Tein musiikkia

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Herra Manala

Tein musiikkia

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

No en tehnyt, vähän huijasin. Mutta tein mixtapen kun menin niin kännipäissäni lupaamaan viikonpäiväketjussa viime yönä. Tässä se nyt on. Perus klubikikkelitrancea.

Miksaus ei ole mikään erikoinen. Efekteillä ei leikitä, yhtäkään sisäänmiksausta en harjoitellut etukäteen, cue-pointteja kuunnellut tai muutenkaan suunnitellut kappaleita tai kappalejärjestyksiä. Kunhan vaan viskoin soittimiin mitä käsiin sattui. Ja kyllä sen muutenkin huomaa ettei ole moneen vuoteen biittiä mätsännyt. Olin aika pirun jäässä. Ja jostain syystä tallennekin vielä vittuillakseen pätkii pariin otteeseen miksauksen alkuvaiheilla. Mutta siinä se nyt kuitenkin on. Olkaa hyvä.

DJ Soitin - Club Dub 2006 (73m46s) [94,9Mt]
(Seivaa ensin levylle, älä kuuntele suoraan)

Tracklist:
1. Pain & Rossini vs. Spankox - Hands Up In Da Club
0:00->
2. Coburn - We Interrupt This Program (Interrupted vocal mix) 3:15->
3. Freek Geuze presents Oradea - Salt Lake (Club mix) 7:45->
4. Clokx - Clokx (Original club mix) 14:57->
5. Mike Foyle vs. Signalrunners - Love Theme Dusk (Mike's broken record mix) 20:21->
6. Alex Megane - Hurricane (Club remix) 27:35->
7. Age Pee - When The Rain Begins To Fall (Extended) 32:41->
8. Jurgen Vries - The Wilderness (Vocal Mix) 37:30->
9. Scarf! - The Odysee 43:00->
10. Tomaz vs. Filterheadz - Sunshine (Carl Cox remix) 47:18->
11. Filterheadz - Yimanya 53:20->
12. Clokx - Tibet (Vocal dub) 59:55->
13. Matt Hardwick vs. Smith & Pledger - Connected (Original mix) 65:03->
14. The Cock - The 5th Element 70:46->
BPM: ~132-139

PS. Jos olet ihmisiä joiden suusta kuulee sellaisia lauseita kuten "Tekno on paskaa", älä suotta kiduta itseäsi ja kuluta turhaan inttternetttiä, vaan jätä se tiedosto mieluummin lataamatta.

Ja sitten vielä kuva toimistolta!

Kuva
Viimeksi muokannut Herra Manala, 29.08.2006 20:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Herra Manala

Re: Tein musiikkia

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Eikö kukaan halua mun mixtapea? Homoot! Imekää sitä, tai imekää kyrpää. Saatte valita.
AarneAnkka

Re: Tein musiikkia

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Herra Manala kirjoitti:Homoot! Imekää sitä, tai imekää kyrpää.
Mutq ethän sä tehnyt musiikkia. Laitoit vaan toisten valmiiksi tekemää musiikkia jonoon. Tommosen kutsuminen musiikin tekemiseksi on vähän sama kuin kutsuisi einesaterian mikrossa lämmittämistä ruuanlaitoksi.

Mutta DeeJiitys on toki taito sinänsä. Siitä saat halajamasi irtopisteen ja tsiöörssit. :jee: :cheer:
Herra Manala

Re: Tein musiikkia

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

AarneAnkka kirjoitti: Mutq ethän sä tehnyt musiikkia. Laitoit vaan toisten valmiiksi tekemää musiikkia jonoon. Tommosen kutsuminen musiikin tekemiseksi on vähän sama kuin kutsuisi einesaterian mikrossa lämmittämistä ruuanlaitoksi.
Ihanko helvetin totta? Tää ontuva nokkeluus meni vähän harakoille, kun taisin sanoa niin jo ihan koko postauksen ensimmäisessä lauseessa.
AarneAnkka

Re: Tein musiikkia

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Kappas, niinpä taisitkin sanoa (tosin viestiä on äsken muokattu? Linkkikokö?). Saat multa toisenkin irtopisteen taitavasta ja huolellisesta perseesi disclaimereilla peittelystä! :jee: :cheer:

Mutta joo, oli se tarpeeton vinoilu. Ei mun olis tarvinnu eikä kannattanu tulla tänne sönköttämään. Sähän olit just luvannu olla vinoilematta, niin ei munkaan silloin pitäis. Mixteippi soi nyt vihdoin taustalla kun työt on takanapäin. Kyllähän tota ilokseen kuuntelis graffahommien lomassa.
Rouva Pupu

Re: Tein musiikkia

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Kuuntelen kokeisiin lukemisen ohessa, nice.
Flipperix

Re: Tein musiikkia

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

D'oh, mitäs tähän nyt sanois. Itse biiseistä nyt ei ole kauheasti mitään sanottavaa, perusklupirenkutuksia jotka ei keikuta mun pyllyä. Ei kuitenkaan huomattavaa biittien karkailua, kaks pientä kiitolaukkaa huomasin, joten teknisesti ihan onnistunut jos ei ole pariin vuoteen miksannut ja kylmitään vetäs. Kuitenki - kannattaako mixtapea alkaa tekemään, jos ei ole biisejä etukäteen valinnut?
Geetzu

