Ruokapäiväkirjat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Duckzilla

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

*rystyset sanoo ruts* Pitääpä vähän vetreyttää näitä kitinöintirutiineja. Elikkäs:

Eilen: aamiaiseksi kaakaonmakuisia vehnämurorinkuloita. Päivälliseksi hirvittävä ähky, sillä tein epähuomiossa niin herkullisen makaronilaatikon ettei sitä voinut olla ylensyömättä (ei liene vaikeaa, sillä ainahan makaronilaatikko on hyvää!).

Tänään: Lisää samoja muroja, lisää samaa makaronilaatikkoa. Välissä mustikkajugurtti ja kaksi omenaa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Clay kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:..1 marianne- karkki..
Mussukka!! Muuten aivan mainiota, MUTTA ensi kerralla syö vain puolikas (½) Marianne-karkki!

PP
Puoli-ihmisten Puhemies
MITÄ TÖRKEÄTÄ VARKAUTTA TÄÄLLÄ PUUHATAAN!

MIKÄ MUSSUKKA Suvinen sinulle on Clay??

KIEHUN JA SULAN MUSTASUKKAISUUDESSA. Limaudun kosteaksi läiskäksi!

MUSSUKKA ON MUSSUKKA VAIN MULLE!!

Sano Mussukka, että sanan yksinoikeus on Stadinarskalla!! Muuten saatan kuolla kupsahtaa!

(ANTEEKSI, koska taas jouduin huorimaan täällä muualla kuin kotiviestiketjussani, MUTKU ROSVOT pitää saada kiinni ja asiat vaan kaipasi pikaista selvitystä!

Voinko siis hengittää vapaasti ilmaa vai käytänkö ruumiini emergency-vipua?

SMH
Stadin Mustasukkaisuuden Huipentuma
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Mulla on taas näitä huonosti suunnitellun ruokailun päiviä ollut.

Toissapäivänä:

Aamupala
Ruisleipää jollain ihmekevytlevitteellä + juusto + kurkku
Puolikas päärynä, omena
Maitokahvi

Töissä
Purkillinen mustikkarahkajugurtti-sekoitusta
Elovena Hetki-annospuuro
Banaani

Kotona illalla
Ranskalaisia + kuusi lihapullaa
Alkoholiton olut
Pieni pussi perunalastuja
Kourallinen jotain ihmeellisen hyviä toffee- ja suklaanamuja
-> nukahdus sohvalle


Eilen:

Aamupala
Bran Flakes + rasvaton maitojuoma
Pala ruisleipää jollain ihmekevytlevitteellä + juusto + kurkku
Maitokahvi

Salikäynnin jälkeen ensihätään palautusjuoma

Töissä
Pieni annos tomaatti-tonnikalapastaa
Elovena Hetki-annospuuro
Purkki Ehrmannia + purkki ananasmurskaa

Illalla
Lautasellinen kanapastaa + ½ purkkia raejuustoa
Kaksi palaa ruisleipää kuten aamulla
Taas niitä namuja

Pitäisi syödä päivällä enemmän noiden iltapiikkien välttämiseksi ja ehdottomasti enemmän vihanneksia. Lisäksi työpäivät on olleet liian kiireisiä, aikaa on ollut vain yhdelle kymmenen minuutin tauolle. :( Tänään syön kyllä vielä ennen lähtöä lounaan ja askartelen mukaan kasvispainotteiset eväät.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Vihtahousu

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Zorruin! Ostin pussin (160g) Mars Delight-minipatukoita ja puolen litran zero colan. Viime viikolla tosin ei mennyt yhtään makeeta josta oon ihan tyytyväinen, nyt vaan mitta täyttyi ja oli pakko ostaa.

Herkuttelemisiin, zäp poks nus!
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Suvinen kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti: MITÄ TÖRKEÄTÄ VARKAUTTA TÄÄLLÄ PUUHATAAN!

MUSSUKKA ON MUSSUKKA VAIN MULLE!!

Voinko siis hengittää vapaasti ilmaa vai käytänkö ruumiini emergency-vipua?
No siis todellakin odotan että sivallat savikikkaraa poskelle valkealla hanskallasi! Onhan mun siweyttäni nyt kerrassaan loukattu julkeasti.
Mussukkani! :)

Eli latinaksi Mine Mussukanus Pussukus !

KIITOS! Nyt voin olla vapaastihengittävä turbomoottori taas!

En ole Mikki Hiiri, joten mulla ei ole valkoista hansikasta, mutta heitän Clayta tennispallolla suuhun (hampaat ihan ehjinä-kyllä olen kiltti), jotta pitää mölyt mahassaan eli siveyden yllä ja Mussukan mulla. Vain mulla, mulla!

Käytkö muuten Mussukka, Siwassa yleensä, hakemassa Elovena-välipalakeksiä kun kirjoitit SIWeästi noin? Vai paikallisessa K-Market-Jyväshyvässa? Vai S-Market Mussukankulmassa?

SA
ei saa Mussukkaa baarittomaksi mutta omistaa oikeudet Mussukkaan!
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
BettyB.

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Tänän olisin taas saanut huutia hoitsulta:

1 Digestive ja 1 Domino
Ruishamppari
Salaattia, kirsikkatomaattia, balsamicoa
Kanawokkia
Vanilla White Choko-vanukas
Kiivi
Vettä, teetä, sekamehua, tilkka maitoa
BettyB.

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Suvinen kirjoitti:Pro-feel joku uutuushässäkkä jossa rahkaa, raejuustoa ja päärynää
Cotti Frutti, karseeta suussa :]
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Melnais »

BettyB. kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Pro-feel joku uutuushässäkkä jossa rahkaa, raejuustoa ja päärynää
Cotti Frutti, karseeta suussa :]
Eikä, ne on ihan parhaita! Paitsi että noi on liian imeliä. Ja tietysti tuntuuhan se kuin söisi kokkareista spermaa mutta siihenkin tottuu. Silti niin loistosekoitus että olen vatkannut kotona samanlaista irtoaineista ja on herkkua!

Tänään vältin iltanamuansan mutta silti vähän turhan iltapainotteista ruokailua:

Aamupala
Bran Flakes 2dl + rasvatonta maitojuomaa 2dl
Maitokahvi

Lounas
Pieni annos kanapastaa, ½ purkkia raejuustoa
Pari desiä mustikkarahkajugurttimössöä

Töissä
Elovena Hetki-annospuuro
Purkki raejuustoa
Omena
Banaani
Maitokahvi

Illalla kotona
Kolme näkkileipää margariinilla (30%, en uskalla katsoa mitä siinä on rasvan sijasta), juustolla ja kurkulla
Pari desia sitä mustikkamössöä
Puoli litraa vissyä
Päärynä

Mun iltasyömisen suurin ongelma on se, etten mitenkään voi uskoa nälän oikeasti laantuvan melko vähäisellä määrällä. Syön kuin ajokoira ja ehdin puolessa tunnissa kaapia kitaani viisinkertaisen määrän ravintoa tarpeeseen nähden, ellen saa tolkutettua itselleni että olen jo täysi, kohta alkaa myös tuntua siltä, malta ahmatti vielä hetki.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Zeb

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Melnais kirjoitti:Illalla kotona
Kolme näkkileipää margariinilla (30%, en uskalla katsoa mitä siinä on rasvan sijasta), juustolla ja kurkulla
Pari desia sitä mustikkamössöä
Puoli litraa vissyä
Päärynä

Mun iltasyömisen suurin ongelma on se, etten mitenkään voi uskoa nälän oikeasti laantuvan melko vähäisellä määrällä. Syön kuin ajokoira ja ehdin puolessa tunnissa kaapia kitaani viisinkertaisen määrän ravintoa tarpeeseen nähden, ellen saa tolkutettua itselleni että olen jo täysi, kohta alkaa myös tuntua siltä, malta ahmatti vielä hetki.
:shock: Tämäkö oli sitä iltasyömistä? Kuin ajokoira? :shock:

Herranjestas, jos tuo on iltasyömistä niin mikä sitten on esimerkiksi Hesen isoin hampurilainen, jonka tuossa eräänä päivänä imuroin iltapalaksi? Minä sitten ilmeisesti syön kuin jääkarhu. Ilmankos en kirjaa syömisiäni tänne.
Geetzu

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Zeb kirjoitti:Minä sitten ilmeisesti syön kuin jääkarhu. Ilmankos en kirjaa syömisiäni tänne.
Mun on kans ollu pakko lopettaa, ei vaan kehtaa listata niitä ja tulla sit ens vuonna valittamaan kun läskit ei katoa vaikka muksu jo kävelee...
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Clay »

ma 22.10.2007

Päivän mittaan: runsas 100 grammaa suolapähkinöitä
Illalla: puolisen litraa ohukaista puolukkasurvoksen ja mustikkahillon kera, pari lasillista Gefilus-mehua
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Clay »

ti 23.10.2007

Aamulla: Neljän viljan puuroa + vehnäleseitä höystettynä maidolla ja sokerilla
Päivällä: Kuppi vihreetä teetä
Illalla: Lautasellinen pastaa + puoli lasia maitoa
Vielä illemmalla: minttusuklaaBaileysia + Viennettaa + kahvia

Unohdin aamusta: noin 50 grammaa vuohenmaitogoudaa
Nyt penikseni on fantastinen!
Geetzu

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Sen verran tylsää, että voishan sitä kirjatakin kun ei edes näytä pahalta...

Tiistai:

* Hetki - kaurakuitu, teetä
* 5dl mehukeittoa (karviais-boysenmarja)
* ~ 300g porkkanoita, joku proteiinipatukka
* pinaattikeitto ja keitetty muna, 5dl piimää
* tuhti salaatti; puolet jäävuorisalaattipallosta, puolikas kurkku, rasiallinen kirsikkatomaatteja, hunajamarinoitua broiskua (300g), raejuustoa (~200g), purkillinen ananasmurskaa
* rahka, teetä
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Zeb kirjoitti: :shock: Tämäkö oli sitä iltasyömistä? Kuin ajokoira? :shock:
Tuo olikin hyvä päivä! Yleensä ilallla on NÄLKÄ ja HIMOTUS, joten tilanne johtaa ensin lämpimään ruokaan, sitten voileipiin ja lopuksi vielä herkkuihin jos niitä vaan on saatavana. Jälkiruokaan pääsen helposti alle puolen tunnin aloituksesta vaikka ehkä jos olisin malttanut odottaa, olisin huomannut olevani täysi jo sen pääruuan jälkeen. Tietysti pitäisi aina ajatella rationaalisesti kuinka paljon energiaa tulevina tunteina tarvitsee mutta ilta- ja yöihmisenä sitä niin kivasti syötättää kun pimeä laskeutuu. Ihailen suunnattomasti ihmisiä jotka voivat syödä tyynesti yhden jugurtin ja käydä maate.

Vähän auttaa nämä listaukset, joten eilinen:

Aamupala
Elovena Plus-puuro + omenahillo
Maitokahvi
Päärynä

Salin jälkeen palautusjuoma

Töissä
Annos kanapastaa
Kupillinen mustikkarahkajugurttimuhjua
Purkki Ehrmannia + purkki ananasmurskaa
Maitokahvi
Banaani

Illalla kotona
Lusikallinen tonnikalaa seuraavan päivän eväitä tehdessä
Kaksi puolikasta jotain täysjyväruisleipää margariinilla, juustolla ja tomaatilla
Iso lasi kaakaota
Elämä kantaa, jos sen antaa
Geetzu

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Keskiviikko:

* Hetki - kaurakuitu, teetä
* puol litraa mehukeittoa
* Ruis McFeast -hamppari, babyporksuja
* kanttarellikeittoa, pari desiä piimää
* porkkana-ananas-raastetta, juustonakkeja muutama, perunasalaattia aika liikaa, maissia voissa, piimää
* suklaajädeä 250g...
* rahka, teetä

~ 3500kcal ja vielä tekis mieli antautua cashew-pähkinöiden kiljunnan edessä. :cry: :cry:

* cashew-pähkylöitä sellanen 100g, teetä
Viimeksi muokannut Geetzu, 25.10.2007 7:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Zeb

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Melnais kirjoitti:Tuo olikin hyvä päivä!
Ok, sitten ymmärrän :) Mutta kauhean terveellisesti sinä kuitenkin näytät taas syöneen. Mulla saattaa välillä tulla sellaisia päiviä kuin esim. tänään (ei oikein ehtinyt syödä saati laittaa ruokaa missään vaiheessa):

Kanakolmioleipä
Pari palaa dallaspitkoa
Lautasellinen muromysliä maidolla
Banaani
Kahvia, light colaa, vettä

Siis järkkyä! (Mut vielä oon hengissä :P)
Geetzu

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

^ Me taviksethan tykätään ku lekurit syö huonosti! :D
Rouva Pupu

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Aamu: kaksi omenaa ja maustamatonta jugurttia 1 purkki
Aamupäivä: lautasellinen kanasalaattia ja pari lasia vettä
Iltapäivä: Hiukan makaroonilootaa ketsupilla ja pari lasia vettä
Iltapala: yksi omena, raejuustoa ja vettä.

Siellä sun täällä: kaksi lasia Jaffaa.

Tää kirjaaminen on tylsää.
BettyB.

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Rouva Pupu kirjoitti:Tää kirjaaminen on tylsää.
Joo, en kirjaa tällä viikolla mitään, kun a) oon pipi ja b) on kurssiviikko = karsea ruokavalio!

t. nimim. 3 Suffelia tänään
Zeb

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Geetzu kirjoitti:^ Me taviksethan tykätään ku lekurit syö huonosti! :D
No, ei tuohon heti kuole, mutta kyllä mä yleensä yritän vähän terveellisemmin aterioida.

Mun mielestä nykymenossa tarkkaillaan liikaakin noita syömisiä. Jos ei ole paino-ongelmia, syö sekaravintoa mukaan lukien maitotuotteet, välttää liikoja eläinrasvoja ja tykkää hedelmistä ja vihanneksista ja kokojyvästä niin silläkin pääsee jo pitkälle, eikä tarvi kytätä joka suupalaa, eikä turvautua ravinne- tai vitamiinipurkkeihin. Mennyt mun mielestä vähän turhan tieteelliseksi tämä syömishomma.

Eri asia tietty on jos on vaikka raskaana, muuten vaan ylipainoinen (8)) tai vegetaristi, tai on vaikka joku tietty sairaus. Sitten tarvii vähän enemmän katsoa mitä syö. Liikunnalla pystyy lisäksi kompensoimaan liikakaloreitakin ihan riittämiin, mikäli tavoitteena ei ole se alle 19 painoindeksi tai kehonrakennuksen piirimestaruus.
Geetzu

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Zeb kirjoitti:Liikunnalla pystyy lisäksi kompensoimaan liikakaloreitakin ihan riittämiin, mikäli tavoitteena ei ole se alle 19 painoindeksi tai kehonrakennuksen piirimestaruus.
Jep, oonkin jo kehittäny addiktion sykemittariin ja lähinnä sen kulutus-osioon... 8)
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Mulla suurin motivaatio ruokailujen tarkkailuun löytyy herkästi heittelevästä verensokerista (kai). Tasainen ruokailu pitää vakaana, alan liukua zombietasolle ellen saa ruokaa vähintään neljän tunnin välein. Lisäksi säännöllinen einestely estää väsymystä ja ehkäisee tyhjän energian loputonta ahmimista. Herkuttelen kyllä hyvällä omallatunnolla, ei voi maistua hyvälle mikään jos syyllistää itseään.

Oikeastaan ihan paras on kirjata syömisiä silloin kun on syönyt normaalisti tai jopa mielestään erittäin paljon. Ei siitä viikkotasolla tuppaa kertymään ylimääräistä, varsinkin kun suhteuttaa kulutukseen.

Aamulla
Bran Flakes + rasvaton maitojuoma

Töissä
Maitokahvi
Kaurapuuro + banaani
Tonnikalasalaatti (salaattia, kaksi tomaattia, kurkkua, purkki tonnikalaa tomaattikastikeessa)
Toinen banaani

Päivällinen
Kolme minilindströminpihviä, peruna, ruskeaa kastiketta ja tomaatti
Maitokahvi

Iltamussuttelu
Neljännes Aurinkoleipää (jyviä, ihanaa!) margariinilla, kalkkunaleikkeellä, juustolla ja kurkulla
Lasi kaakaota
Melkein pussillinen Supersalmiakkeja
Elämä kantaa, jos sen antaa
Zeb

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Melnais kirjoitti:Mulla suurin motivaatio ruokailujen tarkkailuun löytyy herkästi heittelevästä verensokerista (kai). Tasainen ruokailu pitää vakaana, alan liukua zombietasolle ellen saa ruokaa vähintään neljän tunnin välein.
Joo, mä olen kuullut joiltain muiltakin, että äreytyvät jos eivät saa vähän väliä ruokaa. Mä taas pärjään vallan mainiosti. Ilmeisesti yksilöllisiä eroja verensokerin säätelyssä tai herkkyydessä alakanttiselle sokrulle? (Paitsi eihän ne lukemat nyt törkeen matalalle mee kuin diabeetikoilla?) Oletko joskus mitannut omaa verensokeriasi noilla ateriaväleillä? Mulla voi olla hyvinkin pikamittarilla hiukan kolmen päälle (tiedä sitten miten tarkkoja mittarit olivat) ja voin ihan hyvin.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Zeb kirjoitti: Joo, mä olen kuullut joiltain muiltakin, että äreytyvät jos eivät saa vähän väliä ruokaa. Mä taas pärjään vallan mainiosti. Ilmeisesti yksilöllisiä eroja verensokerin säätelyssä tai herkkyydessä alakanttiselle sokrulle? (Paitsi eihän ne lukemat nyt törkeen matalalle mee kuin diabeetikoilla?) Oletko joskus mitannut omaa verensokeriasi noilla ateriaväleillä? Mulla voi olla hyvinkin pikamittarilla hiukan kolmen päälle (tiedä sitten miten tarkkoja mittarit olivat) ja voin ihan hyvin.
Ei mene mitenkään erityisen matalalle, 3.4 taitaa olla alin mitä olen onnistunut mittamaan. Keskittymiskyvystä ja käsien tärinästä huomaa ettei pysty enää toimimaan vaikkei nyt tajuttomaksi vajoa. Olen vähän kade niille työkavereille, jotka voivat kiireessä sanoa etteivät ole ehtineet vielä syödä ja silti painavat tehokkaasti hommia. Minä korkeintaan tiputtelen tavaroita ja teen virheitä. Mutta mikäs, olen hyvä varautumaan ja piilottelen ruokaa käsilaukkuihin ja työpaikan kaappeihin kuin orava. Aina on varastoa josta ammentaa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
BettyB.

Re: Ruokapäiväkirjat

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

^ Sanokaapas nyt ammattilaiset tosta verensokeri-asiasta mielipiteenne. Meillä on suvussa, eriytyisesti naisilla, taipumusta korkeaan verensokeriin (erityisesti raskauden aikana). Kävin viime viikolla terveystarkastuksessa, ja sain huutia erittäin epäsäännöllisistä ruokailustani, ja sokeriarvoni olivat ehkä ihan hippasen kohollakin. Normaalistihan syön päivässä tasan kaksi kertaa, eli lounaan ja sitten treenien jälkeen illalla n. klo 20 päivällisen. Minulla ei kuitenkaan ole ollut mitään ongelmia jaksaa sinne iltaan asti ja treenikin sujuu aina ihan mainiosti. No, hoitaja kehoitti kuitenkin lisäämään päivään aamiaisen ja välipalan ennen treeniä, juuri verensokereiden takia. Onko tämä nyt täyttä fuulaa, vai aiheutanko itselleni diabeteksen epäsäännöllisellä ruokailulla?
Vastaa Viestiin