Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Yleinen lätinä jä kitinä
WanhaPervo

Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Koska täällä on koolla suuri joukko yleisneroja ja renesanssi-ihmisiä, niin jakakaamme viisauttamme muillekin.

Avaan siis Kityn kysymys- ja vastauspalstan, jonne jokainen voi lähettää mieltään askarruttavia kysymyksiä. Vastauksen mielestään tietävä voi sitten tuoda tiedon valoa muillekin.

Tässä ensimmäinen kysymys;

Junissa on hätäjarruja, joissa lukee: "vaaran uhatessa vedä kahvasta".
Olen ihmetellyt, minkälaista vaaraa tuosta kahvasta vetämällä voisi ajatella torjuvansa? Onkohohan kyseessä vain laite, jolla pyritään lisäämään matkustajien turvallisuuden tunnetta, vaikka sillä ei olisikaan mitään todellista, järkevä käyttöä?
bedlam

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja bedlam »

WanhaPervo kirjoitti:Junissa on hätäjarruja, joissa lukee: "vaaran uhatessa vedä kahvasta". Olen ihmetellyt, minkälaista vaaraa tuosta kahvasta vetämällä voisi ajatella torjuvansa?
No höh. Tottakai tuota käytetään tilanteessa, jossa junakaappari ottaa aseen esille ja alkaa valkata panttivankeja. Jarrun vieressä istuva vetää kahvasta, samalla valot pimenevät, kaappari kaatuu ja ase lennähtää sankarin syliin. Kätevä myös tilanteessa, jossa zombiejoukkio laahustaa perässäsi.
Lilo

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja Lilo »

:off:

...mä olen aina halunnut sellasen busseista löytyvän "hätätilanteessa väännä vipua, vedä ovesta" -kyltin vessan oveen...
(ja sen "älä seiso peilin edessä"-kyltin peilin yläpuolelle muistutukseksi...)
SingleMalt

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

WanhaPervo kirjoitti:Koska täällä on koolla suuri joukko yleisneroja ja renesanssi-ihmisiä, niin jakakaamme viisauttamme muillekin.
Eikö tämä kelvannut? :shock:

http://kity.kicks-ass.net/viewtopic.php?t=67
WanhaPervo

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

SingleMalt kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti:Koska täällä on koolla suuri joukko yleisneroja ja renesanssi-ihmisiä, niin jakakaamme viisauttamme muillekin.
Eikö tämä kelvannut? :shock:

http://kity.kicks-ass.net/viewtopic.php?t=67
No juuri tuo keskustelu vakuutti minut kirjoittajien tietämyksen ja järjenjuoksun korkeatasoisuudesta.
gullible

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja gullible »

Kotitalouteeni vasten tahtoani ujutettu, mutta mihin sittemmin olen kiintynyt, kissa raapii, saatana, soffaa. Mitä tehdä? Luontokappale kokee raapimisen arvelluttavana paikalla ollessani, koska tietää saavansa huutia, mutta raapii silti poissaollessani.

Kokeillut keinot:
-turpaanveto ja muu fyysinen kurmotus
-kissan nennun työntäminen soffaan ja suihkepullotusta
-valkosipulin ja chilin hierominen soffaan
-leikkiä raapimistolpan ympärilllä niin, että kissa saa kynsillään otteen tolpasta

Kissan surmaaminen ei ole optio, koska minua pidettäisiin joka tapauksessa ja pistämättömästä todistusaineistosta huolimatta syyllisenä, minkä jälkeen hankittaisiin uusi kissa.
SingleMalt

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

WanhaPervo kirjoitti:No juuri tuo keskustelu vakuutti minut kirjoittajien tietämyksen ja järjenjuoksun korkeatasoisuudesta.
Ronkeli WanhaPieru. Otsikkohan se tärkein oli..
WanhaPervo

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Lilo kirjoitti::off:

...mä olen aina halunnut sellasen busseista löytyvän "hätätilanteessa väännä vipua, vedä ovesta" -kyltin vessan oveen...
(ja sen "älä seiso peilin edessä"-kyltin peilin yläpuolelle muistutukseksi...)
Mulla oli aikoinaan opiskelijakämppäni naulakossa kyltti "Vaatesäilytys 3 mk".

Ketju alkaa olla pahasti sivuluisussa..
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja Lolita »

WanhaPervo kirjoitti:
Lilo kirjoitti::off:

...mä olen aina halunnut sellasen busseista löytyvän "hätätilanteessa väännä vipua, vedä ovesta" -kyltin vessan oveen...
(ja sen "älä seiso peilin edessä"-kyltin peilin yläpuolelle muistutukseksi...)
Mulla oli aikoinaan opiskelijakämppäni naulakossa kyltti "Vaatesäilytys 3 mk".
Sivuluisu jatkukoon. Minulla oli vessan ovessa aikoinaan keltaista "Police line do not cross" -nauhaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Na

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja Na »

gullible kirjoitti:Kotitalouteeni vasten tahtoani ujutettu, mutta mihin sittemmin olen kiintynyt, kissa raapii, saatana, soffaa. Mitä tehdä?
Kunnon raapimispuu kissalle, siihen hierot ensin alkuun kissanminttua kunnes katti oppii käyttämään sitä. Jos vielä sohva houkuttaa niin suihkuta suihkepullosta sitruunavettä sohvaan. Eipä mene lähellekään. Kissat inhoaa sitrushedelmiä ja tuoksu jää pitkäksi aikaa, mutta ei tunnu ihmisnenään.

Tuo toimi ainakin oman kissan kanssa.
gullible

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja gullible »

Lolita kirjoitti:
Sivuluisu jatkukoon. Minulla oli vessan ovessa aikoinaan keltaista "Police line do not cross" -nauhaa.
Olen suunnitellut vessanpöntön kannen maalauttamista kynäruiskumaalarillani, jolla maalautin aikanaan kypärääni kykloopin silmän, ruutulippukirjaillun etunimeni, ydinräjähdyksen ja isot tissit.

Kanteen tulisi täsmälleen sama näkymä, kuin mitä pöntössä näkyy kannen ollessa auki, paitsi että veden tilalla olisi tuijottava silmä.
SingleMalt

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

gullible kirjoitti:[Kanteen tulisi täsmälleen sama näkymä, kuin mitä pöntössä näkyy kannen ollessa auki, paitsi että veden tilalla olisi tuijottava silmä.
Asut ilmeisesti parisuhteessa? Meinaan vaan, että sinkkumiehillähän tuo olisi vähän sama, kuin taulu väärinpäin seinällä.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja aasi »

WanhaPervo kirjoitti: Mulla oli aikoinaan opiskelijakämppäni naulakossa kyltti "Vaatesäilytys 3 mk".
Kommuunin vessan ovessa lukee "Hissi 4 henkilöä".
AarneAnkka

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Bussin ikkunassa on aina kyltti "hätätilanteessa riko lasi oheisella vasaralla". Ai että kun joskus pääsisi tirpaisemaan ikkunan tuhannen siruiksi, mutta kun se oheinen vasara puuttuu lähes aina. Joku aina nyysii sen. Yhdellä mun ala-asteen koulukaverilla oli kokoelma näitä oheisia vasaroita.

Mistähän niitä voi ostaa? Löytääkö niitä rautakaupasta? Selaa vaan hyllyä eteenpäin. Puutyömiehen vasara... kuulapäävasara... kivivasara... oheinen vasara?

Niin, ja opiskeluaikoina olin liimannut mikrouunini oven nurkkaan teipin "SÄTEILYVAARA".
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka
Viesti:

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja alja »

AarneAnkka kirjoitti:Bussin ikkunassa on aina kyltti "hätätilanteessa riko lasi oheisella vasaralla". Ai että kun joskus pääsisi tirpaisemaan ikkunan tuhannen siruiksi, mutta kun se oheinen vasara puuttuu lähes aina. Joku aina nyysii sen. Yhdellä mun ala-asteen koulukaverilla oli kokoelma näitä oheisia vasaroita.

