Juomapeli (krapulaversio 1.0)

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Vihtahousu

Juomapeli (krapulaversio 1.0)

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Juomapeli (Kiina-import)

Suunniteltu ja testattu olut/siideri/lonkero-käytössä.
Kyseisiä juomia/juomapulloja suositellaan käytettävän tähän virkistystoimintaan :)

Säännöt:

Pakka kortteja ilman jokereita laitetaan pöydälle ympyrään, jonka keskelle tulee lasi. Jokainen pelaaja vuorollaan nostaa korttia, josta seuraa toimintaa (useimmiten juomista).

Rikot sääntöä tai epäonnistut tehtävässä, niin penaltia tulee...

Ennen peliä määritellään virheen/penaltin/rangaistuksen taso:

1 virhe = 1 huikka, suositellaan naisille... vähemmän humalahakuisempaa touhua
1 virhe = 2 huikkaa, miesten versio.
1 virhe = 3 huikkaa, Sudden Death. Kukaan ei ole raportoinut tällä säännöllä pelattavan...

2-3 desin lasiin kaadetaan (tiukkaa) viinaa 0,5-1,5 desiä. Tämä on Jackpot, joka juodaan kun peli loppuu.

Numerot

1/Ässä: JUOMAPELI. Jokainen pelaaja ottaa juoman (reilu annos!) eteensä ja kaikki aloittavat yhtäikaa juomaan.
Kortinnostaneesta vasemmalla puolella oleva saa lopettaa vasta kun nostanut itse on lopettanut...jne,
eli saat lopettaa vasta kun oikeallapuolellasi oleva lopettaa!!!

2-5: kortin silmäluku määrää huikkien määrän, joka on jaettavissa KAIKKIEN pelissä olevien kesken.

6: Peukkukortti, saa käyttää milloin vaan, peukun on näyttävä selkeästi pöydän yläpuolella,
viimeksi peukunnostanut kärsii penaltin.

7: Plop-peli. Lasketaan numeroita vuoronperään, jokaisen seiskalla jaollisella tai numeron seitsemän sisältävällä
numerolla sanotaan "PLOP" ja suunta vaihtuu samalla. Eli 5...6.."PLOP"..(suunta vaihtuu) 8.......12..13..."PLOP"
(suunta vaihtuu)... 15.. 16... "PLOP"... (suunta vaihtuu)... Mokaaja ottaa penaltin vastaan.

8: Wessakortti, kortinnostaja saa määrätä pissanmittaisen tauon haluamanaan ajankohtana.

9: (Suicide) KOLME HUIKKAA ITSELLE!

10: Vasemmanpuoleinen juo "penaltin".

11: Sääntökortti. Kortinnostaja saa määritellä säännön pelin ajaksi... esim "Ei saa kiroilla" yms.säännönrikkoja juo penaltin.

12: Oikealla puolella oleva juo.

13: Kuninkaat tulee nostaa "Jackpot":n päälle kuvapuoli ylöspäin kaatamatta kortteja tai lasia,
mikäli näin käy niin mokaaja juo jackpotin ja peli on ohitse.
Obs!! NELJÄNNEN kuninkaan nostaja häviää/voittaa pelin ja SAA juoda Jackpotin, Happy drinking! ;)
Vihtahousu

Re: Juomapeli (krapulaversio 1.0)

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Noni, parantelen tätä jatkuvasti mutta laitoin tämän pelin kaikkien iloksi kitinään. On muuten paras juomapeli korteilla jota oon pelannut. Toivoisoin kommentteja lukijoilta, jotta ohjeita voitaisiin parantaa ja sitä kautta peliä kehittää...
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Juomapeli (krapulaversio 1.0)

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Mä olen pelannut samantapaista peliä seuraavilla säännöillä:

ässä: kaikki juo, seuraava saa lopettaa kun kortin nostanut lopettaa jne.
2: saa määrätä jonkun ottamaan huikan
3: ottaa itse huikan
4: kaikki läppäsevät molemmat kädet pöydälle, viimeinen juo
5: miehet juovat
6: naiset juovat
7: kaikki nostavat molemmat kädet ilmaan, viimeinen juo
8: saa määrätä jonkun tekemään jotain puolestaan (hae voileipä, juo mun puolesta kunkku tms.)
9: vessa/tupakkatauko kortin nostajan määräämänä hetkenä.
10: saa määrätä säännön
11: kortin nostaja näyttää kädellään selän takana numeron (siis 1-5). muut arvaavat. jos arvaa vähemmän kuin näytetään juo yhden enemmän kuin sormet näyttävät, jos enemmän niin yhden vähemmän kuin sormet näyttävät. jos arvaa oikein juo arvuuttaja sormien osoittaman määrän. (toimii parhaiten niin että kaikki näyttävät omilla sormillaan arvauksensa, lopuksi tarkastetaan)
12: kortin nostaja esittää kysymyksen (mikä on mahdollista tietää!) jos kukaan ei tiedä vastausta muut juovat, jos joku tietää vastauksen kysyjä juo.
13: kaadetaan omaa juomaa lasiin loraus (0,5 dl max). viimeisen kunkun nostanut juo lasin tyhjäksi. (lasissa saattaa olla sekaisin olutta, siideriä, tiukkaa.. )

ja käytössä tosiaan rangaistusryypyt.
Me transmitte sursum, Caledoni!
isohaara

Re: Juomapeli (krapulaversio 1.0)

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Joo tää on kyllä juomapelien ykkönen, kunhan muistaa että kolmas pelikierros on sitten viimeinen ennen baariin lähtöä. Ensikertalaisten kanssa peli on hidastempoinen, mutta silti erittäin humalluttava; vanhempien amatöörien kanssa menee hyvin äkkiä tappomeiningiksi.

Hauskinta pelissä on tappioputken eksponentiaalisuus. Kriittisellä hetkellä yksi virhe liikaa tai huono tuuri kortin kanssa -> yksi naukku liikaa -> toinen virhe -> toinen naukku liikaa - ja valmis noidankehä on valmis. Monasti olen saanut huvttuneena seurata tappiokierteeseen joutuneen rimpuilua.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juomapeli (krapulaversio 1.0)

Viesti Kirjoittaja Elppis »

isohaara kirjoitti:Joo tää on kyllä juomapelien ykkönen, kunhan muistaa että kolmas pelikierros on sitten viimeinen ennen baariin lähtöä. Ensikertalaisten kanssa peli on hidastempoinen, mutta silti erittäin humalluttava; vanhempien amatöörien kanssa menee hyvin äkkiä tappomeiningiksi.
Whittu, ja minähän sen viimeisen kurkon aina saan. Kädenlämmin suomi-viina uppoaa aina, lähes aina *oksennus*

Tää on muuten hyvä peli. Hauskinta on "sääntö"- kortit. Humalaan tässä tulee, mutta tahtiakin voi hidastaa ja peli näin ollen pitkittyy.
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin