taiteellinen torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Sheetlord

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Tuohon Second Lifeen palatakseni: joku "muotisuunnittelija" kertoi, että hänen asujaan oli "kopioitu" ja asiasta oli tehty rikosilmoitus. Kas kun eivät palkkaa jotain eläkkeellä olevaa kyttää toimimaan VR-poliisina, joka "pamputtaa" lainrikkojien "hahmoja" ja raahaa ne sitten "putkan" kautta "oikeuteen". Kamala ajatellakin niitä seuraamuksia, joita virtuaalimaailman "tekijänoikeusrikkomuksista" voi seurata.

Unohtui sanoa - yksi poikkeus vahvistaa säännön "virtuaalitodellisuus on paskaa nykyteknologialla" -säännössä: Grand Theft Auton kaltaiset rikossimulaatiot, jossa saa tappaa, varastaa, tuhopolttaa, pahoinpidellä, harrastaa high-speed-pursuiteja, ja siunatuksi lopuksi pistää downtown uusiksi Abrahams-panssarivaunulla... siis tehdä kaikkea sellaista, mihin ei ikinä ole mahdollisuutta ryhtyä.

GTA on kuitenkin peli, jossa on selkeät tavoitteet - ei ajanviettoympäristö korviketoiminnoille.
NuoriDaavid kirjoitti:Minua homma alkoi kiinnostaa siinä vaiheessa, kun joku haastateltava väitti Second Life-prostituoitujen tienaavan 2500 dollaria viikossa?!
:shock: Tätä minäkin ihmettelin! Toisaalta, tuohan on helppo tapa jatkaa huoran ammattia 40-50-vuotiaanakin. Ei haittaa, vaikka paikat ovat repsahtaneet, kunhan osaa kirjoittaa pikkutuhmuuksia ja keikuttaa virtuaalipersettä riittävän houkuttelevasti, aina löytyy joku onneton nysvä joka ei kykene järjestämään itselleen oikeaa huoraa :D
NuoriDaavid

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sheetlord kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Minua homma alkoi kiinnostaa siinä vaiheessa, kun joku haastateltava väitti Second Life-prostituoitujen tienaavan 2500 dollaria viikossa?!
:shock: Tätä minäkin ihmettelin! Toisaalta, tuohan on helppo tapa jatkaa huoran ammattia 40-50-vuotiaanakin. Ei haittaa, vaikka paikat ovat repsahtaneet, kunhan osaa kirjoittaa pikkutuhmuuksia ja keikuttaa virtuaalipersettä riittävän houkuttelevasti, aina löytyy joku onneton nysvä joka ei kykene järjestämään itselleen oikeaa huoraa :D
Edelleen viittaan kysynnän ja tarjonnan ongelmaan. Ainakin minä olisin 15 vuotiaana heti rekkautunut prostituoiduksi tuolla palkalla. Samalla tavalla ajattelevia on paljon=>tarjontaa olisi pakostakin enemmän kuin kysyntää=>hinta laskisi.
Sheetlord

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

NuoriDaavid kirjoitti:Ainakin minä olisin 15 vuotiaana heti rekkautunut prostituoiduksi tuolla palkalla...
Löysin sulle sopivan avattaren. Ei kestä kiittää :D

Kuva
NuoriDaavid

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sheetlord kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ainakin minä olisin 15 vuotiaana heti rekkautunut prostituoiduksi tuolla palkalla...
Löysin sulle sopivan avattaren. Ei kestä kiittää :D

Kuva
Kiitos! Avattaria kannattaisi olla joka lähtöön, eli jokaiselle jotain. Helposti sitä pystyisi varmaan ainakin kolmea virtuaaliseksisessiota pitämään yllä yhtäaikaa.
Sheetlord

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

NuoriDaavid kirjoitti:Helposti sitä pystyisi varmaan ainakin kolmea virtuaaliseksisessiota pitämään yllä yhtäaikaa.
Mä sekaantuisin kyllä nimissä. Jos "Ursulaa" kutsuu kesken kiihkeän VR-cunnillinguksen nimellä "Jamina-Jenica-Jessica", niin VR-käsilaukku heilahtaa..
Googlebot

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Sheetlord kirjoitti:"Virtuaalitodellisuus" alkaa kiinnostaa siinä vaiheessa, kun termin ympäriltä saadaan lainausmerkit pois. Nykivästi etenevien 3D-hahmojen liikutteleminen ei vastaa käsitystäni VR:stä, ei sitten millään. Jos kuitenkin tekniikka kehittyy niin pitkälle, että aisteja voidaan pettää luomalla täydellisesti uskottava 360 asteen illuusio tuntoaisteineen ja hajuineen... count me in!
Tuosta voisi paremmin tietämättä luulla että sinulle tuottaa vaikeuksia uppoutua esim. kirjojen maailmaan koska niistä puuttuu uskottava 3D-grafiikka, äänet, haju jne. Meille kaikille on kuitenkin luotu mielikuvitus joka täyttää puuttuvat aukot. Joskus on jopa parempi jos mielikuvitukselle jätetään tilaa.

Vaikka en ole niitä (vielä?) kokeillutkaan, voisin kuvitella Second Lifen ja World of Warcraftin kaltaisten virtuaalimaailmojen viehätyksen tulevan enemmänkin siitä että vastakappaleet ovat myös oikeita ihmisiä eri puolilla maailmaa, ei niinkään siitä että grafiikka yms. oheissälä on mahdollisimman realistista. Ei välttämättä niin kovin erilainen kokemus vaikkapa Kitinään tai Cityyn uppoutumisesta.
Bliss

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti:Siis heiheihei! Minikoossa mulla on varaa sisustaa just niinkun mä haluan!
Laitas muutama linkki sopivista nettikaupoista??? :wink:
Pitää keksiä jotain muutakin vapaa-ajan puuhaa kuin kutominen, piirtäminen ja lukeminen.

Ja mä voin rehellisesti sanoa, että ihan itselleni, kun en pojalle kehtoo hankkia nukkekotia :mrgreen:
ninnithequeen

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Bliss kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Siis heiheihei! Minikoossa mulla on varaa sisustaa just niinkun mä haluan!
Laitas muutama linkki sopivista nettikaupoista??? :wink:
Pitää keksiä jotain muutakin vapaa-ajan puuhaa kuin kutominen, piirtäminen ja lukeminen.

Ja mä voin rehellisesti sanoa, että ihan itselleni, kun en pojalle kehtoo hankkia nukkekotia :mrgreen:
Alotappa tosta: www.minimaailma.fi

Ja tässä erään tyypin roomboxeja: http://anita.vuodatus.net/blog/category/Roomboxit

Varoitus: noilla sivuilla vierähtää heleposti koko päivä :D
Viimeksi muokannut ninnithequeen, 09.08.2007 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NuoriDaavid

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sheetlord kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Helposti sitä pystyisi varmaan ainakin kolmea virtuaaliseksisessiota pitämään yllä yhtäaikaa.
Mä sekaantuisin kyllä nimissä. Jos "Ursulaa" kutsuu kesken kiihkeän VR-cunnillinguksen nimellä "Jamina-Jenica-Jessica", niin VR-käsilaukku heilahtaa..
Nyt täytyy kyllä tunnustaa tietämättömyyteni, eli onko Second life:ssä aito äänimaailma? Se tekee hommasta jo vaikeampaa, eli täytyisi tyytyä yhteen sessioon kerrallaan ja varmaankin rajoittaisi pontentiaalisia asiakkaita (minun olisi vaikea esittää 20v naista).

