Kityn keittokirja

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
SingleMalt

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

UnelmaSäleikkö kirjoitti:Voidaan toki perustaa oma topic gourmet:lle?

Eihän kyse ole gourmeesta, vaan siitä että raaka-aineet saavat arvoisensa kohtelun. ;)

*****************************

Mikään ei muuten ole niin karseaa ruuan väärinkäyttöä, kuin hyvien raaka-aineiden pilaaminen. <--- Sodexho.
Millä ihmeellä voi päästä kokkikoulun läpi ja päästä edes sodexholle kokiksi, jos hyvää pihviä paistaessaan painetaan lastalla pihviä kuumaa pannunpohjaa vastaan niin, että sihinä käy?
Kyseistä kokinrenttua tekisi mieli kyllä läimiä ympäri korvia ja potkia se takaisin köksän tunnille. Prrrrrkle!
Patz

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja Patz »

SingleMalt kirjoitti: Eihän kyse ole gourmeesta, vaan siitä että raaka-aineet saavat arvoisensa kohtelun. ;)
Siksipä onkin aivan sama jos käytän kirjolohesta tehtyyn keittooni liemikuutiota...
killkill

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja killkill »

UnelmaSäleikkö kirjoitti:teen nopean lohikeittoni graavatusta lohesta, mulla ei siis silloin ole niitä ruotoja ym. roinaa mistä sen liemen keittää...
Okei, tämä jäi huomaamatta. Kokeile joskus piruuttas ostaa kokonainen fisu. Kalan käsittely ei ole ollenkaan vaikeaa, vaatii tosin terävän fileerausveitsen.

:off:
Lohikeskustelun lopettajaiseksi: parasta mitä tuosta kalasta saa, duunaa umpisavokarjalainen setämieheni jossain Liperin takana:
- konjakkisuolattu lohi: suolaa, sokeria, tilliä, VSOP-XO-konjakkia, pakataan kunnolla ja annetaan tekeytyä vajaa viikko
- pippurisavustettu lohi: fileeseen suolaa, sokeria, erilaisia pippureita, parikymmentä minsaa savustuspöntössä leppälastujen kanssa... yausaa!

:on:

Nopea tonnikalamössöjuttu:
- purkki tunaa
- purkki kevytkermaa
- valkopippuria
- hillosipuleita (ei pakko)
- grillimaustetta
- spagettia

Hulauta tuna, kerma ja mausteet kattilaan. Anna tekeytyä hiljaisella tulella. Tarjoile spagetin kanssa.
ninnithequeen

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kyllä mäkin käytän aina liemikuutioita. Ei pastaa voi keittää ilman lihaliemikuutiota, höh.
Ja kalakeittoonikin käytän kalaliemikuutiota, maitoa, ja HUIH - pakasteseitä. Ja taivaallista on. Tuota Patzin reseptiä pitää kyllä kokeilla.
SingleMalt

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

UnelmaSäleikkö kirjoitti:Siksipä onkin aivan sama jos käytän kirjolohesta tehtyyn keittooni liemikuutiota...
Kassilohta. Sä puhut nainen kassilohesta, et oikeasta lohesta.

Kirjohi tosiaan ei tarvitse kummoista kohtelua, joten soppasi hyväksytään.
Patz

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja Patz »

killkill kirjoitti:Okei, tämä jäi huomaamatta. Kokeile joskus piruuttas ostaa kokonainen fisu. Kalan käsittely ei ole ollenkaan vaikeaa, vaatii tosin terävän fileerausveitsen.
Nyt joudun pojittelemaan jopa Hot pàpaa: Kuulehan sie POIKA, tämä tyttö on kuulunut kalastusseuraan koko ikänsä ja kuuluu edelleen, on ehkä n. 4-vuotiaasta asti istunut tuntitolkulla rannassa/laiturilla/veneessä vapa kädessä kohoa tuijottaen, hanskaa mato-onget, verkot, katiskat ja uistimet, pilkkii talvisin muuallakin kun sohvalla. Ymmärtää eron kasiaisen, surviaisen ja kärpäsentoukan välillä. Tämä neiti osaa perata, suomustaa ja fileoida. Osaa graavata, kylmäsavustaa, savustaa, loimuttaa jne...
Ja veitsistä: jos ei tällä tytöllä muuta terävää olekaan, niin ainakin veitset. Sillä vaikkei kokkaaminen välineurheilua olekaan, saattaisin pärjätä siinäkin lajissa kotuullisesti... NIIH!
Patz

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja Patz »

SingleMalt kirjoitti:
UnelmaSäleikkö kirjoitti:Siksipä onkin aivan sama jos käytän kirjolohesta tehtyyn keittooni liemikuutiota...
Kassilohta. Sä puhut nainen kassilohesta, et oikeasta lohesta.

Kirjohi tosiaan ei tarvitse kummoista kohtelua, joten soppasi hyväksytään.
No niinpä, tais mennä mun pointti ohi?? Lues uudelleen ja ajatuksen kanssa...
SingleMalt

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

UnelmaSäleikkö kirjoitti:[No niinpä, tais mennä mun pointti ohi?? Lues uudelleen ja ajatuksen kanssa...
Ymmärsin kyllä, mutta en suostu myöntämään mitä ajat takaa.
definitely
Kitinäaddikti
Viestit: 91
Liittynyt: 15.08.2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja definitely »

UnelmaSäleikkö kirjoitti:
SingleMalt kirjoitti:
killkill kirjoitti:Paljon parempi kuin kalaliemikuutiot.
Juuri näin, ja mikä parasta. Ruoka on aivan itse, omin pikkukätösin tehty.

Sillä saa jo brassailla, kun maku vie kielen mennessään.
Jotenkin otan tästä kuutiosyyttelystä itseeni. Kyseessähän oli siis helpot ja nopeat reseptit. Toki jos kyseessä on juhlat/viikoloppusafka teen liemen pikku kätösin, itse (tai isäni) pyydetyistä kaloista. Muuten koen erilaiset fondit ja kuutiot varsin näppäriksi, ei minulla ainakaan ole aikaa keitellä joka ilta erilaisia liemiä ruokiani varten. Joskus jos oikein innostun, keitän niitä reilumman satsin pakkaseen muttei nekään varastot ikuisesti kestä. Voidaan toki perustaa oma topic gourmet:lle?
Minä teen valmiista kuutioista liemet, koska
a) en osaa perata kalaa
b) en halua perata kalaa
c) lähikaupastani saa vain filettä, paitsi silakoista

Yleensä teen lohelle kirkkaan liemen, seille ja muulle vähärasvaiselle kalalle maitoliemen.

Yleisesti ottaen tosi monet ohjeet olivat kauhean rasvaisia ja juustoisia. Miten kityläiset säilyttävät linjansa, jos ravinto on tuommoista? Elämmekö sydän- ja verisuonitauti-aikapommin päällä?

Oma nopea wokki:

Valmis tonnikala+thai tulinen kastike sellaisessa pussissa. Olikohan abban tuote?
ylimääräinen tonnikalasäilykepurkillinen (vedessä tahi öljyssä)
wokkivihannespussukka tai sipulia, paprikaa, kesäkurpitsaa, herkkusientä, pikkuisia herneenpalkoja pitkulaisina paloina.
Paketti maustamattomia nuudeleita
(TAI jos käytät maustettuja nuudeleita, käytä kaksi säilykepurkillista tavallista maustamatonta tonnikalaa. Mikä vaan nuudelimaku käy tähän)

Kaada jäiset wokkivihannekset/paloittelemasi tuoreet vihannekset korkeareunaiseen teflonpannuun. Lisää pari ruokalusikallista öljyä (rypsi tai oliivi). Laita levy päälle kutoselle. Odotellessasi levyn lämpiämistä laske tavallisen kokoiseen kattilaan vettä noin puoliväliin ja laita se toiselle levylle kutoselle. Odotellessasi veden kiehumista hämmentele vihanneksia. Kun vesi kiehuu, laita nuudelit sinne, levy pois päältä ja kypsennä ohjeen mukaan. Jos käytät maustettuja nuudeleita, älä vielä lisää mitään mausteita, vaan kaada vaan keittovesi pois ja laita nuudelit syrjään. Muista välillä hämmennellä vihanneksia. Voit pudottaa vihannesten hellanlevyn lämpöä neloselle tässä vaiheessa. Avaa tonnikalapurkki ja tonnikala&maustekastikepussi. Kun vihannekset ovat sulaneet tai tuoreet vähän pehmenneet, lisää kala ja maustekastike (tai nuudelien mukana tulleet mausteet) vihannesten joukkoon. Kippaa myös kypsät nuudelit sekaan. Lisää noin desi-puolitoista vettä (hanasta, kylmää) ja sekoittele kaikki ainekset sekaisin. Valmis!

Vinkki: Tuliko liian tulista? Lisää joukkoon kevyttä ruokakermaa tai creme fraichea vähän kerrallaan, kunnes maku on pehmeämpi

Vinkki2: Tuliko liian mietoa? Kaupasta saa erinomaista makeaa chilikastiketta (Sweet chili sauce, punaista hyytelöä, jossa sattumia seassa). Lisää sitä vähän kerrallaan, kunnes maku on kohdallaan.

Vinkki3: Voit tehdä koko homman myös katkaravuilla tai kanasuikaleilla (jolloin aloitat ruskistamalla kanasuikaleet kypsiksi yhdessä wokki- tai tuoreiden vihannesten kanssa.)
SingleMalt

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

UnelmaSäleikkö kirjoitti: tämä tyttö on kuulunut kalastusseuraan koko ikänsä ja kuuluu edelleen, on ehkä n. 4-vuotiaasta asti istunut tuntitolkulla rannassa/laiturilla/veneessä vapa kädessä kohoa tuijottaen, hanskaa mato-onget, verkot, katiskat ja uistimet, pilkkii talvisin muuallakin kun sohvalla. Ymmärtää eron kasiaisen, surviaisen ja kärpäsentoukan välillä. Tämä neiti osaa perata, suomustaa ja fileoida. Osaa graavata, kylmäsavustaa, savustaa, loimuttaa jne...
Ja veitsistä: jos ei tällä tytöllä muuta terävää olekaan, niin ainakin veitset. Sillä vaikkei kokkaaminen välineurheilua olekaan, saattaisin pärjätä siinäkin lajissa kotuullisesti... NIIH!
Miten ihmeessä sä voit olla sinkku?
Patz

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja Patz »

SingleMalt kirjoitti:
UnelmaSäleikkö kirjoitti: tämä tyttö on kuulunut kalastusseuraan koko ikänsä ja kuuluu edelleen, on ehkä n. 4-vuotiaasta asti istunut tuntitolkulla rannassa/laiturilla/veneessä vapa kädessä kohoa tuijottaen, hanskaa mato-onget, verkot, katiskat ja uistimet, pilkkii talvisin muuallakin kun sohvalla. Ymmärtää eron kasiaisen, surviaisen ja kärpäsentoukan välillä. Tämä neiti osaa perata, suomustaa ja fileoida. Osaa graavata, kylmäsavustaa, savustaa, loimuttaa jne...
Ja veitsistä: jos ei tällä tytöllä muuta terävää olekaan, niin ainakin veitset. Sillä vaikkei kokkaaminen välineurheilua olekaan, saattaisin pärjätä siinäkin lajissa kotuullisesti... NIIH!
Miten ihmeessä sä voit olla sinkku?
Ehkä mä oon ruma?
killkill

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja killkill »

UnelmaSäleikkö kirjoitti:Kuulehan sie POIKA... NIIH!
Tarpeeton P-kortin veto. Tuota seikkaa et ole koskaan aikaisemmin maininnut.

Tai jos olet, vedän esiin GERIATRIA-kortin!
Mitäs tässä lukee: "... universaali lupa vedota huonoon muistiin aina kun pelkää jäävänsä väittelyssä tappiolle" :)

Tosin alakynteenjäämisestä ei tällä kertaa ollut kyse, merkittäköön pöytäkirjaan..
SingleMalt

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

UnelmaSäleikkö kirjoitti:Ehkä mä oon ruma?
Hmmm. vaikea sanoa, kun en ole sua ikinä nähnyt. Laitas yks tissikuva esille, niin katsastetaan?
Patz

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja Patz »

SingleMalt kirjoitti:
UnelmaSäleikkö kirjoitti:Ehkä mä oon ruma?
Hmmm. vaikea sanoa, kun en ole sua ikinä nähnyt. Laitas yks tissikuva esille, niin katsastetaan?
Johan tossa vasemmalla on utareet? Kysys KK:lta, se tietää :vihelt:
Herra Manala

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

alja kirjoitti:en lukenut koko postaustasi, on helpompi kiukutella kun ei ole hämääntynyt tollasesta määrästä tekoviisasta potaskaa. omalla kokkaustaidollaan brassailu ei ole hyvää, se on Huonoa.
Ole hyvä ja näytä missä kohtaa viestiäni esiintyi a) tekoviisasta potaskaa b) kokkaustaidoilla brassailua.
1108

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Herra Manala kirjoitti:Ole hyvä ja näytä missä kohtaa viestiäni esiintyi.
Saanhan vastata Aljan puolesta ?
a) tekoviisasta potaskaa
Kas tässä Herra Manala vastaa kohteliaasti Terrorizer:n kirjoitukseen.
Ja vissiin laskit nuo kalorit ja rasvatkin päässäsi, sekä opettelit yhdyssanat, mutta unohdit ne taas reseptien kirjoittamisen jälkeen?
Ja ystävällinen linja jatkuu Aljan kirjoitukseen vastaamisella.
1) Oletko koskaan tehnyt mitään uunissa? Vuoka voidellaan rasvalla. Yhden voiteluohjeen jo annoin postauksessani, eikö se riitä?
2) No vaikka sen kokoinen, että ne perunat mahtuvat sinne, valopää.
3) Enkö selvittänyt melko tarkkaan missä vaiheessa kaadetaan ja kuinkakin paljon? Viitsitkö lukea lainkaan postaustani ennenkuin päätit alkaa kitisemään?
4) Kerma on kermaa. Kermanvastikkeet ei. Jos puhutaan kermasta, sillä tarkoitetaan kermaa. Sitä oranssia juttua kaupassa maitojen vieressä. Ja oikea vastaus on 3 millilitraa kaadettuna vähintään puolen litran kokoisesta tölkistä ja 17.5cm korkeudesta kolme tippaa kerrallaan. Mihin tahansa ruokaan. Se on oikeaoppinen kerman lisäystapa. Paitsi munakkaisiin käytetään 14cm kaatokorkeutta ja quadratipottelua.
Ja lisää...
Jos olet noin käsittämättömän moniavuton, en varmasti voi auttaa vaikka piirtäisin värikynillä ja lähettäisin postissa. Se ei kuitenkaan tarkoita että ohjeeni olisivat olleet huonoja; sinä olet.




b) kokkaustaidoilla brassailua
Kassotaas. Hmm...

ET MISSÄÄN !!!

Mutta hieno ketju ruuanlaitosta saatu tuhottua nätisti. Loistavaa toimintaa Herra Manala. *taputtaa*
Herra Manala

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

definitely kirjoitti:Yleisesti ottaen tosi monet ohjeet olivat kauhean rasvaisia ja juustoisia. Miten kityläiset säilyttävät linjansa, jos ravinto on tuommoista? Elämmekö sydän- ja verisuonitauti-aikapommin päällä?
Ihanaa, että joku sentään pitää huolta kityläisparkojen terveydentilasta. Eikös sinulla ole itselläsikin ollut vähän enemmänkin kädenvääntöä niiden linjojesi kanssa? Joko on sydän räjähtänyt?
Herra Manala

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

1108 kirjoitti:Mutta hieno ketju ruuanlaitosta saatu tuhottua nätisti. Loistavaa toimintaa Herra Manala. *taputtaa*
Kirjoitit juuri A4-pituisen viestin johon kokkaus ei liittynyt millään tavalla. Kunhan vain katsoit tarpeelliseksi avautua niillä pienillä alkoholissa marinoiduilla raksaduunarin saksanpähkinöilläsi. Sitten kehtaat vielä heittää loppuun kaneetin, jossa vihjailet minun tuhonneenni ruuanlaittoa koskeneen keskusteluketjun.

Vittu, olet oikeasti urpompi kuin RAM13, Avenger ja Snowmen yhdessä.
1108

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Mitäs jos haukkuisit vielä hörökorvaksi ? Tai läskiksi jne...

Vastasin kysymykseen minkä olit itse esittänyt. Kun et kerta pysty lukemaan omia kirjoituksiasi lävitse niin ajattelin avittaa.

Minua siis syytät aiheettomasta kirjoittelusta ? Jumalauta mies, olet synnynnäinen koomikko. Kovapaikka nähtävästi herralle kun omat tekstit kääntyvät kirjoittajaansa vastaan.

Noniin, ole hyvä ja jaksa tylsistynyttä vittuiluasi. Palsta on sinulla.
AarneAnkka

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

SingleMalt kirjoitti:
UnelmaSäleikkö kirjoitti:Ehkä mä oon ruma?
Hmmm. vaikea sanoa, kun en ole sua ikinä nähnyt. Laitas yks tissikuva esille, niin katsastetaan?
Oot kuule aika pirun taitava jos pystyt näkemään mahdollisen sisäisen rumuuden valokuvasta. Ihailen. :hail:
Patz

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja Patz »

AarneAnkka kirjoitti:
SingleMalt kirjoitti:
UnelmaSäleikkö kirjoitti:Ehkä mä oon ruma?
Hmmm. vaikea sanoa, kun en ole sua ikinä nähnyt. Laitas yks tissikuva esille, niin katsastetaan?
Oot kuule aika pirun taitava jos pystyt näkemään mahdollisen sisäisen rumuuden valokuvasta. Ihailen. :hail:
Käsittääkseni olikin kyse ulkoisesta rumuudesta, senhän sinä tiedät minut tavattuani. Mahdollisesta sisäisestä rumuudesta sinulla ei ole aavistustakaan useiden pikaisten ja pintapuolisten tapaamisiemme jälkeen, toivottavasti et siis kommentillasi edes yrittänyt viitata siihen suuntaan?

Miksi mun katkeruusmittarini huutaa punasena?
AarneAnkka

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

UnelmaSäleikkö kirjoitti:Miksi mun katkeruusmittarini huutaa punasena?
Olenko mä oikeasti sulle oikea, tärkeä ihminen jonka sanomisilla on sulle merkitystä? En tiennytkään että välität! :h:
Herra Manala

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

1108 kirjoitti:Mitäs jos haukkuisit vielä hörökorvaksi ?
Turpa kiinni idari rillipää.
Vastasin kysymykseen minkä olit itse esittänyt. Kun et kerta pysty lukemaan omia kirjoituksiasi lävitse niin ajattelin avittaa.
No sehän on vitun hienoa, että ehkä lukutaidottomin pässi koko foorumilta alkaa antamaan esimerkkejä, miten tulkita kirjoituksiani.
Minua siis syytät aiheettomasta kirjoittelusta ? Jumalauta mies, olet synnynnäinen koomikko. Kovapaikka nähtävästi herralle kun omat tekstit kääntyvät kirjoittajaansa vastaan.
Syytän, totta helvetissä. Ei sinulla mitään asiaa ollut, eikä asia koskenut sinua millään tavalla. Siksi en edes jaksa kommentoida väittämiäsi, eikä minulla ole mitään todistetaakkaa puolustella itseäni lässytyksiltäsi. Kova paikka on joutua kuuntelemaan kaltaistasi mielisairasta HessuHopoa, jonka pitäisi ennemminkin istua jossain laitoksessa kuin postailla pitkin eForumeita puznuzzailuja ja perättömiä raiskausjuttuja.
definitely
Kitinäaddikti
Viestit: 91
Liittynyt: 15.08.2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja definitely »

Herra Manala kirjoitti:
definitely kirjoitti:Yleisesti ottaen tosi monet ohjeet olivat kauhean rasvaisia ja juustoisia. Miten kityläiset säilyttävät linjansa, jos ravinto on tuommoista? Elämmekö sydän- ja verisuonitauti-aikapommin päällä?
Ihanaa, että joku sentään pitää huolta kityläisparkojen terveydentilasta. Eikös sinulla ole itselläsikin ollut vähän enemmänkin kädenvääntöä niiden linjojesi kanssa? Joko on sydän räjähtänyt?
Minua oikeasti karmii välillä, kun tiedän mitä paskaa nuoriso (ja nuoret aikuiset) nauttivat ravinnokseen noin pääsääntöisesti. Tosi harva edes tietää miten pitäisi syödä ja vielä harvemmalla on mitään käsitystä siitä, kuinka lähellä tai kaukana oma ruokavalio on ideaalista. Monella ikäiselläni on jo ongelmia kolesterolin kanssa (niiden lisäksi, joilla on luonnostaan korkea kolesteroli) ja vararenkaat uhkaavat terveyttä viimeistään kolmenkympin korvilla.

Minulla on ollut vain vähäistä (sanoisinko normaalia) kädenvääntöä linjojeni kanssa (paitsi voimisteluaikoina, kun en syönyt ja treenasin 20 tuntia viikossa). Olen painanut saman verran kuuden kilon vaihteluvälillä viimeiset seitsemän vuotta. Tällä hetkellä olen toleranssini yläkolmanneksessa, mutta rasvaprosenttini on sama kuin ollessani kevyimmilläni. Kaikki verinumeraalit paitsi hemoglobiini on taulukoiden alaosassa. Miten linjani tähän liittyvät? Eikö epäterveellisyydestä saa puhua, jos ei ole itse fitnesskuningatar?

Luulisi, että ruokinta-alaa tiiviisti seuranneena jakaisit huoleni (en ihan ymmärtänyt kommentistasi jaatko vai et); kun ihmiset syövät ulkona yhä useammin, niin ei ole ihan sama, mitä se "satunnainen" ravintola-ateria sisältää. Samalla ihmiset tottuvat ravintoloiden makumaailmaan, joka saadaan useimmiten aikaan herkullisilla täysrasvaisilla raaka-aineilla ja aika reippaalla suolaamisella (oikealla suolalla kuten pitääkin eikä millään pan-ei-suolalla). Se käy päinsä, kun ravintolassa syö satunnaisesti (tai valmistaa itse satunnaisesti safkansa vastaavilla aineksilla). Jos kuitenkin jokainen "helppo, maukas, itsetehty" ateria sisältää purkillisen tavallista tuorejuustoa, paketin koskenlaskijaa, pekonia, aurajuustoa, kermaa, niin hyväähän se on, muttei hyväksi. Ei kenellekään.

Älä käsitä väärin - minä olen esimerkiksi 5% kumijuustojen vastustaja, ja haluan tuorejuustonikin täysrasvaisena (katoava luonnonvara!). Oikea voi on ainut oikea kalan paistoon ja kerman kuuluu olla eläinrasvavalmiste, eikä mikään floraculinesse. Mutta näitä ei voi käyttää kohtuuttomasti, vaan pitäisi osata valmistaa itselleen vastaavasti myös kevyempää arkiruokaa, ei kurjia kopioita rasvaisista herkuista. Pizza kevytjuustosta joka viikko = ei hyvä. Pizza oikeista aineksista kerran parissa kuukaudessa = loistavaa! Suuri rasvaisten maitotuotteiden ja suolan saanti ei ole kovin hyvä juttu niillekään, joilla ei ole paino- tai verisuoniongelmia.
1108

Re: Kityn keittokirja

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Neiti Manala kirjoitti: Blaa blaa...

Ulosta nyt neiti kaikki kerralla ettei jää mitään hampaankoloon. Taitaa olla se aika kuukaudesta kun tuollalailla kierroksia otat täysin tyhjästä. Vai onko se oma elämä taas lopussa ja täytyy nyyhkyttää netissä ?
Vastaa Viestiin