Lemmikkipulmaketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Chubs

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Chubs »

Lolita, kiva kuulla :)
Mä ymmärsin väärin, ja luulin ettei kissa ole fyysisesti ollut tutkittavana. On vaan olemassa myös "huonoja" eläinlääkäreitä, jotka ovat määräämässä puhelinreseptinä melkein mitä tahansa tutkimatta itse potilasta. Eläinlääkäri yleensä ottaa sen virtsanäytteen suoraan rakosta neulan ja ruiskun kanssa, kun sinne lääkärille asti on vääntäydytty. Ja ruiskun kanssa tietty tulee myös puhtain näyte. Tutkivat sit mahdolliset kiteet ja kivet siinä samalla. Jos struviittia löytyy niin laitan sulle vaikka yksityisviestinä hyväksi todetut virtsanhapattamisohjeet :)
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Chubs kirjoitti:Eläinlääkäri yleensä ottaa sen virtsanäytteen suoraan rakosta neulan ja ruiskun kanssa, kun sinne lääkärille asti on vääntäydytty. Ja ruiskun kanssa tietty tulee myös puhtain näyte.
Voi olla hieman vaikeaa, jos rakko kerran on tyhjä... Käytännössähän juuri kideongelma on melko epätavallinen tyttökissoilla, ja varsinkin tyhjän rakon kanssa erittäin epätodennäköinen.
Chubs

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Chubs »

prosessi kirjoitti:
Voi olla hieman vaikeaa, jos rakko kerran on tyhjä...
Totta :D

Mä olen omien kissojen kohdalla tosi virtsavaivakammoinen. Kun on nähnyt kuinka helpolla ne voivat kissoilla käydä kohtalokkaiksi, niin tulee välillä ylireagoituakin. :P
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Chubs kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Voi olla hieman vaikeaa, jos rakko kerran on tyhjä...
Totta :D

Mä olen omien kissojen kohdalla tosi virtsavaivakammoinen. Kun on nähnyt kuinka helpolla ne voivat kissoilla käydä kohtalokkaiksi, niin tulee välillä ylireagoituakin. :P
Juu, meilläkin on takana yksi kuolemaan johtanut yhdistelmä, kiteitä, virtsaumpi, bakteereja, munuaiset rikki ja lopulta vielä haimakin meni.
bedlam

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Näistä nyt tuli mieleen, että Tuulikki on pari kertaa käyttäytynyt kummallisesti hiekka-astialla. Ensin kuuluu hiekan raavintaa, sitten hän yhtäkkiä murisee ja tuhisee "koiramaisesti" ja sen jälkeen pissii ja peittelee paikan.En yhtään tiä mitä se murina on, pissi sieltä tulee ja neiti ei kyllä ole koskaan näyttänyt siltä että mikään paikka olisi kipeä.

Viiraako tuolla lie vain päästä, vai onkohan tuolle joku syykin? Edellisestä kerrasta on varmaan kuukausia, ehkä puolen vuoden välein moisen pissikeikan heittää.
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

bedlam kirjoitti:Näistä nyt tuli mieleen, että Tuulikki on pari kertaa käyttäytynyt kummallisesti hiekka-astialla. Ensin kuuluu hiekan raavintaa, sitten hän yhtäkkiä murisee ja tuhisee "koiramaisesti" ja sen jälkeen pissii ja peittelee paikan.En yhtään tiä mitä se murina on, pissi sieltä tulee ja neiti ei kyllä ole koskaan näyttänyt siltä että mikään paikka olisi kipeä.

Viiraako tuolla lie vain päästä, vai onkohan tuolle joku syykin? Edellisestä kerrasta on varmaan kuukausia, ehkä puolen vuoden välein moisen pissikeikan heittää.
Saattaisi liittyä anaalirauhasten tyhjentämiseen, mutta mitään varmaa tuon perusteella on mahdoton sanoa. Jos ilmiöön liittyy myös voimakas haju, on tuo erittäin todennäköistä.
bedlam

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

prosessi kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Näistä nyt tuli mieleen, että Tuulikki on pari kertaa käyttäytynyt kummallisesti hiekka-astialla. Ensin kuuluu hiekan raavintaa, sitten hän yhtäkkiä murisee ja tuhisee "koiramaisesti" ja sen jälkeen pissii ja peittelee paikan.En yhtään tiä mitä se murina on, pissi sieltä tulee ja neiti ei kyllä ole koskaan näyttänyt siltä että mikään paikka olisi kipeä.

