Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Wolf Creek

Mielenkiintoisesti kuvattu, hyvin ahdistava elokuva itseasiassa. Kaikessa yksinkertaisuudessaan raaka, tylsää hetkeä saa hakemalla hakea.
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Rouva Pupu kirjoitti:Wolf Creek
Mielenkiintoisesti kuvattu, hyvin ahdistava elokuva itseasiassa. Kaikessa yksinkertaisuudessaan raaka, tylsää hetkeä saa hakemalla hakea.
Ja vielä ahdistavampi kun jssk määrin perustuu todellisiin tapauksiin. http://en.wikipedia.org/wiki/Wolf_Creek_(film)
Olihan se kauhuleffana hyvä, kuvattu karmaisevan tehokkaasti, jeps.

Ja sitten vielä kun on tulossa ne täysin tositapaukseen perustuvat Karla ja Zodiac.. Zodiacia voisi ajatella katsottavaksi, mutta toi Karla (googlasin molemmat ja niiden perusteella..) on niin Sairaan, Hirveän ja Ällöttävän oloinen juttu todellisuudessaan ja ottaen tohon vielä huomioon sen, että ko.oikea Karla Homolka on vastikään päässyt vankilasta ja on hakenut sympatiaa itselleen mm. tv:ssa ja esittänyt olevansa miestekijäkumppaninsa "uhri" vaikka lehtijutut ja faktat luettuaan debiilimmänkin pitäisi tajuta että ko.nainen on oikeasti psykopaatti.. ei jumankekka.. Ne videot joita miehensä kanssa ottivat kiduttamistaan, raiskaamistaan ja tappamistaan uhreista saavat riittää videoiden osalta tässä tapauksessa. Myöskin kuulemma uhrien perheet ovat olleet hyvin järkyttyneitä ko. filmin esittämisestä, en ihmettele. Kuuluisuutta ja faneja psyko-tekijöille. Parhaimmillaan sympatiaa.. Helvetti mitä sympatiaa? Kukaan uhreista saanut mitään sympatiaa.

Vaikka olen aina tykännyt kauhuleffoista, niin sellaisista joissa ratsastetaan surutta uhrien kustannuksella ja tehdään glooriaa tekijöille kun halutaan saada kassamagneetti-pätkä kokoon vaikkei itse oikea kauhujuttu ole vielä edes periaatteessa ohi.. Jotain rajaa.

Edit: Nimi
Viimeksi muokannut HellBell, 29.04.2007 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CandyMan

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

RolloTomasi kirjoitti:
Suvinen kirjoitti: Ei taida tulla täällä teattereihin. Tää ois kyllä loistava treffileffa :D
Kyl se tulee. (Jos ei teattereihin, niin ainakin DVD:lle.) Tuleva klassikko luultavasti.
(Black Sheep) Jos se ratsastaa vain tuolla yhdellä vitsillä, ei taida olla aineksia kuin yhdeksi vitsitraileriksi. Tappajapupu nähtiin jo yhdessä Monty Python-leffassa.
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

HellBell kirjoitti: Ja vielä ahdistavampi kun jssk määrin perustuu todellisiin tapauksiin.
Juups. Tuo varmasti lisäsi sitä ahdistusta, tietoisuus. Mutta ilman sitäkin olisi ollut ahdistava pätkä. Ottaen huomioon vielä miten tehty.

EDIT: Bubba Ho-tep tuli katsottua toistamiseen. Kyllä se vaan saa vieläkin naurattamaan.
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Rouva Pupu kirjoitti: .. Mutta ilman sitäkin olisi ollut ahdistava pätkä. Ottaen huomioon vielä miten tehty.
Niin olisi ollut, totta. Quentin Tarantinon väitetään muutens sanoneen Wolf Creekiä kauheimmaksi kauhufilmiksi konsanaan..
Mun sisko ei silloin aikoinaan, kun oli vuokrannut sen, pystynyt katsomaan sitä kokonaan. Sitten kun itse katsoin sen joskus aikoja sitten, halusin nähdä miten siinä käy, oli jotenkin pakko nähdä että miten käy, pelastuuko kukaan.

Mikä susta on kautta aikain kauhein kauhuleffa jonka olet nähnyt?

