Häiritsevääkö?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Ärs ärs

Kyllä koen
12
50%
En koe
12
50%
 
Ääniä yhteensä: 24

Pyry-Matias

Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Tuolta saamisketjusta jäi hieman vaivaamaan. Kyse oli siis omien panojen ja ottojen ääneen ilmoittamisesta muille pysyvässä parisuhteessa ollessaan. Eli koetko alla mainitun esimerkkitilanteen vaimon käytöksen häiritsevänä/ärsyttävänä/tyylittömänä/lapsellisena?

"Mut yhtenä malliesimerkkinä tyylittömyydestä on mun yhden kaverin vaimo. Esmestilanne: Ollaan joukolla illanvietossa unen jo painaessa silmäluomia. Samalla kun jengi alkaa ääneen ilmoittelemaan kotiinlähdöstä tämä yksi naikkonen usein kihertelee ääneen koko porukalle: "Hani, kai me kotiin päästyämme sit vaakamamboillaan, eiks juu?" *nikkaa silmäänsä*"
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Vääntäydyn tähän ilmoittamaan, että en aio vastata kyselyyn. :mrgreen:

On olemassa tukku ärsyttäviä tapoja ilmoittaa saamisistaan, mutta samat henkilöt onnistuvat useimmiten ärsyttämään muillakin puheillaan. Ne semmoiset tyypit, jotka arvelevat ihmisarvonsa jotenkin riippuvan siitä, mitä muut heistä ja heidän saamisistaan ynnä muista tekemisistään ajattelevat, puhuvat elämästään ihan tietyllä tavalla. Silloin on aika sama, onko kyseinen röyhistelijä suhteessa vai ei - ihan yhtä ärsyttävää on kuunnella jonkun satunnaishoiteluista tuohon tiettyyn tyyliin kerrottuna. Tai mistä tahansa muustakin aiheesta, liittyipä se seksiin tai ei.

Sitten taas toisaalta jos joku on vain puhtaan sisäisesti onnellinen jostakin ihanasta asiasta, joka hänelle on tapahtunut, ja asia tulee keskustelussa jotenkin ilmi, niin miksi kummassa se ärsyttäisi jos tapaus on sattunut nimenomaan parisuhteessa? Koska parisuhdeseksin ei kuulu olla ihanaa ja yllättävää?

En tajuu.
Geetzu

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Ärsyttääkö kaverin ja vaimonsa julkinen halailu ja pussailukin? Olisiko parempi jos ne kädet pysyisivät omalla puolellaan, hellittelyt jätettäisiin kahdenkeskiseksi jutuksi?

Sellaiseen en kykenisi ikinä. Helpompaa on valita seura tai oikeastaan antaa tulla tiputetuksi jostain seurasta, mikäli moinen osoittautuu liian häiritseväksi ulkopuolisille...
Pyry-Matias

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Oletusarvo on se, että vakiintunut parisuhdeseksi on jo monesti koettua - se on itsestäänselvyys, joka ei lähtökohtaisesti oikeasti kiinnosta kaveripoukassa muita. Joku sinkun hoito on usein viihdearvoltaan tukevampi ja muutenkin erityisempi tapaus, etenkin kun useimmiten toinen osapuoli ei ole läsnä eikä häntä tunneta, niin tällöin se harvoin voi edes loukata ketään. Tällöin myös kertomus on lähes automaattisesti avoimempi ja viihdearvoltaan tuhdimpi.

Pariutuneiden kaveriporukassa kaikki on usein moneen kertaan käsiteltyä, joten tuore tuulahdus sinkkuseksistä on usein pelkästään piristävää. Sitä lähtökohtaisesti usein halutaan kuulla.

Voi jeesus, tässä sitä jaaritellaan, vaikka oikeasti oletin, että suurin osa ymmärtäisi saman tien mitä ajan takaa 8)
Pyry-Matias

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Geetzu kirjoitti:Ärsyttääkö kaverin ja vaimonsa julkinen halailu ja pussailukin? Olisiko parempi jos ne kädet pysyisivät omalla puolellaan, hellittelyt jätettäisiin kahdenkeskiseksi jutuksi?
Eiku kiihotun ja alan estotta välittömästi runkkaamaan. Sama se missä, koska tai kenen kanssa.

