Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Metal: A Headbanger's Journey
KuvaKuvaKuvaKuva

Oikein viihdyttävä dokumentti hevimusiikin historiasta, vaikkei varsinaisesti mitään uutta tuonutkaan. Varsinkin Norjan blackmetallimiehien haastattelut purskauttivat hyvät naurut.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Clay »

The Doors

Blaa blaa blaa.. jos tästä leffasta ei tykkää, on ihmisessä jotain perustavaa laatua olevaa vikaa.

<3 <3 <3 <3 <3
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Paholainen pukeutuu Pradaan ***

Ihan viihdyttävä ja hauska, ei kuitenkaan mitään masterpiece-tasoa. Vähän ihmetytti kun jotkut jutut oli ihan erilailla kun kirjassa..
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Rankka Päivä (Falling Down)
KuvaKuvaKuvaKuva1/2

Kestosuosikki. Hauska mutta masentava. En tiedä toimisiko elokuva vielä paremmin, jos katsojaa ei päästettäisi helpolla siinä mielessä, että nythän sympatiat käännetään loppua kohden herttaisen poliisin puolelle. Entäs jos tuo Duvallin esittämä poliisisetäkin olisi ollut kertakaikkisen vittumainen tyyppi ja Douglasin "D-Fens" se ainoa katsojan samaistumisenkohde? En tiiä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Elppis »

HOSTEL

Oih :h: Loistava! Ajattelin illaksi vuokrata elokuvan, ja olin kuullut että tää Tarantinon tuotos olis aika karmivaa, mutta viihdyttävää katsottavaa. Elokuva itsessään ei ollut kovin hyvälaatuinen, mutta tuntemattomat näyttelijät ja juoni + ekstrat olivat mainiot.

Varoitus: älä syö mitään tätä leffaa katsoessa. Jouduin pitämään miestä kainalossa, kun se tärisi ( ei kestä kauhua/trillereitä ).

:D :D :D :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Fort Apache

Tätä en ollut nähnyt muutamaan vuoteen. John Wayne, Henry Fonda ja Monument Valley. Laukkaava hevonen ja tanssiva pari. John Ford. Historia ei ollut siten miten legenda kertoo, tässäkään. Yksi parhaista westerneistä ja nyt olen entistä varmempi siitä.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Ingmar Bergman: Mansikkapaikka (Smultronstället/ 1957)

Kerta kaikkiaan kummallisia reaktioita aiheuttava elokuva. Menetin loppupuolella sitä katsoessani kosketuksen itseeni. Alkoi aluksi hieman ahdistaa - tuntui kuin egoni olisi kadonnut. Jouduin kosketella itseäni sekä katsoa peilistä varmistuakseni taas siitä, kuka olen.

Liikuttava tarina vanhasta ja välinpitämättömän tunnekylmästä miehestä, jonka aika alkaa olla lopussa.

"Eikö ole armoa?"
"Minä en tiedä sellaisesta mitään."


KuvaKuvaKuvaKuva
Viimeksi muokannut -Superior-, 14.11.2006 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Wishmaster

Onhan tämä tullut muutamaan otteeseen katsottua, ei mestariteos. Mutta itse heebolla on korvia hivelevä ääni ja paha "lampunhenki" on aina cåålimpi kuin hyvä, varsinkin toivomusten toteuttaminen on mielenkiintoisempaa katsottavaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Naapuri

Nuoren Johnin kärsimykset. Tämä oli hyvä, vaikka keskellä meinasikin usko loppua. Elokuvan Kim-tyttönen on hottis ja se seksikohtaus vähintäänkin kiihottava. "Minä en ikinä satuttaisi sinua."
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tämä ei ole elokuva, mutta hehkutanpa täälläkin, kun ette te kuitenkaan mun MuppetShow-ketjua lue:

Hulluilla Päivillä oli hurjassa tarjouksessa, ja olen jo ahminut kahden discin verran. Suosittelen lämpimästi kaikille aidoille Muppet-faneille. Niin paljon löytyy Muppet-nippelitietoa, että puhtaasta ihastuksesta valvoin melkein koko yön suu auki katsellen.