Mistähän niitä voi ostaa? Löytääkö niitä rautakaupasta? Selaa vaan hyllyä eteenpäin. Puutyömiehen vasara... kuulapäävasara... kivivasara... oheinen vasara?

Niin, ja opiskeluaikoina olin liimannut mikrouunini oven nurkkaan teipin "SÄTEILYVAARA".
ai mä oon ihmetelly että miten sen vasaran saisi hätätapauksessa irti, kun se on ruuvattu siihen seinään kiinni. kaivanko mä työkalupakista paniikissa sitten ristipääruuvaria vai häh? olen varmaan joskus kokeillutkin että miten helposti se siitä lähtisi, ja aika lailla sain nykiä ja vääntää ilman mitään tulosta.

lisää kysymyksiä. koira tuntee kirpun pureman ja puree kirppua takaisin, miksei koira tunne punkkia joka roikkuu päivätolkulla samassa kohdassa? ja puree aika lailla kovempaa kuin pikkukirppu.

:off:
mulla oli joskus sängynpäädyssä keltaista "sähkökaapeli, kaivaminen kielletty"-nauhaa
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
Avatar
I.M.Weasel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 14.08.2005 19:28
Paikkakunta: Hiki

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja I.M.Weasel »

alja kirjoitti:lisää kysymyksiä. koira tuntee kirpun pureman ja puree kirppua takaisin, miksei koira tunne punkkia joka roikkuu päivätolkulla samassa kohdassa? ja puree aika lailla kovempaa kuin pikkukirppu.
punkki kelmit erittävät sellaista puuduttavaa ainetta, jonka turvin voivat imeskellä sielunsa kyllyydestä. Siksi niitä ei tunne. Eräänlainan elävä pahantahtoinen emla. :evil:
Mikä on tämän päivän miehen naisihanne? Ayshire lehmä: isot daisarit, mutta kylkiluut näkyy.
Tix

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja Tix »

alja kirjoitti:lisää kysymyksiä. koira tuntee kirpun pureman ja puree kirppua takaisin, miksei koira tunne punkkia joka roikkuu päivätolkulla samassa kohdassa? ja puree aika lailla kovempaa kuin pikkukirppu.
Se johtuu siitä, että punkin sylki sisältää veren hyytymistä estävää ainetta sekä puudutetta, jolloin pisto ei satu.
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka
Viesti:

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja alja »

Tix kirjoitti:
alja kirjoitti:lisää kysymyksiä. koira tuntee kirpun pureman ja puree kirppua takaisin, miksei koira tunne punkkia joka roikkuu päivätolkulla samassa kohdassa? ja puree aika lailla kovempaa kuin pikkukirppu.
Se johtuu siitä, että punkin sylki sisältää veren hyytymistä estävää ainetta sekä puudutetta, jolloin pisto ei satu.
noniin mäkin aattelin, mutta se ei selitä miksi koira ei huomaa punkkia Ennenkuin se puree tai heti pureman hetkellä ennenkuin puudute toimii?

seuraava kysymys:
miksi vaate, joka pestään jälleen kerran, oikeassa lämpötilassa ja huuhteluainetta käyttäen kutistuu? kyseessä ei ole se tuttu lihomisilmiö, jos samaa vaatetta on käytetty viimeksi eilen.
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Vaola kirjoitti:Minun ovessani lukee "VARO! ovi aukeaa automaattisesti". Ja kuivausrummussa lukee hienosti "Pysäytä kone pesun ja voitelun ajaksi."

Vessanovessa tarra: WC Asiakkaille ilmainen, pyydä poletti kassalta.

