Finnairin ala-arvoinen palvelu
Finnairin ala-arvoinen palvelu
Finnairin palvelu on tänä päivänä kyllä jostain syvältä ... lomalennoilta enää saa päivän lehtiä,ruoka epäterveellistä,lennot myöhästelee sesonkiaikana jatkuvasti esim:viime viikkoina Thaimaan ja Japanin lennot olleet 18h jatkuvasti myöhässä,kalustoa ole riittävästi ... kuluneella viikolla matkustajat olivat Intiassa ilman ruokaa ja vettä
Edit: En siis tarkoittanut että lehtien tai Manalan mukaan "Bestsellerien"
tulisi mennä lentoturvallisuuden edelle ... tulkintakysymys
Edit: En siis tarkoittanut että lehtien tai Manalan mukaan "Bestsellerien"
tulisi mennä lentoturvallisuuden edelle ... tulkintakysymys
Viimeksi muokannut Enttu, 31.12.2007 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Jos haluaa lukea, kannattaa mennä kirjastoon eikä lentokoneeseen. Jos haluaa syödä hyvin, kannattaa mennä ravintolaan eikä lentokoneeseen. Jos ei halua olla sesonkiruuhkassa, kannattaa mennä muulloin.
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Jos haluaa saada sympatiaa, kannattaa kirjoittaa jonnekin muualle kuin kitinään.
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Jos haluaa hyvää palvelua, kannattaa matkustaa jollain muulla kuin Finnairilla.Herra Manala kirjoitti:Jos haluaa lukea, kannattaa mennä kirjastoon eikä lentokoneeseen. Jos haluaa syödä hyvin, kannattaa mennä ravintolaan eikä lentokoneeseen. Jos ei halua olla sesonkiruuhkassa, kannattaa mennä muulloin.
Viimeksi muokannut masa, 31.12.2007 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Juu, kyllä Finnairinkin on vastattava kustannustehokkuus-kilpailussa, olisi naiivia ajatella että pärjäisivät pelkästään maineellaan. Arvostella saa ja pitää, mutta pitää myös muistaa ekan virkkeeni fakta.
-
- Kitisijä
- Viestit: 10702
- Liittynyt: 15.08.2005 15:07
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Finnairilla on yleisesti ottaen erittäin hyvä palvelu, asiantuntevat työntekijät, erittäin siistit koneet, ja harvoin Finnairin lentoja joudutaan perumaan verrattuna esim. SAS:n tmv. lentoihin. Nyt sattui pari pidemmän reitin lentoa olemaan myöhässä, mutta mielummin mä 18h odottaisin, kun lähtisin EHKÄ viallisen koneen kanssa ilmaan. Koneet on kuitenkin koneita, kuten autot.. ei nekään voi aina täydellisesti toimia ja vaativat huoltoa. Lentokoneruoka ei ole koskaan ollut "hyvää"; Finnair sentään käyttää terveellisiä raaka-aineita, ruuat eivät ole turhan rasvaisia, ja kahvi on aina ollut kuumaa: se riittää mulle. En mä lennoissa maksa siitä että syön hyvin ja saa luettua best sellereitä kirjastosta, vaan siitä, että pääsen turvallisesti ja mahdollisimman sujuvasti maapallon toiselle puolelle.
(ps. finnairilla on sekin hyvä puoli että niillä on kaukoitään paljon suoria lentoja; ei turhia välilaskuja eikä koneiden vaihtoja)
(ps. finnairilla on sekin hyvä puoli että niillä on kaukoitään paljon suoria lentoja; ei turhia välilaskuja eikä koneiden vaihtoja)
The great club outshines the individual, always and forever.
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Paitsi että finnairin lentoemoilla on joku ihme sairaus. Kun ne täyttää 40, niistä tulee vittumaisia ja kuivia narttuja, joita ei asiakaspalvelu kiinnosta paskaakaan.Elppis kirjoitti:Finnairilla on yleisesti ottaen erittäin hyvä palvelu, asiantuntevat työntekijät,
-
- Kitisijä
- Viestit: 10702
- Liittynyt: 15.08.2005 15:07
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Hah, totta puhut. Mä vähän veikkaan että se on jokaisella lentoemolla joka täyttää 40. Nuoret pimut saa biznez-luokan sinkkumiesten numerot ja pepunpuristelut, vähemmästäkin tulistuu.masa kirjoitti:Paitsi että finnairin lento-emoilla on joku ihme sairaus. Kun ne täyttää 40, niistä tulee vittumisia ja kuivia narttuja, joita ei asiakaspalvelu kiinnosta paskaakaan.Elppis kirjoitti:Finnairilla on yleisesti ottaen erittäin hyvä palvelu, asiantuntevat työntekijät,
Ei vais. Tämän illan isäntäpariskunnan kauniimpi osapuoli on Finnairilla lentoemona, 25v. kaunotar. Kertoi tossa muutama kk sitten että näille vanhemmille naisille on johtoporras antanut vaihtoehdon: joko hymyilette tai hymyilette toimistossa 25% vähemmällä palkalla... Ovat kuulemma ei-niin-mukavia kouluttajiakin siinä iässä. Harmi, sillä luulis ammattitaidon tollasessa ammatissa puhuvan puolestaan.