Re: Tein musiikkia

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Reilut 8 min pyöriny ja nyt tykästyin. Vituttaa kun en tiedä mikä biisi menos. ;) Alku karseeeeeee, ei pylly noussu niinq.
Herra Manala

Re: Tein musiikkia

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

AarneAnkka kirjoitti:Kappas, niinpä taisitkin sanoa (tosin viestiä on äsken muokattu? Linkkikokö?).
Jep, vaihdoin ainoastaan kohdetiedoston hakemistoa FTP-serverillä.
Flipperix kirjoitti:kaks pientä kiitolaukkaa huomasin, joten teknisesti ihan onnistunut jos ei ole pariin vuoteen miksannut ja kylmitään vetäs. Kuitenki - kannattaako mixtapea alkaa tekemään, jos ei ole biisejä etukäteen valinnut?
Se loppulaukka oli ihan omaa tyhmyyttä. Olin laittanut jo kuulokkeet kassiin kun sitten vielä päätin viimeisen minuutin aikana laittaakin vielä jotain perään, että mixtapesta saisi 74 minuuttisen (normi-cd). Loppui niin sanotusti aika kesken hakea tempoa sisäänheitettävälle biisille ja sitten kaiken kukkuraksi tein manuaalisen laukkakorjauksen vielä väärään suuntaan: Katastrof!

Mutta missä muualla laukkaa kuin lopussa? Oli siellä välissä yksi aika tökerön kuuloinen vaihto muistaakseni The Wildernessin ja The Odyseen välissä, mutta ei siellä hirveästi pitäisi laukkausta tapahtua muualla kuin lopussa. :think:

Ja biisit olin suurinpiirtein rajannut etukäteen (50:een) mitä lyödä sisään, mutta en tosiaan tutkinut sen enempää mikä kannattaisi miksata minkäkin perään ja mistä kohtaa levyä. Lahjattomat harjoittelee.
Herra Manala

Re: Tein musiikkia

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Geetzu kirjoitti:Vituttaa kun en tiedä mikä biisi menos. ;)
Lisäsin tracklistiin biisien perään niiden suurpiirteiset sisäänmiksausajat. Nyt ei vituta enää yhtään!
Flipperix

Re: Tein musiikkia

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Herra Manala kirjoitti:Mutta missä muualla laukkaa kuin lopussa? Oli siellä välissä yksi aika tökerön kuuloinen vaihto muistaakseni The Wildernessin ja The Odyseen välissä, mutta ei siellä hirveästi pitäisi laukkausta tapahtua muualla kuin lopussa. :think:

Ja biisit olin suurinpiirtein rajannut etukäteen (50:een) mitä lyödä sisään, mutta en tosiaan tutkinut sen enempää mikä kannattaisi miksata minkäkin perään ja mistä kohtaa levyä. Lahjattomat harjoittelee.
En nyt muista, olisko ollu 28 minsan paikkeilla tjtn. En jaksa kuunnella uudestaan :D Lopussa oli tosiaan pikkusen huomattava. Mut ihan teknisesti hyvä, biisejä vois tosiaan kattoa niin et tulis vähän enemmän erilaista.
Herra Manala

Re: Tein musiikkia

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Flipperix kirjoitti:biisejä vois tosiaan kattoa niin et tulis vähän enemmän erilaista.
WTF. Johan siellä on sekaisin kaikkea kikkelivokaalitrancesta aina hardhouseen. Slovareitako sinne pitäisi sekaan tunkea? IMO enemmän tossa on genrevariaatioita kuin normi DJ-setissä yleensä, jos unohdetaan se tosiseikka, ettei olla Arkadian yökerhossa.
SnapaHead

Re: Tein musiikkia

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

Tekno on paskaa.

Kyllä tekee heti mieli haukkua ihmistä vajaamieliseksi jos musiikkimaku on tuollainen. Olen miettinyt että onkohan mahdollista parantaa ihmisiä moisesta mauttomuudesta? Terapialla ja kunnon napeilla saattaisi onnistuakin. Mutta miksi uhrata varoja juuri tämän niin harmittomalta vaikuttavan taudin parantamiseen? No siksi, että inho ja sääli on voimakkaita tunteita. Kuuntele sinäkin teknomies siis musiikkia:

Nyt koneessa rullaa Maaritin Viis Pientä. "Hoida itses kuntoon, siivoo yläpääs, katso ettei tuntoon suurta vammaa jää." Se on musiikkia saatana.

Ai niin. Tekno on paskaa mut naaraitten edes vois ehkä tykätäki :) ainaki jos on kaappi täynnä jäätä ja pmo huutaa van mulle,,. eku muile.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tein musiikkia

Viesti Kirjoittaja Vadim »

SnapaHead kirjoitti:Ai niin. Tekno on paskaa mut naaraitten edes vois ehkä tykätäki :) ainaki jos on kaappi täynnä jäätä ja pmo huutaa van mulle,,. eku muile.
Kokeilisit DTM:ää. Try it - you might like it. :wink:
segma

Re: Tein musiikkia

Viesti Kirjoittaja segma »

Minä suosittelisin lämpimästi sen sijaan DMT:tä.
Vastaa Viestiin