Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tappajatomaattien paluu

Olisi kyllä aika ankeeta jos tomaatit olisi bannattu. Juhlistan yhdellä tomaatti voikkarilla. P.T oli kyllä lutunen.
Hmm, muistanko väärin vai onko olemassa myös tappajakurpitsa leffa?
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

The Hills Have Eyes (1977)

Hieman yli puolen välin jälkeen oli pakko katsoa loppuun kelauksella. Jatko-osan on pakko olla vielä surkeampia, mutta kai sekin piakkoin katsottava.
Mä en kerta kaikkiaan tykkää tämän tyylisestä "kauhusta", yh.
millivanilli

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

DAS PARFUM - DIE GESCHICHTE EINES MÖRDERS
http://www.parfum.film.de/
http://www.imdb.com/title/tt0396171/

Hieno elokuva. Tämä on myös kallein saksalainen elokuva. Suosittelen.

Frankreich im 18. Jahrhundert. Geboren im Müll und aufgewachsen in Waisenhäusern erkennt Jean-Baptiste Grenouille (Ben Whishaw), dass er selbst rätselhafterweise überhaupt keinen Geruch verströmt, wohl aber über einen Geruchssinn wie kein zweiter verfügt. Besessen von dem Gedanken, ein unwiderstehliches Parfüm für sich selbst zu destillieren, tötet er seriell junge Frauen, deren Duft ihn betört ...
Nachdem Martin Scorsese, Tim Burton und Ridley Scott zeitweilig als Regisseure im Gespräch waren und kein geringerer als Stanley Kubrick das Projekt als unverfilmbar einstufte, verwandelt nun Tom Tykwer den Bestseller Patrick Süskind in ein opulentes Leinwandspektakel.
ninnithequeen

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Syvä Joki

Mä olin suorastaan pettynyt. Niin kovasti kehuttu ja kamalan väkivaltaiseksi sanottu. Nojoo. Aika paljon raaempia leffoja olen nähnyt.
Ja ensimmäiseen 40 minuuttiin ei tapahtunut yhtään mitään. Tylsä pätkä.
CandyMan

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

:rofl:
SikaMika

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

ninnithequeen kirjoitti:Syvä Joki

Mä olin suorastaan pettynyt. Niin kovasti kehuttu ja kamalan väkivaltaiseksi sanottu. Nojoo. Aika paljon raaempia leffoja olen nähnyt.
Ja ensimmäiseen 40 minuuttiin ei tapahtunut yhtään mitään. Tylsä pätkä.
T. Jukka Kajava 5 v.
ninnithequeen

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

SikaMika kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Syvä Joki
Mä olin suorastaan pettynyt. Niin kovasti kehuttu ja kamalan väkivaltaiseksi sanottu. Nojoo. Aika paljon raaempia leffoja olen nähnyt.
Ja ensimmäiseen 40 minuuttiin ei tapahtunut yhtään mitään. Tylsä pätkä.
T. Jukka Kajava 5 v.
Anteeks ny sedät, etten mä tykännyt teidän kulttielokuvastanne. Musta se oli pöhkö :P
Flipperix

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

ninnithequeen kirjoitti:Anteeks ny sedät, etten mä tykännyt teidän kulttielokuvastanne. Musta se oli pöhkö :P
Pysyttäydy jatkossa Dolph Lundgrenissa, Steven Seagalissa ja vapaapainissa.
ninnithequeen

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Flipperix kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Anteeks ny sedät, etten mä tykännyt teidän kulttielokuvastanne. Musta se oli pöhkö :P
Pysyttäydy jatkossa Dolph Lundgrenissa, Steven Seagalissa ja vapaapainissa.
Mitään noistakaan mä en todellakaan halua katsoa.

Mä en vaan ymmärrä, miksi kaikki jätkät hehkuttaa tota Syvää Jokea? Onko se nyt niin erikoinen upeitten maisemien, Burt Reynoldsin viiksettömyyden, perseraiskauksen vai minkä takia? En vaan käsitä, mikä ihme siitä tekee OOOOH, niin upean elokuvan teidän miesten mielestä?
elco

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja elco »

Flipperix kirjoitti: Pysyttäydy jatkossa Dolph Lundgrenissa, Steven Seagalissa ja vapaapainissa.
Mikäs Dolph Lundgrenissa tai Steven Seagalissa on vikana?

"Katsoin" Capoten tuossa äsken - tosin nukuin noin 20min keskellä pätkää. Eipä ollut järin kummoinen. Kai se Hoffmanin näyttelijäsuoritus oli sitten hyvä. Mieluummin olisin katsonut Dolphia tai Steveniä.
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

The Hollow

Päätön ratsumies palaa nykyaikaan. Oli tällä paljonkin yhteistä Sleepy Hollown kanssa; molemmat yhtä tylsiä.

Next.
CandyMan

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

ninnithequeen kirjoitti:Anteeks ny sedät, etten mä tykännyt teidän kulttielokuvastanne. Musta se oli pöhkö :P
Ei siitä (Syvä joki) ole pakko pitää, ei se ole minullekaan mikään varsinainen kulttileffa, mutta jos aloit katsoa sitä odottaen jotain väkivaltasplattertoimintaleffaa...

"Hei mikä idea tossa Thelma&Louisessa oikein oli? Ei se ollut läheskään niin jännä ja väkivaltainen kuin odotin, eikä siinä edes tapahtunut mitään ekaan puoleen tuntiin! Ne kaks mimmiä vaan ajelivat siinä jonnekin ja ampuivat yhen miehen jossain parkkipaikalla ja sitten bensarekan, ja lopussa ajoivat rotkoon. Höh? Oon nähny paljon väkivaltaisempia ja toiminnallisempia leffoja aiemmin."
Viimeksi muokannut CandyMan, 23.09.2006 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninnithequeen

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

CandyMan kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Anteeks ny sedät, etten mä tykännyt teidän kulttielokuvastanne. Musta se oli pöhkö :P
Ei siitä (Syvä joki) ole pakko pitää (se ei ole minullekaan mikään varsinainen kulttileffa), mutta jos aloit katsoa sitä odottaen jotain väkivaltasplattertoimintaleffaa...
No en nyt sentään ihan semmoista, mutta eipä se raaka ollut. Eikä sitä minusta voi toimintaelokuvaksi edes sanoa. Draama ennemminkin.
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Satan's Little Helper

Tää oli jopa hauska. Suosittelen.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Lilo »

AarneAnkka kirjoitti:
Lilo kirjoitti:Naapurini Totoro Tää vasta olikin ihQ. :h:
Mitä, onx toi vihdoin ilmestynyt Suomi-DVD:nä? Vai peräti tullut teattereihin?
Oli Rakkautta ja Anarkiassa. Muistaakseni sanoivat tulevan sitten myöhemmin ihan teatteriinkin. Ja keväällä ehkä tulis Kiki Suomeen kanssa.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

The Last Horror Movie

Sarjamurhaajan oma reality leffa. Vähän sukuloimista, työntekoa ja murhaamista mukavasti sekoitettuna.
Olihan se toki hiukan pöö fiilis, kun äijä tarpeeksi hoki, jotta jää katsojan viimeiseksi kauhuleffaksi ja vähintään on nurkan takana odottamassa katsojan lahtaamista kun samaan aikaan oma naapuri yritti tulla meitin ovesta sisälle *iik*
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Vampire Clan

Huoh. Ihmisen tyhmyys...
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

to have and have not

perkele. märkä uni. tässä romanttisessa komediassa on sellainen nainen, jonka rinnalleni haluaisin.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
SikaMika

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Lucky number Slevin

Ihan toimiva komediallinen jännäri(?). Epäonninen tyyppi (Josh Hartnett) joutuu sattumalta mm. kahden eri gangsterikoplan murhamieheksi. Elokuva vaikuttaa aluksi liiankin tyypilliseltä lajityyppinsä edustajalta, mutta loppuratkaisu on omaperäinen(?) ja mielestäni hyvä.

Multa meni kymmenen minuuttia tajuta, ettei näyttelijöiden oikeasti kuulu puhua ranskaksi! Olin sitten imuttanut vahingossa sammakonkielisen version, joten sillä mentiin sitten elokuvan loppuun saakka. Tekstit oli sentään suomeksi...


United 93

Mitähän tästä sanoisi? Ensinnäkin, tätä pätkää ei voi katsoa erotettuna tosimaailman asiayhteydestään, eli WTC:n lentokoneiskuista. Ihan pelkkänä lentokonekaappauksesta kertovana elokuvana tämä ei toimisi, olisi kovin tylsä pätkä katsottavaksi pelkkää teknistä toteutusta arvosteltuna. Mutta miksi pitäisikään irrottaa leffaa asiayhteyksistään? Se toimii ihan hyvin dokumentinkaltaisena kerrontana mitä tuona kyseisenä päivänä Amerikan lentoliikenteessä ja erityisesti Unitedin lennolla 93 oikein tapahtui. Kyseiseen lentoon keskittyvä osuus käsittelee lennon alusta asti, hetkistä ennen kaappausta aina onnettomaan loppuun saakka; ihmisten reaktioita kaappaukseen, erilaisia tapoja suhtautua asiaan ja pyrkimiseen tilanteen laukaisemiseen.
Ei siis elokuvana kummoinen, toimii "dokumenttina".
SnapaHead

