Tuo on katsomiskelvoton. Kevyeen huonoimpia koskaan näkemiäni elokuvia. En ole ikinä tajunnut miten kukaan pystyy katsomaan tota huutamatta ääneen, siis lähinnä myötähäpeästä.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
bedlam kirjoitti:
Häh? Etkös sää vähän aikaa sitten ollu ostamassa simpsons-bluureitä? Oot kyllä truu-keräilijä jo sitten. Vai onko teil kumpikin soitin jo?
Joo siis olin ostamassa sitä ja Die Hard 4.0, mutta sitten ostin sen boxin. En mä silti tiennyt mitä eroo niillä o Meillä on tuo soittimen osto edessä ja pitäs olla sitten tuo bluuray näin alustavasti. Siksi en ole vielä kehdannut mitään ostaa, tiedä jos valtio päätyykin toiseen. Mutta Simpsonit ostan ensimmäisenä kyyl
Niin kilipää kun oletkin, en olisi uskonut tuota sinun suusta kuulevani. No, makuasia jne. Ootko koittanu jatko-osaa vai traumatisoiduitko liiaksi ensimäisestä osasta?
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Olipas vaikeaa koota lista. Vaikea arvioida onko elokuva oikeasti absoluuttisen hyvä vai hyvä lajissaan tai erityisen loistavat näyttelijät/juoni. Oma maku paras maku, joten valituksi tulivat elokuvat joihin liittyy voimakkaita tunnekokemuksia, ja joihin en ole kyllästynyt lukuisista katsannoista huolimatta.
Manaaja
Räsynukke
Alien
Kummisetä
Ihmeellinen on elämä
Unelmien sielunmessu
Trainspotting
Fight Club
Reservoir dogs
Tuulen viemää
Pan’s Labyrinth
Elämä on ihanaa
Kala nimeltä Wanda
Hohto
Brokeback Mountain
Yksi lensi yli käenpesän
Hiljaiset sillat
This is Spinal Tap
Pulp Fiction
Psyko
Kuuhullut
Piano
Kellopeliappelsiini
Band of Brothers (jos kerran kelpaa)
Full Metal Jacket
Suuret klassikkoelokuvat eivät ole jääneet mieleen, sivistymättömästi en muista Vertigosta muuta kuin hienoisen jännitteen tunnun ja Citizen Kanea en ole edes katsonut. Jätetään listalle mahdollisuus elää, näkemistäni ja muistamistani elokuvista nämä nyt vaan ovat parhaat.
Niin kilipää kun oletkin, en olisi uskonut tuota sinun suusta kuulevani. No, makuasia jne. Ootko koittanu jatko-osaa vai traumatisoiduitko liiaksi ensimäisestä osasta?
Jatko-osa on solid 3 tähteä. Sama juttu kuin Hostelin kanssa. Ensimmäinen on niin huono ettei usko silmiään ja korviaan kun taas jatko on selkeet 3,5 tähteä.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Crowbar kirjoitti:Sama juttu kuin Hostelin kanssa. Ensimmäinen on niin huono ettei usko silmiään ja korviaan kun taas jatko on selkeet 3,5 tähteä.
Täh? Hostel 2 on kuraa, ihan oikeasti KURAA! Joo on jännä kohtaus kun koira syö kikkelin mutta siihen jää. Ratsastaa ykkösen idealla, ei uutta, pelkkää vanhaa.
Onko mahdollista, että Gladiator on mainitsematta. Se nyt kuitenkin on elokuva. Miekallaheiluttelujen sarjassa pitää tietenkin mainita myös Seitsemän Samuraita. Aivan parhautta. Kuin myös Highlander. Jatko-osat paskoja, avaus parhautta. Gerard Depardieun leffoista pitää tässä ehdottomasti mainita Asterixit. Uuuh. Sekä The Man in the Iron Mask, Cyrano de Bergerac ja Les Miserables. Ja se yksi leffa jota aikaisemmin hain kieleni päälle, on Blueberry. Ehkä mäkin teen Puput ja lopetan tähän, muuten tähän ei tule loppua.
Listaan niin monta hyvää kuin muistan, sillä 25 tuskin tulee täyteen ja pääkään ei ole notkeimmillaan.
Amelié
Naapurini Totoro
Tuulen Viemää
American beauty
Forrest Gump
Noi on niitä mitä vaan jaksaa kattoo uudestaan ja uudestaan ja mitkä tuli mieleen. Jospa vaikka muistais lisätä jos tulee muisteltua lisää. Emmää hirveesti elokuvia oo ees kattellu.
Nii joo Stanley Kubrickin pläjäykset on ollu ihan uudelleenki katottavia, muttei ihan lemppariainesta kuitenkas. Olen tylsimys ja pidän top25 omistettuna vain ehdottoman parhaille. Vaikka oliski sitte top5 käytännös.
prosessi kirjoitti:Tulin uteliaaksi, kertokaa omat top25-leffanne.
Just joo. Jos listauksessa pyydetään alle 250 suosikkia ni en ala mitään, koska tykkään tyhjän toimittamisesta.
Tykkäätkö muka 250 elokuvasta kaikista tasan yhtä paljon? Siis että et mitenkään osaa mieltää niistä kymmentä prosenttia edes hieman muita paremmiksi?
Edit: lisätty 250
Nii. No. Se on sarkasmia sano. Yhteen laskettuna katsotut elokuvat jää alle viiteentoista, joten valinta olisi vaikea. Ongelma on myös siinä, että niistä vain kolme oli huonoja Die Biene Maja und ihre Abenteuer, Kött och kärlek (1986) und Muppets from Space
Yönmustaritari kirjoitti:Nii. No. Se on sarkasmia sano. Yhteen laskettuna katsotut elokuvat jää alle viiteentoista, joten valinta olisi vaikea. Ongelma on myös siinä, että niistä vain kolme oli huonoja Die Biene Maja und ihre Abenteuer, Kött och kärlek (1986) und Muppets from Space
Sulta puuttuu vaan mielikuvitusta. Olisithan voinut kirjoittaa niiden hyvien Elokuvien nimet kahteen tai kolmeen kertaan, niin lopputuloksena olisi ollut 25 elokuvannimeä.
Rouva Pupu kirjoitti:Joo siis olin ostamassa sitä ja Die Hard 4.0, mutta sitten ostin sen boxin. En mä silti tiennyt mitä eroo niillä o Meillä on tuo soittimen osto edessä ja pitäs olla sitten tuo bluuray näin alustavasti. Siksi en ole vielä kehdannut mitään ostaa, tiedä jos valtio päätyykin toiseen. Mutta Simpsonit ostan ensimmäisenä kyyl
Hd-dvd-soittimia saa vissiin jo alle kahdensadan. Ite ostin tuon Pleikkarin ja luonnollisesti sitten bluurei-leiriydyin, mutta ketuttaahan se että osa lemppareista ilmestyy pelkästään hd-dvd:nä. Pitää toivoa, että tulevaisuudessa jotenkin setviytyy helpommaksi.
Pyry-Matias kirjoitti:BTW: just viimeistelin Mr. Brooksin - yllättävän hyvä raina.
Nukahdin kesken. Ehkä vähän siksi, että luulin sen olleen ostettu, vaikka se olikin vuokralla. Tai no, ehkä siksi että siinä oli Kevin. Lupaan kuitenkin aloittaa alusta ja viimeistellä.
Viimeisin iso tykkääminen heräsi elokuvasta The Pursuit of Happyness. Se johtui tarinasta, ei niinkään tarinasta amerikkalaisesta unelmasta, vaan siitä, että isi ottaa roolia ja vastuuta. Go isit go!!
Pyry-Matias kirjoitti:BTW: just viimeistelin Mr. Brooksin - yllättävän hyvä raina.
Nukahdin kesken. Ehkä vähän siksi, että luulin sen olleen ostettu, vaikka se olikin vuokralla. Tai no, ehkä siksi että siinä oli Kevin. Lupaan kuitenkin aloittaa alusta ja viimeistellä.
Kevin ei kyllä ole niitä karismaattisimpia ja muuntautumiskykyisimpiä, mutta onnistuu tässä hyvin. Mutta onhan se ennakkokäsitys joidenkin kohdalla jo niin vahva, ettei tietty antisuosikki edes voi onnistua.
25 on ihan järjettömän vähän, mutta ei mulla just nyt ollu muutakaan tekemistä, joten jonkinlaisen listan väsäsin aikani kuluksi. Leffat aikajärjestyksessä ja rajoitettu niin, että yhdeltä ohjaajalta on mukana vain yksi leffa.
La passion de Jeanne d'Arc (1928)
Un chien andalou (1929)
To Have and Have Not (1944)
The Treasure of the Sierra Madre (1948)
Sunset Boulevard (1950)
A Place in the Sun (1951)
Johnny Guitar (1954)
The Searchers (1956)
Seittien linna (1957)
Det sjunde inseglet (1957)
Vertigo (1958)
Touch of Evil (1958)
Lawrence of Arabia (1962)
8 1/2 (1963)
2001: A Space Odyssey (1968)
C'era una volta il West (1968)
Andrei Rublev (1969)
Le cercle rouge (1970)
The Long Goodbye (1973)
Chinatown (1974)
Taxi Driver (1976)
Eraserhead (1977)
Apocalypse Now (1979)
Koyaanisqatsi (1982)
The Thin Red Line (1998)
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.