Ainoa asia, mikä häiritsi, oli se, että kaikki laulut on jätetty tekstittämättä. Ei niin, ettäkö se minua häiritsisi, mutta kyseessä on kuitenkin lapsille suunnattu ohjelma.

Hauskaa oli myös alkuperäisen ensimmäisen jakson näyttö, ja siinä lopussa näytettiin, miten päin ne ihmiset niitä nukkeja piti. Ihan helmee!

Hauska yksityiskohta oli myös OZissa näyttelevän Rita Morenon vierailu. Siis se naispappi siinä. Oli aika nuori plikka ;)

Kakkoskautta odotellessa.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ann »

Hellraiser Deader(**) ja Hellworld(*). Deaderissa oli enempi tissejä. Hellworldille yksi tähti tekstityksessä olleesta virheestä(kaikki->kakki), jolle naurettiin varmaan viisi minuuttia.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Hostel täälläkin

Viihdyttävä? Elppa? :shock: Tässä katsomossa aiheutti lähinnä yökötystä ja ihmetystä siitä, miksi helvetissä Tarantino on tämmöistä paskaa vaivautunut tekemään. Ei jummarra. Alku oli hauskaa Euro Trip ym. parodiaa, loppu venytettyine snuf-kohtauksineen aiheutti lähinnä why god, why? -tyylisiä kysymyksiä. Miksi, millaiset ihmiset haluavat tällaista katsoa?

Itse elokuva ei ollut minusta huono, juoni oli ihan ok, mutta jotenkin en voi käsittää tuota enää viihteeksi, tai hyvin hyvin sairaaksi sellaiseksi. Ainoa syy, missä mielessä leffa voisi olla ajatuksia herättävä on se, että pyssyväkivalta ei herätä meissä enää inhotusta, mutta muunlainen tosiaan herättää. Tuliaseella voi tappaa kaukaa ja uhriin koskematta, likaantumatta itse. Kyllä, maailma on sairas paikka.

Onkohan tästä muuten useampi versio liikkeellä, mietin oletko Elppa katsonut saman kuin minä..En nimittäin itsekään ole kovin herkkis, mutta minusta tämä ei oiken sujahda enää splatter-kategoriaankaan :roll: Huumoria kun ei ollut juuri nimeksikään.
Prepare for the worstest.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

nowaysis kirjoitti:Hostel täälläkin

Tässä katsomossa aiheutti lähinnä yökötystä ja ihmetystä siitä, miksi helvetissä Tarantino on tämmöistä paskaa vaivautunut tekemään.
Tarantinollahan ei itse asiassa ole varmaankaan paljon mitään tekemistä tuon elokuvan kanssa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Eikö? Olisiko toiminut sitten vaan tuottajana?
Prepare for the worstest.
Sudenhenki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Ann kirjoitti:Hellraiser Deader(**) ja Hellworld(*). Deaderissa oli enempi tissejä. Hellworldille yksi tähti tekstityksessä olleesta virheestä(kaikki->kakki), jolle naurettiin varmaan viisi minuuttia.
Itsekin katselin nämä. Voi kiesus mitä kuraa, ei yhtäkään pistettä kummallekaan.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

nowaysis kirjoitti:Eikö? Olisiko toiminut sitten vaan tuottajana?
Tarantinon titteli kyseisessä leffassa on executive producer. Eli varmaan käytännössä tarkoittaa suunnilleen sitä, että "saat käyttää mun nimeä leffan markkinoinnissa kun annat sen ja sen verran tuotosta mulle".
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Heh, tuo selittääkin paljon. NiinQ kaiken. Eikä tarvi siirtää Quentinia inhokkilistalle, onnex. Eilen oli vuorossa vanha kunnon Pulp Fiction. Väliäkö sillä, että leffan vuorosanat muistaa kutakuinkin ulkoa ;) Onnettoman Marvinin kohtalo naurattaa verisyydestään huolimatta kerta kerran jälkeen, samoin lähes vuosikymmenen pyllyssä ollut kello :roll:

