Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
ninnithequeen

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Narnia

No enpä ihmettele ettei tästä kummoisempaa hittiä tullutkaan. Osa erikoistehosteista toki oli hyvin tehtyjä. Eniten silmään pisti pikku Lucyä esittävän lapsinäyttelijän aika ajoin hävyttömän huono esitys.

Ei lähelläkään Sormusten Herroja, miltään osin.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Stadinarska kirjoitti:Onko Pradan tuotteet vain naisille? Esim. jos on kuten on Pradan aurinkolasit, jotka ovat aika leveät. Ovatko ne aina naisten? Jos on Prada.
En nyt ossoo oikein vastata, kun ostan yleensä naisten tuotteita. :wink: Eiköhän sillä Pradalla kuten muillakin tuon tason muotihuoneilla ole omat tuotteensa metroseksuaaleille.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Keikaus kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Onko Pradan tuotteet vain naisille? Esim. jos on kuten on Pradan aurinkolasit, jotka ovat aika leveät. Ovatko ne aina naisten? Jos on Prada.
En nyt ossoo oikein vastata, kun ostan yleensä naisten tuotteita. :wink: Eiköhän sillä Pradalla kuten muillakin tuon tason muotihuoneilla ole omat tuotteensa metroseksuaaleille.
Keikku parhain!
WAHtasin Pradan sivuilta ja kyllä siellä oli karvaisille ja vähemmän karvaisille ja uniseksittömille myös omansa. Mutta yhä kummaksun onko mun ostamani hyvät feikit typyköiden vai poikasten. YKSI apu tuli tänään Brownin Jussin kuoltua. Uutispätkässä hänellä oli juur samanlaiset lasit kuin mulla!Ja todennäköisesti feikit myös, hihhii.
Hyvää yötä sinä luonnon helmi, toivoo Jouluarska
Viimeksi muokannut Stadinarska, 26.12.2006 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

The Interpreter

Ei tässä sinänsä mitään vikaa ollut, oli vain pirun ennakoitavissa kaikki (useat) juonenkäänteet. Kolmen tähden "toiminta".
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Wonderland

Tämän jälkeen on kiva spekuloida mitä oikeasti tapahtui. Kilmerin suoritus oli mitätön, odotin kieltämättä paljon enemmän The Doors roolin kyNpillä vetäneeltä näyttelijältä.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Stadin poika oli katsomassa Boratin.
Apua, mä en oikein tykännyt...olenko huumoriton?
Joku oivaltava kohta muttei purrut muuten.Minusta se oli aika typerä. Sensijaan vieressä oleva tyttö tiesi totisesti milloin oli vitsi. Huomio mustikset, tyttö oli tuntematon. Tai ei enää koska puhuimme jotain hauskaa toven. Nyt olen turvassa kotona. :D
selika

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja selika »

-deleted-
Viimeksi muokannut selika, 10.02.2007 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

AarneAnkka kirjoitti:Meitsi katsoi eilen digiboksista Elukan & Prossun kanssa elokuvan Ihmisen Tahra. Tarina ennakkoluuloista, salailuista ja salaisuuksista joita ihmiset pitävät sisällään. Kulki pitkälti Anthony "Hannibal Lecter" Hopkinsin ja Nicole Kidmanin näyttelijänlahjojen ja karisman varassa. Koskettavahko tarina, mutta takautumien takia hieman sekava. Hyvä, kypsä ja älykäs elokuva joka ei kuitenkaan räjäyttänyt tajuntaani koska se yritti olla hieman enemmän kuin oli, ja jotkut taiteellisiksi tai syvällisiksi tarkoitetut kohtaukset kompastelivat.

:think: :think: :think: ½

Elokuva antoi kyllä hieman pohdittavaa.
Näin itsekin tämän vihdoin. Pidin Philip Rothin romaanista kovin, ja se varmasti sotki leffakokemusta. Toisaalta leffa jäi latteaksi monitasoiseen kirjaan verrattuna, mutta toisaalta kohtauksissa näki varmasti enemmän kuin kirjaalukematon näkee. Kelpo leffa kumminkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Suvinen kirjoitti:Walk The Line

Tunnustaudun elämänkertaelokuvien ystäväksi. En tunnustaudu Johnny Cashin musiikin ystäväksi. Tunnustaudun Joaquin Phoenixin kevyeksi fanittajaksi. Kaksi puolesta, yksi vastaan katsoa tämä leffa.

Koska Cashin tarina oli minulle tuikituntematon, oli elokuvassa onneksi koko ajan tiettyä yllätyksellisyyttä. Kävi hyvin selväksi, ettei Cash ollut mikään mukava mies. Pikemminkin aikamoinen kusipää, ja huonolla itsetunnolla varustettu sellainen. Mutta Phoenix heittäytyi rooliin sellaisella antaumuksella, että kaikki miehen mokailutkin tuntuivat vain säälittävän inhimillisiltä. Elokuva esitti 50- ja 60- luvun musiikkibisneksen hyvin raadollisena, sortumatta liikaan hehkuttamiseen mikä on usein tällaisten leffojen helmasynti. Reese Witherspoon June Carterina ansaitsi oscarinsa, Phoenix sen sijaan kamppaili tänä vuonna sellaisessa sarjassa ettei palkintoa herunut. Sääli sinänsä.

Pidin todella paljon, voin suositella myös niille, jotka eivät itse ukon tuotannosta koskaan ole perustaneet. Ai niin: Elviksen näyttelijä oli mielestäni huono - vaikkakin tarkoituksena oli ilmeisesti riisua mystistä glooriaa ajan muitten musiikkisankareitten yltä. Mutta tuollainen rimppakinttu?! Ei herramunjee.

8) 8) 8) 8) +
Minä taas en erityisemmin innostnut. Cashiin tai musiikkiinsa minulla ei erityisempää suhdetta ole, ja leffa tuntui siltä, että olen nähnyt näitä ennenkin aika monta: keikkaelämä ja perhe ovat vaikeita sovittaa yhteen, pillerit voi ottaa vallan jne. Tosin keskimääräistä parempi tällainen. Mutta se Elvis!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

The Vault of Horror
KuvaKuva

Vaihteeksi tuli katsastettua töllöstäkin nauhoitettu leffa. Aika huono oli kyllä, eikä ohjelmatietojen kuvissa näkyviä zombeja edes näkynyt. Itku sentään!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Lars von Trierin Amerikka-trilogian kakkososa Manderlay.

Aika hieno - tosin toteutus ei enää Dogvillen jälkeen tunnu niin rajulta - kvaus siitä, mitä seuraa, kun pitää itseään moraalisesti niin parempana, että voi pakottaa toiset omaan ajatteluunsa toisten oman edun nimissä. Osuu Amerikan historiaan ja nykypolitiikkaan kuin mikä, jotenkas mikäs sitä oli tässä vatsataudin lomassa katsellessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Puolustusvoimien siviilirekrtyointivideo.

Kerronta oli aika jouhevaa sekä hieman kafkamaista. Kultaisesta leikkauksesta poikkeavat nopeat, kubristisen banaalia artikulaatiota sisältävät sekvenssit toivat mieleen vihreän appelsiinin.

Valaistus oli profiloiva mutta silti positiivinen. Se aiheutti kysymyksiä, kuten "kuka", "miten" ja "onkohan noilla ihmisillä toalettiraikastin?"

Jäin miettimään ohjaajan ratkaisuita. Miksi hornetin apumekaanikko oli nainen, jonka hiukset olivat kiinni? Mitä viestitettiin rautamötkylöiden pudottamisella maahan, niiden raskaus heijasti jotenkin arkisia ihmisen kysymyksiä, joiden paino painaa työläisen maahan kuin nyrkki.

Ihmisäänen puuttuvuus oli Kaurismäkeläisen tyypillinen ratkaisu kiinittää katsojan huomio muualle kuin dialogiin. Musiikki toimi hyvin ihmisäänen korvaajana ja tunteiden esiintuojana.

****/*****
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Suvinen kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Stadin poika oli katsomassa Boratin.
Apua, mä en oikein tykännyt...olenko huumoriton?
Miten tiesin tämän sinusta?? Tiesin, tiesin, tiesin!!!
Ihmiset jotka koko ajan kailottavat olevansa leppoisia ja huumorintajuisia ovat yleensä kaikkea muuta.
Joo, voit laskea mutkin tuohon mukaan. Vaikka nauroinkin välillä hallitsemattomasti leffan aikana. Yllätin itseni tajuamalla, että en sytykään (muiden kuin omasta ja parhaan ystävättäreni) pissakakkahuumorista. Boratin huumori oli niiiiin yksinkertaista.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Suvinen kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Stadin poika oli katsomassa Boratin.
Apua, mä en oikein tykännyt...olenko huumoriton?
Miten tiesin tämän sinusta?? Tiesin, tiesin, tiesin!!!
Ihmiset jotka koko ajan kailottavat olevansa leppoisia ja huumorintajuisia ovat yleensä kaikkea muuta.
Suvinen mussukkani! Kyllä minä oikeasti olen leppoisa ja hyvin huumorintajuinen. Varmasti varmasti varmasti!
Suvinen, älä sano että mä kailotan. Kuinka voisin osoittaa sulle että olen leppoisa ja mukava.
keikku sanoi jotenkin oikein että se huumori oli jotenkin sellaista liian osoittelevaa, mutta mä en oikein tykännyt siksikin että mulla oli selvästi liikaa odotuksia? Tottakai siinä oli naurattavia kohtauskia, mutta mä yllätyin siitä kun ei täysin purrut.
Suvimussu, en kailota! En en en, Nyt saat kyllä kolme pusua! :h: :h: :h:
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Keikaus kirjoitti: Joo, voit laskea mutkin tuohon mukaan. Vaikka nauroinkin välillä hallitsemattomasti leffan aikana. Yllätin itseni tajuamalla, että en sytykään (muiden kuin omasta ja parhaan ystävättäreni) pissakakkahuumorista. Boratin huumori oli niiiiin yksinkertaista.
Jotakin sellaista siinä oli...Oot oikeassa Keikku. Mullahan on kirjojen lukeminenkin siksi "vaikeaa" kun useasti ajattelen että olisin tuon kohdan tehnyt toisin ja itse tekisin paremmin ja voih voih...
En nyt tarkoita kehua. Sitä ajattelee vaan niin miten itse näkisi asian herkullisemmin... :)
Sheetlord

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

The Holiday

Vaikka pidän hattaranpehmeistä romanttisista komedioista siinä missä kuka tahansa muukin sovinistimulkku, liika on liikaa. Tässä holiday-feel-good-leffassa on niin paljon puhdistettua sokeria, että viidentoista minuutin kohdalla iski äkillinen Cornholio-hyperaktiivisuuskohtaus

Hieman rauhoittuani kykenin pureskelemaan rainan loppuun. Englantilainen tai ranskalainen asiastaan innostunut tekijätiimi olisi saanut tästä ihan kelpo filkan, mutta niin onnistuneesti oli kaikki käsiksen mahdollisuudet jätetty käyttämättä ja kulmat sekä särmät viilattu pois että oikein ihmetellä täytyy. Lopputulos oli pitkästyttävä, tyhjää täynnä oleva parituntinen. Sama aika kannattaa käyttää kossupullon juontiin. Aivosoluja kuolee yhtä paljon. Ainoat valopilkut olivat ihana Kate Winslet, sekä aina tyylikäs wanha hra Eli Wallach.
Sheetlord

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Little Miss Sunshine

Omituisen luuseriperheen roadtrip lapsimissikilpailuihin. Matkalla jokaisen unelmat murskaantuvat vuorollaan, mutta silti lopussa keskinäiset ristiriidat unohtuvat ja kaikkien vastoinkäymisten jälkeen jokainen löytää elämästään jotain positiivista. Musiikkivideoita mm. Smashing Pumpkinsille ja GnR:lle tehtailleet Jonathan Dayton ja Valerie Farris kätilöivät elokuva-esikoisensa kitinöittä kankaalle. Liiat kuvalliset kikkailut on onneksi unohdettu ja näyttelijöiden [mm. Greg Kinnear, Toni Collette] annetaan ihan oikeasti näytellä.

Tykkäsin ****

Kuva
Vihtahousu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Red Sonja
Kuva

Schwartziciccare ja Birgitte Nielsen kisaavat leffassa pahisten pieksemisessä sekä toisiaan vastaan miekoin. Tylsä juoni ja melkein kaikki muukin, ainoastaan päähenkilöiden asetelma juonta varten toimii. Arskaakin näkee aivan liian vähän.

Kuva 1/2
Viimeksi muokannut Vihtahousu, 30.12.2006 15:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CandyMan

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Suvinen kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Stadin poika oli katsomassa Boratin.
Apua, mä en oikein tykännyt...olenko huumoriton?
Miten tiesin tämän sinusta?? Tiesin, tiesin, tiesin!!! Ihmiset jotka koko ajan kailottavat olevansa leppoisia ja huumorintajuisia ovat yleensä kaikkea muuta.
Koska olen SA:n ilkeä velipuoli, voin paljastaa etten minäkään Boratista niiiin hirveästi tykännyt, tai siis ainakaan se ei ollut niin ratkiriemukas mitä kehuista luulin. Kyllä joissakin kohti silti hörähdin, mutta ei kyseessä ollut mikään Vuoden Tapaus kuten joistakin kommenteista kuvittelin, enkä tunne erityistä tarvetta nähdä sitä uudestaan (=varma hyvän elokuvan merkki). Oikeastaan aika väsyneitä juttuja pääasiassa, ja muutenkin koko leffasta tuli aika paljon mieleen Jackass-elokuvat. Niissäkin naurettiin sille että hyypiöt viuhahtelivat alasti ihmettelevien japanilaisten ohitse.

TV:stä vähän aikaa sitten tullut Ali G-elokuva alleviivasi myös täydellistä huumorintajuttomuuttani. Ali G TV-sarjasta olen pitänyt, mutta kyseinen elokuva oli pelkkä kokoelma alapäähuumorin käytetyimpiä kliseitä. Jos olisin yläasteella päättänyt tehdä kavereiden kanssa komedian, suunnilleen tuollainen siitä kai olisi tullut vitsiensä osalta. Sen puolesta teimme enemmän toimintaan perustuvan salainen agentti-lyhytelokuvan, jossa minä olin mm. nunchakua heilutteleva naamioitu hyypiö joka ammuttiin samantien (jälkeenpäin ajatellen tuohan kohtaus oli suora matkinta ekasta Kadonneen Aarteen Metsästäjistä, mutta kuolemaheittäytymiseni oli paljon parempi, annoin siihen kaikkeni vaikka ase ei edes lauennut ekalla yrityksellä).

Jostain syystä odotan mahdollisesti tulossa olevalta Brüno-leffalta enemmän, ainakin näkemäni Brüno-pätkät ovat aiheuttaneet enemmän (hermostunutta) naurua kuin mikään Borat-jutska.

EDIT: Jaaha Keikauskin vielä...
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Suvinen kirjoitti:Lost in translation

Tulipa tämäkin katsottua nyt viimein, telkkarista. Kovin kehuttu filmi, johon en aiemmin ollut kiinnittänyt huomiota, koska en pida Bill Murraysta kovinkaan, ja lisäksi juoni kuulosti kovin tyhjänpäiväiseltä.

Mutta elokuva osoittautuikin Aivan Ihanaksi. Siis todella. En nyt näin tuoreeltaan osaa muuta kommentoida. Jäi hyvä mieli :h:

( Eikä Murray edes yrittänyt olla typerän hauska, mistä täydet pisteet sile! Kiitos! )

:) :) :) :)
Jeah, mulla on tuo videolla.

Tänä yönä tulisi Summer of Sam. Kuka on nähnyt, kannattaako katsoa?
Kikkelis kokkelis.
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Raw Deal

Miehen kanssa kömmittiin kolmen aikaan yöllä levottomien juttujen saattelemana ylös ja pitihän sitä palkita itsemme huonolla elokuvalla.
Luvassa oli naurukohtauksia aiheuttavia onlinereita. Iso Arska on aina iso Arska :rofl: Antaisin puolikkaan tähden.
ninnithequeen

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Summer of Sam

Siis tämähän oli aivan loistava. Todellakin erilainen sarjamurhaajaelokuva. Ajoittain vähän sekopäinenkin, mutta se teki elokuvasta vaan vielä paremman. Kyllä Spike Lee vaan osaa. Adrien Brody teki mainion roolisuorituksen.

Mamma suosittelee.
Sannnu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

The Departed

Mä tykkään äijäleffoista, mafialeffoista ja sotaleffoista. Tämä Scorsesen raina on tyylikäs, aika verinen ja väkivaltainen - Scorsesen tyyliin väkivalta on kuitenkin graafista ja perusteltua.

viisi tähteä.
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

ninnithequeen kirjoitti:Summer of Sam

Siis tämähän oli aivan loistava. Todellakin erilainen sarjamurhaajaelokuva.
Komppaan. Tykkäsin.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Da Linssi-koodi.

Haistakaa vittu kaikki dvc:n trendi-dissaajat, musta tuo oli ihan viihdyttävä, joskin ehkä vähän liian pitkä. Anna ei tykännyt kun siinä puhuttiin pahaa paavista.

Vähän tiivistetympänä ja muutama epäloogisuus karsittuna neljä, nyt kolme pinnaa viidestä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Vastaa Viestiin