Eiku oikeesti... äläs nyt laajenna tätä kysymystä. Pysytään asiassa. Uskon edelleen, et tän joko ymmärtää tai ei 8)
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Täydellinen komppi EW:lle.

Voin mielessäni kuvitella sekä tilanteen, jossa ei ärsytä, että tilanteen, jossa ärsyttää. Se riippuu niin paljon kaikesta muusta.
Geetzu

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Pyry-Matias kirjoitti:Voi jeesus, tässä sitä jaaritellaan, vaikka oikeasti oletin, että suurin osa ymmärtäisi saman tien mitä ajan takaa 8)
Kyllä mä ymmärrän, kunhan ärsytän. Pus!
Osaisinkohan lisää...

Siis mehän ei yleensä edes poistuta kotiin asti vaan aloitetaan hommat muista piittaamatta siinä missä kiima herää. Jotenkin voin kyllä kuvitella itseni silti kaverisi vaimon lirkutteluja kiekumaan. Voin myös hyvin kuvitella kuinka suurin osa kavereistamme yhtyisi "keskusteluun" ja lirkuttelustani nousisi jonkinlainen kaivattu juttu tylsään väsyneeseen hetkeen. Eräs neiti haluaisi tietää, utelisi minulta, tuntuuko se sama kyrpä ihan oikeasti muka vielä yhtä hyvältä kuin melkein 10 vuotta sitten ja minä siihen, että tokihan voit jälleen testata. Eräs herrasmies häpeilemättä tavoilleen uskollisena urkkisi synnyttäneen akan löystyneistä paikoista, plus tekeekö mieli miettiä muita ja miettiikö mies.

Ja mua ujostuttaa ja tahdonkin kotiin, vähintäänkin omaan autoon tai taksiin paneskelemaan. Ei siellä uteliaiden seurassa kykenekään.

(Yks Rape on poikkeus, se ei kestä kuunnella mitään seksijuttuja vaan se ihan oikeasti menee vessaan lukkojen taakse ja tumputtaa itsensä tunnottomaksi. Toisinaan se pyytää miestäni huutamaan miltä tissini tuntuu kourassa tms. tosi hömppää.)

Yleensä teen kaikkeni saadakseni jonkun avautumaan irtojutuistaan. Naiset avautuvat mielellään, yleisin lause "vttu mitä pskaa, pitipä testata" - miehet harvemmin meidän naisten seurassa. Oikeesti meidän porukassa ihmisiä kiinnostaa enemmän kuinka pitää parisuhdeseksi kiinnostavana tai edes siedettävänä kuin miltä maistui viime perjantain parin timman setit notkossa kyttäauton suojissa... Mut porukassa ei paljoa pariskuntia olekaan, siksi kai kiinnostus heitämeitä kohtaan.

Ärsytinkö? Kerronko valekohdat vai pelkät liioittelut tähän loppuun? En. Eihän näitä lue jos ei kiinnosta yhtään käyttää omaa mielikuvitustaan. Nyt täytyy mennä lirkuttelemaan asiakkaille pariks timmaks, huh hellevarustus jeah iso diili tiedossa thanks poks pus.
Pyry-Matias

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

EveryWoman kirjoitti:Vääntäydyn tähän ilmoittamaan, että en aio vastata kyselyyn. :mrgreen:
Tottakai vastaat. Joko tai, ei sävyjä 8) Kyse oli esimerkistä, pitäydy vastauksessasi siinä annetuissa yksityiskohdissa. Kuvittele kyseinen ihminen, joka siis usein ilmoittaa moisen ääneen ko. olosuhteissa - kuten lähtötiedoissa mainittiin. Pystyt kyllä 8) ...en usko, että esimerkkitapauksen nainen olisi kovin poikkeuksellinen tässä suhteessa. Siksi kysyinkin.

*kova tarve tulla hyväksytyksi ja ymmärretyksi*
Edith

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Myös sinkkujen kertomukset seksielämästään voivat joko ärsyttää tai olla ärsyttämättä.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Pyry-Matias kirjoitti:"Mut yhtenä malliesimerkkinä tyylittömyydestä on mun yhden kaverin vaimo. Esmestilanne: Ollaan joukolla illanvietossa unen jo painaessa silmäluomia. Samalla kun jengi alkaa ääneen ilmoittelemaan kotiinlähdöstä tämä yksi naikkonen usein kihertelee ääneen koko porukalle: "Hani, kai me kotiin päästyämme sit vaakamamboillaan, eiks juu?" *nikkaa silmäänsä*"
No riippuu ihan seurasta. Mutta kyllä lähtökohtaisesti pidän omat pissalihojen yhteenlätkinnät omana tietonani. Eikä mua kiinnosta vittuakaan se, että mitä muut tekevät omilla vehkeillään.

Tuo nyt on aika suuri idiotismin osoitus pelkistettynä esimerkkinä, kuten muutenkin panojutuillaan rehvastelu, mutta vaikeata tuosta on pidemmälle johtopäätöksiä ihmisestä vetää. Että ärsyyntyisinkö vai en - riippuu kokonaiskuvasta ihmisestä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Pyry-Matias kirjoitti:Kuvittele kyseinen ihminen, joka siis usein ilmoittaa moisen ääneen ko. olosuhteissa - kuten lähtötiedoissa mainittiin. Pystyt kyllä 8) ...en usko, että esimerkkitapauksen nainen olisi kovin poikkeuksellinen tässä suhteessa. Siksi kysyinkin.
Joo pystyn. Mutta kun mietin mainitsemaasi tilannetta, en osaa sanoa, ärsyttäisikö minua vai ei. Yleensä jos satun törmäämään tuollaiseen jossakin satunnaisessa tilanteessa, fiilis on samantapainen kuin luontodokkareita katsellessa. Kaikki eläinten käytöskuviot eivät ole välttämättä omaa maailmaa vasten peilattuina järkeviä, mutta onhan niitä tavallaan mielenkiintoista päästä läheltä seuraamaan.

...Tuli mieleen omasta elämästäni yksi tapaus, joka todella ärsyttää: kollegani. Hän ei tosin kertoile seksijuttuja, mutta kerronnan laatu on samantyyppistä kuin kuvailit. Ja hän ärsyttää minua! Tai oikeastaan: minä ärsyynnyn hänen seurassaan. Ärsyyntymiseni tosin johtuu hänen persoonallisuudestaan vain välillisesti - todellinen ärsyyntymisen aihettaja on se fakta, että joudun vasten tahtoani viettämään aikaa hänen vaikutuspiirissään enkä osaa päättää miten voisin samaan aikaan käyttäytyä kunnioittavasti häntä kohtaan ja olla oma itseni. Tuskin siis häntäkään niin ärsyttävänä pitäisin, jos olisin vain joskus sattumoisin hetkeksi osunut samaan porukkaan.
Pyry-Matias kirjoitti:*kova tarve tulla hyväksytyksi ja ymmärretyksi*
Ymmärretäänhän me, mutta toisaalta tämä on keskustelupalsta. :paijaa:
Tix

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Aina kun netti alkaa ärsyttää, se on paras laittaa kiinni ja palata vasta kun ei ärsytä.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Tix kirjoitti:Aina kun netti alkaa ärsyttää, se on paras laittaa kiinni ja palata vasta kun ei ärsytä.
Mut oikeita ihmisiä ei saa sammutettua (lain puitteissa ainakaan). Nyt oli vissiin kyse Oikeasta(tm) sosiaalisesta tilanteesta.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Mylwin kirjoitti:
Tix kirjoitti:Aina kun netti alkaa ärsyttää, se on paras laittaa kiinni ja palata vasta kun ei ärsytä.
Mut oikeita ihmisiä ei saa sammutettua (lain puitteissa ainakaan). Nyt oli vissiin kyse Oikeasta(tm) sosiaalisesta tilanteesta.
No kyllä mä sovellan tuota IRL-kontekstissakin niin pitkälle kuin mahdollista. Eli en hengaa tyyppien kanssa, joiden seurassa ärsyynnyn pidemmän päälle.