Mä luulen että mulla se on toi Wolf's Creek. Olen myös kuullut jstk House on the Leftistä, mutta en halua nähdä sitä, koska siinä mässäillään kuulemma liikaa ja sairaasti jllk raiskaustappokohtauksella. Liian sairaita tms ei kuiteskaan halua nähdä.Tykkäilen eniten sellaisista Uhrilampaiden tapaisista kunnon psykologistrilleripohjaisista älynväläyksistä kauhuelementein, joissa on just kunnon juonta ja tavallaan piinaavan kauhea "arvoitus" jota ratkaistaan jne. Ja kyllä semmoiset Poltergeist/Painajainen Elm Streetillä-tyyppiset yliluonnolliset kauhuleffatkin on tykkäiltäviä, ne on niin hyviä siinä fiktiomeiningissään ja vaikkeivät aina oliskaan niin silti eivät-silleen-ahdistavia kuin jotkin muut. Tosin muistan kyllä ahdistuneeni Painajainen Elm Streetillä-filmistä nähtyäni sen salaa ystävän luona pikkutyttönä. Melkein juoksin kotimatkan mutta en tiettykään sanonut mitään kotona ko.filmistä. Ystävän ja mun idea salaa katsoa sen isoveljen kauhuleffa.. Vastuu piti ottaa.
A man's gotta do what a man's gotta do.
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tuon dvd:n kannessa on tuo Tarantinon kommentti eli kai se niin totta on kun voi olla :)
Tuo Last house sai aikaan jonkinlaisen ahdistuksen, mutta mielestäni sen voi kyllä kuitenkin katsoa.
Vaikea sanoa tähän hätään kauheinta kauhuelokuvaa, olen nähnyt niin monia. Muutamat aasialaisten kauhuleffojen naishahmot (kuollut tulee kostamaan vääryyden) yksinkertaisuudessaan ovat olleet ns. pelottavia. Shutterin kun katsoin niin hieman mietin tuleeko pian joku vetelemään peittoa jalkopäästä yön pimeinä tunteina :)
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Rouva Pupu kirjoitti:.. Shutterin kun katsoin niin hieman mietin tuleeko pian joku vetelemään peittoa jalkopäästä yön pimeinä tunteina :)
Tästä en ollut ennen kuullutkaan, tsekkasin sen äsken Googlesta ja vaikutti tosi kiintoisalta, siinä sivulla luki vielä jtk että "paras aasialainen kauhufilmi sitten Ringun". Täytyypi tsekata.. vaikka sitten peitto korviin asti vedettynä. ;-)
A man's gotta do what a man's gotta do.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

HellBell kirjoitti:Karla
Karla Homolka ja Paul Bernardo! Pakko nähdä, olen lukenut paljon, mm. http://www.crimelibrary.com/serial_kill ... _page.html
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Lolita kirjoitti:
HellBell kirjoitti:Karla
Karla Homolka ja Paul Bernardo! Pakko nähdä, olen lukenut paljon, mm. http://www.crimelibrary.com/serial_kill ... _page.html
Juu, niin mäkin luin siitä, mutta just sen ja niiden muiden pointtien takia, jotka olivat tossa aiemmassa viestissäin, en nimenomaan halua nähdä sitä.
Karla Homolkan pitäisi olla vankilassa/vankimielisairaalassa lopun ikäänsä ja on väärin että ko. psyko päästetty vapaalle (olikohan se nyt 12 v:n tuomion jälkeen) ja sitten vielä elokuvaa kehiin samaan aikaan välittämättä uhrien perheiden kannoista. Ko.leffan jälkeen tämä sadistinen psykonainen tulee saamaan faneja ja glooriaa. On nyt jo kerjännyt tv:ssä sympatiaa itselleen.

Että jollei muuten tule oikeutta maanpäällä, niin kärventyköön helvetissä sen miesparinsa kanssa.
A man's gotta do what a man's gotta do.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Uuno Epsanjassa. Oli ihan niin hyvä kuin muistinkin. Nostalgiatrippi.
Prepare for the worstest.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

CandyMan kirjoitti:Tappajapupu nähtiin jo yhdessä Monty Python-leffassa.
Ja vähän ennen sitä pupuja nähtiin leffassa Night of the Lepus, joka on klassikko.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

HellBell kirjoitti: Tästä en ollut ennen kuullutkaan, tsekkasin sen äsken Googlesta ja vaikutti tosi kiintoisalta, siinä sivulla luki vielä jtk että "paras aasialainen kauhufilmi sitten Ringun". Täytyypi tsekata.. vaikka sitten peitto korviin asti vedettynä. ;-)
Tuo oli ihan katsottava pätkä kyllä, suosittelen. Ringu on mielestäni aika tylsä pätkä. Vaikka olihan se silmämuna katse aika öklö :)
sanctus

