Rollon joulu

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Missä Rollon kannattaisi viettää joulu?

Äidin luona lepäämässä
37
95%
Opiskelukaupungissaan yrittäen saada rakastamaltaan naiselta vastarakkautta
2
5%
 
Ääniä yhteensä: 39

So Easy

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja So Easy »

Nasalspray kirjoitti:Taustasi perusteella sinulla on ilmeisesti melko intensiivinen suhtautuminen keskusteluun kuin keskusteluun riipumatta foorumista, mikä varmasti osaltaan selittää keskustelutapojen törmäämistä. Suurin osa kuitenkin harrastaa tätä keskustelua huvikseen, ei erityisellä intensiteetillä tai edes kiinnostuksella varustettuna. Sitä suurempi törmäys on, jos ilmeisen maailmanhuoleton Elco ja maailmantuskainen SE koettavat hieroa samasta asiasta edes jollakin tasolla.
Olet uskoakseni hyvin pitkälti oikeassa.
Nasalspray kirjoitti:Tulkinta tilanteesta voi kuitenkin olla näin sivullisin silmin myös se, että kannattaako sinun haaskata aikaasi sellaiselle jampalle vastaamiseen, joka ei kuitenkaan vastauksiasi lue?
Myös tämä on aiheellinen huomio. Minun täytyy kyllä sanoa, että -- ehkä naiiviuttani -- en ollut halunnut uskoa että elco kehtaisi väittää minun asiani olevan tuubaa vaikka hän ei ole siihen edes perehtynyt. Se tuli siis minulle yllätyksenä. Sittemmin en hänen kanssaan juurikaan ole yrittänytkään. Yhden kysymyksen kuitenkin vielä tänään heitin isolla fontilla ihan vain katsoakseni, onko tälläkään esitystavalla mitään vaikutusta pointtini välittämisessä onnistumisen kannalta (kokeilu siis).

Yhtä kaikki, kuten silsiksellekin tuossa totesin, kyllä tässä varmaan niin käy että suuntaan taas energiani kokonaisvaltaisemmin niille alueille, joilla siitä enemmän hyötyä on.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

silsis kirjoitti:Tässä tulet itse lähelle koko "ongelman" ydintä.
Hyvin puhuttu!
So Easy kirjoitti:Joo. Lienee sanomattakin selvää, missä vaiheessa nyt ollaan.
Aina voi yrittää!

Itsehän olen sitä mieltä, että kontaktin säilyttäminen edes jollakin tasolla mahdollisimman erilaisiin ihmisiin on Hyvä Asia. Sen huomaaminen, miten random-ihmisjoukko sinuun suhtautuu (etenkin tilanteessa jossa sinusta henkilönä ei tiedetä mitään), lienee aina oppimisen ja eräänlaisen kartalla pysymisen kannalta hyödyllinen kokemus. On minusta muutenkin ollut mukavaa (ja hassua :D ) nähdä sinua palstalla kommentoimassa, siitäkin huolimatta että välillä sorrut toimimaan tavalla, jota en arvosta. Erityisen mukavaa sinussa on se, että kun saamasi kritiikki menee sinulle jakeluun (vaikka jakeluun menemisen intensiteetissä on välillä toivomisen varaa), sinulle ei tuota vaikeuksia myöntää omia erehdyksiäsi ja puutteitasi.

:gee:

Kömmipä muuten välillä pois sielä koneelta. Avovaimosi haluaisi kuulemma.. no, tehdä jotain yhdessä. :mrgreen:
So Easy

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja So Easy »

urpiainen kirjoitti:Tässä näkyy minusta hyvin se, että SE on palstan "keskustelijoista" verrattomasti innokkain arvioimaan ja arvostelemaan keskustelijoiden henkilöä pikemminkin kuin pointteja (tapa, jota pidän typeränä ja ala-arvoisena). Itse hänen kanssaan vääntäessäni saan jatkuvasti hyppiä yli henkilöäni pilkkaavia vittuiluja ja kykyjeni ja taustani arviointia
Muistaakseni se olet ollut sinä, joka olet minua "hihhuliksi" nimitellyt, viitannut asiani olevan "tuubaa" jne. Missä minä olen tätä tehnyt (kun tuossa oikein korostat juuri minun tuota tekevän)? Ja voisitko selittää vielä kerran, mitä olennaista eroa on väitteillä:

urpiainen: Millä tahansa filosofiaan, uskontoon, tieteeseen tai jopa politiikkaan keskittyvällä nettiforumilla näitä SEn tavalla "keskustelevia" teinipoikia mahtuu 13 tusinaan

