Sinun olisi pitänyt tajuta!

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Sinun olisi pitänyt tajuta!

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Mylwin kirjoitti:Aloitat niistä piirinmestaruuksista ja sit treenaamalla EM-kisoihin. Elcokin jäi täpärästi pronssille heti Jaakko Tepon ja mupettien kokin jälkeen.
Eihän tuommoista vastaan ole mitään saumaa pärjätä. Kymmenen kertaa isommat tissitkin. Mikäs siinä on itsetunnustellessa!

Kuva

Taidan tyytyä vain implikoimaan olevani mestari, kuten tähänkin asti. Ehkä joku menee lankaan!

Miksei img-tagit toimi???
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Sinun olisi pitänyt tajuta!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

EveryWoman kirjoitti:Jos oma-aloitteisesti nöyrryt ilman mitään pikkupränttejä, muut eivät yhtä herkästi pyri nöyryyttämään sinua. Toimii ihan samalla lailla kaikkien ihmisten kohdalla..
Muuten kiitos.
Mutta nöyrtyminen täällä kaikessa merkitsisi minulle sen hyväksymistä, että oma asenteeni maailmaan on täysin väärä ja joku olettamani melkein-yleiskitinäläinen maailmankuva se itsestäänselvästi oikea. Niin myös muistaakseni sinun kanssasi silloin joskus. Edelleen tuntuu, että monilla täällä on se Homeboyn lanseerama absoluutioharha omien arvostustensa itsestäänselvyydestä. Helppoa jos enemmistö on samanmielistä. No ehkä minullakin, mutta harva kokee samanlaista vieraantuneisuusta enemmistön suhteen kuin minä Kitinässä. Enkä koe oikeaksi velvoitetta säätää itse päätäni jos vika minusta on ympäröivässä todellisuudessa.

Eri asia sitten miten erimielisyyteni ilmaisen. Paremmin menee läpi tietenkin vaikka ranskalaisten diplomaattien tyyliin, jotka vain nyökyttelevät hymyllen ihan vastakkaisille mielipiteille ja sitten kertovat niistä piitaamatta rauhallisesti omansa.

Toisaalta kun tämä ei ole diplomaattipaikka, todella arvostan vaikka Snapaheadin "painukaa vittuun" -kirjoitustyyliä, vaikken samaa mieltä hänen kanssaan olisikaan.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
elco

Re: Sinun olisi pitänyt tajuta!

Viesti Kirjoittaja elco »

Mylwin kirjoitti: Elcokin jäi täpärästi pronssille heti Jaakko Tepon ja mupettien kokin jälkeen.
Ei täällä kannata mitään kuvitella.
Mupettien kokin luunappien kestokyky oli jotain aivan uskomatonta. Eikä Jaakon persvakovilautuksen jälkeen ollut enää paljon tehtävissä. Lähdin pelaamaan omaa peliä ja katsomaan, mihin se riittää. Alkukierroksilla vedin aika tiukkaa linjaa, mutta finaalissa oli pakko ottaa vähän riskiäkin ja niinhän siinä sitten kävi, että ote pääsi kirpoamaan ja sorruin yliyrittämiseen. Sääntöjen rajamailla siinä mentiin, mutta minkäs teet, kun tuomari oli horiseva bulgaari.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Sinun olisi pitänyt tajuta!

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Gattaca kirjoitti:nöyrtyminen täällä kaikessa merkitsisi minulle sen hyväksymistä, että oma asenteeni maailmaan on täysin väärä ja joku olettamani melkein-yleiskitinäläinen maailmankuva se itsestäänselvästi oikea
Mitenköhän minä sitten onnistuin siinä ilman mainitsemaasi itsensä myymistä? Sanoin:
EveryWoman kirjoitti:Luin aloitukseni uudelleen kuvitellen olevani joku, jolle on juuri sattunut jotakin hirveää, ja joka luulee aloituksen olevan kohdistettu nimenomaan häntä vastaan. Pahalta tuntui. Tosi pahalta. Olen pahoillani siitä että olen onnistunut lisäämään jo valmiiksi massiivista mielipahaasi.
Tämä tarkoittaa, että olen pahoillani toiselle tulleesta mielipahasta. Siinä ei oteta kantaa siihen, kuka on oikeassa tai väärässä. Sellainen on aivan epäolennaista silloin, kun ollaan pahoillaan toisen pahasta mielestä.

