Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Hostel oli aika surkea eikä niitä porauskohtia edes näytetty kunnolla. Eikä sitä, kun sen kundin nilkat viillettiin auki ja käskettiin lähteä kävelemään. Aika sensuroitu pätkä se oli ja erityisesti vitutti päähenkilöiden tyhmyys. Olisivat edes rakentaneet fiksut henkilöhahmot, niin olisi voinut vähän jännittääkin. Mutta ei tollasten idioottien takia jaksanut pissata housuun.

Ja olihan siinä tissejä ja tussujakin - ettenkin leffan alussa. Tosin se leffan alku oli ihan perseestä eikä se ollut edes kovin oleellinen itse juonen kannalta. Miksei juonta voitu rakentaa sen mielenkiintoisen sadisti-bisneksen ympärille ja tehty pääosista vähän viisaampia ja lennättetty verta vielä enemmän (tai ainakin näytetty kunnolla!)! Hostellista olisi voinut tehdä hyvän leffan. Nyt se oli mielestäni vain äkkiä kokoon kyhätty raakile.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Viikonloppuna vaihteeksi kaksi DVD-leffaa.

Ensin Ruotsin parhaan elokuvan palkinnonkin voittanut Masjävlar - Takaisin maalle, teatterimainen kuvaus sisarussuhteiden vaikeudesta ja ennen kaikkea siitä, miten vaikea on olla sinut juuriensa kanssa, kun juuret henkilöityvät: menestyneen tukholmalaissinkun Mian vierailu kotikylällä isän 70-vuotisjuhlissa, jossa tavataan kotikylälle jääneet, keski-ikäistyneet siskot ja vanhat ystävät, on toki aika paljon nähty asetelma, mutta toimii ihan raikkaasti tässä. Tosin tulee tunne (vähän kuin Mikael Niemen Populärmusikin kanssa?) että tätä suomalaiset tekevät paremmin kuin länsinaapurit.

Sitten myös ideana kiinnostava trilleri Syriana, eli yritys kesyttää trillerin muotoon lähi-idän fanaattisia itsemurhapommittajia tuottava taloudellinen riisto, amerikkalaisen demokratiapuheen taustalla vaikuttava kyyninen oman edun tavoittelu ja kaikkea pyörittävä liikkumaton liikuttaja, moraalin tuolla puolen toimiva öljybisnes. Ainekset kasassa, keitos sekava ja ponneton. Hyvä yritys, toteutus ei niin. Pitäisi uskoa Edithiä, joka kuitenkin on ehkä hieman turhan jyrkkä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ann »

Matti oli ylipitkä ja Jasper oli enempi niinku Salkkareiden Saku.
**/*****

Emily Rosen Riivaaja oli Manaajaa kevyempää kauraa. Olisin mieluummin keskittynyt riivautumiseen ja jättänyt lakituvan vähemmälle.
***/*****
Rotan aivot valtasivat pääni.
Sudenhenki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Kreitsu kirjoitti:Hostel oli aika surkea eikä niitä porauskohtia edes näytetty kunnolla. Eikä sitä, kun sen kundin nilkat viillettiin auki ja käskettiin lähteä kävelemään. Aika sensuroitu pätkä se oli ja erityisesti vitutti päähenkilöiden tyhmyys. Olisivat edes rakentaneet fiksut henkilöhahmot, niin olisi voinut vähän jännittääkin. Mutta ei tollasten idioottien takia jaksanut pissata housuun.

Ja olihan siinä tissejä ja tussujakin - ettenkin leffan alussa. Tosin se leffan alku oli ihan perseestä eikä se ollut edes kovin oleellinen itse juonen kannalta. Miksei juonta voitu rakentaa sen mielenkiintoisen sadisti-bisneksen ympärille ja tehty pääosista vähän viisaampia ja lennättetty verta vielä enemmän (tai ainakin näytetty kunnolla!)! Hostellista olisi voinut tehdä hyvän leffan. Nyt se oli mielestäni vain äkkiä kokoon kyhätty raakile.
Miten valitettavaa että olet oikeassa, kerrankin kun oli jotain odotuksia leffaa kohtaan niin se paljastuikin tylsäksi. Itse pälyilin "Unrated" version, mutta eipä siinä siltikään mitään näytetty, ja se juoni.... tai oikeastaan sen täydellinen puute aiheutti pahasti haukottelua vaikka veri roiskuikin ihan kiitettävästi.
1108

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Sudenhenki kirjoitti:veri roiskuikin ihan kiitettävästi.
Nih!

Mitä muuta sitten olisi pitänyt olla? Niin totta, tissit ja enemmän verta!!!
1108

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

QuarterDot kirjoitti:Minkähän version sä oot nähny? Olihan siinä alussa pystytissiä ja timmiä kroppaa vaikka muille jakaa.
Sen version missä alusta kelattiin löysät pois.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Sudenhenki kirjoitti:
Miten valitettavaa että olet oikeassa, kerrankin kun oli jotain odotuksia leffaa kohtaan niin se paljastuikin tylsäksi. Itse pälyilin "Unrated" version, mutta eipä siinä siltikään mitään näytetty, ja se juoni.... tai oikeastaan sen täydellinen puute aiheutti pahasti haukottelua vaikka veri roiskuikin ihan kiitettävästi.
Oletko Saha II:n jo nähnyt? Se sentään on vähän parempi, vaikka aika ohueksi jää senkin juoni. Mikähän siinä on, ettei saada aikaiseksi edes yhtä oikeasti vakavasti otettavaa ja juonellista kauhuelokuvaa. Tuntuu tuo kauhu olevan lähinnä aivotonta jännitystä noissa ns. "kauhu"elokuvissa.

Linkki: http://www.saw2.com/
Viimeksi muokannut Kreitsu, 05.09.2006 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sutenööri

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Kreitsu kirjoitti: Mikähän siinä on, ettei saada aikaiseksi edes yhtä oikeasti vakavasti otettavaa ja juonellista kauhuelokuvaa. T
Mä olen kuules ihmetellyt ihan samaa. Ainut kauhuelokuva, joka jollain tapaa säväytti, oli joskus 12-13 vuotiaana nähty Superstition, mutta sittemmin kaikki tuon genren laffat ovat kyllä olleet niin hoihhoijaasontaa, kuin olla ja saattaa. Ei vaan uppoa, kuten eivät kauhupelitkään.. Pah.
AarneAnkka

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Sutenööri kirjoitti:kaikki tuon genren laffat ovat kyllä olleet niin hoihhoijaasontaa, kuin olla ja saattaa. Ei vaan uppoa, kuten eivät kauhupelitkään.. Pah.
Seuraavaksi voitkin siirtyä katsomaan uutisia, ja kokea aitoa tuoretta luomukauhua suoraan kryptasta.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Sutenööri kirjoitti: Ainut kauhuelokuva, joka jollain tapaa säväytti, oli joskus 12-13 vuotiaana nähty Superstition...
Supersition - neverheard, luulen. Olenko missannut jotain? Mahtaako kys. elokuva toimia vielä tänä päivänä (kun ei ole 13-vuotias)?
Sutenööri

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Kreitsu kirjoitti:Mahtaako kys. elokuva toimia vielä tänä päivänä (kun ei ole 13-vuotias)?
Tuskinpa. Ostin menaan kyseisen laffan vhs:nä joku aika takaperin. Oli hieman aika kullannut muistoja :D

http://www.imdb.com/title/tt0084739/

Kuva
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Sutenööri kirjoitti: Oli hieman aika kullannut muistoja :D
Niin se aika tuppaa tekemään :)
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kreitsu kirjoitti:Supersition - neverheard, luulen. Olenko missannut jotain? Mahtaako kys. elokuva toimia vielä tänä päivänä (kun ei ole 13-vuotias)?
Ei varmasti toimi, jos et kauhusta diggaa muutenkaan. Mä kyllä tykkään tuostakin pätkästä.

