Herkkis iho

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Herkkis iho

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Samanlainen riesa oli muutama vuosi sitten. (Atooppinen iho.) Ihotautilääkäriltä Elidel-resepti, taltutti tulehduksen viikossa. Ja sitten Ceralania.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Rouva Pupu

Re: Herkkis iho

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Lilo kirjoitti: Ceralania.
Tämä on hyvä. Eikä haisekkaan niinQ moni muu vastaava tuote.
BettyB.

Re: Herkkis iho

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Ceralania komppaan. Kannattaa myös vaihtaa toi ällöpaksu Bepanthen kevyempään Bevitaan, sitä käytän päivittäin huuliini ja ne on aina pussailukunnossa.
Oma iho rapisee pakkasilla kun vanha maali. Apua olen saanut ns. kosteusseerumeista joita laitetaan sen tavallisen kosteusvoiteen alle. Suosittelen raikkaan tuoksuista Biothermin Aquasourcea, toimii kun tauti. Ja muistetaanhan se kuorimisen tärkeys myös (no joo, sua tuskin tarttee muistuttaa mutta ehkä muita... ;))

Ja juu, meikistä vielä sen verran että hyvä meikkivoidehan suojaa ihoa rasitukselta eli sen valintaan kannattanee kiinnittää huomiota. Itsellä käytössä Blasco vaikka iho onkin kuin vauvan pyllyä :]
BettyB.

Re: Herkkis iho

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Vaola kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:(no joo, sua tuskin tarttee muistuttaa mutta ehkä muita... ;))]
Joo, iho on kyllä nyt kuin syväkuorittu... :oops:
Se on se tuore sänki ;)
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Herkkis iho

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Vaola kirjoitti: Pystyttekö käyttämään ihan perusmeikkejä, vai ootteko joutuneet siirtymään johonkin tiettyyn?
itsellä atooppinen iho. jatkuvaa kosteutusta, edellä mainitut merkit hyviä.

meikki... meikkivoiteessa on ohut kosteuttava suosikkini. ei kuivu iholle naamioksi eikä paakkuunnu kuiviin kohtiin. itsellä käytössä esim. meikkivoiteena Clarins:in teint éclat confort autofocus. tarkoitettu nimenomaan kuivalle iholle. kosmetiikka osastolla kannattaa kysyä nimenomaan herkälle iholle tarkoitettuja tuotteita, niitä kyllä löytyy. jos myyjä on yhtään pätevä tai osaat kuvailla hänelle hyvin miten ihosi käyttäytyy löytyy varmasti myös sinun tarpeisiisi sopivat.

"erikoistuotteet" eivät ole sen kalliimmat kuin muutkaan meikit, ellei niitä vertaa teineille suunnattuihin halpoihin (ja huonoihin) pakkeleihin. varsinkin kun tuote on laadukas tarvitaan sitä vähemmän, eli ko. tuote kestää pitempään, niin käytössä kuin hyvänä, kuin halvempi kilpasiskonsa.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Herkkis iho

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Vaola kirjoitti:
Mitähän tuolla Elidelillä on hintaa? Ceralan kuulostaa etäisesti tutulta, apteekkituote myös?
En kyllä tarkkaan muista, muutaman kympin taisi maksaa pieni putkilo, mutta tavara on erittäin riittoisaa. Itse en ole tarvinnutkaan kuin satunnaisesti sen jälkeen kun varsinainen tulehdus (punoitus ja kutina ovat oireita tästä) oli poissa.
Onko pakko mennä ihotautilääkärille? Kas kun mulla on lääkäri-ystävä, niin hän vois ehkä mulle määrätä ilman käyntejä.
No itse kävin siksi ihotautilääkärillä että sain selkeän diagnoosin. Mutta kai ihan tavallinenkin lääkäri voi lääkkeet määrätä, kuvittelisin. Ja reseptillä saa Ceralanista kela-vähennyksen, muutenhan se on ihan käsikauppatavaraa.
Pystyttekö käyttämään ihan perusmeikkejä, vai ootteko joutuneet siirtymään johonkin tiettyyn?
Ihan tavallisilla tököteillä on pärjäilty, tietty suosin hyväksi havaittuja ja sellaisia merkkejä jotka ei ole aiheuttaneet hankaluuksia.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Herkkis iho

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Olen todella herkkänahkainen.
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Herkkis iho

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Aurinkoallergiaa, pakkasallergiaa, tupakinsavuallergiaa.. Kyllä, minulla on herkkä iho ja erittäin herkät silmät - oli tänään taas kiintoisaa väistellä suoraa auringonvaloa bussissa istuessain; silmät punertuvat ja alkavat nyyhkiä.. ovat niin yön myötäisiä.

Ravintopuolelta vinkiksi semmoinen, että osta pullo pellavansiemenöljyä ja ala "nauttia" sitä päivittäin parin lusikallisen verran - hyviä rasvahappoja siinä, iholle vain hyödyksi ja muullekin elimistölle. Erityisesti jos sulla on ollut rohtumia ja muuta atooppisuutteen päin viittaavaa, niin tästä rasvahappovinkistä voi olla apua. Mullakin on ollut talvisin vähän atooppisuutta, mutta nyt ei ole ollut tänä talvena kuin hyvin vähän, tiedä sitten onko osakiitosta juuri pellavansiemenöljyssä..
Kannattaa tsekata.

