Helsinki MM 2005 mitä jäi käteen???

Yleinen lätinä jä kitinä
ManZel

Re: Helsinki MM 2005 mitä jäi käteen???

Viesti Kirjoittaja ManZel »

Repsahdin oikein kunnolla lukiessani lehdestä, että mm-kisaviikolla tehtiin jonkinlainen historiallinen sade-ennätys. Viimeksi kuulemma 45 vuotta sitten on koettu vastaavanlaista. Yksi viikko 2340 muun viikon joukosta, kyllä suomalaiset ovat onnekkaita.
Avatar
marialina
Kitinä paheena
Viestit: 36
Liittynyt: 18.08.2005 10:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsinki MM 2005 mitä jäi käteen???

Viesti Kirjoittaja marialina »

Kivat kisat oli kyl. Katsoin telkasta niitä innolla, ja vaikka tietty suomalaisia aina kannustaakin, niin ei mulle se ollu se ykkösjuttu minkä takia kiinnostaa.

Yleisurheilu on mukavaa katsottavaa tällaiselle vähän vähemmän urheilusta tietävälle, koska pysyäkseen kärryillä ei tarvitse tuntea kovinkaan paljon sääntöjä, kuten usein esim.joukkueurheilussa. Se joka hyppää pisimmälle/korkeimmalle, juoksee nopeimmin tai heittää pisimmälle noin yleisesti ottaen voittaa. Jos jostain syystä näin ei käy, selostajat yleensä mainitsee miksi :)

Olin yhtenä iltana iskän kanssa stadikallakin, ja sateesta huolimatta oli okein kivaa. Seiväshyppykisa jäi mulle parhaiten mieleen, kun alankomaalaisen, lopulta kisan voittaneen, hyppääjän rima hyppäsi puoli metriä ilmaan mutta laskeutui takas kannattimiin eikä pudonnut. Mahtavaa. Kämmenet oli kipeenä taputtamisesta kotiin päästessä. Ainoa mistä voisin ihan pikkusen valittaa oli se että yleisöstä suurin osa lähti pois ennen viimeistä palkintojenjakoa (tai jopa sen aikana) mikä oli imo melko epäkohteliasta.

Tosta rahallisesta puolesta sitten: kuten joku jo mainitsikin, tulee ottaa huomioon myös se, kuinka paljon kisoja katsomaan tulleet ihmiset ovat Suomeen tuoneet rahaa. Tuskinpa täällä ilmaiseksi esim.yöpyvät ja syövät. Ja tämähän ei kisojen varsinaisessa tuloksessa näy.

Ja vaikka ne ketkä näitä kisoja seuraa ei tietysti niin kaupunkia kato vaan kisatapahtumia, niin tuskinpa kisojen järjestäminen Suomi-kuvaa (tai Helsinki-kuvaa lähinnä) ainakaan huonontaa.
When the going gets tough, the tough go shopping
Vastaa Viestiin