Viiraako tuolla lie vain päästä, vai onkohan tuolle joku syykin? Edellisestä kerrasta on varmaan kuukausia, ehkä puolen vuoden välein moisen pissikeikan heittää.
Saattaisi liittyä anaalirauhasten tyhjentämiseen, mutta mitään varmaa tuon perusteella on mahdoton sanoa. Jos ilmiöön liittyy myös voimakas haju, on tuo erittäin todennäköistä.
Okei, kiitti. En mie ole kyllä mitään erikoista haistanu, mutta saattaa sit olla vaikka toi. En ole asian takia lääkärille lähtenyt kun hää on kuiteskin aina potalta tultuaan ollut ihan oma itsensä. Ja ajattelin, että samanlainen sekopää on kuin isäntänsäkin.
Chubs

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Chubs »

bedlam kirjoitti: Ja ajattelin, että samanlainen sekopää on kuin isäntänsäkin.
Useimmiten on pakko ajatella noin, tekevät niin kummallisia asioita noi katit välillä. Nyt on jännä seurata kun kohtaa 15-viikkoinen pentu ja 16-vuotias vanhus, hyvin erilaista sekopäisyyttä :)
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Chubs kirjoitti:Jos struviittia löytyy niin laitan sulle vaikka yksityisviestinä hyväksi todetut virtsanhapattamisohjeet :)
Jos vaan viitsit, niin ottaisin ohjeet mielelläni. Mä olen kans vähän paranoidi noitten kissojen pissivaivojen kanssa, varsinkin Pekan juomista ja pissaamista vahdin haukkana, poika kun on.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Kid

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Kid »

Lolita, mein katti käyttäyty samalla tavalla. Yritti pissata jokapaikkaan mut pissa ei vaan tullut. Sillä oli sillon se virtsaumpi. Eli nukuksessa jouduttiin katetroimaan. Jos ei oltais Lusmua viety lääkäriin, ois voinut käydä tosi pahasti.

Toivottavasti Minni toipuu lääkkeillä ja ruokavaliolla!
Chubs

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Chubs »

Pieni ja tyhmä Paavo kiipesi verhoja pitkin katonrajaan verhotangolle, mutta ei uskaltanutkaan alas. Isomman kissan ketteryyttä ei vielä ole, joten ennen kuin ehdin hakea portaita tuli Paavo mukkelismakkelis alas. Oli pari sekuntia pökerryksissä, koska ei tietenkään laskeutunut jaloilleen kuten kuuluisi.
Mietin nyt tuota pään kolauttamista. Ei ole noin torveloa kissaa ennen ollut, eli kokemusta uupuu. Ei nyt pökertymistä lukuunottamatta vaikuta kolauksesta häiriintyneen, mutta taidan tarkkailla silti.
sanctus

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Kevät on tullut ja uroskäärmeelläni on jälleen hankalaa. Mahan hinkkaaminen vankilan lasia vasten on suorastaan tuskaisaa katseltavaa, vaikka uskon, että matelijoiden seksuaalisuus liittyy vain ja ainoastaan lisääntymiseen. Eikä otusta voi oikein päästää huoneistoonkaan hengailemaan, kun on koira.
Viimeksi muokannut sanctus, 02.04.2007 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
imbesiili

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja imbesiili »

sanctus kirjoitti:terraarion
Sano vaan vankila.
sanctus

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja sanctus »

imbesiili kirjoitti:Sano vaan vankila.
Korjattu.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

En jaksa lukee ketjua läpi et löytyykö jo vastaus mutta tänne sais nakkoo hyvejä vinkkilöitä sille et miten saada kissanpissanhaju pois kassista? Mun ihana samsoniten lentolaukku on ihan piloilla :( Oma vikani tosin, mitäs jätin haisevat juNppakamppeet siihen päiväksi lojumaan ja lojuvan kassin avonaisena lattialle :?

..mutta niitä vinkkejä?!?!1?

Muutamaan otteeseen oon jo kassin ihan perusteellisesti vesipessyt mm. yleispuhdistusaineella mutta toistaiseksi haju on pysynyt.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Chubs

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Chubs »

KisSandra kirjoitti:En jaksa lukee ketjua läpi et löytyykö jo vastaus mutta tänne sais nakkoo hyvejä vinkkilöitä sille et miten saada kissanpissanhaju pois kassista?
Etikalla. Ja huonekalujen kohdalla sama juttu. Kunnolla vaan kaadat etikkaa päälle. Muutaman päivän annat kuivua ja haihtua, niin ei haise kissanpissa eikä etikka. :)
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Chubs kirjoitti:
KisSandra kirjoitti:En jaksa lukee ketjua läpi et löytyykö jo vastaus mutta tänne sais nakkoo hyvejä vinkkilöitä sille et miten saada kissanpissanhaju pois kassista?
Etikalla. Ja huonekalujen kohdalla sama juttu. Kunnolla vaan kaadat etikkaa päälle. Muutaman päivän annat kuivua ja haihtua, niin ei haise kissanpissa eikä etikka. :)
Kiitos! Täytyy kokeilla tätä :)
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Minni on parantunut loistavasti muutaman viikon takaisesta pissavaivastaan, ja nyt kun ollaan jo omassa kodissa, voi hädän tulle turvautua Chubsin ruokaohjeeseen. Kiitokset siitä!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Chubs

