Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Aito_Johanna

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Ai täällä on tällainen ketju, jossa saa elvistellä liikuntasuorituksilla. No pyöräilin tänään 4 km Uimastadionille, uin 45 min ja pyöräilin 4 km takaisin kotiin.
HoundDog

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Tänään oli säbämatsi. Meni vituiks. Ihan vituiks. Vittu mä lopetan nää urheilut ja alan vetämään päätoimisesti kaljaa. Ehkä.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Käsketiin vielä keulimaan jo kerran keulittuja tapauksia, joten eikun Helkaman eturengasta ilmaan vaan:
- poljin siis sen 10 km salille, ehdin treenata vain kolme varttia, jonka jälkeen kirjaimellisesti sekoilin itä-Helsingin metsiköissä vailla hajuakaan missä olin. Muutaman minuutin pyörämatkaan kului lähes puoli tuntia, ja saavuinkin sulkapallohallille 20 minuuttia myöhässä. Ehdin läiskiä puolisen tuntia palloa, mikä oli liian vähän; toinen mokomakin olisi mennyt mukavasti. Ylihuomenna pitäisi otella uudestaan. Jos olette uskoneet sanaakaan tähän astisesta soopasta, nikottelette viimeistään kun kerron että kieltäydyin ilmaisesta saunaoluesta: kieltäydyin ilmaisesta saunaoluesta.
Huomenna taas salille, köyhien on tuolloin määrä mennä kyykkyyn.
Runkkis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Neljäs "lepo"päivä ja alkaa hieman ahdistamaan. Töissä on joutunut tekemään pitkää vuoroa enkä ole saanut itseäni tarpeeksi ajoissa ylös, että olisin ehtinyt ajoissa salille. Periaatteessahan vielä ehtisin, mutta treeniaika rajoittautuisi n. puoleen tuntii eikä se ole ravaamisen väärti. (tekosytä)

No, huomenna on pakko repiä itsensä ylös aikaisin. Pakkaan vaikka kaikki kamat valmiiksi, niin varmasti kerkiän.

Tietenkin levossa tapahtuu myös kehitystä, mutta...
Dumari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Maanantaina meni jalitsua 45min, tänään punttireenit ja huomenna taas jalitsumatsi, siinä viikon urheilut... ellen sit jaksa mennä vielä sunnuntaina töiden jälkeen salille.
Aito_Johanna

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Pyörällä 7 km duuniin ja toinen takaisin. Voi olla, että teen vielä kotona vatsalihastreenin, ehkä.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja aasi »

Lapioin aamupäivän hiekkaa salaojaputken ympärille.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Huolimatta eilisen body'fakin'pumpin hieman kipeyttämistä lihaksista, kävin tekemässä yläosastotreenini tuossa. Kyllä alkaa tuo kolme päivää olla jo melkein liikaa taukoa putkeen, heti tulee semmonen pieni kynnys siihen muka. Pitää sitten mennä vaan, eikä ajatella yhtään mitään, ni sitten se taas lähtee siitä.

Joku misu siellä jo juoksi matolla, kun minä menin alkulämmittelemään. Väänsin siinä ohjelmani läpi, ja loppuverryttelinkin vielä.. tunti siinä meni ainakin, ja yhä vielä tämä yks jolkotti siellä juoksumatolla! :shock: Miten joku v o i j a k s a a juosta t u n n i n??!! Ei hemmetti, mä kuolisin tylsyyteen, ja keuhkoödeemaan!!
Viimeksi muokannut irmelianneli, 17.08.2005 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

SikaMika kirjoitti:
Huomenna taas salille, köyhien on tuolloin määrä mennä kyykkyyn.
Komento takaisin! Eilisen fillaroinnin aikana vasen jalka on (ilmeisesti liian korkealla olevan satulan takia) "ylioikistunut", ts. päässyt suoristumaan liikaa, jonka seurauksena se kipeytyi niin että tänään käveleminenkin on tehnyt höpöä. Sille parasta kuntoutusta ei liene kyykkiminen isot raudat niskassa, joten päätinkin kuntoilla tänään toisenlaisella salilla, nimittäin biljardisalilla! Ihan vain Geetsun kiusaksi... :)
Lutka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Lutka »

tänään kokkolassa. täällä ei muuten taida olla ainuttakaan kityilijää?

joo, mutta salilla kävin. paska ja pieni sali, mutta oli siellä juoksumatto. tosi hassusti asetettu suoraan ikkunan eteen josta taas sitten mollotti aurinko päin naamaa koko ajan. ärsyttävää ja kuumaa.

HIIT tuli juostua ja sitten sen päälle kuntopyörällä 25 min vastuksia nostellen. vikat 15 min hapotellen.

vasen olkavarsi on kipeä, taitaa olla vanha välilevynpullistuma niskassa taas äitynyt ja lähettelee hermokipua pitkin yläraajaa ;(
Aito_Johanna

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

irmelianneli kirjoitti: Joku misu siellä jo juoksi matolla, kun minä menin alkulämmittelemään. Väänsin siinä ohjelmani läpi, ja loppuverryttelinkin vielä.. tunti siinä meni ainakin, ja yhä vielä tämä yks jolkotti siellä juoksumatolla! :shock: Miten joku v o i j a k s a a juosta t u n n i n??!! Ei hemmetti, mä kuolisin tylsyyteen, ja keuhkoödeemaan!!
Minä juoksin viime perjantaina 5,5 tuntia! (tai no ehkä 3,5, lopussa tuli polvivamma ja jouduin kävelemään...) 8) Mutta miten joku voi näillä säillä, aurinkoisilla ja ihanilla, juosta sisätiloissa j u o k s u m a t o l l a? Siinä kyllä kuolisi tylsyyteen, ehkä jo kahdessakymmenessä minuutissa.
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Taas nyrkit heilui uusia tekniikoita opetellessa.

Loppuun koko vartaloa rääkättiin pareittain toinen pareista käy juosten salin toisessa päässä tulee takaisin ja lyö 10 lyöntiparia (oikea suora vasen yläkoukku) vastustajan hanskoihin. Tätä settiä 10 kertaa.
Maitohappoja ja väsymistä vastaan taistelua täydellä voimalla.

Raskailta tuntuvat kädet tärisee nyt näppäimistöllä.
Geetzu

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

SikaMika kirjoitti:-- nimittäin biljardisalilla! Ihan vain Geetsun kiusaksi... :)
Mä melkein kuljen sun perässä täällä, luen vain vikat lauseet toki! Aamuorgasmit on påp.

Joo ei oo mun ketju enää tämä, en liiku päivittäin ja jäisin siinä Lutkan excell-taulukossa about viimeselle riville joka tapauksessa. En siis kehtaa kertoa kuinka korkealla syke pysyi viime yön ja mimmosen aamulenkin jaksoin tehä. Mut tykkään lukee teit, jatkakaa. Nostelen puntteja samalla, yritän olla hyvä täs.
Lutka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Lutka »

kokkolassa edelleen....


just kävin lenkillä. läksin tuosta hotellin pihasta summamutikassa johonkin suuntaan ja tein sitten katujuosten 20 min HIIT:n. kävelin päälle hetken ja nyt istun tässä aulassa kuivattelemassa JäHiä ja kohta suihkuun.

melkoinen urheilusuoritus on edessä kun pitää ajaa suoraan Kokkolasta tsadiin vielä tänään.
Avatar
Impi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 184
Liittynyt: 18.08.2005 8:46

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Impi »

Aito_Johanna kirjoitti:
irmelianneli kirjoitti: Joku misu siellä jo juoksi matolla, kun minä menin alkulämmittelemään. Väänsin siinä ohjelmani läpi, ja loppuverryttelinkin vielä.. tunti siinä meni ainakin, ja yhä vielä tämä yks jolkotti siellä juoksumatolla! :shock: Miten joku v o i j a k s a a juosta t u n n i n??!! Ei hemmetti, mä kuolisin tylsyyteen, ja keuhkoödeemaan!!
Minä juoksin viime perjantaina 5,5 tuntia! (tai no ehkä 3,5, lopussa tuli polvivamma ja jouduin kävelemään...) 8) Mutta miten joku voi näillä säillä, aurinkoisilla ja ihanilla, juosta sisätiloissa j u o k s u m a t o l l a? Siinä kyllä kuolisi tylsyyteen, ehkä jo kahdessakymmenessä minuutissa.
Sitä mäkin, että sisällä ei kyllä kestä juosta. Ja mitä järkeä on mennä salille juoksemaan matolle, kun voi lähteä juoksemaan suoraan kotioveltaan? Parempi ilmastointi ja paremmat maisemat. Musiikkia vielä mukaan, niin kyllä kelpaa.

Johanna, olitko maratonilla, vai? Olen joskus itse miettinyt uskaltaisinko lähteä edes tavoittelemaan, kun mun nilkat hajoaa vähintään pari-kolme kertaa vuodessa muutenkin. Brieffi: miten treenasit, kuinka kauan, olitko tosissasi, miltä tuntui, aiotko yrittää uudestaan?
Siveellistä elämää jo vuodesta 2005
Gina

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Gina »

Vauhdikasta rullailua eilen, kaveri mukana pyörällä ja sai polkea ihan tosissaan. Ratsastinkin hevosella viikon tauon jälkeen, oli mukavaa, joskaan ei kauhean urheilullista.

Tänäänkin taidan rullata. Viikon lopulla odotettavissa sulkismatsi, sitä odottelen innolla :)
nypari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nypari »

Futispeli ja neljä muna voitto. Haava aukes pahasti ja taas kestää toipua, mutq ei malta odottaa. No krapulaurheiluksi sopivan napakka suoritus.
Aito_Johanna

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Impi kirjoitti: Johanna, olitko maratonilla, vai? Olen joskus itse miettinyt uskaltaisinko lähteä edes tavoittelemaan, kun mun nilkat hajoaa vähintään pari-kolme kertaa vuodessa muutenkin. Brieffi: miten treenasit, kuinka kauan, olitko tosissasi, miltä tuntui, aiotko yrittää uudestaan?
Olin. Tämä oli viides kerta, eikä varmaankaan viimeinen. (Ei voi enää lopettaa, kun on saanut sukulaisten ja työkaverien keskuudessa maratoonarin maineen, jota tahtoo pitää yllä :) ja lenkkeily on asettunut niin luontevasti osaksi elämää.) Aloitan aktiivisen lenkkeilyn yleensä maaliskuussa (talvellakin käyn ehkä kerran viikossa vähän juoksemassa, ja tietysti muuta liikuntaa). Juoksen n. 3 lenkkiä viikossa, niistä 2 noin 8 - 10 km ja yhden pidemmän, 15 - 20 km. Hyvältä on tuntunut joka kerta, kiva fiilis, ei mitään isoja ongelmia, ja palautuminen on ollut kivuttomampaa kuin etukäteen olisin luullut. Mitään aikatavoitteita en ole tosissani ollutkaan (eikä mulla mitään huippuaikoja ole tullutkaan) eli siinä mielessä en ole ollut tosissani, mutta treeni on kyllä ollut säännöllistä ja ruokailussakin yms. olen noin suurin piirtein yrittänyt noudattaa kaikkia taiteen sääntöjä.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Lenkki 40 min kivassa helteessä, eikä jalat totellut ollenkaan. Illalla ajattelin vetästä vielä pyörälenkin.
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