George W.: Mihin tahansa rättipäävaltioon näitä elcon ja urpiaisen tavalla "keskustelevia" terroristeja mahtuu 13 tusinaan

Tarkastelukulmina voit käyttää vaikka mainitsemaasi henkilökohtaisuuksiin menemistä (jota siis väitteesi mukaan nimenomaan minä olen harrastanut), väitteiden argumentaatiopitävyyden tasoa ja lopuksi vielä vaikka sitä kuinka kannattavaa on pitää kumpaakaan kategoriointia perusteluna sille, että toiselle ei ole syytä vaivautua edes vastaamaan.
urpiainen kirjoitti:sekä elcon että minun kritiikki ei ole kohdistunut pääasiassa henkilö SE:n argumentaatiokykyyn vaan siihen, miten SE de facto argumentoi palstalla.
Selitä minulle nyt vielä kerran: miten sinä (tai elco, joka myöntää ettei edes kirjoituksiani ajatuksella lue) muka tiedät, mikä minun asiani de facto on?

Minun mielestäni juuri tuo on se pahin looginen virhe, jonka teet. Tai ainakin teit "uusliberalismi"-keskustelussa, ja tämä nyt vaan vaikuttaa minusta kovasti samalta. Olen nimittäin siinä käsityksessä että mielestäsi minun jokin olennainen osa elämänkatsomustani voidaan summata sanoilla "kartesiolainen subjektivismi", mutta tätä sinä et tiedä. Olennaisesti voidaan sanoa että sinulla on tällainen ennakkoluulo, mutta tiedoksi sitä ei pidä erehtyä luulemaan.

Päättelyn rakenteen kannalta tosin vielä suurempi virhe on se, että ylipäätään kuvittelee kenenkään yksilön kohdalla minkään ajattelutavan olevan summattavissa johonkin kategoriaan. Vaikka voidaan puhua kommunismista, niin missään yhteydessä rakentavaa eikä suotavaa ole olla ottamatta huomioon henkilön itse esittämiä väitteitä perustellen tätä sillä että kyseessä on "kommunisti" ja että kyllähän se tiedetään miten ne ajattelee. Esimerkiksi "uusliberalismi"-keskustelussa minun esitettiin useaan otteeseen muka kannattavan veroalennuksia (koska tämä kuului väittäjän käsitykseen "uusliberalismista" ja minä olin hänen mielestään "uusliberalisti"), vaikka ekplisiittisesti tämän moneen otteeseen olin kieltänyt.

Tässä keskustelussa olen varsin varma, että monet vastaavista olettamuksista joita liität "kartesiolaiseen subjektivismiin" (siis vastaavat kuin oletus veroalennuksien kannattamisesta "uusliberalistin" tapauksessa) ovat itse asiassa sellaisia, joista en ole samaa mieltä. Tätä ei vain päästä missään vaiheessa toteamaan, koska et suostu ylipäätään tuolla tarkkuudella perustelemaan sitä, miksi minä nyt sinun mielestäsi "kartesiolainen subjektivisti" olen. Ja silti vaan kehtaat sillä leimalla päähän lyödä -- siten muka samalla "perustellen" sen, miksi et tarkempaan perusteluun lähde. Ymmärtänet, että tällainen kategorointi sen kautta tuomitseminen on osoittanut vahingollisuutensa ihmiskunnan historiassa aivan liian monta kertaa.
urpiainen kirjoitti:Olen jopa toistuvasti esittänyt eksplisiittisesti, että SE:n kykyjen täytyy olla parempia kuin mitä täällä näkyy.
Niin taidat olla. Vaan pidätkö mahdollisena sitä, että joku muu -- sanotaan vielä vaikka että loogisessa argumentaatiossa erittäin ansioitunut taho -- itse asiassa saattaisikin nähdä minun osoittavan täällä huomattavasti enemmän asiaa kuin mitä sinä jutuistani näet? Kysyn tätä siksi, että sanot että "mitä täällä näkyy" sen sijaan että sanoisit "mitä minä niistä ymmärrän".
Nasalspray