Nuorempana pidin jotenkin Butch-jaksoa hieman tylsänä, mutta nyt nauratti sen höpönassukkamaisuus vs. kovisnyrkkeilijä. Ja tuossa oli muuten hieno esimerkki siitä yksikseen tappelusta, Butch ei pahemmin höykyttänyt tyttistään vaan haukkui hänet vasta ollessaan yksin autossa. Voisimme kaikki ottaa oppia. :on:
Prepare for the worstest.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja ak »

Salaiset leikit

Ranskalainen opetusvideo reittäpitkin etenemiseen.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Los Sin Nombre (Nimetön)
KuvaKuva

Olipa pettymys. Hienoa kuvaa ja pari hyvää säikäytystä, mutta muuten leffa oli sekava ja tylsä. Vaikutteet näkyivät liian selvästi.

Dead Poets Society (Kuolleiden runoilijoiden seura)
KuvaKuvaKuvaKuva

Nyyhnyyh. Ei enää samalla tavalla vaikuttanut kuin joskus kymmenen vuotta sitten, mutta kyllähän tää tunteisiin vetoaa.

The Descent
KuvaKuvaKuva1/2

Ei enää toisella kerralla toiminut niin hyvin kuin eka katsomalla. Yksi viime vuosien parhaista kauhuleffoista siltikin.

Identity
KuvaKuva

Leffateatterissa kirosin ja nauroin jäynän paljastuttua ja vannoin etten koskaan katso tätä uudelleen vaikka maksettaisiin. Ostinpa sitten omaksi. Yllättävää kyllä, tämänhän katsoi ihan kepoisesti toiseenkin kertaan, vaikka vieläkin harmittaa että viiden tähden jännäri muuttuu pelkäksi paskaksi viimeisen puolen tunnin aikana.

Kerroin kullallein etukäteen, että tässä leffassa on paskin ja naurettavin lopputwisti koskaan. Hän luuli katsomisen jälkeen että olin tarkoittanut sitä ihan viimeminuutilla tulevaa "ylläriä". Jotkut eivät näemmä sitten koe tulleensa samalla tavalla petetyksi kuin minä.
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Cube Zero

Tässä nähdään sitten myös sitä mitä kuution ulkopuolella tapahtuu.
Perussettiä.

The Hazing (2004)

Nyt muistan miksi viime katselukerta loppui ennen puolta väliä :doh:
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Sudenhenki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Rouva Pupu kirjoitti: Perussettiä.
Joka on?
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

The Black Dahlia

Ensimmaisen katselukerran jälkeen vaikutti hyvin tehdyltä trilleriltä, jonka juonta oli paikoin hankala seurata - mutta se ei haitannut. Tunnelmaa oli, mutta varmaan täytyy katsoa uudelleen selvittääkseeni oliko Brian DePalmalla muuta. James Ellroy piti kuulemma leffan kolmen tunnin versiosta enemmän kuin tästä tuntia lyhyemmästä - toivottavasti se julkaistaan DVD:llä ja toivottavasti se todellakin on parempi. Mutta voi, kuinka hyvältä leffan pinta näyttikään!
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Aito_Johanna

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Katsoin taas pitkästä aikaa - syysloman kunniaksi - kaksi jaksoa Kauniita ja rohkeita. Ridge on taas naimisissa Taylorin kanssa, ja Brooke tietysti kärsii. Stephanie on teeskennellyt sydänkohtausta saadakseen Ridgen valitsemaan Taylorin (älkää edes yrittäkö pohtia, mikä logiikka tässä on), mutta teeskentely on juuri paljastumassa.
Elukka

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Elukka »

The Saint
Trilleri kansainvälisestä huippuvarkaasta pelaamassa Venäjän mafian kanssa kylmäfuusion salaisuuksista ei jotenkin oikein jaksanut sytyttää.
Leffaan oli kerätty melkein kaikki Mission: Impossible -kliseet, etenemistahti oli turhan verkkainen eikä identiteettiä kuin rukkasia vaihtava päähenkilökään jaksanut kiinnostaa. Puuduttavaa perussettiä ilman mitään erityisiä ansioita.
** / *****
Vastaa Viestiin