Voiteista ainakin Avenen sarjassa on ollut hyviä tuotteita, tänä talvena tosin olen käyttänyt ihan vaan jotain Lumenen päivävoidetta ja jotain Rejuvenen merimineraalikosteusvoidetta - toimineet ok. Ja nythän minulla on tilauksessa Keikun kautta useampikin Paula's Choice-jutska, muun muassa aurinkosuojavoide ja kosteusvoide..

Ja onpa tosiaan ollut onnea onnettomuudessa ettei ole tullut ottaneeksi tässä 50 lähimpään historian vuoteen mitään aurinkolomaa minnekään eikä myöskään ole kekkuloinut beach-party-pöljänä Suomenkaan kesärannoilla.. Hallelujaa ihon vaaleus ja säästyminen ikääntymistä aiheuttavilta auringon otoilta!
Haa, siitäs saatte kaikki te suomenruotsalaisnäköiset terveen potrat vuoden päivät ympäriinsä ruskettuneen näköiset broilerit..! Se oli in silloin.. nyt on vaaleus ja vaikkei oliskaan, niin so not. Hot.
A man's gotta do what a man's gotta do.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Herkkis iho

Viesti Kirjoittaja brona »

BettyB. kirjoitti:
Vaola kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:(no joo, sua tuskin tarttee muistuttaa mutta ehkä muita... ;))]
Joo, iho on kyllä nyt kuin syväkuorittu... :oops:
Se on se tuore sänki ;)
*virn* sänki-ihottumalle altis täälläkin. Se on vain harjoittelun puutetta.
...
CandyMan

Re: Herkkis iho

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Vaola kirjoitti:
brona kirjoitti:*virn* sänki-ihottumalle altis täälläkin. Se on vain harjoittelun puutetta.
Mun täytyy nyt tyssätä tämä sänki-aihe näille uomilleen. Siis mun kohdalla kyse ei ollut mistään sängestä, vaan parrasta (ja no okei, viiksistä), jotka on ilmeisellä hellyydellä ja rakkaudella kasvatettu ja aseteltu uomilleen. Ei vaan ollut mulle kauheen hellää. :P
No nyt tiedätte miltä miehistä tuntuu antaa hellää kielikylpyä karkealle puskalle! Naama on aina ihan verinaarmuilla. Joo joo, harjoittelun puutetta, mutta silti! Käyttäisitte edes pehmentävää hoitoainetta jos ette viitsi ajaa pois.
CandyMan

Re: Herkkis iho

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

CandyMan kirjoitti:No nyt tiedätte miltä miehistä tuntuu antaa hellää kielikylpyä karkealle puskalle! Naama on aina ihan verinaarmuilla. Joo joo, harjoittelun puutetta, mutta silti! Käyttäisitte edes pehmentävää hoitoainetta jos ette viitsi ajaa pois.
Jännää muuten taas toi huuto- ja kysymysmerkkien käyttö. Kokeillaanpas:

Haluutko turpaas.
Haluutko turpaas!
Haluutko turpaas?

Kuollut Kuronen.
Kuollut Kuronen!
Kuollut Kuronen?

Kokoomus.
Kokoomus!
Kokoomus?

Variskapakka.
Variskapakka!
Variskapakka?

Juu ei, taidan pitäytyä pisteissä ja pilkuissa.
Avatar
SmartAss
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 05.02.2006 12:51

Re: Herkkis iho

Viesti Kirjoittaja SmartAss »

Vaola kirjoitti: Nyt kyllä soimaat väärää puskaa!!!1!
:pics:
Tällainen smart-ass -pefletti kostuttuaan alkaa erittää ainetta joka imeytyy ohuiden ihokerrosten
läpi ja alkaa vaikuttaa aivotoimintaa stimuloivasti
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Herkkis iho

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Vaola kirjoitti:Oon tästä aiemminkin maininnut, mutta nyt on pakko avata ihan oma ketju. En kestä enää! :apuva:

Mitä enemmän on ikää siunaantunut, sitä herkemmäksi on ihoni käynyt. Aikaisemmin suunnilleen pystyin kuoputtamaan naamaa raastimella, eikä iho maindannut mitään. Nyt jo pelkästään jokapäiväinen perusmeikki duuniin oon saanut silmienympärykset rohtumaan, punoittamaan ja kutisemaan. :cry: Mutta myönnettäköön että viimeinen pisara tuli tänään kun suunympärys alkoi kuoriutumaan suikaileina pois. Kutittaa niin saamaristi! Tähän taas syynä lienee eilinen "efektien tsekkaaminen" :oops: parrakkaan vastapuolen kanssa.

Kertokaa nyt joku mitä teen? Alan hamstraamaan jotain kalliita tuotteita? Bepanhtenia olen rohtumiin hieronut, mut sitten alkaa pukkaamaan näppyä, kun se ei mitään järin kevyttä ole. Oon ihan pihalla. Tällainen on mulle ihan uusi juttu, että iho ei kestäkään. :(
Kaikki mitä sun ikinä tarvitsee tietää ihonhoidosta löytyy allekirjoitukseni linkistä...
Kikkelis kokkelis.
Vastaa Viestiin