Jos homma kuitenkin hoidetaan näppiksen välityksellä, niin sehän on helppoa kuin heinän teko.

edit: ainakin tämän mukaan input on näppis ja hiiri.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 09.08.2007 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Googlebot

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Sheetlord kirjoitti:Tuohon Second Lifeen palatakseni: joku "muotisuunnittelija" kertoi, että hänen asujaan oli "kopioitu" ja asiasta oli tehty rikosilmoitus. Kas kun eivät palkkaa jotain eläkkeellä olevaa kyttää toimimaan VR-poliisina, joka "pamputtaa" lainrikkojien "hahmoja" ja raahaa ne sitten "putkan" kautta "oikeuteen". Kamala ajatellakin niitä seuraamuksia, joita virtuaalimaailman "tekijänoikeusrikkomuksista" voi seurata.
Juuri sopivasti emopalstalla Cityssä on noussut myrsky vesilasissa siitä että eräällä naisihmisellä on tapana kopioida toisten blogien ja käyntikorttien tekstejä itselleen. Esim. eräs keuhkoontui siitä että hän oli kopioinut valittajan siskolleen kirjoittaman runon lupaa kysymättä, eikä tietenkään viittausta alkuperäiseen tekijään.

Toisaalta, ei kai medialla pitäisikään olla merkitystä tekijänoikeuksiin? Miksi esim. musiikkikappaleen osan kopiointi tai koko kappaleen plagiointi pitäisi olla jotenkin pyhempi asia kuin virtuaalitodellisuudessa tapahtunut kopiointi? Kyse on ideoiden ja tuotosten varastamisesta, käytetty media on toissijainen asia. Merkittävää kaiketi on kuinka paljon vaivaa ja ajatustyötä tuotos on vaatinut tekijältään.
GTA on kuitenkin peli, jossa on selkeät tavoitteet - ei ajanviettoympäristö korviketoiminnoille.
Otan jälleen esimerkiksi nämä keskustelupalstat. No Life-VR-ympäristöt vain lisäävät siihen lisää mahdollisia toimintoja kuin pelkkä toisilleen kirjoittelu ja riitely.

Nyt harmittaa etten nähnyt kyseistä dokumenttia. Ei kellään sattuisi olemaan sitä vaikka .rec-muodossa tai muuten digitaalisesti?
Sheetlord

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Googlebot kirjoitti:Toisaalta, ei kai medialla pitäisikään olla merkitystä tekijänoikeuksiin? Miksi esim. musiikkikappaleen osan kopiointi tai koko kappaleen plagiointi pitäisi olla jotenkin pyhempi asia kuin virtuaalitodellisuudessa tapahtunut kopiointi? Kyse on ideoiden ja tuotosten varastamisesta, käytetty media on toissijainen asia.
Ihan hyvä havainto ja hyvät perustelut. Tekijänoikeuslainsäädäntö elää voimakasta murrosta IRL:ssäkin, joten toistaiseksi mikään pykälä ei taida koskea VR-tekijänoikeusrikkomuksia. Vai koskeeko, en tiedä? Habbo Hotelissa varastetuista virtuaalihuonekaluista on kuulemma tehty Espoon suunnalla rikosilmoitus (Image). Epäilenpä että ihan juttupinon päällimmäiseksi tuo ei tutkijalla mennyt...

Yle uusii aika usein asiaohjelmiaan alkuperäistä huonompina lähetysaikoina. Tarkkaile Telkku.com.
Viimeksi muokannut Sheetlord, 09.08.2007 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Tulipas keitettyä pahaa kahvia. Phyh.
Pahemmalla puoliskolla taas migreeni.... ja kipuja.
Hmph, pitäskö mun ihan suosiolla tunnin päästä lähtä töihin ja viiä ton perheen ainoon auton...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
BettyB.

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Jaahas. Koneen läppä kiinni, reppu täyteen ja muutamaksi päiväksi humaltumaan mökkimaisemiin. WrooooooooomM!
Bliss

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti: Alotappa tosta: www.minimaailma.fi
Jumalauta. Mun tarttee ottaa pankista MINIASUNTOlainaa :shock:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Jumpe. Mä olen haluttua tavaraa!