Mutta. Vaikkapa nyt esimerkiksi Roman Polanskin 'vainoharhatrilogia': Inho, Rosemaryn Painajainen ja Vuokralainen. Kaikki viiden tähden leffoja ja eikä pelkästään kauhuklassikoita vaan elokuvahistorian merkkiteoksia. Mummielestä ainakin!

Suosittelen näistä ehkä eniten Vuokralaista (The Tenant). Jos ei toi yhtään säväytä niin luovutan.
Viimeksi muokannut bedlam, 05.09.2006 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Suvinen kirjoitti: Kunnon juoni on ainakin Psykossa sekä ( mun mielestäni ) Blair witch projectissa. The Others on myös juonellisesti aika etevä, samoin kuin Kuudes aisti. Kyllä hyviäkin kauhuelokuvia on, mutta usein luotetaan valitettavasti enemmän kökköihin tehosteisiin kuin kunnolla rakennettuun juoneen.
Minä en koe noita kauhuksi, en edes Psychoa. Se on jännitys kuten The Otherskin, siis minun mielestäni. Tuosta Blair witch projectista enkä välttämättä kuudennesta aistista ole varma, olenko nähnyt. Täytyykin selvittää asia, kiitos vinkistä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

bedlam kirjoitti:
Ei varmasti toimi, jos et kauhusta diggaa muutenkaan.
Enkö :?:

Sulta taisi jäädä jotain huomaamatta ;)

Edit: Tuon vuokralaisen olen nähnyt. Siitä tosin on jokunen aika, mutta muistaakseni pissa lähestyi housuja sitä katsellessa.
Viimeksi muokannut Kreitsu, 05.09.2006 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elukka

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Elukka »

The League of Extraordinary Gentlemen
Okei, olen juntti, mutta tykkäsin silti. :leuhka:
Komeaa viktoriaanista scifistelyä, toimintaa ja osapuilleen kaikki aikakauden kirjalliset sankarit yksissä kansissa.
Connery teki tyylikkään luonneroolin äksynä Mr. Quatermainina ja se Peta Wilsonin esittämä vaNpyyritsiksi oli tosi hottis goottipukineissaan.
Juoni nyt oli kohtuullisen pitkälle perus-scifiä, vaan leffapa taisikin toimia enemmän noiden Epätavallisten Herrasmiesten (öh, ~henkilöiden? :?) varassa. Lisäksi olen ehdottomasti sitä mieltä, että leffassa nähty Nautilus mulle, heti! 8)
Ei mikään elokuvataiteen merkkiteos, mutta viihteenä toimi.
8) 8) 8) 8) / * * * * *
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kreitsu kirjoitti:Sulta taisi jäädä jotain huomaamatta ;)

Edit: Tuon vuokralaisen olen nähnyt. Siitä tosin on jokunen aika, mutta muistaakseni pissa lähestyi housuja sitä katsellessa.
Njoo, mut siis toi Superstition on juurikin sitä ns. 'aivotonta' kauhuilua. Diskobasso soi taustalla ja päät irtoilee.

Jos Vuokralaisesta diggailit, niin lupaan että Rosemary's Baby ahdistaa myös ihan varppina!
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

bedlam kirjoitti:
Jos Vuokralaisesta diggailit, niin lupaan että Rosemary's Baby ahdistaa myös ihan varppina!
Okei, kiitti vinkistä! Saalistan leffan käsiini, niin katsotaan mitä tapahtuu :D
Väliaikatiedotus: leffa tilattu, nyt vaan odotellaan sen tulemista.

Ja kohta alkaa Salatut Eläimet: illan kauhusarjani, iik, jo jännittää.
Sudenhenki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Kreitsu kirjoitti:
Oletko Saha II:n jo nähnyt? Se sentään on vähän parempi, vaikka aika ohueksi jää senkin juoni. Mikähän siinä on, ettei saada aikaiseksi edes yhtä oikeasti vakavasti otettavaa ja juonellista kauhuelokuvaa. Tuntuu tuo kauhu olevan lähinnä aivotonta jännitystä noissa ns. "kauhu"elokuvissa.

