Vitutusketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
silsakenraali™

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

segma kirjoitti: Ei voi käsittää, miten ihmisillä on niin kiireinen elämä, ettei ehdi yhteen saakelin viestiin vastata.
Voin joskus käsittää, mutten hyväksy sitä. Useinhan asia menee niin, että se on aina se sama tyyppi, joka jättää vastaamatta viestiin tai vastaa niin suurella viiveellä, ettei vastaamista voi pitää kuin välillisenä vittuiluna. Mä olen ainakin tasan niin putkiaivo, että peilaan toimintaa itseeni, joka pyrin vastaan heti kun kerkiän eli usein tosi pian. Kyse on mun mielestä kohteliaisuudesta, toisen huomioon ottamisesta. Kiire on tällöin usein pelkkä tekosyy.

OT: Yksi palstalainen saa multa ison halin siitä, että vastaa aina tosi pian tekstiviesteihini. Uskon, että hän tunnistaa itsensä tästä.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Ehkäpä noinkin Filo. Mutta koska olen itsekin havainnut että tekstariin vastaaminen saattaa monilla, itseni mukaanlukien, kestää kauemmin kuin mitä jaksaisi odottaa, soitan mielummin. Varsinkin jos kyseessä on jokin asia johon haluan vastauksen heti tai nyt. Eli lähettämäni tekstarit ovat harvoin mitenkään tarkeätä luonnetta olevia.

Jos taas toinen on "pahassa paikassa" hänen ei tarvitse vastata. Ja jossei vastaa lähetän tekstarin. Se on niinq kakkosvaihtoehto.


Mut On Topic: Mua vituttaa tää aivopieruripuli. Milläs lääkityksellä tän sais loppumaan?
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
mustakikkeli

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

segma kirjoitti:
Patz kirjoitti:Voi vittu että vituttaa kun tekstiviestiin, jossa oli selkeä kysymys, ei vastata saman vuorokauden aikana!!1
ALLLLLLLLLLLLEKIRJOITUS!! Ei voi käsittää, miten ihmisillä on niin kiireinen elämä, ettei ehdi yhteen saakelin viestiin vastata. Kun se luuroke kuitenkin kulkee käytännössä kaikilla joka paikassa mukana. Siksi en nykyään tekstiviesteile juuri kenellekään.
En muista olenko syyllistynyt tuohon, mutta syitä joita voisin kuvitella:

1. Ei ole varma mitä mieltä on kysymyksestä ja mitä siihen vastaisi.

2. Kokee yhteydenottajan jollain tapaa negatiivisesti eikä halua olla häneen yhteydessä (esim. eräs exäni oli tällainen, monesti vastaukseni hänelle viipyivät, ja saatoin vastata "Kyselet tyhmiä", koska välillä hän oikeasti teki niin.).

3. Jonkinlaista vallan ja riippumattomuuden osoitusta toista kohtaan. "Älä luulekaan että olisit minulle niin tärkeä ihminen."

4. Yksinkertaisesti laiskuus ja flegmaattisuus. Onko henkilö muutenkin tällainen luonteeltaan?

5. Kiire + unohdus.

Auttoiko?
silsakenraali™

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Vielä aiheesta, mikään ei estä ottamasta tätä usein yksipuolista "ongelmaa" puheeksi aiheuttajan kanssa. Olen muutaman kerran maininnut rakentavassa hengessä asiasta ja yhteisymmärryksessä olemme päätyneet "aselepoon."

Tästä tulikin mieleeni hyvä esimerkkitapaus eli baariin pyytäminen. Mites on, voiko jättää vastaamatta hyvällä omatunnolla rinnastaen vastaamattomuuden kieltäväksi vastaukseksi? Eihän se nyt ainakaan sama asia ole.
segma

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja segma »

Minusta viestiin vastaamisen viivyttäminen päiväkaupalla (siis nimenomaan päivä, viimeistään nukkumaan mennessä takuulla jokainen tarkistaa viestinsä ennen luurin sulkemista/äänettömälle laittamista/herätyksen asettamista/muuten vaan) on sama kuin jos esittäisi kysymyksen naamatusten ja toinen joko ei olisi kuulevinaankaan tai lähtisi kävelemään kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Ihan pirun epäkohteliasta se ainakin on.

