Ootkos onnistunut löytämään jostain LEON:n aasia/dircut-version? Se olis kuulemma katsomisen arvoinen pätkä.
Toki tämä meitin eurooppaversiokin on top 50 kamaa...
En ole edes tiennyt, että tosta on kaksi versiota, mutta tämän mukaan ei ole vaikea löytää kun löytyy ihan saksalaisena ja jenkkijulkaisunakin.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Crowbar kirjoitti:
En ole edes tiennyt, että tosta on kaksi versiota, mutta tämän mukaan ei ole vaikea löytää kun löytyy ihan saksalaisena ja jenkkijulkaisunakin.
.
Huhupuheiden varassa minäkin olen. Se versio on kuulemma lähes tunnin pidempi ja siinä Portmankin pääsee naulaamaan pahiksia.
Rouva Pupu kirjoitti:Ennemän kuin 25, ei järjestyksessä:
Kuten myös:
Brazil
RoboCop
Braindead
Princess Mononoke
Ghost in the Shell
Requiem for a Dream (aka Unelmien Sielunmessu)
Gremlins 2
The Fly (1986, Cronenberg)
The Thing
Happiness
American Beauty
Alien
Aliens
Predator
The Iron Giant
Ratatouille
Conan the Barbarian
Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit
Cube
Falling Down (aka Rankka Päivä)
The Fifth Element
Fight Club
I, Robot
Idiocracy
The Nightmare Before Christmas
Office Space
Saving Private Ryan (tosin kärsinyt pahan inflaation liian WW2-hehkutuksen vuoksi, mutta tämä leffa sen aloitti!)
Der Untergang (aka Perikato)
Ford Fairlane (oli kellää, vittu ette tajua.)
Full Metal Jacket
Robocop
Lost In Translation
Casualties of war
Scarface
Starship Troopers
Robocop
True Romance
Commando
Predator
Terminator 1 & 2
The Empire Strikes Back
Rio Bravo
Sormusten herrat 1-3
Bad taste
Tix kirjoitti:Suurinpiirteinparemmusjärjestys niin ja näin :
Ford Fairlane (oli kellää, vittu ette tajua.)
Nyt hävettää... Ei muistanu. TOP10:ssä asuu toi.
Mutta että Sormusten Herrat 1-3? Ei jessus. Ensimmäinen on extended editionina 4 tähteä, toinen on just ja just 2 ja viimeinen 2,5. Teatteriversiona se ensimmäinenkin on max 3.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
No just. Tätä ketjua kun lukee, niin tulee koko ajan lisää niitä olisi ehkä pitänyt olla jo alkuperäisellä listalla, kuten tuo Lost In Translation, sekä Leon. Ja mafia -leffatkin unohdin kokonaan. Oi voi. Esimerkiksi Once Upon a Time in America -elokuvan parissa saa iloisesti menemään sen 229 minuuttia.
Sundance Kid kirjoitti:No just. Tätä ketjua kun lukee, niin tulee koko ajan lisää niitä olisi ehkä pitänyt olla jo alkuperäisellä listalla
Vähän sama vika. Siksi rakensinkin jatkoa siitä mitä täällä muistui mieleen.
kaikilta napsittu kirjoitti:
The Pink Panther
Vertigo
Yksi lensi yli käenpesän
Ace Ventura: Pet Detective
Heat
Bad Taste
Donnie Darko
RoboCop
Total Recall
The Green Mile
Hyvät, Pahat ja Rumat
Likainen Harry
Uhrilampaat
Unelmien Sielunmessu
Rautaristi
Reservoir dogs
Sotamies Ryan
Se7en
Starship Troopers
JFK
Natural Born Killers
Perikato
Ford Fairlane
Leon
Shawshank Redemption
Forrest Gump
Usual Suspects
Goodfellas
Schindler's list
Tuntematon Sotilas -Edwin Laine
Das Boot
Pulp Fiction
Pohjanmaa
Talvisota
Stalingrad
Star Wars -Imperiumin vastaisku
Once were warriors
Trainspotting
Alien 1
Kummisetä 1
Kummisetä 2
Raiders of the lost ark
Little big man
Naisen tuoksu
Enemy at the gates
Seven
Reservoir dogs
Leon
Fight Club
No, meillä on ylähyllyllä mm. nämä (eipä tietenkään paremmuusjärjestyksessä):
2001: A Space Odyssey
Princess Mononoke
Mulholland Drive
Lost Highway
Magnolia
Once Upon a Time in the West
The Man Who Wasn't There
In the Mood for Love
Breaking the Waves
Dancer in the Dark
The Birds
Singing in the Rain
8 1/2
Three colours: Blue
Mirror
Donnie Darko
Lost in Translation
Apocalypse Now
Irreversible
American Beauty
Paljon muitakin hyviä elokuvia toki on olemassa, mutta nuo ovat sen verran kokonaisvaltaisesti ja monitasoisesti hyviä, että ne voi erikseen mainita. Viisi viimeistä tosin on sillä rajalla, pääsevätkö mukaan, koska pidän mahdollisena että saattavat joskus vuosien saatossa tippua listalta. Ja pidän myös mahdollisena, että en nyt tässä yhdeltä istumalta muista kaikkia olennaisia. Ja jätin omavaltaisesti esim. muutamat mafiapläjäykset mainitsematta, koska ne ovat ylähyllyllä rumemman puoliskoni toivomuksesta ja tässä on kysymys minun mielipiteestäni. Nih!
Oliko tämä oikeasti hyvä? Kun ainakin Maameren Tarinat (myöskin Studio Ghiblin tuotantoa, ja myöskään ei Hayao Miyazakin käsialaa) oli ihan tyhjää täynnä.
On tallella boksilla kyllä, joten kahton sen ennemmin tai myöhemmin.
Ei se ihan tyhjää täynnä ole, mutta mitään Mononoke-tasoa ei kannata odottaa. Katsomisen arvoinen kuitenkin!
Sundance Kid kirjoitti:
Nyt ihan ole samalla kartalla, mutta minä puhuin tästä.
Samalla kartalla ollaan. Oletko lukenut Papillonin kirjana? Jos et, niin lue ehdottomasti. Sen jälkeen pidät tuota elokuvaa korkeintaan keskinkertaisena.
Viimeksi muokannut masa, 19.12.2007 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa kirjoitti:Samalla kartalla ollaan. Oletko lukenut Papillonin kirjana? Jos et niin lue ehdottomasti Sen jälkeen pidät tuota elokuvaa korkeintaan keskinkertaisena.
Olen kyllä. Pidän molempia herkullisina tuotoksina. Sama pätee esimerkiksi Higginsin Keskiyön pikajunaan ja sen filmatisointiin. Siitäkin olen saanut ihmetteleviä kommenttejä näillä palstoilla. Vettä myllyyn: sama pätee myös Chiunin ja Remon seikkailuihin sekä pokkarina, että elokuvana. Melkein harmittaa ettei Juho "Kaaponpoika" Helapään seikkailuista villissä lännessä ole koskaan kukaan tehnyt rainaa. Suurta yleisöähän sillä ei koskaan tavoittaisi, ehkä vain minut. Kaikenlaisesta roskasta sitä saakin fiboja irti, sano.