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Rouva Pupu kirjoitti:"paras aasialainen kauhufilmi sitten Ringun".
Tuo oli ihan katsottava pätkä kyllä, suosittelen. Ringu on mielestäni aika tylsä pätkä. Vaikka olihan se silmämuna katse aika öklö :)
Kannattaa myös tarkastaa A tale of two sisters Etelä-Koreasta. Mukava pieni kauhupätkä, jonka kuvasto on osin tuttua mm. Ringusta, mutta tarinassa on enemmän kerroksia.
Aito_Johanna

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Suvinen kirjoitti:Tuli tämä taas viikonloppuna töllöstä katsastettua, ehkä kolmannen tai neljännen kerran. Sinänsä hassu elokuva, että paranee joka katsomiskerralla. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän saan irti tarinan eri tasoista ja merkityksistä, ja itse tarinahan on ajaton.

:D :D :D :D ja ½ päälle.
No hitsi, pitäisiköhän joskus katsoa tuo uudestaan? Näin sen tuoreeltaan silloin, kun se oli leffateattereissa, ja pidin sitä silloin viihdyttävänä harlekiinihöttönä.
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Ju-On: The Grudge

Tämä oli kyllä parempi kuin jeNkkiversiooni. Ei silti osunut kyNppiin eli piNppaan.

Ju-On: The Grudge 2

Aika turha jatko-osa vaikka omat hetkensä tälläkin oli. Synnytyskohtaus oli kyllä iso lol(lo)

Videodrome

Mä en ymmärrä tämmösiä leffoja. Loppua kohden menee hiukan yli niinQ.

Donnie Darko

Tästä jopa pidinkin.
Avatar
more
Kitinän uhri
Viestit: 568
Liittynyt: 26.08.2006 9:10
Paikkakunta: Tixi

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja more »

Blade Runner
melkosta tuubaa loppujen lopuksi, ei paljoo jäänyt käteen kyllä.
Almost as brutal as the onslaught of "Matti ja Teppo" - Iron Gland
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Inland Empire
Jollain tavalla todella kiihottava ja puuduttava elokuva. Tykkäsin.

Tommy The Movie
Näin elokuvan ensimmäisen kerran 17 päivää sitten, ja eilen ostin sen vihdoin omaksi. Aivan paras elokuva, jonka olen nähnyt. Pakko katsoa heti samantien uudestaan.
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja HellBell »

more kirjoitti:Blade Runner
melkosta tuubaa loppujen lopuksi, ei paljoo jäänyt käteen kyllä.
Katsoin sen director's cut-versiona tässä vappuna, en ollut koskaan aiemmin nähnyt (asianlaita josta koin noloutta koska "kaikki muut" ovat nähneet tämän legendaarisen leffan..) sitä.
Tässä katjussa aiemmin oli polemiikkia siitä, oliko Deckard itse replikantti vai ei. Mikä mielikuva sulle jäi? Ja katsoitko leffan director's cut-version vai sen toisen?
Mun mielestä Kiehtovampaa olisi ollut, jos Deckard olisi ollut ihminen, vaikka juuri tässä director's cut-versiossa viitattiin hienovaraisesti enempi D:n replikanttiuteen joskaan ei muuten kuin hienovaraisesti. Yksisarvis-unijuttu-yleisuni-pointin kautta kuten Crowbar taisi mainitakin. Ja Crowbarin seikkaa että replikantti pelasti lopussa D:n voi ajatella toisinkin kuin "replikantti-pelastaa-kaltaisensa"-jutun kautta (voi se olla niinkin, en tiedä, tuli vain mieleen tämä toinen jutska), meinaan siten vaikka että replikantin pelastustoimi ja filosofisen kaunis jäähyväispuhe olivat loppua (muistaen vielä saman replikantin aidon suruhetken naisreplikantin ruumiin äärellä) kohden omiaan tuomaan keskiöön replikantin "inhimillisyyden" siinä missä ihmis-Deckardin "replikanttius" taas on vastaavasti funtsittavana ja just siksi oliskin ollut kiehtovaa, mikäli D olisi ollut ihminen.. tavallaan replikanttinen ihminen.. siinä missä replikantit olisvat olleet inhimillisiä replikantteja. Lopussahan, replikantin kauniin, mitä inhimillisimmän jäähyväispuheen aikana, Deckard tuntuu pysähtyneellä katseellaan tajuavan.. Tajuavan ihmisyyden ja replikanttiuden läheisyyden ja on järkyttynyt. Ehkei olisi alun alkaenkaan ollut Blade Runner, olisi ryhtynyt replikanttien tappajaksi, jos olisi tajunnut.. Vääryys valkenee.
Sekin on jännä homma että se itämainen ukko ikään kuin päättää kohtalot lopussa.. jättää D:lle ja R:lle mahdollisuuden yhteiseen tulevaan ja tiputtaa yksisarvisorigamin jälkeensä.. Ensin oli se kana-origami (peluruuden symboli D:n kääntäessä selkänsä blade runner-hommille, ehkä) leffan alussa, sitten se mies-origami (D on hommissa käsin) ja sitten lopuksi yksisarvinen (D on edennyt unelmiin tms). Tai voi olla ettei origameilla ollut muuta symboliikkaa kuin se mitä liittyi D:n replikanttius-vihjailuihin, ei muuta tarkoitusta.. ken tietää.
Itämainen ukko.. Mysteerisin hahmo ehkä. Kuka on hän joka "tietää" unet ja iskee osuvat origamit kehiin kuin tarotit pöytään..

Tykkäsin leffassa juuri hienoista epäselvyysrajoista ihmisyyden ja replikanttiuden välillä. Elokuvassa replikantit osoittivat enemmän tunteita kuin ihmiseksi esitelty Deckard. Se että D olisi ollut replikantti.. voi olla että niin oli tarkoitettu ja siihen vihjattu, mutta Hienompaa, Kiehtovampaa olisi ollut jos ei olisi ollut vaan olisi ollut replikanttinen ihminen eli ihminen jota olisi voinut luulla replikantiksi aivan kuten replikantteja päinvastoin ihmisiksi.

Olihan leffassa muitakin aiheita ja on ihan jännää ajatella, että 80-luvulla jossakin pinnan alla kyti teknologian ja scifi-tulevan maailmat.
A man's gotta do what a man's gotta do.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja BrianW »

HellBell kirjoitti:
Minusta Blade Runner oli aikoinaan ihan älyttömän hyvä. Kirjakin minulla on. Pitäisipä katsoa uudelleen.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja HellBell »

BrianW kirjoitti: Minusta Blade Runner oli aikoinaan ihan älyttömän hyvä. Kirjakin minulla on. Pitäisipä katsoa uudelleen.
Mun on pakko tunnustaa, että jotenkin ne odotukset oli mulla niin legendaariset tuon elokuvan suhteen, että vähän petyin sitten kun katsoin sen vappuna. Mutta hienoja pointteja siinä ja omanlaista maailmaa ja tunnelmaa. Tempo olisi voinut olla jotenkin erilainen ja kuvakulmat jännempiä vaikka ne maisema-pläjäykset olivatkin ihan jänniä.

Mitenkä kirja ja leffa vastaavat toisiaan? Ookoosti?
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Clay »

HellBell kirjoitti: Mitenkä kirja ja leffa vastaavat toisiaan? Ookoosti?
Kyllä se kannattaa lukea. Kirjassa on muistaakseni vähemmän actionia.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ann »

HellBell kirjoitti: Mun mielestä Kiehtovampaa olisi ollut, jos Deckard olisi ollut ihminen, vaikka juuri tässä director's cut-versiossa viitattiin hienovaraisesti enempi D:n replikanttiuteen joskaan ei muuten kuin hienovaraisesti.
:h:

Juuri näin.
Rotan aivot valtasivat pääni.
SikaMika

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

En katsonut leffaa. Olin baarissa.

Mutta olisi varmasti ollut hyvä leffa.
Sheetlord

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Vältä:

The Hitcher 2007

Täysin tarpeeton re-make vuoden 1986 tehdystä Rutger Hauer-trilleriklassikosta. Sean Bean omaa toki tiettyä karismaa, mutta siinä missä Rut-sedän "Say.. I wanna die!" sai kylmän hien otsalle, sama repla saa nyt aikaan tahattomia naurunpyrskähdyksiä.
Viimeksi muokannut Sheetlord, 02.05.2007 8:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sheetlord

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Rowan Atkinson Live

Osa tämän yhden miehen shown vitseistä on kierrätetty myöhemmissä Mr Beaneissa - esimerkiksi kirkkovitsi nähdään sekä tv-sarjassa että muokattuna "Äärimmäisessä Katastrofielokuvassa". Parhaimmillaan kasari-Atkinson on mimiikka-sketseissä. Myös avausjuttu "Tervetuloa Helvettiin" on hauska, samaten "Kahdeksan Persekännistä Jalkapallofania Intialaisessa Ravintolassa"
Vastaa Viestiin