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja Nasalspray »

EveryWoman kirjoitti:Kömmipä muuten välillä pois sielä koneelta. Avovaimosi haluaisi kuulemma.. no, tehdä jotain yhdessä. :mrgreen:
Joulu onkin antamisen ja saamisen aikaa. :napu:
So Easy

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja So Easy »

EveryWoman kirjoitti:Jos rehellisiä ollaan, niin siitä että käytit noinkin monta riviä mainitun aiheen selventämiseen, syntyi minulle se vaikutelma että se olisi jollakin tavalla sinua houkutteleva vaihtoehto. Tai ainakin että sinua olisi jäänyt jotenkin kaivelemaan ne elcon äänestykset (= tavallaan sama asia).
Jaa. Hmm. Mun 2c on kyllä se, että tuollainen harhauttelu vituttaa mua samassa mielessä kuin sirkushuvien tarjoaminen samalla kun hallinto on korruptoitunut ja kusettaa kansaa.

Toki jotain pointtia voisi olla siitä näkökulmasta, että jos jotenkin aukottomasti muka olisi mahdollista todistaa henkilöiden X, Y ja Z olleen väitteissään minusta aivan väärässä, niin ehkä he olisivat hieman varovaisempia niiden ennakkoluulojen kautta tulkitsemisen suhteen jatkossa. Mutta kuten jo todettu useampaan kertaan, tämä ei olisi käytännössä edes mahdollista ja paljon suoraviivaisempiakin tapoja olisi (keskustelu!).

--------

Novittukaitänkoneenvoissitlaittaakiinni.
slam

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja slam »

Naisen säännöt vihitään (22.12 2006)


Askeleet kaikuivat puisella lakatulla pinnalla. Lattialle oli kulkeunut vettä ihmisten jaloissa. Penkkien välissä kiemuteli tuskaisia lapsia. Vanhemmat tyynnyttelivät heitä takaisin ruotuun. Pappi siirtyi saarnastuoliinsa. Hiljainen taustoja soittava viulu vaimeni etäällä salin edessä. Pappi saavutti saarnastuolinsa. Jokunen saapui vielä saliin hiljaisten tömähdysten saattelemana.
- Minä olen tullut teille kertomaan uuden avioparin vihkmisestä avioliittoon, pappi kertoi asiallisesti. Sukulaiset, tuttavat, seuratalonmiehet odottivat jännittyneinä morsianta. Fanfaarit alkoivat soida. Ovista saapui ylväästi kävelevä nainen vierellään vanha kuivettunut isänsä. Sulhanen istui eturivissä käsissään iso kirja. Sen teksti oli kaunista. Kappaleet olivat hienosti tasoiteltuja ja oikean mittaisia. Sanat näyttivät kauniilta ulkoisesti, vaikka niitä ei edes lukenutkaan.
- Sulhanen ylös, pappi kehoitti. Sulhanen asettui maahan makuulleen naisen viereen. Sulhastakin peittämän mahan päälle astettiin teline, jolle kirja nostettiin.
- Haluatko ottaa kirjoittamasi sääntökirjan aviomiehesi oppaaksi, pappi kysyi korrekstisti. Nainen asettui polvilleen, painoi suunsa opastaan vasten.
- Tahdon, kuului kauniilta huulilta, joihin eläin tulisi koskemaan yöllä ilman sääntöjä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16639
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Easy kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:sekä elcon että minun kritiikki ei ole kohdistunut pääasiassa henkilö SE:n argumentaatiokykyyn vaan siihen, miten SE de facto argumentoi palstalla.
Selitä minulle nyt vielä kerran: miten sinä (tai elco, joka myöntää ettei edes kirjoituksiani ajatuksella lue) muka tiedät, mikä minun asiani de facto on?
Mitens luetunymmärtämisen kanssa? Taitaa ymmärrys jäädä tuon jättifonteilla huitomisen alle? Urpiainen kirjoittaa, että arvostelen vain sitä, miten asiasi esität palstalla, ja sinä saat (taas) ihme kiihkokohtauksen siitä, että en voi tietää, mikä asiasi on. Sehän on tavallaan juuri pointtini: en totta tosiaan voi tietää, koska minulla on yhteys asiaasi vain plastakirjoitustesi kautta, ja niissä ei paljoa tolkkua ole.
pidätkö mahdollisena sitä, että joku muu -- sanotaan vielä vaikka että loogisessa argumentaatiossa erittäin ansioitunut taho -- itse asiassa saattaisikin nähdä minun osoittavan täällä huomattavasti enemmän asiaa kuin mitä sinä jutuistani näet?
En.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriDaavid

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

No miten se rollon joulu meni?
silsis

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja silsis »

NuoriDaavid kirjoitti:No miten se rollon joulu meni?
Sopii kysyä, sopiiko kysyä?

Älykköalfat pörhistelevät riikinkukkomaisesti negaamalla toisiaan. Pudota alfa pallilta, saat palstan miesten hyväksynnän ja saat parhaat palstatsiksit.

Mitä, mitä?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16639
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:No miten se rollon joulu meni?
Tämä lienee tosiaan se ainoa kiinnostava asia tässä ketjussa.

Rollo, kuinka sujuu?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

EveryWoman kirjoitti: Kömmipä muuten välillä pois sielä koneelta. Avovaimosi haluaisi kuulemma.. no, tehdä jotain yhdessä. :mrgreen:
Palstapusnus! :h: Johan ollaan aikoihin eletty. :)
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

...
Viimeksi muokannut RolloTomasi, 24.09.2007 7:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NuoriDaavid

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mutta se varsinainen kymysy: olitko äitylin luona vai missä?
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

...
Viimeksi muokannut RolloTomasi, 24.09.2007 7:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

Olipa lattea vastaus.
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Minä en olekaan tähän vielä vastanna.
Tämä ketju ihmetyttää minua kaikista eniten Kitinä-ketjuista. Siis kokonaisuus. Panos ja tuotos-yhdistelmän valtava epäsuhta.
Mut Rollon vika ei se ole. SENSIJAAN kyllä sun Rollo pitäisi kertoa missä olit Joulun tämän kaiken jälkeen vaikka hupia tämä onkin! Jos ei kukaan muu hauku sinua epäfiksusta salailusta niin minä teen sen nyt!
Olet taatusti sen velkaa "asiakkaille"!
Terveisin tunnetusti tosikko Arska
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja Vadim »

RolloTomasi kirjoitti:Ehkä minä olen sinun harhasi tai sinä olet minun.
Tästä tuleekin mieleeni Balkan. Koska ihmiset tietävät, että lehdet ovat täynnä valheita, he uskovat mieluummin huhuja.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

...
Viimeksi muokannut RolloTomasi, 24.09.2007 7:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

...
Viimeksi muokannut RolloTomasi, 24.09.2007 7:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka
Viesti:

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja alja »

RolloTomasi kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:kyllä sun Rollo pitäisi kertoa missä olit Joulun tämän kaiken jälkeen vaikka hupia tämä onkin!
Olin siellä, missä uskot minun olleen.

(Niille, joiden mielestä on olemassa jotain kaikille yhteistä, olin äitylin luona.)
sun vaihtoehdoista puuttui se olennaisin - vietän joulun sätissä aljan kanssa humalassa.... :D mutta koska en itse ollut siellä, en voi tietää olitko sinä, joten voidaan syyttää tästäkin vain mua. mutta hei. hali.
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Rollon joulu

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

RolloTomasi kirjoitti:
Ihminen kirjoitti:Olipa lattea vastaus.
Tunne itsesi, niin huomaat, että vastaus on lattea vain jos uskot sen olevan lattea.
Kyllä se vaan on lattea, vaikka en uskoisi sen olevan.
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
Vastaa Viestiin