Mojo: Jos se tyyppi ei vastaa viestiin niin vastaako se mielellään puheluun joka sisältää saman kysymyksen?
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Mojo »

segma kirjoitti:Mojo: Jos se tyyppi ei vastaa viestiin niin vastaako se mielellään puheluun joka sisältää saman kysymyksen?
En oikein ymmärtänyt mutta... Jos ei se tyyppi vastaa soittoon, hän on joko "pahassa paikassa" tai hän ei halua kommunikoida kanssasi. Jos hän vastaamatta jätämisen jälkeiseen tekstariinkaan ei vastaa (oletus: viesti on tärkeä) siedettävissä olevan ajan sisällä kallistun vielä enemmän jälkimmäiseen vaihtoehtoon.

Mutta empiirisen tutkimukseni mukaan ihmiset vastaavat soittoon herkemmin kuin viestiin. Sillä tekstaaminen on niin yleispätevä tapa pitää paskapuhekommunikaatiota ja juoruilua yllä nykyään, että ihminen jos toinenkin luulee että soitto on jotain aivan erinomaisen tärkeää ja täten vastaa.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
safi

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja safi »

Mä kuulun siihen ryhmään, joka harvemmin viitsii mihinkään tekstareihin edes vastata. Tärkeät asiat hoidetaan puhelimitse puhumalla/ tai soittopyyntö vastaajaan.

Yksi syy on se, että puhelimessani on todella surkean monimutkainen tuo tekstiviestien näpyttely systeemi ja siitä syystä aivan helkutin hidas. Ei vaan jaksa, kykene tai viitsi. Tuttavat ovat jo oppineet soittamaan asiansa, koska muuten vastaus kyllä viipyy, ehkä jopa loputtomiin.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mulla on kans tota tekstiviestiahdistusta ilmassa..

Vittu, kävin eilen pesemässä autoni. Nyt se on jo ihan hirveän näköinen. Tahtoo autotallin!!
mustakikkeli

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Millä sä sen oikein pesit?
bedlam

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Nukuttaa, mutta en älyä mennä nukkumaan. Ja sekös vituttaa!
Rouva Pupu

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

bedlam kirjoitti:Nukuttaa, mutta en älyä mennä nukkumaan. Ja sekös vituttaa!
Voin lainata sulle mun nukkumattia, mä olen jo hieman kyllästynyt siihen. Sillä on aika tujut unihiekat.
Rouva Pupu

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Vanhemmat osaa olla joskus hiukan outoja sille päälle sattuessaan. Tänään kyseessä oli isukki. Kuutisen viikkoa sitten soitti ja tiedusteli josko voisi tämän kuun lopussa tulla sieltä kaukaa kyläilemään, totesin että katsellaan, kun miehellä on loma ja kaikkea eikä tietoa onko kotona. Tämä nyt sitten jotenkin tarkoittaa sitä että meille menee vinksin vonksin, koska en tiennyt onko mies kotona kuun lopussa vai ei. Kohteliaasti yritin selittää, että me ollaan semmosia extempore ihmisiä, jotka ei suunnittele etukäteen kaikkea, eikä näin ollen voi tietää noin pitkälle muuta kuin sen että jonnekin menee, mutta ei sitä koska.
Ei ilmeisesti mennyt jakeluun, koska tupakointini ilmeisesti viestittää että elämässäni on jotain vaikeuksia, yritin siihen sitten, että ehkä tuohon sopisi vaikka ennemmin viina ja huumeet.
Ei tainnut mennä jakeluun.
:roll:

Ihana isukki on ei siinä mitään, mutta aika usein hiukan tampio, ei voi muuta sanoa.
segma

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja segma »

Mojo kirjoitti:En oikein ymmärtänyt mutta... Jos ei se tyyppi vastaa soittoon, hän on joko "pahassa paikassa" tai hän ei halua kommunikoida kanssasi. Jos hän vastaamatta jätämisen jälkeiseen tekstariinkaan ei vastaa (oletus: viesti on tärkeä) siedettävissä olevan ajan sisällä kallistun vielä enemmän jälkimmäiseen vaihtoehtoon.