Laitoin eilen adeccon kautta hakemuksen tekstinkäsittelijän viikon kestävään projektiin työhakemuksen. Lisäsin infon että ko. viikolla on vakityöpaikassa iltavuoroa 12-20 ti-pe, joten töitä voisin tehdä 7-11.30. Puhelinnumeroni oli hakemuksessa (vanha profiili) väärin, joten sähköpostissa odotti kiireellinen soittopyyntö :D

Nyt taas en saanut naista kiinni- katsotaan mitä sanoo kun soittelee takaisin, jos soittelee.
The great club outshines the individual, always and forever.
Stinky

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Mitäs taiteellista tässä päivässä on? Lasketaanko kynsien lakkaus taiteeksi? Onhan se vähän niinkun maalaamista.

Työkaveri toi ystävänsä tekemää taikkuruokaa töihin koko köörille. Suu on ihan liekeissä. Huuuh.

Elppikselle tsemppiä extraduunin hakuun!
ninnithequeen

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Bliss kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Alotappa tosta: www.minimaailma.fi
Jumalauta. Mun tarttee ottaa pankista MINIASUNTOlainaa :shock:
Yes, I know.

Ota huomioon, ettei noi kamat mahdu normi Lundby-taloon, ovat hivenen isompiin nukkekoteihin tarkoitettuja. Mutta kato hintoja! Citymarketissa tommoset maksais viisi kertaa enemmän!
Bliss

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Alotappa tosta: www.minimaailma.fi
Jumalauta. Mun tarttee ottaa pankista MINIASUNTOlainaa :shock:
Yes, I know.

Ota huomioon, ettei noi kamat mahdu normi Lundby-taloon, ovat hivenen isompiin nukkekoteihin tarkoitettuja. Mutta kato hintoja! Citymarketissa tommoset maksais viisi kertaa enemmän!
Mä ajattelin tehdä talon itse. Pitääkin kattoa, saako tuolta ikkunoita ja väliovia kans. Tarttis mennä kai käymään ihan siellä kaupassa. Huhhuh.
ninnithequeen

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Bliss kirjoitti:Mä ajattelin tehdä talon itse. Pitääkin kattoa, saako tuolta ikkunoita ja väliovia kans. Tarttis mennä kai käymään ihan siellä kaupassa. Huhhuh.
Hitto, tee mullekin jos kerran osaat! Maksan toki.
Sheetlord

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Jos MiniAsuntolainen jättää maksamatta, meneekö MiniLuottotiedot?
Bliss

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti: Hitto, tee mullekin jos kerran osaat! Maksan toki.
Mä teen eka koekappaleen, tuut sitten vaikka katsomaan sitä jooko :)
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Sheetlord kirjoitti:Jos MiniAsuntolainen jättää maksamatta, meneekö MiniLuottotiedot?
Tulee MiniPakkohuutokauppa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
ninnithequeen

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Bliss kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Hitto, tee mullekin jos kerran osaat! Maksan toki.
Mä teen eka koekappaleen, tuut sitten vaikka katsomaan sitä jooko :)
Joo! Ei tarvi olla ku seinät ja pohja, mie ite laitan ikkunat ja maalaan. Kontaktimuovista (kuviolliset) saa hyvät lattiat ja tapetit.

Mulla ei oo mitään mahollisuuksia ite askarrella missään semmosta ihan alusta asti :?
ninnithequeen

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

aasi kirjoitti:
Sheetlord kirjoitti:Jos MiniAsuntolainen jättää maksamatta, meneekö MiniLuottotiedot?
Tulee MiniPakkohuutokauppa.
I´ll be there! :D
Sheetlord

Re: taiteellinen torstai

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Voisikohan oman IRL-asuntolainan muuttaa MiniAsuntolainaksi? Sellaiseksi, jota voi maksaa virtuaalirahalla?

Pari viikkoa muuttoon, pakkaaminen alkaa tänään. Alkaa jo nyt hirvittää, että tuliko ostettua sittenkin liian pieni ... asuintila kyllä piisaa, mutta varastotiloja olis saanu olla enemmän.
Vastaa Viestiin