30 minsan lenkki venyi puoleksitoistatunniksi pienen eksymisen ansiosta. Keskisyke jotain 150+, ja sykemittarin mukaan kulutus 900 kaloria. Lenkin loppuun vatsalihakset 3*20.
definitely
Kitinäaddikti
Viestit: 91
Liittynyt: 15.08.2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja definitely »

Exsat kirjoitti:30 minsan lenkki venyi puoleksitoistatunniksi pienen eksymisen ansiosta. Keskisyke jotain 150+, ja sykemittarin mukaan kulutus 900 kaloria. Lenkin loppuun vatsalihakset 3*20.
Minä olen vähän aikaa sitten myös hankkinut sykemittarin ja olen ihan rakastunut siihen! Nyt riittää hyperaktiiviselle psyykelleni virikkeitä, kun voi vahdata mittaria ja vaihdella radiokanavia ja tarkkailla maisemaa! Olen jopa miettinyt maratonia joskus ensi vuonna. Jos vaan paikat kestää.

Niin, juoksin 45 min keskisyke 152. Sen jälkeen jäin vielä kallioille tekemään punnerruksia ja dippejä ja vatsoja. Piti mennä salille, mutta kun olin päässyt tavaroineni ovesta ulos, muutinkin sään takia mieleni ja kipaisin lenkin.

Aiempaan juoksumattokeskusteluun: Entisellä salillani kävi (tai käy varmaan edelleenkin) yksi tyttö, joka on varmaan kasvanut stepperiin kiinni: Se on siellä kun tulen, stepperöi koko sen puolitoista tuntia, jonka salilla vietän ja jää vielä astelemaan kun lähden. Koko tämä aika pienellä askeleella ja paino pääasiassa käsivarsien varassa kyynärpäät lukossa. En ole huomannut stepperin väitettyjä suotuisia vaikutuksia hänen pebassaan :P
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

1½ tuntia kuntonyrkkeilyä sparrausta voima- kestävyys ja tekniikka treeniä. Virtaa oli mutta sekin alkoi hiipua loppua kohti. Treenipaita ja -housut läpimarät.
nypari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nypari »

40 minsan juoksulenkki ja hyvä venyttely päälle. Penikat taas vaihteeksi kipeytyivät jo alkumatkasta. Ei auta lämmittelyt tai venyttelyt. Olen käynyt fyssarilla sun muilla ja luulen, että tämä on geneettinen juttu mulle. Paska homma!

Rullistelu, jota enimmäkseen harrastan, on niin paljon parempi nivelille ja koko kropalle, paikat eivät tule kipeiksi ja suoritus ei satu tarpeettomasti. Toisaalta juoksu nyt vaan on parempi hengityselimistölle ja siksi preferoisin sitä.

Huomenna olis rinta/olkapääreeni, työajalla tiätty!
Edith

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Edith »

Tänään olen enimmäkseni vahvistanut leukojani haukottelemalla.
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Koko elämän joutuu kantamaan päätä mukanaan mutta sehän ei paljoa paina. Ainakin tuntuu siltä.

Kokeilkaapa mennä makaamaan selälleen ja nostakaa pää sen verran ylös päin ettei se koske lattiaan. Sitten tekee hitaasti vaikka 30
kertaa nyökkäys liikettä niin ettei pää koske lattiaan.

Jos ei tuntunut vielä miltään niin heti perään toista liikettä pää irti lattiasta ja käännä päätä hitaasti vasemmalta oikealle.

Eikö vieläkään tunnu miltään. Kolmas liike edelleen selinmaakuulta, pää irti lattiasta ja pään kallistus puolelta toiselle niin että korva käy lähellä olkapäätä. Tarpeeksi kun tekee niin pää alkaa painumaan kohti lattiaa ja kipu vie voiton.

Näillä liikkeillä tulee vahvat kaulalihakset ja pää pysyy ryhdikkäästi pystyssä. Eikä haittaa vaikka joku roikkuisi kaulassa.
Vastaa Viestiin