Nuoren Daavidin kärsimykset

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Zeb

Re: Nuoren Daavidin kärsimykset

Viesti Kirjoittaja Zeb »

saira kirjoitti:Minulle tuli asiasta mieleen, että jos ND tuo asiaa esille, hän ei itse ole tyytyväinen tilanteeseen. Mielikuva vain. Toisaalta jos jotain asiaa vatvoo kymmenen vuotta, eikä siitä pysty edelleen edes keskustelemaan, ei asiassa ole päästy eteenpäin. Joten voisin kuvitella sen hiertävän kiven lailla kengässä. Tottakai jokainen punnitsee elämässään asioita, ja jos positiiviset voittavat negatiiviset, asia on hyvä.
Totta. Silti ongelmiin kai voi joskus miettiä muutakin kuin sitä DTP-ratkaisua?
1108

Re: Nuoren Daavidin kärsimykset

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Zeb kirjoitti:Totta. Silti ongelmiin kai voi joskus miettiä muutakin kuin sitä DTP-ratkaisua?
Toki, kossua, köyttä ja kuolemaa.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Nuoren Daavidin kärsimykset

Viesti Kirjoittaja saira »

Zeb kirjoitti:
saira kirjoitti:Minulle tuli asiasta mieleen, että jos ND tuo asiaa esille, hän ei itse ole tyytyväinen tilanteeseen. Mielikuva vain. Toisaalta jos jotain asiaa vatvoo kymmenen vuotta, eikä siitä pysty edelleen edes keskustelemaan, ei asiassa ole päästy eteenpäin. Joten voisin kuvitella sen hiertävän kiven lailla kengässä. Tottakai jokainen punnitsee elämässään asioita, ja jos positiiviset voittavat negatiiviset, asia on hyvä.
Totta. Silti ongelmiin kai voi joskus miettiä muutakin kuin sitä DTP-ratkaisua?
Tottakai voi, kukin meistä vaan toimisi eri lailla tällaisen asian selvittämisessä ilmeisesti. Joku jättäisi, joku tekisi jotain muuta. Omia ratkaisumallejaan ihmiset tänne ovat kirjoitelleet. Ehkä tässä tavallaan oppii samalla muista kirjoittajista jotain. Itse en edelleenkään tiedä mitä tekisin jos olisin vastaavassa tilanteessa. Eli esitän vain välihuomautuksia ja -kysymyksiä...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Herra Manala

Re: Nuoren Daavidin kärsimykset

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Zeb kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:Huvittavaa, kun innokkaimmat tappelevat siitä, kenen tulkinta ND:n suhteesta on paras.
Ei ainakaan ND:n!!1 Muut tietävät paremmin!
Jos nyt hetkeksi ottaisit aivosi käteesi ja miettisit missä synapsi kulkee, niin tajuaisit ehkä, että tämänkaltaisen kissan keskusteluksi nostamiseksi tarvitsee aikamoista kanttia. Mulla-menee-hyvin-ND:n tuntien se tarvitsee aika vitunmoista kanttia. Jep, hieno juttu, vaikea asia, uskalsit puhua, klapklapklap, ymmärretään ihan vitusti.

Mutta kun ne synapsit tuntuvat jäävän juuri tasan tarkkaan tuohon pisteeseen. Teikäläiset kun eivät tajua, että se että joku vaatii kanttia tarkoittaa myös sitä että taustalla on joku ihan todellinen hätä. Mitä vitun helpotusta ongelmaan toi ruskeakielinen "sullameneeihanjees, ihanaakunuskalsitpuhua" -perseennuolenta tuo? Mitä ongelmia se ratkaisee? Tajuatko, vittu, että jätkällä on ongelma? Vai onko tarkoitus vaan taputella toisten pyllynposkia? Se on sitä todellista itsensä asioiden ja ongelmien yläpuolelle nostamista, ei ruohonjuuritasolle ryömimistä ongelman syitä selvittääkseen.

Se, että ND tuo tuollaisen asian julki kuulostaa mun korvaani lähinnä siltä että kyseessä on jonkinsorttinen hätähuuto. Ei siltä, että siihen tarvittaisiin marttakerhoa nyökyttelemään miten vitun hienoa on että joku uskaltaa puhua suhdeasioistaan rohkeasti. Kaverilla ei mene hyvin, sillä itsemääräämisoikeus ja todennäköisesti sitä kautta myös omanarvontunto on pahasti retuperällä.

Mutta hei, jatkakaa nyt ihmeessä sitä kieli perseessä -meininkiä. Ehkä ND kokee sitä myöten suurenkin valaistuksen sen suhteen että sillä meneekin ihan vitun hyvin. Onhan se nyt ihan helvetin huojentavaa ymmärtää että kaikki ongelmat ratkeavat sillä että passipoliisi tampereelta lukee pari viestiä keskusteluketjusta ja tulee siihen tulokseen että ND:llä meneekin ihan hyvin ja että on rohkeaa kirjoittaa tuolla tavalla omasta elämästään.

