iPhone julkistettu

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: iPhone julkistettu

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Tykkään näppäimistä, touchscreenit eivät ole kyllä vakuuttaneet.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
CandyMan

Re: iPhone julkistettu

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Mylwin kirjoitti:Tykkään näppäimistä, touchscreenit eivät ole kyllä vakuuttaneet.
Tosin autonavigaattoreissa jälkimmäiset ovat todella näppäriä ja helpottavat todella esim. osoitteen syöttämistä tai kartan siirtelyä ajon lomassa. Säälin niitä jotka joutuvat käyttämään navigaattorina jotain ihme kännykkää, tai syöttämään tietoja kummallisen "kierrettävän" kiekon avulla, kuten eräässä integroidussa navigaattorissa olen nähnyt. Hullut!
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: iPhone julkistettu

Viesti Kirjoittaja Vadim »

CandyMan kirjoitti:Tuo on edelleen eri asia kuin väitteesi että operaattorit hyväksyisivät paskoja, epäluotettavia, vaikeakäyttöisiä ja epäluotettavia surkeuksia.
No, selitähän sitten, miksi oma puhelimeni, Nokia 6600, jolla heitän pian vesilintua, on paska, epäluotettava, vaikeakäyttöinen ja epäluotettava surkeus. Ajat eivät ole kuulemma yhtään muuttuneet, koska luotettavat lähteet ovat tienneet kertoa, että Nokian uusi N-sarja on juuri yhtä paska, epäluotettava, vaikeakäyttöinen ja epäluotettava.
nokkaelain

Re: iPhone julkistettu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

NuoriDaavid kirjoitti:Noita eri tekniikoita tuntuu riittävän. Mitenkäs Flash-OFDM?
Vadim mainitsikin jo muutamaa viestiä aiemmin tuohon perustuvan Digitan "@450"-verkon. Ei niinkään itse tekniikan vaan käytetyn matalan taajuuden ansiosta sillä saadaan halvemmalla katettua laaja alue. Sitä en heti löytänyt, paljonko taajuuskaistaa entiseltä NMT-verkolta tuolle vapautui.

Pääosin nuo tekniikat ovat "samaa tavaraa eri paketissa". OFDM:ää käyttävät mm. WLANit, ADSL ja muut vastaavat, digi-TV:n T-versio, Wimax, "datasähkö", amerikkalaisten "3G" eli CDMA2000, jne.

Viimeksi mainittu käyttää OFDM:n kanssa CDMA:ta jakamaan kaistan (koodeilla erotellen) eri käyttäjille, joilloin koko OFDM:ää ei yleensä mainita. Yhdistelmää sanotaan MC-CDMA:ksi. GSM:ssä käyttäjät lähettävät eri aikaan (TDMA) ja eri taajuuksilla (FDMA). Wimax käyttää OFDM:n kanssa CDMA:n sijaan OFDMA:ta (käyttäjät lähettävät eri alikantoaalloilla eli käytännössä siinäkin eri taajuuksilla).

Eli kivaa lyhennepuuroa. Mikä sitten ei käytä OFDM:ää: mm. eurooppalainen 3G. Se on puhtaasti CDMA-systeemi, vaikka kaupallisen nimen takia nimenomaan amerikkalaista systeemiä kutsutaan sillä nimellä.
PerttiMakimaa

Re: iPhone julkistettu

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

"Halvat hinnat"

4GB malli 499 taalaa, 8GB malli 599 taalaa kahden vuoden kytkykaupalla. Kytkykauppahinnat alkaen 59,99 taalaa/kk.

Tällä saat 2G puhelimen ja "Rekisteröi puhelimesi, valitse maksuoptiot ja rekisteröi Apple-account itsellesi (pakollisia)"

http://www.apple.com/iphone/usingiphone ... large.html

Sitten jos pitää käyttää sitä paskaa iTunes softaa... Hohhoijaa... Luottokortti pakollinen...

On kyllä aikamoinen "value money" diili. Ehkä en vielä liputtaisi miljoonien myytyjen puhelimien puolesta.

Kuvitellaan sama Suomessa jos ja kun saavat 3G mallin tehtyä. perushinta 499/599 euroa (luulen, että operaattorit suostuvat hintoihin kunhan saavat kurssivälin itselleen) ja kahden vuoden "minun sonera" 60e/kk + Pakollinen luottokortin hankinta niille, joilla sitä ei ole. Tämä luurista, jonka ero muihin on kosketusnäyttö. Kiinnostaisiko? :)
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: iPhone julkistettu

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Nonnih, sain mahdollisuuden tovin leikkiä kyseisellä laitteella. Pikaisia huomioita:

- Näytön tuntuma loistava. Sormenjäljet lähtee kiitettävästi nopealla hihan pyyhkäsyllä. Kestävän tuntoinen.

- Kosketusnäyttö toimi TODELLA vakuuttavasti nettiselauksessa, hakaten jokaisen koittamani mobiilinettikilkuttimen. Kuvien yms dokumenttien selailu oli myös viittävaille elämys.

- Kalikka oli viehkeän kokoinen & tuntoinen niin kädessä kuin taskussa.

- Käyttis.. se oli just sitä mitä puhelimen käyttis pitää olla.

miinuksia:

- ei voi hirveen luontevasti kykene käyttämään yhdel kädellä, vaikkakin tässä varmaan harjaantuu. En sitten tiiä

- alkuun kosketusnäyttöä koitti painaa kuten nappeja, jolloin ote oli kankea. Kun siirty hipaisemaan namiskaa niin ote parani.

-Tekstarinkirjoitus oli kummallista,mutta siihen tottuu kuulemma aika nopeasti.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Duckzilla

Re: iPhone julkistettu

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Tää jätkä ehti arvosteleen sen ennen sua:
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=iphone
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: iPhone julkistettu

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Mulla on iPhone, ollut jo pari viikkoa. Se on erinomaisen miellyttävä puhelin. Kosketusnäyttöön tottuu nopeasti, naputtelu on suunnilleen yhtä ikävää tai mukavaa kuin "oikean" näppiksenkin kanssa. Sen sijaan käyttöliittymä on muuten parempi kuin minkään muun kännykän. Surffaaminen on erittäin helppoa ja hauskaa, joskin EDGEllä se voisi olla nopeampaakin. Wifillä sen sijaan surffailu on sukkelaa. Akku kestää normaalikäytöllä ehkä nelisen päivää, surffaaminen toki kuluttaa sitä enemmän. Synkronointi Yahoon osoitekirjan ja mailin kanssa toimi erinomaisesti, ja facebookkailu on helpompaa kuin koskaan ennen. Ikään kuin sitä vitsausta pitäisi kännykälläkin harrastaa...

Kände maksaa jenkeissä 400 taalaa eli noin 250 euroa. Sillä hinnalla saa 8 GB muistia ja parhaan puhelimen ja internettabletin, joka markkinoilla tällä hetkellä on. Mä olen ainakin puhelimeni löytänyt. Jos hakemalla hakee jotain parantamisen varaa, muutama käyttöliittymän yksityiskohta pitäisi oikoa, ja GPS-ominaisuus ois kiva. 64 GB:n muistilla mun koko levykokoelmani mahtuisi puhelimeen, sekin siis sopisi. Ja lasi voisi hylkiä tuhrua paremmin, nyt sitä saa hinkkailla säännöllisin väliajoin.
Vastaa Viestiin