Ystävä, joka ei osaa päästää vanhoista rooleista irti

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
mustanikki

Ystävä, joka ei osaa päästää vanhoista rooleista irti

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Onkohan jollakin muulla tällaisia kokemuksia...

Minulla on ystävä, jonka olen tuntenut teini-iästä asti. Silloin kun tutustuimme, hän oli meistä se dominoivampi osapuoli ja myös kokeneempi ja katu-uskottavampi yms. Opin häneltä paljon kaikenlaista ja vieläkin soitan hänelle usein kuullakseni hänen mielenkiintoisia neuvojaan kaikenlaisiin asioihin.

Ongelma on kuitenkin se, että teini-iästä on kulunut nyt jo aika paljon aikaa, mutta ystäväni pitää itseään vieläkin jotenkin hotimpana kuin minua. Tai ehkä kokee minut jotenkin uhkana hänelle, ainakin hänen jutuistaan päätellen. Jokunen vuosi sitten hän esimerkiksi yritti naittaa minua silloisen poikaystävänsä tissuttelevalle ja masentuneen oloiselle vässykälle. En ymmärrä, etenkin kun poikaystäväni ovat olleet todella kunnollisia ja kultaisia. Hänen eivät niinkään. Hän myös välillä vitsailee vähän siihen malliin kuin hänen olisi vaikea uskoa, että teen sellaista työtä mitä teen.

Ystävälleni tuntuu olevan tärkeää se, että hän on ystävyyssuhteessa jotenkin ylempänä ja parempi. Mulla on usein hänen seurassaan jotenkin epäviehättävä ja epävarma olo, jota en kyllä tunne muiden naispuolisten ystävieni seurassa. Joo, ja pakko tunnustaa, että voisin hyvin kuvitella, että tämä ystävä testaisi viehätysvoimaansa poikaystäviini. Ei kuulosta kivalta, mutta siltä tuntuu.
Savannah

Re: Ystävä, joka ei osaa päästää vanhoista rooleista irti

Viesti Kirjoittaja Savannah »

mustanikki kirjoitti:

Ystävälleni tuntuu olevan tärkeää se, että hän on ystävyyssuhteessa jotenkin ylempänä ja parempi. Mulla on usein hänen seurassaan jotenkin epäviehättävä ja epävarma olo, jota en kyllä tunne muiden naispuolisten ystävieni seurassa. Joo, ja pakko tunnustaa, että voisin hyvin kuvitella, että tämä ystävä testaisi viehätysvoimaansa poikaystäviini. Ei kuulosta kivalta, mutta siltä tuntuu.
Ei kuulosta kovinkaan tasapainoiselta ihmissuhteelta. Itse asiassa kuulostaa siltä, että ystäväsi pönkittää omaa egoaan sinun kustannuksellasi. Sitä ei tee kukaan muu kuin heikon itsetunnon omaava ja epävarma henkilö. Mikä ystävyys on sellainen joka saa toisen tuntemaan olonsa huonommaksi ja jossa täytyy epäillä lojaalisuutta? Vastaankin itse. Se on huono ystävyyssuhde. Hanki parempia.
mustanikki

Re: Ystävä, joka ei osaa päästää vanhoista rooleista irti

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Hauskaa luettavaa. Mun parhaat ystävyyssuhteet ovat sellaisia, että kumpikin suhteen osapuoli saa olla tähti. Mulle ei tulisi esimerkiksi mieleenikään, että mun paras ystävä ikinä yrittäisi vietellä mahdollista poikaystävääni. Itse ajatuskin naurattaa. Ehkä senkin takia, että meidän miesmaku on niin erilainen.

Mun ja tämän ystävän miesmaku ei taida olla niin erilainen, kun kerran lukioaikoinani sekaannuin hänen silloinkin jo entiseen poikaystäväänsä, joka tosin sekaantui kaikkiin muihinkin. Hän on kyllä ainoa tässä lajissa, joten ei kai tuollaisella muinaishistoriallisella tapahtumalla voi olla mitään merkitystä enää. Toisaalta, naisen muisti on ikuinen.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ystävä, joka ei osaa päästää vanhoista rooleista irti

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä olin just postaamassa tätä!

Mustanikki on tapettia ystävälleen tähdelle. Kuulostaa vähän siltä, että olet kaverisi itsetunnon pönkitin, sua voi väheksyä ja vähätellä, jotta itsestä tuntuu upeammalta ja oma elämä paremmalta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ystävä, joka ei osaa päästää vanhoista rooleista irti

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ystävyyssuhde on valtapeliä siinä kuin mikä muukin suhde ja vallan kahvasta ei hevillä luovuta. Alkuperäisten asetelmien muuttaminen voinee olla mahdotonta, mutta onneksi maailmassa on ihmisiä kuin meren mutaa.
Paras päivä ikinä.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Ystävä, joka ei osaa päästää vanhoista rooleista irti

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Toi naittamiskohta nauratti, sähän puhut siitä vässykästä ihan ku olisit jotenkin sitä ylempänä!
Tulee mieleen se "pokka pitää" muija, "I hate it when people act like they're superior, it makes it really difficult for us who really are!"
(tai jotain sinne päin..)

Ja mua ainakin aina ihmetyttää ihmisten duunit, siis kuinka ne pystyy tekee jotain sellasta hommaa johon vaaditaan hirveesti, johtuu paljolti siitä että itte oon aina niin yössä etten pystyis mihinkää, en oo tajunnukkaa että siitä voi joku loukkaantua!
Vai tarkotiksä niin päin että oot jossain paskahommissa?
Ja pidäthän säkin ittees sitä hotimpana kun kerran luulet olevas sille joku uhka, se on vaan niin että jompi kumpi on aina hotimpi, vaikka oliski vaikee valita.

Mullakin on yks kaveri joka haluu aina valita mitkä vaatteet mä laitan päälle ku lähetään ulos koska mun vaatteet on niin rumia, ja muutenkin se häpee mua rikkaiden kavereidensa edessä.
Mua ei haittaa koska sillä oli nuorempana isommat tissit ku mulla (mä olin ihan lauta johki 18-vuotiaaks saakka) ja se tiesi että mua vitutti ja oikein ylpeili niillä, mutta nykyään mun tissit on ihan täydelliset ja se säästää silikoneja varten, eikä se kovin hotti muutenkaan enää oo.
Niin se elämä heittelee!
mustanikki

Re: Ystävä, joka ei osaa päästää vanhoista rooleista irti

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Siis ystävällisihän on äärettömän huono itsetunto.

Mitä jos murjoisit häntä vielä alemmas huonommuuden tunteissaan ja pokaisit hänen seuraavan mahdollisen poikaystävän/säädön?

Sittenhän tietäisitte kumpiko teistä oikeasti on hotimpi.
mustanikki

Re: Ystävä, joka ei osaa päästää vanhoista rooleista irti

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Mun mielestä sitten vain tietäisin, että mulla on vielä huonompi itsetunto. Eli ei kiitos. :wink:
plumps

Re: Ystävä, joka ei osaa päästää vanhoista rooleista irti

Viesti Kirjoittaja plumps »

Tarkoittiko tuo otsikko, että sinä olet se ystävä, joka ei osaa päästää vahoista rooleista irti.

Minä olen ollut aika tehokas päästämään sellaisista ystävyys suhteista irti jotka ei toimi.

On ystävyys suhteita, joissa kaveri on liian "tilaa vievä" ja toisissa yllättäen sitä on itse dominoiva (usein juuri sellaisissa, jotka omasta mielestä toimii, sitä ei vaan silloin itse tiedosta).
Vastaa Viestiin