!)
Hyi saakeli!!! :shock:

No mun jonkinlaiset fobiat ovat putoamisen tunne joka juontaa siitä kun Praternin huvipuistossa Wienissä vuoristoradan turvakaide ei ekana mennyt paikalleen. Sitten 9/11 ja muut sen jälkeen tapahtuneet lentokoneonnettomuudet myötävaikuttivat asiaan. Pelkään siis putoamista (kun esim lennon aikana on turbulenssia) mutta en pelkää korkeita paikkoja.
Vastaa Viestiin