Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Aito_Johanna

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Pyöräily 14 km + salitreeni.
Saan muuten salitreenini, 6 liikettä, 15 toistoa kutakin, 3 sarjaa kiertoharjoitteluna ilman taukoja, lyhyet loppuvenyttelyt vedettyä läpi puolessa tunnissa (lämmittelyjä en yleensä tarvitse, koska treeniä edeltää puolen tunnin fillarointi). Teenkö jotain väärin vai olenko vain niin tehokas?
KGrilli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

Aito_Johanna kirjoitti:Pyöräily 14 km + salitreeni.
Saan muuten salitreenini, 6 liikettä, 15 toistoa kutakin, 3 sarjaa kiertoharjoitteluna ilman taukoja, lyhyet loppuvenyttelyt vedettyä läpi puolessa tunnissa (lämmittelyjä en yleensä tarvitse, koska treeniä edeltää puolen tunnin fillarointi). Teenkö jotain väärin vai olenko vain niin tehokas?
et, hyvä ja tehokas harjoitus. kestolla ei ole niinkään merkitystä jos saat puolessakin tunnessa aineenvaihdunnan pelaamaan ja hien kunnolla pintaan. eli muista tehdä niin isoilla painoilla että se todella tuntuu.

naisten ei tarvitse pelätä lihaskasvua, joten anti palaa vaan. tuollainen 1/2 h -45 min treeni on optimaalinen. ei mene aikaa kovin paljon, eikä ainakaan niin paljon että treenaaminen muuttuisi rasitteeksi arkielämässä, mutta silti saat siitä täyden hyödyn. ainakin jos tarkoituksena ei ole massiivinen rasvanpoltto.

go girl!
KGrilli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

no nih, nyt se on tehty. mä olen korkannut 2 v sitten ostamani kävelysauvat. päätin että harrastan hyötyliikuntaa ja kävelin reipasta sauvakävelyä kosmetologille ja takaisin. yhteensä siis 1,5 h.

olin yllättynyt miten paljon sauvojen oikeaoppinen ja tehokas käyttö tuntuu ojentajissa. samalla tulee takareidelle ja pakaralle normaalia kävelyä tehokkaampi rutistus askeleen pidetessä ja rytmittyessä eri tavalla kuin yleensä.

tuulipuku oli aivan hiessä sisäpinnalta, mutta se viime viikonloppuna ostamani aluspuku pelasti taas ikävältä fiilikseltä.

tuollainen pitkähkö sauvakävelylenkki tekee varmaan hyvää tällaisen bodaus- ja juoksuharrastuksen ohella. ja sauvat on hyvät ottaa siinäkin mielessä mukaan että ei tule juostua, vaikka kuinka olisi polte.
nypari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nypari »

Sairastelun uuvuttamana kykenin ekaa kertaa kolmeen viikkoon käymään juoksulenkillä. No, 6 kilsaa oli ihan riittävästi. Kyllä oli kunto laskenut, mutta äkkiähän tuo palautuu normaaliin tasoon muutaman lenkin jälkeen. Pitää taas muistaa nuo penikat ja tehdä muutakin kuin juoksulenkkiä. Nyt ymmärsin lämmitellä hyvin, kilsa kävelyä plus venyttely ennen lenkkiä, eikä toistaiseksi oireita.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Kävin reippaalla maastolenkillä herra hevosen kanssa. Tänään sitä oltiin niin kilipäitä että, joka puskassa mörkö ja kotiinpäin tultiin ravia nenä taivaissa pelhameista huolimatta. Minkätakia toi hevonen ei ymmärrä että se on jo vanha eikä enää saa riehua edes joka päivä?
Starflare

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Starflare »

KGrilli kirjoitti:no nih, nyt se on tehty. mä olen korkannut 2 v sitten ostamani kävelysauvat. päätin että harrastan hyötyliikuntaa ja kävelin reipasta sauvakävelyä kosmetologille ja takaisin. yhteensä siis 1,5 h.

olin yllättynyt miten paljon sauvojen oikeaoppinen ja tehokas käyttö tuntuu ojentajissa. samalla tulee takareidelle ja pakaralle normaalia kävelyä tehokkaampi rutistus askeleen pidetessä ja rytmittyessä eri tavalla kuin yleensä.
On muuten melkoisen naurettavaa katseltavaa kun jotkut luulevat kuntoilevansa ja eivät kuitenkaan tee muuta kuin raahaavat sauvoja perässään.
Angita

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Angita »

Tänään 7200 metrin lenkki juoksua/hölkkää hiekkatiellä Leevien tahdissa ja venyttelyt päälle.
huima

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja huima »

Ei niin juuri mitään liikuntaa vähään aikaan.

Laiska perse ja lorvikatarri vaivannut, eikä itseään vain ole jostain syystä saanut piiskattua liikkeelle. Tänään heräämisen jälkeen jossain vaiheessa kevyt sunnuntailenkki ja taas takaisin sellaiseen hyvään treenirytmiin. Muuten tässä kuihtuu kokonaan pois, kun nytkin on paino päässyt tippumaan useita kiloja treenaamattomuuden takia.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Viikonlopun aikana ratsastettu kokonaiset kuus tuntia. Lisäksi löydetty aivan ihana hevonen, siis semmoinen jonka voisi hyvin joulun jälkeen ostaa ihan omaksikin. Koulukisat meni ihan kohtuullisesti. Tänään oli kaksi hyppytuntia ja kenttälaukka sai kyllä pohkeet huutamaan hoosiannaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja aasi »

14 km pyöräilyä pirteässä syyssäässä. Aika gutaa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Gina

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Gina »

kesseli kirjoitti:ratsastin vajaan tunnin. eka kerta noin vuoden tauon jälkeen. kyllä huomaa kuinka kunto on romahtanut. tosin hevonen on oikein saksalaisittain ratsastettu kouluhevonen, eli ei sieltä kevyimmästä päästä. mut ihan hieno ja omistaja pyysi mua alkamaan ratsastamaan sitä viikottain. kyllä mä ihan mielelläni sillä ryskin menemään, pyhää yrjöä ja interiä sillä on aikanaan startattu. nykyinen omistaja vain vaativaa.
mutta ravi oli sellainen tehosekoitin, että huhhuh.... ei oikein kiinnostanut alkaa sillä mitään temppuja tekemään kun joutui vain siihen istumiseen keskittymään. noh, kyllähän siihen tottuu. nivuset on niin saatanan kipeet ja voin kuvitella kuinka kipeet ne on huomisaamuna :?

DrDick

jk. mutta siis kivaa oli, meitsi on ihan fiiliksissä :hep:
Huippua hantsu! Mahtavaa!
Siitä se taas lähtee. Mä täällä edelleen odottelen uteliaana että sä tulet käymään ja hyppäät ton muksun selkään. Hitto että se on pelannut hienosti. Mun hevosella on NIIIIIN hieno laukka! :h:
Uudella tallilla on aivan upeet maastot, siellä on aivan mahtava treenata tasaista muotoa ja totutella maastoesteisiin.
MarthaFocker

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Onpa kammottavan vaikeaa saada itsensä uudelleen liikuntavireeseen, kun koulunalku verotti harrastusta siten, että irtisanoin salin jäsenyyden ja ostin kymmenen kerran jumppakortteja (tulee nääs halvemmaksi)

Ennen oli pakko käydä, koska omatunto kolkutti, kun tiedän, että salimaksu menee tililta joka tapauksessa. Nyt mielellään kitsastelee käyttämästä kertakorttia. Lenkkipolulle lähtö taas vaatii niin paljon psyykkaamista, koska inhoan juoksemista.

...Nooh, ehkä huomenna...
Gina

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Gina »

kesseli kirjoitti: iik! maastossa? laukkaa?
JOO!!! Musta tulee isona kenttäratsastaja. *haaveilee*
kesseli kirjoitti:nyt kun mä oon päässyt miettimään tota hevosta, musta tuntuu että se ongelma oli siinä lähinnä se ettei se odota mua. se vaan mennä ryskyttää siinä tismalleen oikeassa muodossa, jonka osaa hyvin, välittämättä yhtään mitään siitä mitä siltä pyytää. se ei siis odota. se lisää vauhtia jos siltä pyytää jotain. ens viikolla me perehdymme hieman venäläiseen koulukuntaan ja puolipidätteisiin. eli että se voi jäädä edestä ilman tukea vaikka mä myötään, sen ei tarvitse pidentyä kuin joku mato samaa vauhtia kun sille tarjoaa vapautta.
Joo, mehän on puhuttu tästä. Toi odottaminen on tosi tärkeää. Ja vaikka hepo ei menis lujaa niin kyllä se vaan aika hankalaksi asian tekee jossa se itse kanna itseään ja päätään.
kesseli kirjoitti:jaloilla ratsastin tietysti liian vähän (vrt. saksalainen kouluhevonen), mutta kun tuntuu vaikealta käyttää jalkaa kun tuntuu että poni muutenkin juoksee eikä odota mun apujani.
Tell me about it. (vrt. suomalainen kaahaava raviremontti)
Kid

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Kid »

Mä olen kateellinen niille ketkä käy salilla..
Mulla 3kk tauko ja ny pitäs saada perse ylös penkistä ja jatkaa urheilua.
Jotenki on vaan niin suuri kynnys taas alottaa. :evil: vihanen ittelleni :evil:
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Ojasta alikoon!

Päätin lopettaa vasemman polven vittuilujen kuuntelemisen, ja meninkin tänään suoraan töistä kyykkäämään. Normaalit, huolelliset venyttelyt heti alkuun ja sitten lämmittelemään pienillä painoilla. Innostuin kuitenkin rutiinieni vastaisesti vetelemään lämmittelykyykyt niin syvinä kuin vain kykenin, eli perse oli lähes maassa kiinni ala-asennossa. Eikös perkele muutaman toiston jälkeen tuntunut oikeassa nivusessa pieni, vihlaiseva kipu! Vedin vielä sarjan loppuun ja kokeilin varmuuden vuoksi uudestaan hetken päästä, ja eikun homma seis; nivusessa oli selvästi revähdys. Erittäin pieni sellainen, koska kipu oli varsin pientä, mutta revähtymä kuitenkin. Ei auta kuin laittaa pillit jalkojen osalta pussiin vielä ainakin pariksi viikoksi, perin vittumaista...

Teinkin sitten rinta-hauis -treenin, joka kulki aivan loistavalla sykkeellä. Rautaa nousi molemmilla lihasryhmillä enemmän kuin koskaan ennen, joten täytyy olla kaikesta ikävästä paskasta huolimatta tyytyväinen. Pelkän yläkropan treenaaminen jatkukoon...
KGrilli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

mä olen kipeänä enkä ole päässy harrastamaan mitään liikuntaa sitten viime torstain. tulen hulluksi.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Pikku hölkkä raittiissa syysilmassa yllättäen tässä kesken bailu- ja löhölomaa, ihan kivalta tuntui. En tiennytkään että pystyn hölköttelemään noin kauan hengästymättä ja hyvissä voimissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kannoin parin kuukauden lehdet roskikseen, siivosin eteisen ja partioin sohva-jääkaappi välillä. Alkuvenyttelynä vaihdoin palaneet lamput.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Bluntly kirjoitti:Kannoin parin kuukauden lehdet roskikseen, siivosin eteisen ja partioin sohva-jääkaappi välillä. Alkuvenyttelynä vaihdoin palaneet lamput.
Katselinkin jo että mitä-helvettiä, onko jäbä mennyt oikeasti urheilemaan?
Sitten olisi joutunut jo kumauttamaan kongia ja tarjoamaan koko baarille!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Dumari kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Kannoin parin kuukauden lehdet roskikseen, siivosin eteisen ja partioin sohva-jääkaappi välillä. Alkuvenyttelynä vaihdoin palaneet lamput.
Katselinkin jo että mitä-helvettiä, onko jäbä mennyt oikeasti urheilemaan?
Sitten olisi joutunut jo kumauttamaan kongia ja tarjoamaan koko baarille!
1.1.2006 se alkaa. Tänään tippui postista kutsu uuden kuntokeskuksen esittelytilaisuuteen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Bluntly kirjoitti:
Dumari kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Kannoin parin kuukauden lehdet roskikseen, siivosin eteisen ja partioin sohva-jääkaappi välillä. Alkuvenyttelynä vaihdoin palaneet lamput.
Katselinkin jo että mitä-helvettiä, onko jäbä mennyt oikeasti urheilemaan?
Sitten olisi joutunut jo kumauttamaan kongia ja tarjoamaan koko baarille!
1.1.2006 se alkaa. Tänään tippui postista kutsu uuden kuntokeskuksen esittelytilaisuuteen.
Sanoin irti tänään oman punttiskorttini, kuukausi aikaa löytää uusi sali. Apa-pa-papua!
KGrilli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

20:28:53 [KnkyGirl] no nih
20:28:54 [KnkyGirl] ihanaa
20:29:02 [KnkyGirl] eka lenkki viikkoon :) mä elän taas!


eli 1 h 10 min sauvakävelyä akselilla kallio-alppila-vallila-kallio

jee jee jee
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Lolita »

57 minuuttia reipasta kävelyä töistä kotiin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Lolita kirjoitti:57 minuuttia reipasta kävelyä töistä kotiin.
Sä teit sen!

15 min kävelyä metsässä koiran kanssa: kaksi juoksupyrähdystä.

(heheh - ei kuumeessa uskalla enempää)
The great club outshines the individual, always and forever.
Dumari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Puoltoista timmaa 3/4 tehoilla punttia.
Vastaa Viestiin