Vitutusketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

CandyMan kirjoitti:
Ann kirjoitti:Onko sillä joku syykin olla tykkäämättä tulevasta vävystään, vai jättikö senkin ilmoittamatta?
Miehen on vaikeaa tykätä toisesta miehestä joka ryövää hänen kallisarvoisen tyttärensä. Isit ovat välillä vain niin mustasukkaisen suojelevaisia ja omistushaluisia tyttäriään kohtaan. Mies on kasvattanut tyttärensä aikuiseksi läpi vaikeuksien ja karikkojen suojellen häntä kaikelta pahalta maailmassa, ja takavasemmalta tulee nuorempi uros joka vain ilmoittaa kylmästi "Moi vaari, mä vien nyt sit sun tyttäres, ok? Kiitti hei.".

Samaa käytöstä tapaa eläinmaailmassa (muistaakseni esim. joidenkin hyeenojen tms. parissa), perheen uros vihoittelee nuoremmalle urokselle joka ilmestyy riiailemaan hänen naispuolista jälkikasvuaan.
Candylla on muuten aika jouheva ja hauska kirjoitustyyli. Ja nyt oli ihan fakta-asiaakin (kai, mä en valitettavasti ole yhdenkään tyttären isä)...
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

CandyMan kirjoitti:
Insinööriisäni ei koskaan päässyt ulkomaanreissuille työssä.
Oliko hän vientialalla töissä, ja oliko hän esim. jatkuvasti tekemisissä ulkomaalaisten yhteistyökumppanien kanssa? Ainakin siinä vaiheessa kun perhettä aletaan perustaa jne., monet hakeutuvat pois hommista joissa joutuu huitelemaan maailmalla..
En jaksa inttää, menee offtopiksi häiriten muitten vitutuksia.
Jos kumminkin luen ylläolevaa kuin Piru Raamattua, kaukana ei ole vaikutelma että oletat suurenkin osan insinööreistä olevan "vientialalla", josta sitten luopuvat kun perhettä tulee. Taas tuota Kitinämaailmaa.

Asennusliikkeessä isäni oli teknisenä johtajana. Opistosähköinssi. Ei pienet ja keskisuuret asennusliikkeet mitään ulkomaankauppaa tee, työ on paikallisten asennushommien suunnittelua ja urakointia. Samaten kun katson täällä pikkukaupungissa ikkunasta ulos, niin kuinkakohan moni näkyvistä muista pienyrityksistä harjoittaa "ulkomaankauppaa"?? Tai tehtaan väestäkään moniko tosiaan on ulkomaiden kanssa missään tekemisissä?

Jos nykyään on tapana puljussa kuin puljussa käyttää sitä ulkomaankauppaa käymätöntä väkeäkin ulkomailla "työtehtävissä" tai kursseilla, niin eiköhän se ole merkki siitä että niillä yrityksillä/virastoilla on liikaa rahaa haaskattavaksi. Tai siinä on joku veronvähennysetu.

Tai sitten työmatkailu ulkomailla on aivan pienen vähemmistön juttu sittenkin. (jaah.. vaan eikös ex-Kitinäläinen fysioterapeutti Kgrillikin alvariinsa käynyt "Nykissä".. Kitymaailmaa se :D)
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
CandyMan

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Gattaca kirjoitti:Asennusliikkeessä isäni oli teknisenä johtajana. Opistosähköinssi. Ei pienet ja keskisuuret asennusliikkeet mitään ulkomaankauppaa tee, työ on paikallisten asennushommien suunnittelua ja urakointia.
Niinkuin epäilinkin. Miksi sitten käytit häntä esimerkkinä siitä kuinka ulkomailla käynti työn puitteissa on turhaa, jos hän ei edes toimi vientialalla?

Mainitsin perheellisten haluttomuudesta ylenpalttiseen matkusteluun ihan vain siltä kantilta että kovin monet katsovat työhön liittyvät ulkomaanmatkat jo sitäkin kautta pelkästään haittana, ei tavoiteltavana asiana. Tämä vain sitä vasten kun tunnut pitävän ulkomaankeikkoja "palkintomatkoina". Koin jonkinmoista henkkoht kiinnostusta edellisiä matkojani kohtaan koska en ole ennen käynyt kyseisissä maissa, mutta en usko että mahdollisilla tulevilla kerroilla tulen kokemaan niissä mitään uutta ja mielenkiintoista.
Viimeksi muokannut CandyMan, 05.02.2007 0:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
CandyMan

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Stadinarska kirjoitti:Candylla on muuten aika jouheva ja hauska kirjoitustyyli.
Stadinarska on puolestaan mulle sopiva sidekick joka kuolee elokuvan puolivälissä.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

CandyMan kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Candylla on muuten aika jouheva ja hauska kirjoitustyyli.
Stadinarska on puolestaan mulle sopiva sidekick joka kuolee elokuvan puolivälissä.
Ammutaan, kuristetaan vai myrkytetään vai syöpään?
Mun ON OIKEUS TIETÄÄ KUINKA KUOLEN!!
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

CandyMan kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:Asennusliikkeessä isäni oli teknisenä johtajana. Opistosähköinssi. Ei pienet ja keskisuuret asennusliikkeet mitään ulkomaankauppaa tee, työ on paikallisten asennushommien suunnittelua ja urakointia.
Niinkuin epäilinkin. Miksi sitten käytit häntä esimerkkinä siitä kuinka ulkomailla käynti työn puitteissa on turhaa, jos hän ei edes toimi vientialalla.
No joo, sori.
Tuli vain päälle vanha vainoharhainen ennakkoluuloni, että tyypillisen Kitinäläisen mielestä valtaosa ihmisistä työskentelee kansainvälisessä bisneksessä tai huippukoodarina satojen tuhansien huippukoodarien "organisaatioissa". :D Ja se on sitten "ihan tavallista" elämää.. Vaikka todellisuus ainakin näyttää minusta hieman toiselta. Mun maailmassa ihmisiä on enemmän pienyrityksissä, pikkukaupoissa, marketeissa, räkälöissä, autokorjaamoissa ja muutaman hengen virastoissa. Plus tehdasduunareina. Kaukana kansainvälisyydestä saati nörttinerojen kansoittamista "organisaatioista". Mutta luultavasti et tarkoittanut niin.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
CandyMan

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Stadinarska kirjoitti:Ammutaan, kuristetaan vai myrkytetään vai syöpään?
Mun ON OIKEUS TIETÄÄ KUINKA KUOLEN!!
Annan Annan keksiä sopivan juonenkäänteen siihen kohtaan, hän on vastuussa käsiksestä ja hänellä on sopivan David Lynchmäinen ote koko touhuun.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Ann »

CandyMan kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti: Mun ON OIKEUS TIETÄÄ KUINKA KUOLEN!!
Annan Annan keksiä sopivan juonenkäänteen siihen kohtaan, hän on vastuussa käsiksestä ja hänellä on sopivan David Lynchmäinen ote koko touhuun.
There is no spoon..
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Ann kirjoitti:
CandyMan kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti: Mun ON OIKEUS TIETÄÄ KUINKA KUOLEN!!
Annan Annan keksiä sopivan juonenkäänteen siihen kohtaan, hän on vastuussa käsiksestä ja hänellä on sopivan David Lynchmäinen ote koko touhuun.
There is no spoon..
Eli saan elää! Hiphurraa! Olen elokuvassa siten suuri sankari!!KIITOS.
millivanilli