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Chubs »

Lolita kirjoitti:Minni on parantunut loistavasti muutaman viikon takaisesta pissavaivastaan, ja nyt kun ollaan jo omassa kodissa, voi hädän tulle turvautua Chubsin ruokaohjeeseen. Kiitokset siitä!
Hieno homma. Ole hyvä, toivottavasti ei tule tarpeeseen. :)
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Ja uutta ongelmaa pukkaa..

Peppi on ihana huolehtivainen varaäiti Bobolle, vähän liiankin huolehtivainen, nuolee nimittäin Bobolta tuota korvien juurta niin mallikkaasti et siitä alkaa pojalta karvat kadota vallan.. Miten saan tämän loppumaan, saanko mitenkään? Ensin mietin et jotain pahan makusta juttuu laittasin siihen kohdalle mutta siitä taitaa sit olla haittaa syyttömälle eli Bobolle (?)
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

KisSandra kirjoitti:Ja uutta ongelmaa pukkaa..

Peppi on ihana huolehtivainen varaäiti Bobolle, vähän liiankin huolehtivainen, nuolee nimittäin Bobolta tuota korvien juurta niin mallikkaasti et siitä alkaa pojalta karvat kadota vallan.. Miten saan tämän loppumaan, saanko mitenkään?
En oikein jaksa uskoa, että nuoleminen olisi syy karvojen lähdölle, varsinkaan jos ne lähtevät symmetrisesti molemmilta puolilta. Se viittaisi ennemminkin johonkin lievään hormonaaliseen häikkään, joihin pääsee mahdollisesti käsiksi ruokavalion kautta. Esimerkiksi Viacutan -rasvahappovalmiste voi auttaa karvojen uusiutumisessa, etenkin jos ongelma liittyy kevään karvanvaihtoon.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Meiän hoitokoira on alkanu protestoimaan ja paskoo ympäri kämppää minkä kerkiää.
Mistä vois tilata uuet hermot?
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Bliss

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mikä helvetti siinä on, että kissat eivät osaa pysyä poissa sängystä?????
Jos makkarin oven pitää yöllä kiinni, ne mölyävät siihen malliin, että naapurissakaan ei nukuta. Jos ovi on auki, mulla on kaksin kappalein kissanrääpäleitä tyynyllä hurisemassa.
Ja mä en ole ikinä voinut sietää eläimiä sängyssä :apuva:
ninnithequeen

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Bliss kirjoitti:Mikä helvetti siinä on, että kissat eivät osaa pysyä poissa sängystä?????
Jos makkarin oven pitää yöllä kiinni, ne mölyävät siihen malliin, että naapurissakaan ei nukuta. Jos ovi on auki, mulla on kaksin kappalein kissanrääpäleitä tyynyllä hurisemassa.
Ja mä en ole ikinä voinut sietää eläimiä sängyssä :apuva:
Hei kamoon. Kissoille suljettu ovi on todellinen loukkaus.

Ja mä en osaa nukkua ellei Sheri ole kainalossa ja Kasja jalkopäässä hurisemassa.
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Bliss kirjoitti:Mikä helvetti siinä on, että kissat eivät osaa pysyä poissa sängystä?????
Jos makkarin oven pitää yöllä kiinni, ne mölyävät siihen malliin, että naapurissakaan ei nukuta. Jos ovi on auki, mulla on kaksin kappalein kissanrääpäleitä tyynyllä hurisemassa.
Ja mä en ole ikinä voinut sietää eläimiä sängyssä :apuva:
Keinoja on monia, joista tilanteeseen tottuminen taitaa olla se vaivattomin... Korvatulpilla saa mölinän pois omista korvista, kissat puolestaan rauhoittuvat kuulemma ihan mielellään täysin pimeässä (=ikkunaton) kylppärissä (tätä en kyllä ole koskaan kokeillut, joten en tiedä pitääkö paikkansa), ihmeaine Feliwayta suihkutetaan jonnekin aivan muualle kuin makkariin, jolloin kyseisestä paikasta pitäisi tulla se turvallisin nukkumapaikka jne.

Mutta, kuten sanottu, helpommalla pääsee kun sopeutuu itse kissoihin ja niiden mielihaluihin, eikä edes yritä saada niitä sopeutumaan omiin preferensseihin. Kissasta ei saa koiraa tekemälläkään, paitsi ehkä bonsaikitten-sivuston ohjeiden avulla...
Vastaa Viestiin