Duunista ei kylläkään ihan yhden ihmisen vuoksi viitsisi irtisanoutua. Tosin nyt kun ärsyttävien lukumäärä on jokin aika sitten tuplaantunut, olen alkanut vakavasti harkita sitäkin vaihtoehtoa! Jos ilmaantuu kolmas ärsyttävä, todennäköisesti tulkitsen että tulevaisuus olisi sitäkin synkempi, ja poistun paikalta hyvissä ajoin.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

EveryWoman kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:
Tix kirjoitti:Aina kun netti alkaa ärsyttää, se on paras laittaa kiinni ja palata vasta kun ei ärsytä.
Mut oikeita ihmisiä ei saa sammutettua (lain puitteissa ainakaan). Nyt oli vissiin kyse Oikeasta(tm) sosiaalisesta tilanteesta.
No kyllä mä sovellan tuota IRL-kontekstissakin niin pitkälle kuin mahdollista. Eli en hengaa tyyppien kanssa, joiden seurassa ärsyynnyn pidemmän päälle.
No niin mäkin tietysti, mutta esimerkiksi joissain pippaloissa saattaa olla hyvinkin sekalaista sakkia ja jos aikoo itse yrittää käyttäytyä hyvin niin sitä on sitten vaan pakko hymyillä ja nyökytellä. Jos ei itsensä takia niin vaikka sitten järjestävän osapuolen takia. Ei muiden urpoilu ole mikään "Vapaudut idiotismista" - kortti niinQ silleen.

Eikä kaikkia ihmisiä tunne etukäteen.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Pyry-Matias

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

EveryWoman kirjoitti:Ymmärretäänhän me, mutta toisaalta tämä on keskustelupalsta. :paijaa:
Mähän, kuten moni muukin, tauottaa (oikeita) töitänsä palstalla. Siis mulla ei oikeastaan ole mitään muuta tauotusvälinettä. Tämähän tekee mut haavoittuvaksi ja hauraaksi (ja riippuvaiseksi!!! iik! 8) ), pitäisihän mun joskus jaksaa vääntäytyä henkilöstökuppilaan tapaamaan 85-vuoden Seuran jatkokertomusta juoden väjähtänyttä kuraa. Eli palsta on ja pysyy, vaikka välillä tosin tympiintyy ja silloin vaihtuu nikkikin 8)

Mut onhan se inhimillistä, et hyväksyntää kaikki tarttee, ja jos elämäntilanne on jostain syystä sellainen, et sitä ei juuri tipu, niin tällaisen säälittävän keskustelupalstan rooli saa suhteettoman ison tilan tarpeen tyydyttäjänä. Joskus mäkin kuvittelen et vaikka näin sinkkuna, et mulla menee ihan hyvin näin yksin. Elämä on huoletonta, kun ei sekaannu hameväkeen. Sitten kuitenkin välillä yllättää itsensä ihan liikaa palstalta huomiota hamuamasta 8) Etenkin ykslahkeisten huomio voitelee 8)
Pyry-Matias

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

EveryWoman kirjoitti:Yleensä jos satun törmäämään tuollaiseen jossakin satunnaisessa tilanteessa, fiilis on samantapainen kuin luontodokkareita katsellessa.
Äh, mun moka...aarghh. Unohdin mainita, et meitin kaveriporukka on toisensa läpi tuntevaa, ja kaikki paitsi minä on pariutuneita jo hyvän aikaa sitten. Tämä on lähtökohta, joka ei siis ole välttis verrannollinen ym. randomitapaukseesi 8)
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Mylwin kirjoitti:esimerkiksi joissain pippaloissa saattaa olla hyvinkin sekalaista sakkia ja jos aikoo itse yrittää käyttäytyä hyvin niin sitä on sitten vaan pakko hymyillä ja nyökytellä
Ei mua tuollaisissa tilanteissa ärsytä. Kts. luontodokkarivertaus. Ainoastaan se ärsyttää, jos joutuu pidemmän aikaa ja toistuvasti siloittelemaan kulmia jonkun kattokaamuaihailkaamua-tapauksen kanssa.
slam

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja slam »

Minä nauran tuollaisille kommenteille hyvä sydämisesti. Mättöilkööt keskenään, jos siitä tyydytyksen saavat...