Olette oikeasti niin yksinkertaisia, että ihan hävettää.
Geetz

Re: Nuoren Daavidin kärsimykset

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Mua taas anteeks vaan jo naurattaa Manala sun vaahdot. Ihan totta, sä vedät niin tunteella mukana. Mut ANTEEKS, en vaan voi tälle mitään.

Oon todella iloissani, että ND tekee muuta kuin kitinöi. Askel rehellisyyteen!
Pyry-Matias

Re: Nuoren Daavidin kärsimykset

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Geetz kirjoitti:Mua taas anteeks vaan jo naurattaa Manala sun vaahdot.
Ehdotankin ketjun nimen muutosta Manalan kärsimykseksi!
Geetz

Re: Nuoren Daavidin kärsimykset

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Pyry-Matias kirjoitti:
Geetz kirjoitti:Mua taas anteeks vaan jo naurattaa Manala sun vaahdot.
Ehdotankin ketjun nimen muutosta Manalan kärsimykseksi!
Haha.

Ei mut mua naurattaa ehkä eniten se kun esim. Manala on niin vankasti jotain mieltä niin kaikki muut on hetkessä idiootteja kun eivät tajua, lapsellisia typeriä alistuvia idiootteja... Come on!!11

Räyh!
Zeb

Re: Nuoren Daavidin kärsimykset

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Herra Manala kirjoitti:vihaisen vuodatuksen
Hetkinen, siis mä sanoin, että minusta kuulostaa siltä, että ND:n suhteessa on ongelmia, joita olisi hyvä käsitellä, koska molempien elämä voisi muuttua paremmaksi. Sinä taas vaahtoat tiukkaan sävyyn että ND on nyt romahtamassa lopullisesti ja se on sen naissian vika, ja siitä pitää päästä nyt heti eroon! Ketä luulet sillä auttavasi?

Olet haukkunut minua tässä ketjussa jo ainakin vajukiksi ja huudellut jotain mauttomuuksia kostumisista, koska olen ollut eri mieltä Pyhän Ja Kaikkitietävän Sinun kanssasi. Mitä sinusta kertoo se, että sinusta yli kymmenen vuoden avioliitto lapsilla höystettynä tulee heittää roskiin yrittämättä edes käsitellä ongelmia, ja syynä on se, että suhteen miesosapuolen täytyy olla junaradan laitamilla koska on avannut palstalle suhteestaan ketjun?

Kaikella kunnioituksella hyvää kirjoittajaa kohtaan, jonka mielipiteitä yleensä olen arvostanut, mutta nyt: Haloo, maa kutsuu Manalaa!! Laskeudu!
Herra Manala

Re: Nuoren Daavidin kärsimykset

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Zeb kirjoitti:Hetkinen, siis mä sanoin, että minusta kuulostaa siltä, että ND:n suhteessa on ongelmia, joita olisi hyvä käsitellä, koska molempien elämä voisi muuttua paremmaksi. Sinä taas vaahtoat tiukkaan sävyyn että ND on nyt romahtamassa lopullisesti ja se on sen naissian vika, ja siitä pitää päästä nyt heti eroon! Ketä luulet sillä auttavasi?
Kävisikö mitenkään jos et alkaisi laittamaan sanoja suuhuni? Keskustelu kanssasi ei vaikuta hirveän hedelmälliseltä, jos alat väittämään minun väittäneen asioita joita en ole väittänyt. Olen kyllä kehoittanut ND:tä varsin uhmakkaasti ja kotiarestia loukaten ilmoittamaan että aikoo lähteä nyt parille bisselle, ja tulla sitten takaisin himaan parin tunnin päästä. Sekö on mielestäsi se ratkaisu, millä naissiasta hankkiudutaan heti eroon ilmeisesti minun mielipiteenäni? Vai se kun lausuin mielipiteenäni että tyytyväinen iskä on kersoille parempi kuin ei-tyytyväinen iskä, vaikka asuiskin eri osoitteessa?