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Vihtahousu kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:No voi. Nyt puhut iskällesi ja kysyt, mikä mättää ja kerrot, että susta tuo on loukkaavaa. Syy voi olla joku hassu isän suojelunhalu tai sosiaalinen epävarmuus.
Jospa kaikki oliskin noin yksinkertaista, mutta wanhat miehet voivat olla tosi jääräpäitä. En tiedä kuinka monta osumaa sydän kestää ja toivonkin etten koskaan tule tietämäänkään.
Niin.. se ei ole niin yksinkertaista. Se on varmaankin sitä Candymanin mainitsemaa mustasukkaisuutta.
Ann kirjoitti:Onko sillä joku syykin olla tykkäämättä tulevasta vävystään, vai jättikö senkin ilmoittamatta?
Isä ei ole suostunut kertaakaan keskustelemaan asenteestaan tätä suhdetta kohtaan. Vanhempien luona ei jossain vaiheessa saanut edes mainita avopuolisoni nimeä, ilman että isän ilme tummeni ja äiti yritti alkaa hyssytellä.

Mielestäni on epäreilua ja erittäin lapsellista käytöstä isältä, että hän pakottaa valitsemaan toisen. Sitähän hän tuolla käytöksellä tekee. Jos valitsen poikaystävän, niin isä samantien sanoutuu irti tietystä osasta elämääni.

Haluaisin olla niin ilkeä, että toimisin yhtä lapsellisesti kuin isäni, alkaisin osoittaa mieltäni, en osallistuisi perhejuhliin (isällä on 60v synttärit tulossa) enkä viettäisi juhlia vanhempien luona. Vissiin olen sitten valinnut tämän joustajan roolin, annan periksi, itken pahaa oloa, jottei muilla perheenjäsenillä olisi vaikeaa.
Mulli75

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

millivanilli kirjoitti: Haluaisin olla niin ilkeä, että toimisin yhtä lapsellisesti kuin isäni, alkaisin osoittaa mieltäni, en osallistuisi perhejuhliin. Vissiin olen sitten valinnut tämän joustajan roolin.
Itse kokeilin tuota että lopulta käänsin puukkoa haavassa oikein kunnolla, ei tehonnut. Vaikka olin oikeassa niin silti annettiin ymmärtää että minä olen syntipukki. Kun oli jokinlaiset juhlat en osallistunut. Eikä poissaoloni todellista syytä kerrottu muille. Edelleen on hampaan kolossa jotain mutta pureskelen sen tyynesti, koska tiedän ettei se vaikuta kovinkaan elämääni.
CandyMan

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

millivanilli kirjoitti:Isä ei ole suostunut kertaakaan keskustelemaan asenteestaan tätä suhdetta kohtaan.
Vanhoina hyvinä patriarkaalisina aikoina nuori pojan kloppi tuli erikseen pyytämään isältä tämän tyttären kättä. Isä testautti sulhasehdokkaan aikeiden kunniallisuuden laittamalla tämän ensitöikseen luomaan lumet, korjaamaan navetan, sukimaan siat ja lahtaamaan lehmät. Jos "juippi" selvisi näistä kaikista tehtävistä kunniakkaasti, oli hän osoittanut tarvittavaa nöyryyttä uutta isäntäänsä kohtaan.

Nykyään tämä kaikki ohitetaan kylmästi ja hypätään suoraan sänkyyn, joten yllättäen hylätyt ja tyttärensä ihailua vaille jätetyt ex-isit keräävät katkeruutta sisälleen ja äänestävät kepua yrittäen muistoissaan palata vanhoihin aikoihin. Kyse on lopulta vain vakavasti narsistisesta oireyhtymästä, jossa halutaan pitää kaikki hyvä ja kaunis itsellään eikä jakaa sitä muille, ainakaan pyytämättä. Ikäänkuin ohitetaan kokonaan isän ansiokas osuus (1/20) tyttären kasvatuksessa nuoreksi naiseksi.

Äidin rooli tässä tilanteessa on pyrkiä toimimaan välittäjänä ja eri osapuolten tunteiden välisenä translaattorina, hänellä kun on yleensä omakohtaista kokemusta samasta tilanteesta yhtenä osapuolena. Neuvokas äitihahmo palauttaa isukin muistoihin ajat oman seurustelunsa alkumetreistä ja kuinka appiukko yritti kampittaa heidän orastavaa yhteiseloaan. Sopivin taivuttelukeinoin (pihtaus) äiti voi yrittää myös kalastaa vastauksia tai saada edes prosessointi käyntiin tärkeissä kysymyksissä kuten: Kuinka tärkeää isille on että tyttö on onnellinen, ja onko hän vakuuttunut että hänen nykyinen toimintansa takaa tyttären onnellisuuden? Harva perusterve ihminen kuitenkaan haluaa ehdoin tahdoin olla paha ihminen lähimmäisilleen, ei vaan tajua sitä kun on niin tyhmä.

Toisaalta voidaan myös väittää että jos mies automaattisesti epäilee muita miehiä epäkunnioittavista aikeista naista kohtaan, kertoo tämä eniten epäilijän omasta ajatusmaailmasta.
CandyMan

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Ps. Joskus voi toimia kirjekin omista tunnoista kohdistettuna perusjurolle ihmiselle joka "ei suostu puhumaan asioista". Tarjoaa ehkä myös mahdollisen takaportin jos on vaikeaa julkisesti myöntää olevansa väärässä ja/tai häpeää omaa käytöstään.
Yönmustaritari

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Liekö vaikutusta eilisellä sporttivartilla vai mitä mutta tänään parkkeeratessani uutta huippuunsa viritettyä saksalaisen insinöörityön taidonnäytettä saattoi tarttua gramma jos toinenkin vihreää metallinhohtoa katosta pystyssä pitävään pylvääseen.

Vedin yhtenä mäkisenä ja vatasena takaisin talliin. Perkele! Naarmut mun puskurissa on viiltoja mun sydämeen. Perkele! Syvemmältä kuin mikään. Huomenna päivänvalossa täytyy tarkistaa todelliset vahingot ja päättää, että hiooko vain värivahaa päälle vai laittaako kypärän päähän ja ajaa halkopinoa päin vain ilmoittaakseen vahingosta vakuutusyhtiölle.

Olisiko mahdollista haastaa taloyhtiö korvausvastuuseen liian pienistä katospaikoista ja parkkiruuduista? No eihän niillä Nissanin parkkeeraajilla ole ongelmia mutta hitto minä en näköjään onnistu suoristamaan omaan ruutuuni riittävän ajoissa jos kaikki naapurit ovat ehtineet kotiinsa ennen minua.

Hitto jos minulla vain olisi isommat munat niin pärjäisi pienemmillä autoilla ja moottoreilla. Seuraavassa yhtiökokouksessa alan kait jonottaa sitä viereistä ruutua itselleni.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

CandyMan kirjoitti:Vanhoina hyvinä patriarkaalisina aikoina nuori pojan kloppi tuli erikseen pyytämään isältä tämän tyttären kättä...
Sä olet ihana. Melkein tulen pyytämään sun kättä sun äidiltä.
Kikkelis kokkelis.
Mulli75

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Keikaus kirjoitti:
CandyMan kirjoitti:Vanhoina hyvinä patriarkaalisina aikoina nuori pojan kloppi tuli erikseen pyytämään isältä tämän tyttären kättä...
Sä olet ihana. Melkein tulen pyytämään sun kättä sun äidiltä.
Joo ja hindujen otsasta näkee heti kannattaako pyytää kättä kun on kastinmerkki otsassa. Punainen on varattu ja musta on vapaa.
CandyMan

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Keikaus kirjoitti:Melkein tulen pyytämään sun kättä sun äidiltä.
Sen siitä saa kun leikkii hetken viiden pennin Dr Philiä. Et saa edes pikkusormea, äiti on pahana. Pidä hajurako.
Edith

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Edith »