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

SikaMika kirjoitti:
Multa meni kymmenen minuuttia tajuta, ettei näyttelijöiden oikeasti kuulu puhua ranskaksi! Olin sitten imuttanut vahingossa sammakonkielisen version, joten sillä mentiin sitten elokuvan loppuun saakka. Tekstit oli sentään suomeksi...
Ei vittu mikä riemuvoitto tämäkin sälli. Yannaran ja Nuoren daavidin kanssa samalla viivalla. Kuuluuko Mika pong ping pong kun yrität keskittyä johonkin? Nyt varmaan flippaat lopullisesti, mutta tiesitkö että olet huulillasi koskettanut äitiäsi sieltä...? Niinku syntyessä...? Mut hei älä mene nyt sanomaan mutsilles että teillä on suhde. Jotain rajaa dille.
CandyMan

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Lilo kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:
Lilo kirjoitti:Naapurini Totoro Tää vasta olikin ihQ. :h:
Mitä, onx toi vihdoin ilmestynyt Suomi-DVD:nä? Vai peräti tullut teattereihin?
Oli Rakkautta ja Anarkiassa. Muistaakseni sanoivat tulevan sitten myöhemmin ihan teatteriinkin.
Jäin ihmettelemään miten 1988 tehty leffa on vasta nyt tulossa teattereihin, mutta IMDB:n sivuilla mainitaan "2005 Disney versio". Mikä? Kokonaan uusiksi tehty versio, vai ainoastaan englanniksi päälle dubattu?

Joskus aikoinaan tuon näin, aika ihkupihku olikin. Leffasta oli vaikea olla pitämättä vaikka yrittäisikin. Kyllä japsit osaavat.
SikaMika

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

SnapaHead kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:
Multa meni kymmenen minuuttia tajuta, ettei näyttelijöiden oikeasti kuulu puhua ranskaksi! Olin sitten imuttanut vahingossa sammakonkielisen version, joten sillä mentiin sitten elokuvan loppuun saakka. Tekstit oli sentään suomeksi...
Ei vittu mikä riemuvoitto tämäkin sälli. Yannaran ja Nuoren daavidin kanssa samalla viivalla. Kuuluuko Mika pong ping pong kun yrität keskittyä johonkin? Nyt varmaan flippaat lopullisesti, mutta tiesitkö että olet huulillasi koskettanut äitiäsi sieltä...? Niinku syntyessä...? Mut hei älä mene nyt sanomaan mutsilles että teillä on suhde. Jotain rajaa dille.
Hahaa!

Oletin tämän leffan alun tapahtumien sijoittuvan Ranskaan, joten olisi ollut ihan luontevaa että tyypit olisivat länkyttäneet ännättä kotimaistaan. Ihmettelin tosin, miksi sammakko maksaa vedonlyöntinsä dollareina, mutta tässä vaiheessa oli aivan turha lähteä rikkomaan vähäisten aivosolujen muodostamaa illuusiota. Kun seuraava kohtaus oli ihan selvästi kuvattu nykissä ja ranskaa alkoivat mussuttamaan myös Hartnett ja Lucy Liu, tajusin että mua on kusetettu.
Sori, olen tyhmä.
millivanilli

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Rouva Pupu kirjoitti:The Last Horror Movie

Sarjamurhaajan oma reality leffa. Vähän sukuloimista, työntekoa ja murhaamista mukavasti sekoitettuna.
Olihan se toki hiukan pöö fiilis, kun äijä tarpeeksi hoki, jotta jää katsojan viimeiseksi kauhuleffaksi ja vähintään on nurkan takana odottamassa katsojan lahtaamista kun samaan aikaan oma naapuri yritti tulla meitin ovesta sisälle *iik*
Tuon leffa ei oikein toiminut, kun elokuvaa ei käynyt vuokraamassa videovuokraamosta, vaan sen latasi netistä.
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

millivanilli kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:The Last Horror Movie

Sarjamurhaajan oma reality leffa. Vähän sukuloimista, työntekoa ja murhaamista mukavasti sekoitettuna.
Olihan se toki hiukan pöö fiilis, kun äijä tarpeeksi hoki, jotta jää katsojan viimeiseksi kauhuleffaksi ja vähintään on nurkan takana odottamassa katsojan lahtaamista kun samaan aikaan oma naapuri yritti tulla meitin ovesta sisälle *iik*
Tuon leffa ei oikein toiminut, kun elokuvaa ei käynyt vuokraamassa videovuokraamosta, vaan sen latasi netistä.
Nojuu, kieltämättä. Naapuria saa kiittää, että hiukan säpsähti. Mut ideana tuo oli ihan oukei, tietty jos odottaa kauhua niin sitten ei varmasti oikein nappaa.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja par-sky »

break-up

voi perse. mä ihan tosissani luulin että tämä on komedia. masentavaa huttua.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Vastaa Viestiin