Mitä ND:n romahtamiseen tulee, niin en mä sellaisestakaan ole puhunut mitään, mutta jonkinnäköinen hätähuuto tuo varmasti on ahdistuneelta kaverilta, joka jo muutenkin popsii onnellisuusnappeja elääkseen.
Olet haukkunut minua tässä ketjussa jo ainakin vajukiksi ja huudellut jotain mauttomuuksia kostumisista, koska olen ollut eri mieltä Pyhän Ja Kaikkitietävän Sinun kanssasi.
Ei, et ole vajukki siksi että olisit eri mieltä jostain konkreettisesta asiasta kanssani, vaan sä olet vajukki siksi, että näet pyriksen "hienoa kun uskalsit kirjottaa, muut ei varmaankaan uskaltais, kaikilla on parisuhdeongelmia!" -paskalaalatuksessa jotain Dr. Phil -ainesta ja Suuria Yodamaisia Ratkaisuja ihmisten parisuhdeongelmiin. Toki Dr. Phil on mestari pukemaan latteita itsestäänselvyyksiä ratkaisuiksi, mutta ei sentään ihan noin latteita.
Mitä sinusta kertoo se, että sinusta yli kymmenen vuoden avioliitto lapsilla höystettynä tulee heittää roskiin yrittämättä edes käsitellä ongelmia, ja syynä on se, että suhteen miesosapuolen täytyy olla junaradan laitamilla koska on avannut palstalle suhteestaan ketjun?
Mitä sinusta kertoo se, että taas fabrikoit suuhuni väitteitä joita en ole esittänyt? Ymmärtääkseni olen nimenomaan painottanut kyseisessä suhteessa esiintyviin ongelmiin, enkä yleisiin itsestäänselvyyksiin paneutumista.
Yönmustaritari

Re: Nuoren Daavidin kärsimykset

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Zeb kirjoitti:Enkä tarvitse avioehtoa, sillä minun naimisiin menoni perustuu ehdottomaan molemminpuoliseen luottamukseen.

mikäli todella olisin arvioinut aviomieheni noin väärin, niin puolet omaisuudestani olisi pienin murheeni.

Ihmiselle on mahdollista tehdä huomattavasti pahempiakin asioita kuin viedä puolet omaisuudesta.
Tämähän haisee ihan, paskapuheen lisäksi tietty ihan siltä, että meinaat selkeästi viedä puolet jonkun omaisuudesta!1
Zeb

Re: Nuoren Daavidin kärsimykset

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Herra Manala kirjoitti:...vaan sä olet vajukki siksi...
No joo, tämän jälkeen ei paljoa kiinnosta tämän keskustelun jatkaminen sun kanssasi. Katsotaan sitten uudelleen kun taas rauhoitut.
Zeb

Re: Nuoren Daavidin kärsimykset

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Yönmustaritari kirjoitti:Tämähän haisee ihan, paskapuheen lisäksi tietty ihan siltä, että meinaat selkeästi viedä puolet jonkun omaisuudesta!1
Olet sä aika Ninja kun arvasit!1 8)
Herra Manala

Re: Nuoren Daavidin kärsimykset

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Zeb kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:...vaan sä olet vajukki siksi...
No joo, tämän jälkeen ei paljoa kiinnosta tämän keskustelun jatkaminen sun kanssasi. Katsotaan sitten uudelleen kun taas rauhoitut.
Ei kiinnosta? No voe voe. Mua kiinnostaa aina keskustelut missä tungetaan sanoja mun suuhun, tietenkin. Suhtaudun niihin äärimmäisellä kunnioituksella. Olen murheen murtama. Sen lisäksi olen aivan rauhallinen. Eikä mielipiteeni ole muuttunut. Mitä nyt?
1108

Re: Nuoren Daavidin kärsimykset

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Herra Manala kirjoitti:Mitä nyt?
Zeb pistää noreen ja alkaa vinkuun. Mitä muutakaan?
Zeb

Re: Nuoren Daavidin kärsimykset

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Herra Manala kirjoitti:Mitä nyt?
Ei sitten niin yhtään mitään.
Dave

Re: Nuoren Daavidin kärsimykset

Viesti Kirjoittaja Dave »

Luin koko ketjun läpi uudestaan (pari kaikkein pisintä EW:n tekstiä hyppien - sun pitää opetella kirjoittamaan tiiviimmin!). Oli mielenkiintoinen kokemus.

Nykyään en koe tilannetta tuolla tavalla.

Olen ihan mukavissa fiiliksissä. Vaimo on tyttöä viemässä tanssitunnille, teinix nukkuu vielä ja poika katsoo hiihtoa yläkerrassa.

Oon varsin onnellinen.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Nuoren Daavidin kärsimykset

Viesti Kirjoittaja annepa »

Suvinen kirjoitti:
Dave kirjoitti: Oon varsin onnellinen.
Ylämäki, alamäki, ylämäki..

Odottelen itse tässä taas sitä ylämäkeä. Vai alamäkeä? Kumpi se on se positiivinen?
Meillä mennään alamäkeen ja lujaa. Olen vahvasti siinä uskossa että ei se loputtomiin voi jatkua. Ennen pitkää taas porskutetaan. Eri asia on, että missä muodossa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin