Ei kiinnosta!

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Toisessa ketjussa tuli ilmi, että joidenkin ihmisten on ilmeisen helppoa laatia listoja aiheista, joista heitä ei missään olosuhteissa eikä koskaan kiinnosta keskustella.

Itse voisin listata ainakin penkkiurheiluaiheet (eri pelien tulokset ja tapahtumat), paitsi jos keskustelukumppanini olisi sekä aiheesta äärimmäisen kiinnostunut että kykenevä tuomaan siihen ennalta-arvaamatonta analyyttista sisältöä. Tuo on kuitenkin käsittääkseni niin epätodennäköistä, että voin laskea aiheen listalleni kuuluvaksi. Muita aiheita ei ainakaan heti tule mieleen.

Mitkä aiheet ovat sinun listallasi?
Tix

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:Joidenkin ihmisten on ilmeisen helppoa laatia listoja aiheista, joista heitä ei missään olosuhteissa eikä koskaan kiinnosta keskustella.
Ei se ollut kovinkaan helppoa, mutta pyynnöstä mietin ja luettelin:

Käsityöt (virkkaaminen, neulominen, kutominen jne.)
Ehostaminen ja ehostustuotteet
Kuukautiseritteet ja -suojat
Ex-poikaystävät detaljitasolla

Siinä se lista kokonaisuudessaan oli. Jopa puutarhanhoidosta voisin keskustella joissain olosuhteisssa kohtuullisissa määrin.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Tix kirjoitti: Ex-poikaystävät
Lähinnä toi. Enpä juuri muuta keksi.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Pyry-Matias

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Tämä asia vaihtelee kyllä suuresti keskustelukumppanin, olosuhteiden ja oman fiiliksen ja voinnin mukaan.

Oikeastaan ei se aihe vaan se tapa. Jos toinen käyttää värikästä ja monipuolista kieltä, on tarkkanäköinen ja ylipäätään miellyttävä keskustelukumppani, niin kyllä voin keskustella ihan mistä tahansa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Pyry-Matias kirjoitti:Oikeastaan ei se aihe vaan se tapa. Jos toinen käyttää värikästä ja monipuolista kieltä, on tarkkanäköinen ja ylipäätään miellyttävä keskustelukumppani, niin kyllä voin keskustella ihan mistä tahansa.
Jokseenkin näin.

Ei minuakaan erityisemmin jotkut urheilujutut kiinnosta, mutta jos minulta ei keskustelussa vaadita suurta intoa ja asiaan heittäytymistä, onnistuu nekin jutut. Ääh, riippuu niin monesta asiasta, mielenkiintoinen aihekin voi olla tylsä ja tympeä, jos keskustelukumppani on sellainen tai minua ujostuttaa kovasti tai koen ettei minulla ole keskusteluun mitään annettavaa.

Parisuhteessa taas, sinulle tärkeät asiat ovat minullekin niin tärkeitä, että kuuntelen ja osoitan kiinnostusta. Ei taida olla kiellettyjen aiheiden listaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vihtahousu

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Mylwin kirjoitti:
Tix kirjoitti: Ex-poikaystävät
Enpä juuri muuta keksi.
Tämän lisäksi juoruaminen ja muoti-ilmiöistä keskusteleminen ovat nou-nou.
NuoriDaavid

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Yleisesti ottaen urheilu ja luonnonilmiöt (kuka oli nähnyt minkin linnun ja missä oli sitä kukkaa) ovat listan pohjimmaisena. Vaimoni ei onneksi koskaan tälläisista kerrokaan.

Vaimon tarinoissa vähiten kiinnostavat pohdinta kasvien leikkaamisesta ja muu puutarhanhoitojutska.
William Munny

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja William Munny »

Tix kirjoitti:Ex-poikaystävät detaljitasolla
No ehkä tämä, jos mennään niin tarkkoihin yksityiskohtaisuuksiin, että oliko sillä kaverillä syylä kyrvän päässä vai ei. Ja eihän näitä tilanteita edes tule, koska toinen kykenee käyttämään ihan omia aivojaankin, että mitä sammakoita sitä voi suustaan päästellä. Mutta noin muuten näidenkin ex-asioiden läpikäyminen on olennaista, koska sen kautta ainakin minä saan paremman kuvan miksi pariskoni on kuka on.