Pienen maailmani suurin vääryys on tällä hetkellä, että Carcassone-pelin kivikausiversion lisäosaa myydään vain ja ainoastaan sellaisessa paketissa, jossa on mukana myös yhteensä kolme lisäosaa siihen perus-Carcassoneen. Kivikausiversion lisäosa koostuu kaikkiaan vain viidestä pelilaatasta, mutta ne saadakseen pitäisi siis ostaa tuo koko paketti, joka maksaa ainakin tänään visiteeraamassani tavaratalossa 15,90 euroa. Hiton typerää.
sanctus

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Selkääni vaivaava, lääketieteessä noidannuoleksi määritelty kiputila, on saattanut heteromieheyteni tänään vakavasti uhatuksi.

Auts.
Sheetlord

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Eilen kävelin vittumaisen työpäivän jälkeen salille ajatus hoitaa v-tutus reippaalle raudan repimisellä. Eiköhän ensimmäisessä pystypunnerrussarjassa lapaluista kuulu RUTS. Nyt pää ei käänny mihinkään suuntaan jo koko yläselkä on puutunut ja kipiä. Kele.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja nexie »

sanctus kirjoitti:Selkääni vaivaava, lääketieteessä noidannuoleksi määritelty kiputila, on saattanut heteromieheyteni tänään vakavasti uhatuksi.
sheetlord kirjoitti:Eilen kävelin vittumaisen työpäivän jälkeen salille ajatus hoitaa v-tutus reippaalle raudan repimisellä. Eiköhän ensimmäisessä pystypunnerrussarjassa lapaluista kuulu RUTS. Nyt pää ei käänny mihinkään suuntaan jo koko yläselkä on puutunut ja kipiä. Kele.
Auts.
Sedät, sedät. Ei katsokaas tuossa teidän iässänne kroppa enää kestä rehkimistä ilman sivuvaikutuksia :paavi:
Don't Panic!
Sheetlord

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

nexie kirjoitti:Ei katsokaas tuossa teidän iässänne kroppa enää kestä rehkimistä ilman sivuvaikutuksia :paavi:
Kuulkaas ny, arvoisa tulevan sairaseläkkeeni nettomaksaja: tämä koko raudankolistelu on otettu ohjelmaan lääkärin määräyksestä. Onhan se nyt vattupuskaa, jos lääkäriin ei voi luottaa!
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Ettei mene hymistelyksi niin hermostuttaa keskimääräistä enemmän satapäisten opintopäivien pääsponsorin vetäytyminen velvollisuuksistaan kolme päivää ennen sovittua tapahtumaa. Kiitti vitusti! Kuluja ei ehdi tällä aikataululla enää leikata, joten maksetaan sitten itsemme totaalisen tyhjiin sovitusta ohjelmasta. Joka tietysti olisi ollut suu säkkiä myöden jos tämä etukäteen olisi ollut tiedossa. Kivakiva, näistä aina kummasti kiitetään järjestäjää.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja brona »

Auton perkele hyytyi! Eilen kuusi tuntia tolpassa ennekuin inahti eli töihin julkisilla, onneksi oli vain yksi pakollinen keikka keskustassa. Tänään odottelen edelleen sitä inahdusta. Tietenkään mulla ei ole akkukaapeleita. Huomenna haen joka tapauksessa äidin auton lainaan, mutta jos tuo nyt heräis henkiin, saisin sen ajettua äidin autotallin lämpimään odottamaan huoltokeikkaa. Sviddu, ei yhtään päivää ilman työongelmia, pää hajoo.
...
Bliss

Re: Vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Vituttaa remontin venyminen. Kolme viikkoa menny jo, ja vielä ainakin koko ensi viikko :(

Toiseksi, autosta ei aukea apukuskin puolen etuovi. Son jäässä. Biili oli pesussa+siivouksessa maanantaina, ja tämän siitä sitten sai.
Vastaa Viestiin