Miesten olen kuullut useimmiten ilmoittelevan tarpeitaan, mutta swiit nainen tuollaisen idean vaikeesti kakistettuaan ei menetä swiitteyttään...
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kyl meillä on aika pitkälti semmonen lähtökohta, et pannaan missä ja millon halutaan. Jos se on jollekin ongelma, voi aina laittaa simmut kiinni tai kääntää selän. Tai liittyy mukaan. Pitikin haastaa Geetsu ja miehensä semmoseen ulkopanopeliin: ilmotetaan aina missä paikassa on käyty kuksimassa, ja sit jos käy samassa paikassa ku toiset ni saa pisteen. Ei tarvi siis edes yhtä aikaa!1 Saa toki jos haluu!1 Pojot ynnätään ulkoseksikauden päättyessä. Kaikki mukaan! :)
Prepare for the worstest.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Pyry-Matias kirjoitti:Samalla kun jengi alkaa ääneen ilmoittelemaan kotiinlähdöstä tämä yksi naikkonen usein kihertelee ääneen koko porukalle: "Hani, kai me kotiin päästyämme sit vaakamamboillaan, eiks juu?" *nikkaa silmäänsä*"
Tyylitöntä.

Toisaalta mua ei kiinnosta sinkkujenkaan panojutut (kaveripiirissä alkaa kaikki olemaan vakiintuneita). Harvemmin niistä on ees jääny käteen mitään, ja toisena mun ja kavereiden miesmaut ei oo ikää kohdannu, joten ei senkään takia oo koskaan kiinnostanu mitenkään toisten hurjastelut tai hurjastelematta jättämiset.

Koen enemmän inhoa tietäessäni, että joku läheisistä on nainut ihmisen kanssa, joka nostaa jonkinlaista inhotuksen tunnetta mussa. Hei mut kauniit ihmiset on sit erikseen!!1
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Geetzu kirjoitti:Ärsyttääkö kaverin ja vaimonsa julkinen halailu ja pussailukin? Olisiko parempi jos ne kädet pysyisivät omalla puolellaan, hellittelyt jätettäisiin kahdenkeskiseksi jutuksi?
Ei haittaa kenenkään julkinen nussiminen, mutta pakko kyllä myöntää, että erään kaverin kirurgintarkat kuvaukset voisin välillä jättää välistä.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja Clay »

nowaysis kirjoitti:Kyl meillä on aika pitkälti semmonen lähtökohta, et pannaan missä ja millon halutaan. Jos se on jollekin ongelma, voi aina laittaa simmut kiinni tai kääntää selän. Tai liittyy mukaan. Pitikin haastaa Geetsu ja miehensä semmoseen ulkopanopeliin: ilmotetaan aina missä paikassa on käyty kuksimassa, ja sit jos käy samassa paikassa ku toiset ni saa pisteen. Ei tarvi siis edes yhtä aikaa!1 Saa toki jos haluu!1 Pojot ynnätään ulkoseksikauden päättyessä. Kaikki mukaan! :)
Kelpaako tähän, jos runkkaa ulkona?
Nyt penikseni on fantastinen!
Pyry-Matias

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

syttiK kirjoitti:Hei mut kauniit ihmiset on sit erikseen!!1
Onko äitisi muuten kaunis 8)
BettyB.

Re: Häiritsevääkö?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Pyry-Matias kirjoitti: tämä yksi naikkonen
Jaa mutta tän tapauksenhan mäkin taidan tuntea...
Vastaa Viestiin