Muuten en kyllä nimeä mitään. Kiinnostuksen taso kyllä vaihtelee tietenkin erittäin paljon ja ihan kaikkiin asioihin en oman kiinnostuksen puutteen vuoksi kykene edes omaa mielipidettä luomaan, jolloin mennään sillä vittumaisella "ihan sama mulle" -tasolla, mutta noin ihan toisen ihmisen kunnioittamisen nimissä aina pyrin olemaan henkisesti läsnä keskusteluissa riippumatta siitä nappaako se aihe vai ei. Ja tuleehan sitä keskustelua myös ohjattua toisille raiteille sillä lailla huomaamattomasti silloin kun oikeen alkaa tökkimään joku aihe.
Chubs

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja Chubs »

Autot ja urheilut ovat näitä perustylsiä juttuja, ei kiinnosta, mutta ei nyt ärsytäkään. Jostain syystä vastenmielisenä koen sellaisen äijämäisen ördäysreissujuttujen kertomisen, naisten ulkonäön negatiivissävyisen ruotimisen, julkkisjuoruilun ja idioottimachoilun. Onneks on helppo tasoittaa tilit kuukautisveriklimppijutuilla. ;P
Googlebot

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Kuukautisveriklimppijutuista keskustelu ei niin innosta, kaikki muu kylläkin.
Storia

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja Storia »

Sorvaus, kiillotus ja ruuvaus.
Ei kiinnosta.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Mua kyllä kiinnostaa kaikki mistä mun mies juttelee, se tosin aina valittaa etten kuuntele sitä kun se puhuu.
didi

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja didi »

En ärsyynnyt avokin jutustelun aiheista. En välttämättä ole aina kaikista aiheesta palavasti kiinnostunut, mutta miksi pahoittaisin toisen mielen sanomalle toiselle, ettei aihe kiinnosta niin paljoa.
Geetzu

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Tänään huomasin, etten ole kovin kiinnostunut laitteista, joilla puhdistetaan jätevesi. Joutui keskustelukumppani ihan näkemään vaivaa herättääkseen mut, sinne rupesi tekstin sekaan ropisemaan sellaista pimppipippelitampaxmenkkaklimppijuttua, että vallan valpastuin. Sana membraaniteknologia sai kostumaan.

Vaikea listata, mä puhun tosi vähän ja hyvin harvalle. Enkä esitä kuuntelevani, joten ei mulle turhaan höpötetä. Paitsi toi yks tosiaan aina kun en anna tarpeeksi vapaa-aikaa.
plumps

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja plumps »

Aiheellahan ei ole niinkään väliä, riippuu siitä miten sitä käsitellään. Minua ei naurata tai kiinnosta pikkutuhmuudet. Olen hurahtanut jotenkin subjektiivis-objektiivis-psykologisiin laseihin, joiden läpi on mielenkiintoista tarkastella... sori; monesti juuri itseäni ja tyhmyyttäni. Hyväksyä se ja vapautua siitä.
prosessi

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Ei aiherajoituksia täällä, oikean henkilön kertomina oletusarvoisesti hyvinkin tylsät asiat muuttuvat mielenkiintoisiksi. Kuvaavana esimerkkinä voisi pitää ex-mieheni selostuksia erään jalkapallomanageritietokonepelin pelilogiikan heikkouksista. Jos joku olisi kysynyt minulta, että kiinnostaisiko kuunnella moisia, olisin varmasti väittänyt että ei, mutta oikein selostettuna aihe muuttuikin hyvinkin mielenkiintoiseksi. Eikä se tarkoittanut sitä, että itse peli olisi keskustelujen jälkeenkään minua kiinnostanut, siitä sukeutunut keskustelu kylläkin.

Sama homma Elukan painovoima+magnetismi-aiheisten pohdintojen ja tekoälyohjelmoinnin teknisten ongelmien suhteen, oma asiantuntemukseni on sen verran puutteellista, että helpommalla pääsisi kun sulkisi korvansa, mutta hyvin selitettyinä huomaan, että itsellänikin on sanottavaa aiheista, ja kun jonkin asian on sisäistänyt, muuttuu se ainakin minun kohdallani mielenkiintoiseksi asiaksi.

Tietenkin perusluonteenikin on niin utelias, että on vaikeaa olla kiinnostumatta ihan kaikesta. Tässä kylpyhuoneremontin edetessä olen kuullut homepurkumiehen selostamana niin paljon alasta ja erityyppisistä mahdollisista rakennusvirheistä, että jos olisin ostamassa taloa, tietäisin täsmälleen mihin kiinnittää huomiota taloa arvioitaessa. Eikä liene sattumaa, että työ on edennyt laajuuteensa nähden nopeasti, ja tuntiveloitukset olivat normaaleja arkipäivähintoja, vaikka työtä nuo ovat ehtineet tehdä lähinnä iltaisin ja viikonloppuisin. Ilmeisesti aidosti kiinnostuneelle ihmiselle on todella mukavaa kertoa asioita.
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

William Munny kirjoitti:
Tix kirjoitti:Ex-poikaystävät detaljitasolla
Mutta noin muuten näidenkin ex-asioiden läpikäyminen on olennaista, koska sen kautta ainakin minä saan paremman kuvan miksi pariskoni on kuka on.