The great club outshines the individual, always and forever.
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Mun mielestä Finskillä on hyvät sapuskat lentoyhtiöksi. Esim. Luftwaffen pastamössöön olen ihan über-kyllästynyt. Finski taisi myös olla yksi vähiten myöhästelevistä lentoyhtiöistä. Se kyllä vituttaa, että Finnairilta ei tule tullut enää vähään aikaan kunnon viikko- ja viikonlopputarjouksia.
EDIT: sitten vituttaa myös, että en ole saanut kaikkia kanta-asiakaspisteitäni (esim. elokuun lomalennoista puuttuvat pisteet) kun ne homot ryssi asiakastietokantansa uusimisen.
EDIT: sitten vituttaa myös, että en ole saanut kaikkia kanta-asiakaspisteitäni (esim. elokuun lomalennoista puuttuvat pisteet) kun ne homot ryssi asiakastietokantansa uusimisen.
Viimeksi muokannut Chap, 31.12.2007 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Vielälö lomalennoilla taputetaan koneen laskeutuessa?
Noiden lomalentokoneiden istuintila on maksimoitu, eikä sekään lisää matkustusmukavuutta. 227 istuinta 757:ssa ja 582 747:ssa (ei tosin Finski) on paljon. Lisää jalkatilaa lisähintaan.
Mitä myöhästymisiin tulee, en kyllä laittaisi niitä kokonaan Finnairin syyksi. Lentokoneiden käyttöaste on korkea, eikä varakoneiden pitäminen ole oikein taloudellisesti järkevää liiketoimintaa. Koneissa on paljon liikkuvia osia, joten jotain menee aina silloin tällöin rikki ja jos kone hajoaa jossain Elboniassa, on melkoisen haasteellista pitää matkustajat tyytyväisinä. Kaikki varmasti kuitenkin arvostavat sitä, että lennetään kunnossa olevalla ja turvallisella koneella.
Finnairia arvostaa, kun lentää välillä SAS:illa.
Noiden lomalentokoneiden istuintila on maksimoitu, eikä sekään lisää matkustusmukavuutta. 227 istuinta 757:ssa ja 582 747:ssa (ei tosin Finski) on paljon. Lisää jalkatilaa lisähintaan.
Mitä myöhästymisiin tulee, en kyllä laittaisi niitä kokonaan Finnairin syyksi. Lentokoneiden käyttöaste on korkea, eikä varakoneiden pitäminen ole oikein taloudellisesti järkevää liiketoimintaa. Koneissa on paljon liikkuvia osia, joten jotain menee aina silloin tällöin rikki ja jos kone hajoaa jossain Elboniassa, on melkoisen haasteellista pitää matkustajat tyytyväisinä. Kaikki varmasti kuitenkin arvostavat sitä, että lennetään kunnossa olevalla ja turvallisella koneella.
Finnairia arvostaa, kun lentää välillä SAS:illa.
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Ikävä kyllä,olin todistamassa tätä tapahtumaa Hki-Vantaalla laaimohaiku kirjoitti:Vielälö lomalennoilla taputetaan koneen laskeutuessa?
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Mää tätä kans joskus mietin. Onko tää vain suomalaisten tapa? Ja mitä ulkomaalaiset ajattelee, kun suomalaiset hurraa innoissaan sille, että kone pääsi ehjänä perille?Enttu kirjoitti:Ikävä kyllä,olin todistamassa tätä tapahtumaa Hki-Vantaalla laaimohaiku kirjoitti:Vielälö lomalennoilla taputetaan koneen laskeutuessa?
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Pitää suomalaisia takapajuisina metsäläisinä niin kuin ainabedlam kirjoitti:Mää tätä kans joskus mietin. Onko tää vain suomalaisten tapa? Ja mitä ulkomaalaiset ajattelee, kun suomalaiset hurraa innoissaan sille, että kone pääsi ehjänä perille?Enttu kirjoitti:Ikävä kyllä,olin todistamassa tätä tapahtumaa Hki-Vantaalla laaimohaiku kirjoitti:Vielälö lomalennoilla taputetaan koneen laskeutuessa?
-
- Kitisijä
- Viestit: 10702
- Liittynyt: 15.08.2005 15:07
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Lensin Lontoosta Helsinkiin tossa jokunen vuosi sitten mukanani Chileläinen ystävä, joka kysyi ihmisten taputtaessa "where did they get the booze?". Eli luulevat näköjään että humalan myötä tulee taputus.Enttu kirjoitti:
Pitää suomalaisia takapajuisina metsäläisinä niin kuin aina
The great club outshines the individual, always and forever.
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Kyllä kai se on (ollut) ihan kansainvälinen tapa. Ja varmasti maailmasta löytyy lentokenttiä, joille liikennöidessä tuo on todella aiheellistakin.bedlam kirjoitti:Mää tätä kans joskus mietin. Onko tää vain suomalaisten tapa? Ja mitä ulkomaalaiset ajattelee, kun suomalaiset hurraa innoissaan sille, että kone pääsi ehjänä perille?Enttu kirjoitti:Ikävä kyllä,olin todistamassa tätä tapahtumaa Hki-Vantaalla laaimohaiku kirjoitti:Vielälö lomalennoilla taputetaan koneen laskeutuessa?
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Lomalento Lontoosta Helsinkiin? Taisivat urpot taputtaa reittilennolla.Elppis kirjoitti:Lensin Lontoosta Helsinkiin tossa jokunen vuosi sitten mukanani Chileläinen ystävä, joka kysyi ihmisten taputtaessa "where did they get the booze?". Eli luulevat näköjään että humalan myötä tulee taputus.Enttu kirjoitti:
Pitää suomalaisia takapajuisina metsäläisinä niin kuin aina
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Chap kirjoitti:Lomalento Lontoosta Helsinkiin? Taisivat urpot taputtaa reittilennolla.Elppis kirjoitti:Lensin Lontoosta Helsinkiin tossa jokunen vuosi sitten mukanani Chileläinen ystävä, joka kysyi ihmisten taputtaessa "where did they get the booze?". Eli luulevat näköjään että humalan myötä tulee taputus.Enttu kirjoitti:
Pitää suomalaisia takapajuisina metsäläisinä niin kuin aina
Lomalento ja Reittilento asia erikseen ... mun mielestä Reittilennoilla saa parempaa palvelua ... ainakin sen kaksi kertaa mitä Itävaltaan oon lentänyt
-
- Kitisijä
- Viestit: 8603
- Liittynyt: 14.08.2005 18:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
On kyllä semmoinen hottis, että olen ylpeä kaimastani. Vähän toivoin, että olis ollut mun lennoilla emona. Mukavakin vielä.Elppis kirjoitti:Tämän illan isäntäpariskunnan kauniimpi osapuoli on Finnairilla lentoemona, 25v. kaunotar.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
-
- Kitisijä
- Viestit: 10702
- Liittynyt: 15.08.2005 15:07
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Hups, pointti ollen kuitenkin siinä, että suomalaisia oli koneessa suurin osa, ja silti taputtivat. Eipähän siihen näköjään tarvitse lomalento- statusta, reittilentokin riittää taputuksiin!Chap kirjoitti:Lomalento Lontoosta Helsinkiin? Taisivat urpot taputtaa reittilennolla.Elppis kirjoitti:Lensin Lontoosta Helsinkiin tossa jokunen vuosi sitten mukanani Chileläinen ystävä, joka kysyi ihmisten taputtaessa "where did they get the booze?". Eli luulevat näköjään että humalan myötä tulee taputus.Enttu kirjoitti:
Pitää suomalaisia takapajuisina metsäläisinä niin kuin aina
The great club outshines the individual, always and forever.
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Vaihtelee. Viime reissun kokemuksia:masa kirjoitti:Jos haluaa hyvää palvelua, kannattaa matkustaa jollain muulla kuin Finnairilla.
Air France:
- puhelinpalvelut epäselviä, pelataan asiakkaalla pingistä tyyliin "soita tuonne", "mitä sä tänne soitat, soita siihen ensimmäiseen nroon"
- kabiinissa sen sijaan - etenkin bisnesluokassa - varsin miellyttävä ja ripeä palvelu
Aviacsa/Mexican:
- jos olisin radikaalimpi luonne, räjäyttäisin molemmat paskayhtiöt taivaan tuuliin. Mitään ei osata, ei viitsitä, tiedetä... "manana, manana, manana".
Siitä olen samaa mieltä, että vanhempi Finskin kabiinihlöstö on niin elämäänsä vittuuntuneen näköistä, että herkempää hirvittää pyytää edes vesilasillista.
Nääh. Viime reittilennolla Atlantin yli ennen Pariisiin laskua kaikki pikku patonginpurijat taputtivat karvaisia käsiään - suomalaisia koneessa oli tasan minä ja vaimo. Viimeiset kolme tuntia oli niin kuoppaista keliä, että itseäkin hieman hirvitti.bedlam kirjoitti:Onko tää vain suomalaisten tapa? Ja mitä ulkomaalaiset ajattelee, kun suomalaiset hurraa innoissaan sille, että kone pääsi ehjänä perille?
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Kuten edistykselliset joukot ovat jo voineet lukea Kai Murroksen kirjasta "Vallankumous ja sen toteuttaminen modernissa yhteiskunnassa", littyvät rohkeimmat vallankumoukselliset vihollisen joukkoihin ja pyrkivät tuohoamaan vihollisen sisältä päin. Ehkä Finnairkin yrittää täten ehkäistä turhaa lomalentelyä.
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Vittusaatana. Minä olen saanut kaikista parasta palvelua nimenomaan finskillä. Tosin en olekaan lentänyt kuin noin 10-15 kertaa, mikä lienee säälittävän alhainen lukema tässä kosmopoliittikeskuksessa. SASsit sun muut ovat tulleet perässä vieläpä melkoisella marginaalilla. Mitä lentoemohupakkojen hymyyn tulee niin... ...kuka vittu siitäkin muka maksaa, että oma eukko hymyilee kun sitä nussii?
Go, Enttu! Prove them wrong!Enttu kirjoitti:Pitää suomalaisia takapajuisina metsäläisinä niin kuin ainabedlam kirjoitti:Mää tätä kans joskus mietin. Onko tää vain suomalaisten tapa? Ja mitä ulkomaalaiset ajattelee, kun suomalaiset hurraa innoissaan sille, että kone pääsi ehjänä perille?Enttu kirjoitti: Ikävä kyllä,olin todistamassa tätä tapahtumaa Hki-Vantaalla la
-
- Kitisijä
- Viestit: 21495
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Manala on ihan oikeilla linjoilla. Lentokoneessa paras yhdistelmä on sujuva minimipalvelu ja halpa hinta. Jollain ruuan laadulla on merkitystä vain kaikkein pisimmillä lennoilla kun muut vaihtoehdot ovat vähissä ja eväitä ei ole voinut napata mukaan kentältä.
Erityisen paska palvelu on sitten eri juttu. Aion tänään naputella valituksen eräälle charter-yhtiölle, jonka nohevat lentoemot pitivät vessaa varattuna useampaan otteeseen yli puoli tuntia kerrallaan. Meikkasivat ja vetivät vessassa röökiä savuttomalla lennolla. Kyseisen firman kotimaassa riittää wannabe-lentoemoja, joten toivottavasti neidit ovat saaneet paikkansa reittä pitkin, koska tuolloin työpaikat voivat jopa säilyä.
Erityisen paska palvelu on sitten eri juttu. Aion tänään naputella valituksen eräälle charter-yhtiölle, jonka nohevat lentoemot pitivät vessaa varattuna useampaan otteeseen yli puoli tuntia kerrallaan. Meikkasivat ja vetivät vessassa röökiä savuttomalla lennolla. Kyseisen firman kotimaassa riittää wannabe-lentoemoja, joten toivottavasti neidit ovat saaneet paikkansa reittä pitkin, koska tuolloin työpaikat voivat jopa säilyä.
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Mikä yhtiö? Kerro kerro...sivustahuutaja kirjoitti:Aion tänään naputella valituksen eräälle charter-yhtiölle, jonka nohevat lentoemot pitivät vessaa varattuna useampaan otteeseen yli puoli tuntia kerrallaan. Meikkasivat ja vetivät vessassa röökiä savuttomalla lennolla.
Re: Finnairin ala-arvoinen palvelu
Kyllä Finnairin ja monen muunkin lentoyhtiön palvelu kalpenee Malaysian Airlinesin palvelun rinnalla.
MA:n reittilennolla Singaporesta Kuala Lumpuriin sai nauttia hyvästä palvelusta. Parasta palvelua mitä koskaan olen saanut.
Huonointa palvelua olen saanut Air Chinan reittilennolla Pekingistä Bangkokiin. Ruokakin oli semmoista ettei siitä saanut selvää mitä se on ennen kuin maistoi. Eikä lentoemot puhuneet englantia vai oliko mykkäkoulu kun saman lentoyhtiön lennolla Kuala Lumpurista Pekingiin puhuivat ymmärrettävää englantia.
MA:n reittilennolla Singaporesta Kuala Lumpuriin sai nauttia hyvästä palvelusta. Parasta palvelua mitä koskaan olen saanut.
Huonointa palvelua olen saanut Air Chinan reittilennolla Pekingistä Bangkokiin. Ruokakin oli semmoista ettei siitä saanut selvää mitä se on ennen kuin maistoi. Eikä lentoemot puhuneet englantia vai oliko mykkäkoulu kun saman lentoyhtiön lennolla Kuala Lumpurista Pekingiin puhuivat ymmärrettävää englantia.