Sitten kun toinen on tajunnut ettei häntä haluttu loukata ja asia on sovittu, voi halutessaan siirtyä oman toiminnan perusteiden selittelyyn.

(Huomaa, että minulla ei ole sen kummemmin pyrkimystä ohjata toimintaasi, vaan kertoa mielipiteeni siitä miten kannattaa toimia siinä tapauksessa että et halua pahoittaa toisen osapuolen mieltä entisestään. Valinnan teet ilman muuta itse.)
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Sinun olisi pitänyt tajuta!

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

EveryWoman kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:nöyrtyminen täällä kaikessa merkitsisi minulle sen hyväksymistä, että oma asenteeni maailmaan on täysin väärä ja joku olettamani melkein-yleiskitinäläinen maailmankuva se itsestäänselvästi oikea
Mitenköhän minä sitten onnistuin siinä ilman mainitsemaasi itsensä myymistä? Sanoin:

...
Tässä pääsemme taas lopputulokseen naisen ylivertaisuudesta. Mies ei voi mitenkään käsittää että nainen voi olla aina oikessa hyväksymisestä puhumattakaan. Eikä se silti aina tarkoita, että se olisi jotenkin mieheltä pois, tai että mies olisi väärässä.
Viimeksi muokannut Jyrki73, 18.05.2007 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tix

Re: Sinun olisi pitänyt tajuta!

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:Vaikka ihmissuhdeasiat ovatkin monimutkaisia ja hankalasti kuvailtavia, yksinkertaisia ja toimivia nyrkkisääntöjäkin voi löytää. Yksi niistä on se, että hälytyskellojen kannattaisi soida viimeistään kun saa itsensä kiinni sanomasta Sinun olisi pitänyt tajuta. Silloin oma paha olo on jätetty toisen ihmisen tulkinnan varaan. Yllä oleva lause kannattaisi mahdollisimman nopeasti pyrkiä kääntämään muotoon Minun olisi pitänyt sanoa, joka johtaa useimmiten paljon parempaan lopputulokseen. Eli: jos joku sanoo tai tekee jotakin, mistä et pidä, on sinun vastuullasi kertoa tuntemuksistasi hänelle - ei hänen vastuullaan lukea sinun ajatuksiasi. Jos hymyilet ja vastailet hänelle aivan normaaliin äänensävyyn, älä ihmettele jos samanlainen toiminta jatkuu äläkä ainakaan lue sitä toisen osapuolen ilkeydeksi.
Jospa suurempi osa naisista ajattelisi noin, niin olisi elämä helpompaa.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sinun olisi pitänyt tajuta!

Viesti Kirjoittaja nexie »

Tix kirjoitti:
Jospa suurempi osa miehistä ajattelisi, niin olisi elämä helpompaa.
Mä vähän korjasin.
Don't Panic!
Tix

Re: Sinun olisi pitänyt tajuta!

Viesti Kirjoittaja Tix »

nexie kirjoitti:
Tix kirjoitti:
Jospa suurempi osa miehistä ajattelisi, niin olisi elämä helpompaa.
Mä vähän korjasin.
Ei mun elämä.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sinun olisi pitänyt tajuta!

Viesti Kirjoittaja nexie »

Tix kirjoitti:
Ei mun elämä.
Ajattelu saattaa aluksi aiheuttaa tottumattomalle pientä päänsärkyä ja jomotusta, mutta kyllä se ajan kanssa helpottaa :paijaa:
Don't Panic!
Tix

Re: Sinun olisi pitänyt tajuta!

Viesti Kirjoittaja Tix »

nexie kirjoitti:Ajattelu saattaa aluksi aiheuttaa tottumattomalle pientä päänsärkyä ja jomotusta, mutta kyllä se ajan kanssa helpottaa :paijaa:
Mii nou geddi.
Vastaa Viestiin