Tämä on se syy miksi olen itse kiinnostunut potentiaalisen partnerini aiemmista suhteista, ja miksi kyllä itsekin puhun. Koska mitä aiemmin on tapahtunut elämässäni, siihen on liittynyt myös joitain miehiä. Jos minua haluaa ymmärtää, pitää ymmärtää myös menneisyyttäni. Tietenkin jos toista ei kiinnosta, niin ilmeisen väärä mies minulle =) ja epäkiinnostava sellaisena.

Noin asioita mitä en juurikaan jaksa kuunnella..

Tietokonepelit - harva onnistuu puhumaan niistä niin elävästi että kiinnostaisi.
Kännisten ihmisten kehuskelut.. booooooring, vaikka selvinpäin osallistuisinkin aiheeseen.
(Mutta kuuntelen kyllä jos känninen on ahdistunut, auttaahan se kyseistä selvittämään mieltänsä. Juuri tuosta syystä että otan toisen ahdistuksen tosissansa ja kuuntelen, minulla on eräskin ystävä.. Ja hän on onnellisessa parisuhteessa, haudan sijaan.)
Sheetlord

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Ei kiinnosta:
- autot, moottoripyörät
- jalkapallo
- golf
- raha

Kiinnostaa:
- politiikka
- naiset
- ilmastonmuutos
- globalisaatio
- naiset
- asuntojen hinnat etc
- mainitsinko naiset?
Bliss

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Jos vastapuolella ei ole minkäänlaista mielipidettä kirjallisuudesta (Tex Willereitä ei lasketa kirjallisuudeksi), kulttuurista ylipäänsä, tai jos on kovin kielteiset ja kieroutuneet mielipiteet mm. kuntoliikunnasta, voi olla että yhteistä säveltä ei löydy muissakaan asioissa.
Googlebot

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

NomenNescio kirjoitti:Noin asioita mitä en juurikaan jaksa kuunnella..

Tietokonepelit - harva onnistuu puhumaan niistä niin elävästi että kiinnostaisi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Planescape:_Torment#Plot
Rouva Pupu

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Urheilu- ja vauvajutut ei pahemmin nappaa kyyl. Urheilussa riippuu lajista, lapsi jutut nyt vaan on auttamattoman tylsiä.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Rouva Pupu kirjoitti:Urheilu- ja vauvajutut ei pahemmin nappaa kyyl. Urheilussa riippuu lajista, lapsi jutut nyt vaan on auttamattoman tylsiä.
Joo, täytyy kompata täysillä. Toisten ihmisten lapsi- ja esim. seksielämäjutut mieluiten skippaan, if possible. Kiinnostaa kiviäki, huh. Urheilujutskiakin pystyn paremmin kuuntelemaan.. pari minsaa :)
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja Georgina »

irmelianneli kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Urheilu- ja vauvajutut ei pahemmin nappaa kyyl. Urheilussa riippuu lajista, lapsi jutut nyt vaan on auttamattoman tylsiä.
Joo, täytyy kompata täysillä. Toisten ihmisten lapsi- ja esim. seksielämäjutut mieluiten skippaan, if possible. Kiinnostaa kiviäki, huh. Urheilujutskiakin pystyn paremmin kuuntelemaan.. pari minsaa :)
Mulla urheilu ja seksijututkin menee, tosin vahvasti keskustelukumppaniin liittyen. Ja geetsusta poiketen täällä on viime aikoina kovastikin puhuttu talon viemäröinnistä....

Mutta noi lapsijutut on täällä myös EVVVK ja listaan voitaisiin liittää myös shoppailu ja hifistely.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Nip
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 07.03.2007 0:19
Paikkakunta: Kitinäkylä

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja Nip »

Mylwin kirjoitti:
Tix kirjoitti: Ex-poikaystävät
Lähinnä toi. Enpä juuri muuta keksi.
Kuka "heteromies" sitä omasta ei niin heterosta menneisyydestään haluaa puhua...?

Mun listaan ei tule mitään, jos seura on oikea. Ikäviä asioita tulee kuitenkin välttää, ettei pilvilinnat sorru.
"arguing in internet is like paraolympics, you might win but you're still retarded!"
prosessi

Re: Ei kiinnosta!

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Keskustelin pari päivää sitten pitempään ex-mieheni kanssa, ja hän väitti etten minä ole missään mielessä nainen ajatusmaailmaltani, ja seitsemän vuoden yhdessäolomme oli saanut hänet kuvittelemaan, että "oikeiden naisten" kanssa voi puhua ihan mistä vaan. Vasta näiden viime vuosien aikana hän on pikkuhiljaa alkanut sisäistää, mistä ja miten heidän kanssaan oikeasti kannattaa puhua. Taidan olla friikki.
Vastaa Viestiin