Kitka-/nastarengasprovoketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
PerttiMakimaa

Kitka-/nastarengasprovoketju

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Kaikki kitkarenkaat ovat p**koja ja kitkojen puoltajat homoja. :)
Dr.Diarrhea

Re: Kitka-/nastarengasprovoketju

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Jananmutkeellani on kitkat. Siis elämää paskemmat ovat. Muuten hyvät ajo-ominaisuudet ei paljoa hyödytä, kun alla on hiihtoliiton hyväksymät mateennahat.
Rouva Pupu

Re: Kitka-/nastarengasprovoketju

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mä en tiedä renkaista perskarvojenkaan vertaa, mutta riitti kun olin kyydissä autokoulun testeissä. Kahdella oli kitkat (minä yhdessä kitka rengas autossa). Ainoat pyörivät autothan ne sitten kymmenien koittokertojen jälkeen olivat (plus opettajien suorittamat kurvailut). Ei meiän autoon semmosia, kiitos.
Geetzu

Re: Kitka-/nastarengasprovoketju

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Nastailen, koska ajan jäisiä teitä ja olen suht kokematon kuski. Kitkat on varmaan jees maalla, jossa on lunta ja ei vaaraa törmätä keneenkään.
PerttiMakimaa

Re: Kitka-/nastarengasprovoketju

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Dr.Diarrhea kirjoitti:Jananmutkeellani on kitkat. Siis elämää paskemmat ovat. Muuten hyvät ajo-ominaisuudet ei paljoa hyödytä, kun alla on hiihtoliiton hyväksymät mateennahat.
Eikös sinulle ollut Avensis? Siihen pitää pumpata ylipainetta vähintään 0,4 kiloa, ei sillä taikamatolla muuten uskalla talvitielle lähteä.
Dr.Diarrhea

Re: Kitka-/nastarengasprovoketju

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

PerttiMakimaa kirjoitti:Eikös sinulle ollut Avensis? Siihen pitää pumpata ylipainetta vähintään 0,4 kiloa, ei sillä taikamatolla muuten uskalla talvitielle lähteä.
Mä en tiedä tosta ylipainejutusta, mut jos se jossain TM:ssa on ollut, niin kai tuo auttanee. Mutta kun auton mukana tuli iskemättömät kitkat, niin kai ne säästösyistä täytyy loppuun ajaa.

Veetuttaa vaan, kun kaupunnissa saa olla koko ajan valppaana, koska lähtee luisuun. Tulee masukin kipeäksi, siitä kun tuntuma häipyy ja kuljettaja muuttuu matkustajaksi. Toisaalta olen reenannut käkkäreitä joka kauppareissulla, joten jotain hyvääkin :D
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Kitka-/nastarengasprovoketju

Viesti Kirjoittaja Ann »

Vois hiekottaa enempi. Meinasin just äsken kauppareissulla lentää pepulleni. Kannattanee siis sijoittaa enempi massavaan autoon kuin kitkaisiin renkaisiin. Ei siltä kolarilta kuitenkaan välty.

Miksi pashassa on rusinoita?
Rotan aivot valtasivat pääni.
PerttiMakimaa

Re: Kitka-/nastarengasprovoketju

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Ann kirjoitti:Miksi pashassa on rusinoita?
Sattumia?
bedlam

Re: Kitka-/nastarengasprovoketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Itsehän en autoa omista, mutta porukoiden kitkarenkaisella olen useammankin kerran jäisillä keleillä ajellut useamman sadan kilometrin lenkkejä, enkä ole huomannut niiden haitallisesti luiskahtelevan. Edelliset kokemukset nastoilla ajelusta ovat tosin varmaan 10 vuoden takaa, joten vaikea on tietty verratakaan.

Nastoilla kolaroin ja luistelin aikoinaan nuorena hurjana useaankin otteeseen, kitkoilla en toistaiseksi kertaakaan. *kopkop*
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Kitka-/nastarengasprovoketju

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

Kyllä ne nastat tuntuu ihan asiallisilta ajoittain nyt kun oikeasti on talvi. Kitkoilla olisin jo varmaan ollut jossain seinällä. Oikein liukkaalla nastoillakin auto haluaisi vaan jatkaa suoraan.
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
selika

Re: Kitka-/nastarengasprovoketju

Viesti Kirjoittaja selika »

-deleted-
Viimeksi muokannut selika, 09.02.2007 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bliss

Re: Kitka-/nastarengasprovoketju

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Ihan sama. Kyvyttömät kuskit narisee renkaista :twisted:
CandyMan

Re: Kitka-/nastarengasprovoketju

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

PerttiMakimaa kirjoitti:Kaikki kitkarenkaat ovat p**koja ja kitkojen puoltajat homoja. :)
Puhutaas taas Känädästä, koska ajoin siellä ekaa kertaa kitkarenkailla.

Sää heitteli -20 ja -10 asteen välillä, yhtenä päivänä taisi mennä vähäksi aikaa lähemmäs nollaa. Lunta ei juurikaan satanut. Olin yllättynyt että allani oli kitkat, koska hyvin pysyttiin tiellä enkä kokenut mitään ongelmia kaupungilla enkä maatieajossa. Pari kertaa jouduin tekemään äkkijarrutuksenkin, hyvin pysähtyi.

Mutta mutta... Ford Explorer oli neliveto, ja lisäksi siellä suolataan teitä ihan sikana. Noistakin huolimatta niistä jäi yllättävän positiivinen kuva, eikä yhtään pelottanut. Aikaisempi kitkavastaisuuteni onkin perustunut vain muiden urbaanilegendakertomuksiin siitä kuinka vaarallista kitkoilla ajelu on.

Sikäläiset autoilijat olivat mielipiteiltään täysin vastakkaisia suomalaisiin: he eivät halua käyttää nastarenkaita, ja he haluavat paljon suolausta teille. Nastarenkaita siellä pidetään sopivina sellaisiin oloihin minne me olisimme jo ripustamassa renkaisiin lumiketjuja.
PerttiMakimaa

Re: Kitka-/nastarengasprovoketju

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

CandyMan kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Kaikki kitkarenkaat ovat p**koja ja kitkojen puoltajat homoja. :)
Puhutaas taas Känädästä, koska ajoin siellä ekaa kertaa kitkarenkailla.

Sää heitteli -20 ja -10 asteen välillä, yhtenä päivänä taisi mennä vähäksi aikaa lähemmäs nollaa. Lunta ei juurikaan satanut. Olin yllättynyt että allani oli kitkat, koska hyvin pysyttiin tiellä enkä kokenut mitään ongelmia kaupungilla enkä maatieajossa. Pari kertaa jouduin tekemään äkkijarrutuksenkin, hyvin pysähtyi.

Mutta mutta... Ford Explorer oli neliveto, ja lisäksi siellä suolataan teitä ihan sikana. Noistakin huolimatta niistä jäi yllättävän positiivinen kuva, eikä yhtään pelottanut. Aikaisempi kitkavastaisuuteni onkin perustunut vain muiden urbaanilegendakertomuksiin siitä kuinka vaarallista kitkoilla ajelu on.

Sikäläiset autoilijat olivat mielipiteiltään täysin vastakkaisia suomalaisiin: he eivät halua käyttää nastarenkaita, ja he haluavat paljon suolausta teille. Nastarenkaita siellä pidetään sopivina sellaisiin oloihin minne me olisimme jo ripustamassa renkaisiin lumiketjuja.
Älä sotke nyt, tämän piti olla provoketju.

Sen verran on pakko sanoa, että juuri pakkaskelillä kitkat ovatkin tosi hyviä - varsinkin lumella.

Suolasta taas ei -6 jälkeen ole mitään muuta kuin haittaa. Ainakin Suomessa käytettävä suolaseos alkaa päinvastoin jäädyttää teitä pahemmin tuon pakkasasteen jälkeen. Meinaan jos olette joskus noin -10 tienoilla ihmetelleet miksi on niin älyttömän liukasta pääteillä. Ilmeisesti kysymys on, että suolan ja veden kohtaamisen kemiallisesta reaktiosta syntyvä lämpö ei enää ole riittävä kuin sulattamaan lumen joka muuttuu samantien jääksi. Ja ne ovat juuri ne kelit, jolloin ei paljon kitkoilla huvittaisi liikkua.

Summa summarum. Kitkat olisivat parhaimmillaan itä- ja pohjoissuomen lumitalvissa. Etelässä ne ovat jääkeleillä hengenvaaralliset.
PerttiMakimaa

Re: Kitka-/nastarengasprovoketju

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Entä rengasmerkit?

Pertin plussat kautta aikojen: Gislavedin Nord Frost -sarja, Pirellin Carvingit. (Vanhalta ajalta 200 misukat. ehkä kehitys on jo ajanut niitten ohi? :) )

Miinukset: X-Ice North (piiiitkä miinus), Hakkapeliitta 2
Vastaa Viestiin