Langaton verkko ja betonibunkkeri

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
JakeBlues

Langaton verkko ja betonibunkkeri

Viesti Kirjoittaja JakeBlues »

Voinen olettaa että tässä yhteisössä riittää kerrostaloasukkeja jotka ovat painineet langattoman verkon ongelmien kanssa enemmänkin. Eli taustaksi seuraavaa; olen aikaisemmin asustellut puurakenteisessa (seinärakenteissa lastulevyä ja kipsilevyä) omakotitalossa jossa langattoman verkon toiminnassa ei ollut koko talon alueella (~ 160 neliötä) juurikaan ongelmia. Koneen saattoi parkkeerata mihin huoneeseen tahansa. No olen tässä nyt tovin asustellut kerrostalokaksiossa johon ensitöikseni väkersin ADSL –linjan päähän langattoman verkon. Tukiasema on normaali modeemi/palomuuri/tukiasema –kombo. Ongelmia on pelkästään olohuoneesta (jossa purkki sijaitsee) makuuhuoneeseen siirtyessä. Kantavuus ei vain riitä. Olen yrittänyt purkaa ongelmaa kahdella eri purkilla ja kolmella eri koneella (eri verkkokortein varustettuja), sekä näiden eri yhdistelmillä, mutta ongelma on aina vaan sama. Verkon kattavuus huoneistossa on surkea.

Haluaisinkin siis tietää miten te muut olette ongelman ratkaisseet. Mahdollisia ratkaisuja ovat tietenkin verkon toistimien ripottelu esimerkiksi oviaukkojen läheisyyteen tai vaihtoehtoisesti parempien antennien hankkiminen (ympärisäteilevät katto-/pöytämallit jne...). Ihan en kuitenkaan viitsisi lähteä kauppaan pelkästään kokeilumielellä ja siksi kysyisinkin teidän käytössä olevia ratkaisuja kattavan verkon aikaansaamiseksi betonibunkkeriin. Jakakaa kokemuksianne, kiitos!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Langaton verkko ja betonibunkkeri

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Käytin tämmöistä suuntaavaa antennia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin