Toisen sähköpostin, puhelimen yms. sellaisen tutkiminen

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Toisen sähköpostin, puhelimen yms. sellaisen tutkiminen

Viesti Kirjoittaja Ann »

Mylwin kirjoitti: Sähän tiedät mun salasanan, urpo.
En kuule taida tietää.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Toisen sähköpostin, puhelimen yms. sellaisen tutkiminen

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mylwin kirjoitti:Sähän tiedät mun salasanan, urpo.
No, nyt me kaikki tiedetään: urpo.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Toisen sähköpostin, puhelimen yms. sellaisen tutkiminen

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

CandyMan kirjoitti:Mieti kirjoitetun tekstin takana olevia todellisia motiiveja, mikäli vain pystyt.
Minä pidän todellisena motiivina sitä, minkä kirjoittaja itse motiivikseen ilmoitti, ja suosittelen samaa sinulle.

Vai haluatko mieluummin pitää apinan raivolla kiinni omasta tulkinnastasi (joka ilmeisesti omasta mielestäsi on joko ainoa mahdollinen tai ainakin ainoa järkevä tulkinta)? Netissä ei tietenkään juuri haittaa vaikka tekisitkin niin, mutta parisuhteelle moinen toimintamalli on myrkkyä. Suosittelen henkilön omaan ilmoitukseen uskomista jopa niissäkin tapauksissa, joissa objektiivisesti arvioituna vaikuttaa todennäköisimmältä, että kulmia on hiottu jälkikäteen. Ylläoleva ei kuitenkaan ole yksiselitteisesti tällainen tilanne, joten sitä koskeva tulkintasi kertoo lähinnä siitä jo aiemmin mainitusta epäluuloisuudesta.
Huvittavaa sinänsä kuinka ilmeisesti viittaat itseesi kursivoidulla tekstillä, vaikka aikaisemmassa ja tässä viestissäsi arvelet kannanottojeni kertovan vain asiaanliittyvistä ongelmista parisuhteissani. Toisin kuin ilmeisesti sinun tapauksessasi, minulle on luotu lahja miettiä ja tehdä johtopäätöksiä sellaisistakin asioista joista (=asiaan liittyvät ongelmat) ei välttämättä ole vankkaa omakohtaista empiiristä kokemusta.
Onneksi olkoon sitten vain!

Selvennän sen verran, että en toki ajatellut kommenttiesi heijastavan elämäsi tapahtumia suoraan. Enemmän niin päin, että joidenkin elämäsi tapahtumien seurauksena sinusta on tullut hieman kyyninen ja epäluuloinen - ja se näkyy tekstistäsi, halusit tai et.
Ei siitä tiedosta (tai muistakaan tiedoista) ole minulle mitään iloa, ellei kumppani jaa sitä vapaaehtoisesti. Ymmärtääkö hän?
Ymmärtääkö EWWK että tässä keskustelussa oli koko ajan kyse toisen tietojen urkkimisesta, so. salaa kaivelusta? Miksi ihmeessä sekoitat typeränä tähän koko ajan kysymyksen vapaaehtoisuuteen liittyvästä avoimuudesta? Onko joku mahdollisesti väittänyt että täydelliseen ja molemminpuoliseen vapaaehtoisuuteen liittyvä asioiden julkituominen olisi paha asia? Pyrit kyllä koko ajan kääntämään keskustelun ikäänkuin kyse muka olisi siitä, vaikka se ei ole missään vaiheessa ollut.
Keskustelen avoimuudesta tässä ketjussa siksi, että usein sen ei muisteta olevan yhtä olennainen osa parisuhteen toimivuutta kuin luottaminenkin (= se, että ei kyttää ja urki). Ihmiset muistavat kyllä paasata siitä, kuinka rumaa yksityisyyden loukkaaminen on, mutta vähemmän tuodaan esille sitä, kuinka vahingollista avoimuuden puuttuminen parisuhteessa on. Usein juuri ne, joille tämän sisäistämisestä olisi eniten apua, vauhkoavat urkkimisen paheksuttavuudesta kaikkein kiihkeimmin (en edelleenkään siis sano, että urkkiminen ei olisi paheksuttavaa - ainoastaan että kaikki eivät flippaa samalla tavalla sitä ajatuksesta että heidän salaisuuksiaan urkittaisiin).
On olemassa myös todellista vapaaehtoisuutta, johon toivon sinunkin saaneen edes hataran kosketuksen jossakin vaiheessa elämääsi.
Jälleen kerran: tässä keskustelussa ei ollut kyse molemmille osapuolille täysin vapaaehtoisesta ja molempien haluamasta tiedonjakamisesta, vaan salaa urkkimisesta.
Mitä se sinun napaasi kaivaa, jos joku puhuu täällä myös avoimuudesta? Tuntuuko sinusta jotenkin ahdistavalta joutua ajattelemaan sitäkin puolta asiasta, vai miksi pyrit niin kiivaasti vaientamaan sitä koskevan keskustelun (vai ymmärsinkö ehkä väärin vaientamispyrkimyksesi?)?
Sinähän kun olit kuitenkin sitä mieltä että kaikki ajatukset tulee olla yhteisiä, mitään omaa ja yksityistä ei saa missään tapauksessa olla vaan kaikki pitää jakaa toisen kanssa.
Katso nyt omaa tekstiäsi. Aivan: tuo on sinun tekstiäsi. Minä en ole ikinä, en yhden yhtä kertaa, moista sanonut.
Ahaa! Eli myönnätkö vihdoinkin että ihmisellä voi olla toimivassa parisuhteessaan asioita joita ei ole tarpeen, eikä välttämättä edes hyvä, tuoda toiselle julki? Ihan vaikka et välttämättä itse pystyisi käsittämään miksi kenelläkään voisi olla mitään sellaista, ja ihan ilman että tarvitsee edes epäillä kyseisessä suhteessa olevan jotain järkyttävää vikaa, jos ei halua ulostaa ihan kaikkea tietämäänsä ulos? Jos näin, sittenhän tämä keskustelu on turha.
On muitakin vaihtoehtoja kuin Toimivassa parisuhteessa ei saa olla mitään yksityistä ja Toimivassa parisuhteessa voi olla asioita, joita ei ole hyvä tuoda julki. En allekirjoita kumpaakaan. Toimivassa parisuhteessa saa olla kaikenlaista yksityistä, mutta useimmiten siitä huolimatta käytännössä ei ole, olisi varmaan lähinnä sitä mitä olen yrittänyt sanoa.

Keskustelu on turha joka tapauksessa, jos sinulla on tavoitteena saada minut muuttamaan asiasta mieltäni. Minä olen kokeillut sekä epäavointa että avointa vaihtoehtoa, ja avoimuuden kannattamiseni perustuu tuohon kokemukseen. Uskon luonnollisesti kokemuksen kautta kertyneeseen tietoon enemmän kuin tässä asiassa ilmeisen kokemattoman nettikirjoittelijan uhitteluihin.
Ellei hän sitten kuitenkin pidä itsellään joitakin salaisuuksia joista sinä et tiedä mitään. Mietipäs sitä... (taisi mennä yöunet)
Muistellaanpa: edellyttäen että arvaan edellisen nikkisi oikein, olet yrittänyt käyttää tuota samaa "tehokeinoa" minuun yhteensä liki kymmenen kertaa.
Nyt kyllä repesin... ai ihanko kymmenen kertaako laskit? Näytä yksikin. Syvältä tuo kyllä tuntui kouraisevan, kun sait sen jälkeen kirjoitettua vastinetta vielä puoli sivua.
Lukumäärä ei ole olennainen, vaan se, että kertoja on useita ja aihe aina sama. Jos olet sama kaveri joksi sinut tulkitsen, tiedät ja halutessasi näet itse mitä olet minulle aiemmin sanonut. Jos et ole ja tämä on ensimmäinen kerta kun keskustelemme vastaavanlaisesta aiheesta, unohda tuo kommenttini. Yöunieni häätämiseen tarvitaan joka tapauksessa jotakin edes etäisesti osuvaa.
Lisäksi sinulle voisi olla hyödyllistä lukea nämä (ja vaikka aiemmatkin) mielipiteenvaihdot uudestaan objektiivisemmalla silmällä, ja miettiä kumpi meistä onkaan se, joka tekstiensä perusteella vaikuttaa epäluuloiselta.
Sanoisin että se, joka vaatii sekä omilta että muiden ihmissuhteilta totalitarismia "avoimuuden" suhteen, aivan vastaavalla tavalla kuin se joka vaatii täydellistä yksityisyyttä. Minähän en lukeutunut noista kumpaankaan, mikä lienee selvää kaikille lukutaitoisille.
Sinä vaadit kumppania kunnioittamaan yksityisyyttäsi, jos olen oikein ymmärtänyt - joko eksplisiittisesti (sanomalla sen ääneen) tai implisiittisesti (suuttumalla jos yksityisyyden rajan yli astutaan). Minä taas en vaadi kumppaniltani sen enempää yksityisyyden kunnioittamista kuin avoimuuttakaan. Haluaisitko kertoa, millä tavoin tämä viestii epäluuloisuudesta?
Joskus mietityttää lienetkö koskaan edes seurustellut? Niin ehdottomia, teoreettisen utopistisia ja typerryttäviä monet siihen liittyvät mielipiteesi tuntuvat olevan. No, vakka kantensa valitsee, ei siinä mitään.
Ethän sentään liikaa moisia mieti, ettet vain menetä yöuniasi! :wink:
segma

Re: Toisen sähköpostin, puhelimen yms. sellaisen tutkiminen

Viesti Kirjoittaja segma »

Blää blää.

Kanta 1: Urkkiminen on rumaa, mutta senhän tietävät kaikki. Keskustellaan avoimuudesta!

Kanta 2: Avoimuus on hyvä juttu, mutta senhän tietävät kaikki. Keskustellaan urkkimisesta!

Ja väittely on valmis.
Vastaa Viestiin