Linkki: http://www.saw2.com/
Onhan tuo tullut nähtyä, ja jopa hieman yllätyin koska odotin elokuvan olevan aivan läpeensä paska. Toista katselukertaa se ei kuitenkaan ansaitse.
Kreitsu kirjoitti:
Suvinen kirjoitti: Kunnon juoni on ainakin Psykossa sekä ( mun mielestäni ) Blair witch projectissa. The Others on myös juonellisesti aika etevä, samoin kuin Kuudes aisti. Kyllä hyviäkin kauhuelokuvia on, mutta usein luotetaan valitettavasti enemmän kökköihin tehosteisiin kuin kunnolla rakennettuun juoneen.
Minä en koe noita kauhuksi, en edes Psychoa. Se on jännitys kuten The Otherskin, siis minun mielestäni. Tuosta Blair witch projectista enkä välttämättä kuudennesta aistista ole varma, olenko nähnyt. Täytyykin selvittää asia, kiitos vinkistä.
Jännitykseksi minäkin nuo laskisin, enkä kauhuksi.
bedlam kirjoitti:
Ei varmasti toimi, jos et kauhusta diggaa muutenkaan. Mä kyllä tykkään tuostakin pätkästä.

Mutta. Vaikkapa nyt esimerkiksi Roman Polanskin 'vainoharhatrilogia': Inho, Rosemaryn Painajainen ja Vuokralainen. Kaikki viiden tähden leffoja ja eikä pelkästään kauhuklassikoita vaan elokuvahistorian merkkiteoksia. Mummielestä ainakin!

Suosittelen näistä ehkä eniten Vuokralaista (The Tenant). Jos ei toi yhtään säväytä niin luovutan.
Minua rupesi tuo Vuokralainen kiinnostamaan, en kuitenkaan uskalla liikoja odottaa, sillä Rosemaryn Painajainen oli niin unettava pätkä ettei mitään rajaa. Hyvä että varoitit tuosta Superstitionin diskobassosta päiden putoillessa, sillä mielenkiinto lopahti siihen paikkaan, sopivaa "kauhua" kolmetoistavuotiaalle.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Sudenhenki kirjoitti:Minua rupesi tuo Vuokralainen kiinnostamaan, en kuitenkaan uskalla liikoja odottaa, sillä Rosemaryn Painajainen oli niin unettava pätkä ettei mitään rajaa.
Ei se sen nopeatempoisempi leffa oikeastaan ole. Samanlaista mahtavan piinaavaa ja vinksahtanutta tunnelmaa pullollaan.

Mun on pitänyt itse asiassa katsoa kyseinen leffa uudemman kerran jo pidemmän aikaa ja taidankin tehdä sen tänään.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Clay »

Kyllä Pirates of the Caribbean: Dead man's chest oli viihdyttävä paketti toimintaa ja mörköjä. Ei elokuvalta paljon enempää voi pyytää. Kiusallani antaisin viisi tähteä ensimmäistä kertaa elämässäni.. mutta ei nyt sentään tälle.

****
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Onko joku muuten nähnyt Sven Hasselin kirjaan perustuvan Kuolema telaketjuilla?
Kirja oli mainio, joten leffankin voisi katsoa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest :ohyeah: :ohyeah:
The Third Man :h: :h: :h: :h: :h:
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

True Romance

Mulla ei ole mitään sanottavaa, tää oli jo kolmas kerta, kun näin tämän lehvan. Hyvä, tykkään. Verta on aina kiva nähdä pieksemisen yhteydessä ja sisukkaat naiset on hotteja.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Ghost Lake

Oli semmonen naurettavan kauhea, juuri sellainen josta tykkään, vaikka en sitten kuitenkaan.
Näyttelijätaidot oli ihan omaa luokkaansa -> teki vielä enemmän itseni tyyliseksi leffaksi.
Pisteet loppukohtaukselle, jossa muija antaa monoa kerrankin kunnolla miesmäisesti.
Vastaa Viestiin