Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Turvavyö?

Laitan päälle ennen auton käynnistystä.
12
57%
Laitan ennen liikkeellelähtöä.
8
38%
Sitten kun muistan.
0
Ei ääniä
En mielelläni käytä turvavyötä autossa kuskatessani.
0
Ei ääniä
Nykäisen valeeksi rinnan yli jos nään vilahduksen poliisista!
0
Ei ääniä
En käytä.
1
5%
E.V.V.K.
0
Ei ääniä
Nukun mielummin ikiunta romuttuneessa autossani.
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 21

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Turvavyö usein ainoa pelastus korallin sattuessa.
Omasta puolesta suositan käyttöä, kokemusta on.
Pistätkö vyön ennen ajoa jo päälle vai lasketko varman unohtamisen piikkiin?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Niba kirjoitti:Turvavyö usein ainoa pelastus korallin sattuessa.
Koralliinko törmäilet? :D :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Zeb

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Homeboy65 kirjoitti:Koralliinko törmäilet?
Sukellusveneonnettomuus periskooppisyvyydessä voi sattua kenelle vain eikä se ole naurun asia.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

mä sain kerran sakot (elämäni toiset)kun en käyttäny turviksia, koska sen auton urpo omistaja oli tunkenu ne sinne takapenkin alle. muuten olen aina käyttänyt, paisti jos istun jonkun syykkysessä lyhyen tahi pitkän matkan.
Prepare for the worstest.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Zeb kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Koralliinko törmäilet?
Sukellusveneonnettomuus periskooppisyvyydessä voi sattua kenelle vain eikä se ole naurun asia.
Yritin vain kaunistella tuota usein niin lopullista tilannetta tapahtuessaan suurilla nopeuksilla. Jos periskooppi on pystyssä, niin sillä tulisi näkeä vesirajan yläpuolellekin, koska muuten on epäselvää pystyykö edes alapuolelle näkemään. Korallit ovat kuolemassa sukupuuttoon, joten periskoopit ja muut vempeleet lienevät turvassa?

Nykyään periskooppini on turvassa, koska aina joka ikinen kerta laitan vyön kiinni ainakin ennen liikkeellelähtöä.
Pyyhin Netikettiin..
Zeb

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Niba kirjoitti:Korallit ovat kuolemassa sukupuuttoon, joten periskoopit ja muut vempeleet lienevät turvassa?
Ok. Surku korallien puolesta.

Itse asiaan: Laitan turvavyön ennen liikkeellelähtöä. Tapa juuttui autokoulussa, jossa peloteltiin tehokkaasti infolla kutakin nopeutta vastaavasta vapaapudotuskorkeudesta hypoteettisessa tilanteessa auton keula maata kohden. Pelottelu puri. Ennen ajokortin hankkimista turvavyön käyttöni oli vähän niin ja näin. Peruja isältäni, oletan. Elin jossain fantasiassa siitä, että auto jossa istun kulkee kuin kiskoilla, eikä isikään koskaan ajanut kolaria.

Lapsuudesta jostain 70-80-lukujen vaihteesta muistan vanhempieni käymän kiistan aiheesta. Isän mielestä turvavyö oli tarpeeton, äiti taas oli sitä mieltä että pitää käyttää. Isäni pelotteli sitten äitiäni sillä, että turvavyön käyttöön liittyy vaara lapsukaisen solisluun murtumasta, jolloin äitini antoi periksi ja tulkitsi turvavyön vaaralliseksi vehkeeksi...
Rouva Pupu

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

En.
Elukka

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Turvanyön laitto iskostui autokoulussa osaksi auton käynnistysrutiinia.
Korkeintaan pihatietä ykkösvaihteella postilaatikolta körötellessä jää joskus auki.
Pyry-Matias

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Elukka kirjoitti:Korkeintaan pihatietä ykkösvaihteella postilaatikolta körötellessä jää joskus auki.
Jahas, jassoo. Pääsit juuri pitkillä tiedoilla talolla käymään 8)

Mä käytän, kun muuten Avensis ulvoo. Karvalakkimalleissa (töissä) en käytä kaupunkiajossa.
Lyrica

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Lyrica »

Pääsääntöisesti käytän aina turvavyötä, kun sellainen on käytettävissä. Ollessani kuskina, vaadin myös muilta auton matkustajilta samaa. Töissä voi joskus olla tilanteita, jolloin en käytä, mutta nekin ovat äärimmäisen harvassa.
Edith

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Busseissa ei oo turvavöitä.
prosessi

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

En unohda, ajan aivan liian usein ojaan, jotta unohtaminen olisi vaihtoehto.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja ak »

McJanne kirjoitti:Autoni ei inahdakaan ennenkuin jokaisella kyydissäolijalla on vyö kiinni.
Jaa.. mun auto taas inahtaa kovasti ennekuin kuskilla ja pelkääjällä on turvavyö kiinni. Takapenkkiläisistä se sentään ilmoittaa vain kirjallisesti, paitsi jos vyö on jo ensin ollut kiinni.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyry-Matias kirjoitti:
Elukka kirjoitti:Korkeintaan pihatietä ykkösvaihteella postilaatikolta körötellessä jää joskus auki.
Jahas, jassoo. Pääsit juuri pitkillä tiedoilla talolla käymään 8)

