Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Sheetlord

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Shrek The Third

Far Far Awayn sammakkokunkku heittää lusikan nurkkaan, josta johtuen Shrek nousee valtaistuimelle. Kunkuttelu ei kuitenkaan oikein nappaa, ja tilalle lähdetään hakemaan potentiaalista kruunupäätä Arthur Pendragonia. Tämä on kuitenkin luuserinörtti sisäoppilaitoksessa, joten ihan mutkattomasti homma ei etene - etenkään siksi että prinsessa Fiona on pieniin päin. Aikaisemmista osista tuttu prince Charming mobilisoi kaikki saturoistot "Salatut Sodat" tyyliseen massahyökkäykseen ja soppa onkin valmis.

Dreamworks Studiosin jättimenestyt animaatiosarja sortuu viimeisessä jaksossaan hieman liiaksi siihen, joka alunperin teki siitä virkistävän vaihtoehdon Disney-kamalle: liialliseen söpöyteen ja söpöilyyn. Eri saduista revitään viistoa huumoria kuten aiemminkin, mutta homma jää välillä polkemaan tarpeettomasti paikoilleen. Mainiot sidekickit eli Eddie Murphyn Aasi ja Antonio Banderaksen Saapasjalkakissa jäävät aivan liian vähälle huomiolle.

Ei huono, mutta eka ja toka olivat parempia. Animaatio tasoltaan huippuluokkaa.

Kuva
Sheetlord

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

1108 kirjoitti: mVs:n telecine on parhainmalla laadulla. 2 CD:n versiona.
Valuu jo :) Ennen kuin kivitätte, aion kyllä mennä tämän katsomaan vaimon kanssa elokuviinkin ja maksaa omalla rahalla.

EDIT: Enkä taatusti mene, ostan vaikka ykkösolutta silläkin rahalla.
"Pirates III" voittaa kirkkasti Golden Raspberry-palkinnon kategoriassa "Eniten Hypetetty, Mutta Tylsin Blockbuster-Sequel Matrix-Trilogian-Jälkeen" Mammuttimaisen pitkä, mutta tympeä. Juoneen on väkisin ympätty dialogia, dialogia, dialogia, sinänsä selkeät juonenkäänteet on yritetty tehdä kiemuraisiksi tyyliin "toi petti meidät, mutta mepäs juonitaankin sen selän takana, ai se tiesikin siitä.." Ykkös-Piraatit oli hauska, suoraviivaisen huoleton merirosvoseikkailu, tämä kolmonen yrittää olla joku vitun "Kansakunnan Synty"

Keef Richardin esittämä pappa-Sparrow oli cool.

Kuva
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Grindhouse: Death Proof

Paaaljon dialogia, håttis lapdance ja the ultimate chickflick -loppu.
Juoni ei ollut kummoinenkaan, mutta mukanaan tämä vei. Mies oli lopusta täysin päinvastaista mieltä. Sen verran sisällöltään höttönen tämä oli, että sitä toista puoliskoa jäi kaipaamaan, jatkuu siis heinäkuussa :roll:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Silent Hill

Kai tämä nyt hyvin oli tehty, mutta paskaa silti. Ajan ja rahan tuhlausta.
Sheetlord

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Lolita kirjoitti:Sen verran sisällöltään höttönen tämä oli, että sitä toista puoliskoa jäi kaipaamaan, jatkuu siis heinäkuussa
Alkuperäinen double-feature oli kaikkine välipaloineen 190 minuuttia pitkä. Täällä nähty teatteriversio "Death Proofista" oli jo kaksituntinen. Kahteen palaan silputtuun versioon on siis tungettu iso läjä turhaa tavaraa. Suosittelen odottamaan dvd-julkaisua ja katsomaan alkuperäisessä muodossaan.
ninnithequeen

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Saw

Käsittämättömän, loistavan, mahtavan hyvä elokuva. Väsytti niin pirusti kun se tuli telkkarista mutta ei, pakko oli kattoa loppuun asti.

Äkkiä ne jatko-osat mulle heti nyt.
1108

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Kuva

Satyricon - Roadkill Extravaganza

No joo... Pojat soittaa musaa ja kikkailee... Oli paskempi kuin luulin.
Vitun hyvä bändi mutta paska DVD.

Kolme kakkaa viidestä.
SikaMika

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

En katsonut elokuvaa.
1108

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

SikaMika kirjoitti:En katsonut elokuvaa.
Olet huono ihminen sen johdosta. Häpeä!
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Numballa on ollut varmaan piuha päästä irti, tai sitten waretetun screenerin pikselit liian alhaiset, mutta olihan tuo Karibian Piraatit helvetin näyttävä leffa isolla screenillä - ja fiilikset sen mukaiset. Eli viisi tähteä ulkokultaisuudesta. Vitun kova musiikkivideo.

Leffa ei kyllä yltänyt ainakaan ykkösen tunnelmaan oikein missään vaiheessa. Positiivista leffassa oli Sparrowin sekoilukoukut sekä yritys syventää henkilöhahmoja, mutta koko homma kaatui siihen että hahmoja ja tarinoita oli liikaa jopa 2,50h mittaiselle eepokselle. Calypso-homma jäi niinQ puolitiehen ja se singaporelainen show-your-fat-hemmo oli ihan statisti.

Lisäksi ylipuhtoinen 40kg painava Elizabeth Swann ja Orlando gay-elf Bloom eivät oikein onnistuneet vakuuttamaan iivel pairetteina.

Leffassa oli silti niin paljon silmäkarkkia, aiempien leffojen fiilistä, Jack Sparrowta ja Monkey Islandia mukailevaa landscapea että annan ****-. Yksittäisenä leffana korkeintaan kolme tähteä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
1108

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Mylwin kirjoitti:Numballa on ollut varmaan piuha päästä irti, tai sitten waretetun screenerin pikselit liian alhaiset
Piuhat oli kiinni ja pikselit paikallaan, mutta humalatilaa oli 3G. Oli tämä silti heikoin esitys sarjasta, tai siitä jatkumosta tähän mennessä.
Eikös tätä sontaa syljetä teattereihin vielä 2 osaa? Näin ainakin olin lukevinani jostakin joskus ja selvinpäin.
Pyry-Matias

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

SikaMika kirjoitti:En katsonut elokuvaa.
Tuo onkin kirjana parempi. Ei kannata pilata hienoa kirjaelämystä.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

1108 kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:Numballa on ollut varmaan piuha päästä irti, tai sitten waretetun screenerin pikselit liian alhaiset
Piuhat oli kiinni ja pikselit paikallaan, mutta humalatilaa oli 3G. Oli tämä silti heikoin esitys sarjasta, tai siitä jatkumosta tähän mennessä.
Eikös tätä sontaa syljetä teattereihin vielä 2 osaa? Näin ainakin olin lukevinani jostakin joskus ja selvinpäin.
Oli se heikoin esitys joo. Komein katsella mutta tarinan kuljetus ontui. Mut tykkään tarinasta ja genrestä, joten eiköhän noi mahdollisesti tulevatkin osat tule katsottua isolta kankaalta.

Harmillista sinänsä että Johnny Depp ei ilmeisesti tule mahdollisiin jatko-osiin, mikä syö jo aika suuren osan kiinnostuksesta.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mylwin kirjoitti: Harmillista sinänsä että Johnny Depp ei ilmeisesti tule mahdollisiin jatko-osiin, mikä syö jo aika suuren osan kiinnostuksesta.
Ahaa, itse olen kolmesta ellen neljästäkin lehdestä lukenut, että ois lupautunut sittenkin enemmän tekemään, mutta Orlando ja K ei. Mikä lienee totuus.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Rouva Pupu kirjoitti:
Mylwin kirjoitti: Harmillista sinänsä että Johnny Depp ei ilmeisesti tule mahdollisiin jatko-osiin, mikä syö jo aika suuren osan kiinnostuksesta.
Ahaa, itse olen kolmesta ellen neljästäkin lehdestä lukenut, että ois lupautunut sittenkin enemmän tekemään, mutta Orlando ja K ei. Mikä lienee totuus.
Mäkin luin jostain, että Depp on nimenomaan jo lupautunut jatko-osiin, mutta muut näyttelijät eivät ole halukkaita.

En ole muuten nähnyt näistä yhtäkään, tulipa nyt mieleen.
Bliss

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bliss »

bedlam kirjoitti: En ole muuten nähnyt näistä yhtäkään, tulipa nyt mieleen.
Katsoin, siis yritin katsoa, ekaa osaa, mutta kun ei nappaa niin ei nappaa.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Bliss kirjoitti:
bedlam kirjoitti: En ole muuten nähnyt näistä yhtäkään, tulipa nyt mieleen.
Katsoin, siis yritin katsoa, ekaa osaa, mutta kun ei nappaa niin ei nappaa.
Mullakin on jotenkin ollut aina sellainen fiilis, että en näistä varmaan tykkäisi kuitenkaan. Mistäpä sitäkään toki etukäteen tietää.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Paljon melua tyhjästä totesin, kun lopulta näin ekan osan.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Pyry-Matias

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Bliss kirjoitti:
bedlam kirjoitti: En ole muuten nähnyt näistä yhtäkään, tulipa nyt mieleen.
Katsoin, siis yritin katsoa, ekaa osaa, mutta kun ei nappaa niin ei nappaa.
Piraateistako puhutte? Eka vielä meni just ja just mutta toka oli paska. Se ihme suohirviö oli kyllä surkuhupaisa. Ihan älytöntä tehdä muutoin varsin realistinen kela, mutta ympätä nyt joku vitun vihreä jättiläislimaörkkimikälie.

Idea kului jo ekassa osassa, eikä Deppikään ollut enää hauska, vaan pikemminkin ennalta-arvattavan tylsä.

Okei, mulla nyt ei tipu just mikään skifiroina, joten ymmärtänette kritiikkini.
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

En ole katsonut ensimmäistäkään piraattia, piti tulla ihan sanomaan niinQ.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Pyry-Matias kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
bedlam kirjoitti: En ole muuten nähnyt näistä yhtäkään, tulipa nyt mieleen.
Katsoin, siis yritin katsoa, ekaa osaa, mutta kun ei nappaa niin ei nappaa.
Piraateistako puhutte? Eka vielä meni just ja just mutta toka oli paska. Se ihme suohirviö oli kyllä surkuhupaisa. Ihan älytöntä tehdä muutoin varsin realistinen kela, mutta ympätä nyt joku vitun vihreä jättiläislimaörkkimikälie.

Idea kului jo ekassa osassa, eikä Deppikään ollut enää hauska, vaan pikemminkin ennalta-arvattavan tylsä.

Okei, mulla nyt ei tipu just mikään skifiroina, joten ymmärtänette kritiikkini.
Aivan parhautta :h: Se on fantasialeffa, you dufus. Totta kai siinä saa olla Kraken, joka itse asiassa ei ollut edes fantasiaotus vaan jättiläiskalmari.
Onko realistisuudella muka oikeasti joku funktio viihteessä? En mäkään laske että kuinka paksusta seinästä .45ACP menee läpi jossain John Woo-räiskinnässä tai että millaiset reiät setään oikeasti tulisi .50cal raskaasta konekivääristä rambo nelosen trailerissa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Päiväni Murmelina

KuvaKuvaKuvaKuvaKuva

Kestosuosikki, jossa kaikki kohdallaan. Tää pitää katsoa aina parin vuoden välein.
Pyry-Matias

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Mylwin kirjoitti:Onko realistisuudella muka oikeasti joku funktio viihteessä?
No, mä en katso piirrettyjä, fantasiaa tai skifiä lain. Yksinkertaisesti ei kiinnosta, hemmetin tylsää ja lapsellista. En myöskään nuorena pelannut roolipelejä. Niin ikään en ole juurikaan lukenut sarjakuvia sitten ala-asteen. Mutta nää on näitä koiranpallitjuttuja.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Pyry-Matias kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:Onko realistisuudella muka oikeasti joku funktio viihteessä?
No, mä en katso piirrettyjä, fantasiaa tai skifiä lain. Yksinkertaisesti ei kiinnosta, hemmetin tylsää ja lapsellista. En myöskään nuorena pelannut roolipelejä. Niin ikään en ole lukenut sarjakuvia sitten ala-asteen. Mutta nää on näitä koiranpallitjuttuja.
Tuli mieleen yksi koulukaveri, joka kysyttäessä että katsoiko jonkun komedian telkkarista, vastasi preussilaisen letkeästi: "En katso komedioita."

Mut joo, mä tunnen itse asiassa useammankin kaverin, jotka ei katso fantasia-osaston leffoja laisinkaan. Anna taas ei voi sietää Sci-Fiä, poislukien jotkut wanhat starwarssit ja bladerunnerit. Hassua, kun itse oon taas diggaillut molemmista ihan pikkupojasta lähtien.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Pyry-Matias

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Mylwin kirjoitti:mielipiteensä
Joo. Olen huomannut iän karttuessa, että elokuvan täytyisi olla eritoten elämänmakuinen, samaistuttava. Tämä on varmaan aika perustavaalaatua oleva juttu, koska olen huomannut tämän rajoittavan jopa hieman liikaa elokuvaelämyksiäni. Toisaalta esmes TSH:n kolmonen oli mun mielestä oikeasti tosi hyvä, siis ainakin 4/5. Ihan ehdoton en siis ole :D Exä tykkäs kans skifistä, fantasiasta ja piirretyistä ja oli vielä elokuvateatterissa töissä. Tulihan noita silloin väijyttyä, mut harvoin ne hyviä oli. Ja niitä riitoja... 8)
Vastaa Viestiin