Baariarkun kannen sisäpuolella: Karusellin hätäkatkaisija!
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Edith

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja Edith »

Kauan, kauan sitten, kun vielä asuin vanhempieni kanssa rivitalossa Espoossa, oli yläkerran vessan vessanpöntön kannen sisäpuolelle teipattu isohko kuva J.J. Lehdosta ja alakerran vessaan vastaavaan paikkaan kuva Renny Harlinista. Taisi olla alun perin isäni ideoita.
SikaMika

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Edith kirjoitti:Kauan, kauan sitten, kun vielä asuin vanhempieni kanssa rivitalossa Espoossa, oli yläkerran vessan vessanpöntön kannen sisäpuolelle teipattu isohko kuva J.J. Lehdosta ja alakerran vessaan vastaavaan paikkaan kuva Renny Harlinista. Taisi olla alun perin isäni ideoita.
:off:
Erään "kotimaisen", kumisaappaita ja matkapuhelimia valmistavan, yrityksen erään toimipisteen erään kahvihuoneen seinällä on hieno piirros, jossa on päällekkäin kaksi ulkohuussia; päällimmäisen ovessa lukee "management" ja alimmaisen "employees".

Ja offtopicin offtopic: taisivat myydä jalkinepuolensa äskettäin jollekin firmalle. Joku olisi kuitenkin äitynyt viisastelemaan...
WanhaPervo

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Eilen yritin imuuttaa War of the Worldsia Limewirellä.

Sain saaliiksi vain elokuvastudion(tod.näk) laittamia hämäystiedostoja.

Millä tavalla erottaisi oikean elokuvan hämäystiedostosta? Tietysti voi katsoa elokuvan alkua, mutta sekin saattaa hämäyksenä olla pari minuuttia aitoa tavaraa. Lisäksi aina nuo "preview" ei toimi, vaikka elokuva olisikin kunnollinen ja katseltava kokonaan ladattuna.

Suomen lainsäädännön mukaan omaan käyttöönsä kopioiminen netistä on sallittua.
swirl

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja swirl »

gullible kirjoitti:
Kotitalouteeni vasten tahtoani ujutettu, mutta mihin sittemmin olen kiintynyt, kissa raapii, saatana, soffaa. Mitä tehdä?
Osta kissankarkotetta. Se mitä minä olen käyttänyt, sisältää bergamottia, joka on ihmiselle ihan miellyttävän tuoksuista, mutta kissa ei oikein välitä. Stokkan eläinosastolta löysin. Jos sitä käyttää säännöllisesti, kissa oppii jossain vaiheessa välttelemään niitä paikkoja joissa sitä on käytetty.

Toisin kuin nimi voisi antaa olettaa, kissa ei karkotu ikiajoiksi paikalta, kuten eräät tuntemani ihmiset ehtivät toivoa kun kerroin ostaneeni kissankarkoitetta :x
killkill

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja killkill »

WanhaPervo kirjoitti:Millä tavalla erottaisi oikean elokuvan hämäystiedostosta?.
Siirry Bittorrent -käyttäjäksi.
Torrentti on snadi tiedosto, jonka avulla P2P-client osaa hakea verkosta juuri sitä oikeaa tiedostoa. Torrenttien joukossa on erittäin harvoin hoax(juksu)-tiedostoja. Niiden "aitous" on yleensä varmistettu ennen julkaisua:

Torrent-saitteja on tsiljoonia, tässä pari:
Pirate Bay
Seedler.org
IsoHunt

Torrent-asiakasohjelmia on myöskin iso läjä:
Shareaza
Azureus

Itse testaan juuri viimeksimainittua.
WanhaPervo

Re: Kysy Kitystä. Kysymys- ja vastauspalsta

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

killkill kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti:Millä tavalla erottaisi oikean elokuvan hämäystiedostosta?.
Siirry Bittorrent -käyttäjäksi.
Torrentti on snadi tiedosto, jonka avulla P2P-client osaa hakea verkosta juuri sitä oikeaa tiedostoa. Torrenttien joukossa on erittäin harvoin hoax(juksu)-tiedostoja. Niiden "aitous" on yleensä varmistettu ennen julkaisua:

Torrent-saitteja on tsiljoonia, tässä pari:
Pirate Bay
Seedler.org
IsoHunt

Torrent-asiakasohjelmia on myöskin iso läjä:
Shareaza
Azureus

Itse testaan juuri viimeksimainittua.
Kiitos! Nyt kun luin vastaukseni, niin muistelen, että siinä LimeWiressäkin taitaa valikosta löytyä bittorrent namiskuukkeli, en vain ole tiennyt, mitä se tarkoittaa.
Vastaa Viestiin