Mutta empiirisen tutkimukseni mukaan ihmiset vastaavat soittoon herkemmin kuin viestiin. Sillä tekstaaminen on niin yleispätevä tapa pitää paskapuhekommunikaatiota ja juoruilua yllä nykyään, että ihminen jos toinenkin luulee että soitto on jotain aivan erinomaisen tärkeää ja täten vastaa.
Tarkoitin siis sanoa, että jos laitan kuvitteellisessa rinnakkaistodellisuudessa kysymykseni tekstiviestillä, niin vastaako tyyppi jotenkin vähemmän mielummin kysymykseen siinä tekstimuodossa kuin jos se olisi esitetty suullisesti?

Noin yleisesti olen ihan vitun huono puhumaan puhelimessa, ja jotenkin tuntuu typerältä vaivata ihmistä jonkin yhden kysymyksen takia soiton verran. Äh, meni jo mielenkiinto perustella kantaani sen enempää. Siitä tuskin kukaan mitään hyötyisi muutenkaan.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Mojo »

segma kirjoitti:Tarkoitin siis sanoa, että jos laitan kuvitteellisessa rinnakkaistodellisuudessa kysymykseni tekstiviestillä, niin vastaako tyyppi jotenkin vähemmän mielummin kysymykseen siinä tekstimuodossa kuin jos se olisi esitetty suullisesti?


Ei, yhtä paljon se ihminen sua silti vihaa. Mutta minä taas tarkoitin sanoa että ihminen vastaa puheluun herkemmin kuin viestiin. Viestin hän lukaisee ja päättää sitten vastaako vaiko ei. Soittaessa sitä mahdollisuutta ei suoda, vaan jos vastaa puheluun on, tökerön moukan leiman uhalla (luuri korvaan), vastattava siihen kysymykseen.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
AarneAnkka

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Mojo kirjoitti:Jos kuitenkin mainosten alkaessa surffailet muille kanaville, muistuttaa kanava/palveluntarjoaja sinua pienellä maksuvaatimuksella...
Siskollani on satelliittikanavat joista hän maksaa €40 / kk (ja siitä huolimatta on mainoksia). He ovat ratkaisseet tämän pröbleemän siten, että kaikilla kanavilla on mainoskatkot tasan yhtaikaa. Eli kun mainoskatko alkaa, kanavasurffailusta ei ole mitään hyötyä.

Tosin homma saadaan toimimaan kunnolla vasta kun saadaan rakennettua sohva joka kahlitsee katsojan kiinni mainoskatkon ajaksi, sekä jääkaappi joka menee samaiseksi ajaksi lukkoon. Ja kaukosäädin joka estää volyymin laskemisen ja/tai television sammuttamisen.

Sekin muuten vituttaa että mainoskatkojen volyymitaso on järjestään kaksinkertainen ohjelman volyymiin. Kuuluu jääkaapille asti, se siinä kai on ideana, perkele.
Mulli75

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Vielä ei vituta, mutta projektissa on siihen sopivat ainekset.
Onneksi lähden projektin toteutuksen jälkeen lomalle ja seuranta jää muille. Kyllä sen kuulee sitten lomalta paluun jälkeen miten meni.
Bliss