Mä käytän, kun muuten Avensis ulvoo. Karvalakkimalleissa (töissä) en käytä kaupunkiajossa.
Esimerkin voimalla?
Muuten suurin osa onnettomuuksista tapahtuu kaupunkinopeuksilla.
Pyyhin Netikettiin..
isohaara

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Oon siis poikkeus, kun en koskaan köytä itteeni autoon kiinni. Turvavyöteemapäivänä sain 35 €:n lapun ratsiasta ja melkein unohdin kiinnittää sen vyön vaikka juuri olin kävellyt maijasta autolleni.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja saira »

Laitan vyön siinä vaiheessa, kun olen peruuttanut parkkipaikalta ulos ja lähden liikkeelle. Helpompi peruuttaessa kääntyä katsomaan taaksepäin ilman vyötä.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Duckzilla

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Kun olin pieni, isi sanoi: turvavyö ei ole turha vyö.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ammattilaiset peruuttaa ruutuun.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Käytän aina turvavyötä (paitsi taksissa).
Vihtahousu

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Niba kirjoitti:Ammattilaiset peruuttaa ruutuun.
Ei ole häpeä olla hidas.
Googlebot

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Turvavyön käyttämättömyys on yhtä urpoa kuin ei käyttäisi talvella pitkiä kalsareita tai ei suostuisi käyttämään kännykkävyökoteloa koska se ei ole muodikasta.

Takanaistuvia turvavyöttömiä pyydän ystävällisesti siirtymään joko takapenkin keskelle tai oikealle laidalle jotta he eivät kolarin sattuessa iskeydy takaa minua päin vaan lentävät suoraan tuulilasin läpi ulos. En viitsi ottaa riskejä muiden takia.
Pyry-Matias

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Googlebot kirjoitti:Turvavyön käyttämättömyys on yhtä urpoa kuin ei käyttäisi talvella pitkiä kalsareita tai ei suostuisi käyttämään kännykkävyökoteloa koska se ei ole muodikasta.
Älä sotke omia traumojasi tähän ketjuun 8)
Googlebot

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Pyry-Matias kirjoitti:
Googlebot kirjoitti:Turvavyön käyttämättömyys on yhtä urpoa kuin ei käyttäisi talvella pitkiä kalsareita tai ei suostuisi käyttämään kännykkävyökoteloa koska se ei ole muodikasta.
Älä sotke omia traumojasi tähän ketjuun 8)
Minua traumatisoi se että sen jälkeen kun lopetin vyökotelon käytön metroseksuaalien painostuksen takia, Communicaattorini ei joko mahdu mihinkään taskuun tai se putoilee jatkuvasti asfaltille takkini povarista. Olen myös alkanut unohdella kännykkääni yhä enenevässä määrin ties minne, vähän väliä havahdun että se ei olekaan mukanani neukkarissa tai ruokalassa jäätyään työpöydälle, tai olen jopa unohtanut sen kokonaan autoon tai kotiin.

Miksi juuri epäkäytännöllisyyden pitää olla vitun muodikasta? Perseistä valuvat kireät (naiset) tai ylilöysät (pojat) housut, pipo ja lippikset sisällä ja kesäkuumalla, korkeakorkoiset kengät, naamaan isketyt metallipultit, kännyköiden tunkeminen taskuihin jne.

Ovatko avainnippukukkarotkin nyt sitten myös tosi mauttomia? Pitäisi pitää avainnippua sellaisenaan taskussa helisemässä ja repimässä reikiä taskuun?

Ehkä voisimme päättää että turvavyön käyttö on yksinkertaisesti epämuodikasta ja kuuluu ainoastaan no-life mummoille ja papoille?

Haistakaa paska nussiva maailma typerine tapoinenne.
Geetzu

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Googlebot kirjoitti:Ovatko avainnippukukkarotkin nyt sitten myös tosi mauttomia? Pitäisi pitää avainnippua sellaisenaan taskussa helisemässä ja repimässä reikiä taskuun?
Mua niin viehätti ajatus sellasesta kukkarosta, että hakeuduin Suutariin ja löysinkin oman ihkun punaiseni. Esittelen sitä joka paikassa.
Pyry-Matias

Re: Unohdatko turvavyön autoillessasi?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Googlebot kirjoitti:Haistakaa paska nussiva maailma typerine tapoinenne.
Muuten ihan jees, paitsi itse vain rakastelen 8) Eivais, kännykkäkotelo on vaan kuten vyölaukku - nolo. Mutta mulla oli ennen Nokian mikälie kehitysversio kamerakapula, just se tiiliskivi. Jouduin aina baarissa hitailla selittämään, ettei kova asia etumuksessani ole kullini, vaan nussivan maailman sivutuote 8) Nykyään johtajaa palvelee kompakti ja siro, etutaskuun kivuttomasti pujahtava simpukkamalli.

Keikku saa kyllä hoitaa debrieffingisi, empatiavarastoni on ehtynyt 8)
Vastaa Viestiin