Asuntojen hintojen lasku on edessä

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

PerttiMakimaa kirjoitti:http://asuntojen.hintatiedot.fi/
Olen tyytyväinen, oman alueeni kaksiot ovat järjestään kalliimpia kuin minun ja minä olen vielä kylppäriremontilla nostanut tasoa ostohetkestä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

PerttiMakimaa kirjoitti:http://asuntojen.hintatiedot.fi/
Jumansösselsön. Jos saisin samaa hintaa kuin tuolla asuinplänttini keskiarvosummat summat osoittavat annetuilla tiedoilla (ja joku hullu ostaisi kämppäni) 100% voitto voisi olla mahdollinen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Tix

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Tix »

Lolita kirjoitti:Olen tyytyväinen, oman alueeni kaksiot ovat järjestään kalliimpia kuin minun ja minä olen vielä kylppäriremontilla nostanut tasoa ostohetkestä.
Ettei olis se tuleva kylppäriremontti mikä olis laskenu hintapyyntiä...?
PerttiMakimaa

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Tix kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Olen tyytyväinen, oman alueeni kaksiot ovat järjestään kalliimpia kuin minun ja minä olen vielä kylppäriremontilla nostanut tasoa ostohetkestä.
Ettei olis se tuleva kylppäriremontti mikä olis laskenu hintapyyntiä...?
Höpö höpö. Nyt on sellainen hype menossa, että on äkkiä ostettava asunto kunnosta ja hinnasta riippumatta. Loppuvat pian, viimeisiä viedään.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tix kirjoitti:Ettei olis se tuleva kylppäriremontti mikä olis laskenu hintapyyntiä...?
Osaltaan varmaan, mutta anna mun nyt pitää ruusuinen kuvitelmani kotini räjähdysmäisestä arvonnoususta.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21438
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Katsopaaka huviksenne hintahaitaria helsingissä. Esim. 60 neliön kämpässä hintajakauma on varsin tasainen 100 000e -> 250 000e. Noita sadan tonnin kämppiä siis löytyy yllättävän paljon.

Itselleni hintajakauman ääripäiden erot ja toisaalta jakauman tasaisuus tuli yllätyksenä. Olin aiemmin luullut jakauman piikittävän vain parhailla paikoilla.

Eniten yllätti tiettyjen seutujen halpuus. Esim. n. 100m2 kämppiä saa vuosaaresta karvan verran alle 200 000 eurolla ja vaikkapa munkkiniemessä vastaavasta joutuu pulittamaan helposti 150 000e enemmän. Onhan munkka toki kivaa seutua, mutta aika samanoloinen ja kaukana keskustasta kuin vuosaari. Munkassa asuneena en ole ihan varma, maksaisinko miliööstä mummon miljoonan.

Eniten järkytyin espoon kämpistä. Nehän ovat käytännössä samanhintaisia kuin vastaavat lähiökämpät helsingissa? Hesan mediaani 90-110m2 kämpästä on 2900e/m2 ja espoon 2800e/m2. Pitää katsoa myöhemmin, onko tuo vain joku rivari vs kerrostalo -juttu.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6687
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Yhdysvaltain asuntolainapommi paukahtaa pian

Vuosina 2004 ja 2005 otetuista vaihtuvakorkoisista lainoista yli kahden miljoonan lainan kahden-kolmen vuoden matalan koron aika on päättymässä. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että näiden lainojen kuukausimaksut nousevat tuntuvasti - jopa 35-40 prosentin verran. Monet ovat maksanet korkoa vain neljän prosentin verran, nyt uusi korko voi olla 6-10 prosenttia tai ylikin.

http://www.kauppalehti.fi/4/i/uutiset/e ... p?oid=3965
Tasan ei mene muumit kanootissa.
PerttiMakimaa

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Hmm...

http://www.talouselama.fi/docview.do?f_id=1197062

Eletään täysillä, jääpähän komea ruumis.
PerttiMakimaa

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Miksiköhän korkorahastot ovat pakittaneet tai jumittaneet samassa pari viikkoa? Miten korkorahaston arvo voi laskea?

Onko vastaus kysymykseen "Bear Stearns Company"?

Eivät kai suomalaiset idiootit ole ottaneet noita lappuja rahastoihinsa, jotka eivät ole lähelläkään riskituottoja tarjoavia?

EDIT: Hups
Chap

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Chap »

Leivän hinta nousee. Kohta suomalaisilla ei ole varaa edes käydä ulkomailla saati sitten syödä reissumiestä.
Elukka

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Chap kirjoitti:Leivän hinta nousee. Kohta suomalaisilla ei ole varaa edes käydä ulkomailla saati sitten syödä reissumiestä.
Mikä vielä pahempaa, viinan hinta nousee! Kohta ei sitten ole leivättömän pöydän ääressä varaa edes juoda suruunsa.
Googlebot

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

PerttiMakimaa kirjoitti:Miksiköhän korkorahastot ovat pakittaneet tai jumittaneet samassa pari viikkoa? Miten korkorahaston arvo voi laskea?

Onko vastaus kysymykseen "Bear Stearns Company"?

Eivät kai suomalaiset idiootit ole ottaneet noita lappuja rahastoihinsa, jotka eivät ole lähelläkään riskituottoja tarjoavia?
En ymmärtänyt vittu sanaakaan, joten olen ilmeisesti turvassa. Hyvä minä.
Avatar
voyager2
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 16.08.2005 7:20
Paikkakunta: Turku

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja voyager2 »

Elukka kirjoitti:
Chap kirjoitti:Leivän hinta nousee. Kohta suomalaisilla ei ole varaa edes käydä ulkomailla saati sitten syödä reissumiestä.
Mikä vielä pahempaa, viinan hinta nousee! Kohta ei sitten ole leivättömän pöydän ääressä varaa edes juoda suruunsa.
Eilen vielä uutisissa joku povasi sähkönhinnan nousua uusien päästökauppa sopimusten astuessa voimaan ensivuoden alusta 20-30%.

Kohta ei sitten ole leivättömän pöydän ääressä varaa edes juoda suruunsa kylmässä asunnossaan... Jatkakaa..
Ollakko vaiko eikö olla? Kas siinäpä typerä kysymys!
PerttiMakimaa

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Googlebot kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Miksiköhän korkorahastot ovat pakittaneet tai jumittaneet samassa pari viikkoa? Miten korkorahaston arvo voi laskea?

Onko vastaus kysymykseen "Bear Stearns Company"?

Eivät kai suomalaiset idiootit ole ottaneet noita lappuja rahastoihinsa, jotka eivät ole lähelläkään riskituottoja tarjoavia?
En ymmärtänyt vittu sanaakaan, joten olen ilmeisesti turvassa. Hyvä minä.
Minä koetan.

Lyhyenkoron rahastojen pitäisi olla huonotuottoisia, mutta turvallisia turvasatamia rahoilla. Sellaisia, joissa rahanarvo voi ainoastaan (hitaasti) nousta.

Kun on katsonut lyhyen koron rahastojen kurssikehitystä viime aikoina Jenkkien Subprime-paniikin kasvaessa on alkanut pohtia onko näissä hieman lipsuttu.

Eli surkea tuotto ja roskalainojen riskit? Haluaisin olla väärässä.

"Sijoitusrahastot eivät kuulu Sijoittajien korvausrahastosuojan eivätkä talletussuojan piiriin."
PerttiMakimaa

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Lisää korkomarkkinoista

Mopo keulii. Luotettavin rahansäilytyspaikka lienee sukanvarsi.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6687
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja aasi »

PerttiMakimaa kirjoitti:Lisää korkomarkkinoista
Tasan ei mene muumit kanootissa.
PerttiMakimaa

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

aasi kirjoitti:...
Juu, katselin tuon aamulla. Mies on tarkoituksellinen pelle, mutta ymmärtääkseni hänen katsauksensa idea on että hän voi tuon pelleilyn seassa puhua asioista joista EI saa puhua.

Aiemmin mainitsemani Bear Stearns
Chap

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Chap »

Vuokrat nousevat! Kohta kenellekään ei ole enää varaa asua Suomessa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6687
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tasan ei mene muumit kanootissa.
PerttiMakimaa

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Plunge Protection Team of Europe

Katsokaapa ajankohtia milloin on viimeksi tehty moisia operaatioita. 11.9.2001 ja 13. samaa kuuta...
Tix

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Tix »

`Every bank is being suspected now, so no one is willing to lend money to anyone,'' said Ina Steinke, a money-market trader at NordLB in Hannover."

Haha. Kärsikää.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6687
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tasan ei mene muumit kanootissa.
PerttiMakimaa

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Tämähän on ollut selvää kaikille etuoven hakupalvelun käytön hallitsevalle jo päälle vuoden.

Miksiköhän tästä nyt on tullut "lööppikamaa"? Ei enää viitsitä pysyä hiljaa vai onko hullu lainaaminen pakko jo saada loppumaan?
PerttiMakimaa

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Kohta on "verta kaduilla"

Miten tämä on mahdollista? Vielä eilen joku keksi sanoa ettei "Nallekaan kaikkea tiedä".

EDIT:

http://www.arvopaperi.fi/article/id=23519/

Katsotaanhan onko Endahl oikeassa vai olisiko oikeassa sittenkin maamme paras rahojenkäyttäjä.
NuoriDaavid

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tosiasiahan on, että kukaan ei tiedä. Kaikki tiedossa oleva informaatio on jo diskontattu kursseihin ja kurssit voivat muuttua ainoastaan, jos markkinoille tulee uutta informaatiota.

Markkinat eivät voi tietää, mitä uusi informaatio tulee olemaan, koska jos se olisi tiedossa, niin se ei olisi uutta.

Tiedämme kuitenkin, että pitkällä tähtäimellä osakkeet tuottavat paremmin kuin muut sijoituskohteet.

Ostin eilen 9000 :lla YIT:tä ja 9000:lla Wärtsilää.

Sijoitushorisonttini on ainakin 20 vuotta.