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Bliss »

segma kirjoitti:
Patz kirjoitti:Voi vittu että vituttaa kun tekstiviestiin, jossa oli selkeä kysymys, ei vastata saman vuorokauden aikana!!1
ALLLLLLLLLLLLEKIRJOITUS!! Ei voi käsittää, miten ihmisillä on niin kiireinen elämä, ettei ehdi yhteen saakelin viestiin vastata. Kun se luuroke kuitenkin kulkee käytännössä kaikilla joka paikassa mukana. Siksi en nykyään tekstiviesteile juuri kenellekään.
Omalta osaltani esitän yhden vaihtoehdon...
Puhelin saattaa olla ihan tarkoituksella suljettu päiväkausia, koska ei kukaan ihminen (en mä ainakaan) jaksa ja viitsi olla kaiken aikaa tavoitettavissa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tuntuu ylivoimaisen rankalta ostaa kissanhiekkaa, ja kun sitä vihdoin eilen ostin ja tuskalla raahasin kotiin, se ei edes riittänyt molempiin laatikoihin. Mä joudun TAAS raahaamaan säkkiä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Lolita kirjoitti:Tuntuu ylivoimaisen rankalta ostaa kissanhiekkaa, ja kun sitä vihdoin eilen ostin ja tuskalla raahasin kotiin, se ei edes riittänyt molempiin laatikoihin. Mä joudun TAAS raahaamaan säkkiä.
Ootko sä kokeillu sitä kristallihiekkaa jo?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

ninnithequeen kirjoitti:Ootko sä kokeillu sitä kristallihiekkaa jo?
En vieläkään, vaikka sitä tuntuukin olevan hyvin kaupoissa. Uuden katollisen hiekkiksen ostin eilen ja osasivat käyttääkin sitä.
Yritin päästä helpolla enkä mennyt lähikauppaan, mistä olisi saanut 8 kg pusseja, vaan tyydyin 4 kg Cassiukseen bussimatkan päässä kotoa, ja näin se nyt kostautui.

Mites se kristallihiekka, sehän ei paakkuunnu. Eli kakat noukitaan pois ja koko kristallihiekka vaihdetaan tietyin välein. Pöllyääkö se? Tarttuuko tassuihin ja kulkeutuu joka paikkaan?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Lolita kirjoitti:Mites se kristallihiekka, sehän ei paakkuunnu. Eli kakat noukitaan pois ja koko kristallihiekka vaihdetaan tietyin välein. Pöllyääkö se? Tarttuuko tassuihin ja kulkeutuu joka paikkaan?
Ei pölise siis oikeastaan ollenkaan. Tietysti sitä vähän kulkeutuu tassuissa pitkiinsä, mutta ei ole niin rumaa kuin tavallinen kissanhiekka, eikä siis silloin pölisekään.

Juu kakat noukitaan pois ja se kristalli imee pissanhajut todella tehokkaasti. Kahden viikon ajan kestää meillä että tarvii hiekat vaihtaa.
sanctus

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Kuva
mustakikkeli

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Vituttaa kun työläppärin WLAN-yhteys pätkii nyt jatkuvasti eilisestä lähtien kun työpaikan verkosta tuli pakotettu päivitys läppärin VPN-softalle. Vittu. Testaisivat ennenkuin laittavat jakoon. Pari sivua ehtii kitinää tai muuta intternettiä katsella kun alkaa pätkiä.
AarneAnkka

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Vituttaa kun spämmiä pukkaa suodattimista läpi ePostiloodaan ihan uskomattomia määriä. llmeisesti spämmerit ovat taas kekanneet jotain uusia kikkoja huijata spämmisuodattimia. Kuvittelen taas mielessäni viheliäitä, sadistisia kohtaloita spämmereille, ja kiroan heidät syvimpään, tuskapaskaisimpaan hjuulettiin.
:maanantai:
Elukka

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Elämä vituttaa. :tiistai:
Se ei ole minun syyni, että joku urpo morkulapää laittaa autonsa mukaan eripariset kesärenkaat, yliopisto kyykyttää työntekijöitä määräaikaisilla työsuhteilla tai ettei ole taloudellisesti kannattavaa valmistaa vesipumppuja, jotka kestäisivät kauemmin kuin takuuaika + 1 päivä, eihän? :roll:

Vaan kenenkäs niskaan kaikista edellämainituista seurannaisilmiönä syntyvä paska kaatuukaan?
Aivan, minun. :maanantai:
Elämä on.
Vastaa Viestiin