Istutko bussin perällä vai edessä?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kuinka edessä/takana kaupunkibussia istut?

Mahdollisimman edessä
2
6%
Melko edessä, lastenvaunuaukeaman etupuolella
2
6%
About keskellä
12
38%
Mummopaikalla oven takana
0
Ei ääniä
Mahdollisimman takana
12
38%
Pah, vain köyhät menee bussilla :P
4
13%
 
Ääniä yhteensä: 32

NegaDuck

Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Sarjassamme sikajänniä ja tärkeitä aiheita.

Apartheidin aikaan mustat komennettiin istumaan bussin perällä. Kuitenkin itsekin menen ihan vapaaehtoisesti aina ihan taakse istumaan, siellä on jotenkin yksityisempää. Toisaalta jos matkustan linja-autolla kaupunkien välillä, menen mieluiten aivan eteen josta aukeaa kiva näkymä eteenpäin. Rajataan kysely nyt kuitenkin kaupunkibusseihin.

Korreloikohan bussisijainti mitenkään ihmisen itsetunnon tai jonkun muun psykologisen ominaisuuden kanssa?
NuoriDaavid

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Istuminen bussissa korreloi negatiivisesti tulotason kanssa.
ninnithequeen

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Istun just siellä missä on tilaa.

Eilen joku irstas vanha mies tuli mun viereen istumaan ja minuu inhotti. (no joo, ei ollu tilaa bussissa)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

About keskellä, jossa keinunta on vähäisintä ettei tulisi niin paha olo.

Tosin en käytä busseja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Riippuu matkan pituudesta ja onko bussissa miten tilaa. Yleensä, jos menen esim. kaupunkiin asti, istun peremmällä, en ihan takaistuimilla. Jos olen kauppakassien kanssa liikkeellä, niin vaunupaikoilla seison tai edessä, kohtaa missä on paikat kasvokkain.

Kertaakaan en ole muuten istunut mummo-/vammais-/raskaanolevien paikalla nyt kun on pallomaha. Mun mielestä mä pystyn vallan hyvin seisomaan.
The great club outshines the individual, always and forever.
Tix

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Istun vain junassa. Bussit ovat perseestä, kiintiö on täynnä.
ninnithequeen

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elppis kirjoitti:Kertaakaan en ole muuten istunut mummo-/vammais-/raskaanolevien paikalla nyt kun on pallomaha. Mun mielestä mä pystyn vallan hyvin seisomaan.
Yks mummo tuli metrossa aikoinaan vaatimaan istumapaikkaa suureen ääneen. Nousin sitten ison mahani kanssa ylös ja seisoin loppumatkan. Mummo istui happaman näkösenä mutta tyytyväisenä...
Mulli75

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Istun tai seison siellä missä on tilaa. Tietenkin huomioiden Invalidit ja vanhukset. Harvemmin kuljen bussilla. Yöbussissa voi jotkut muut seikat vaikuttaa istumapaikan valintaan esim. rähisevät matkustajat, tässä tilanteessa istuisin mieluiten edessä kylki menosuuntaan tai sitten oven oven etupuolella ettei hyökkäjä pääse lyömään takaraivoon muuta kuin pleksin läpi. Ei minun kimppun ole hyökätty mutta olen nähnyt. Samaa paikan valintalogiikkaa käytän myös muissa julkisissa. Totta kai tappelisin voiton jos tilanne olisi päällä tai joutuisin hyökkäyksen kohteeksi.
ninnithequeen

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

NuoriDaavid kirjoitti:Istuminen bussissa korreloi negatiivisesti tulotason kanssa.
Mitä jos ei oo ajokorttia ihan omasta tahdosta?
NegaDuck

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

ninnithequeen kirjoitti:Eilen joku irstas vanha mies tuli mun viereen istumaan ja minuu inhotti. (no joo, ei ollu tilaa bussissa)
Millä tavalla hänen irstautensa ilmeni?
NuoriDaavid

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NegaDuck kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Eilen joku irstas vanha mies tuli mun viereen istumaan ja minuu inhotti. (no joo, ei ollu tilaa bussissa)
Millä tavalla hänen irstautensa ilmeni?
Hän istui bussissa.
NegaDuck

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

exPertti kirjoitti:"1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d" :)
Y34h 1 r3411y d0. N3 t4k3r5?
BettyB.

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

ninnithequeen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Istuminen bussissa korreloi negatiivisesti tulotason kanssa.
Mitä jos ei oo ajokorttia ihan omasta tahdosta?
Jos tulotasosi on kohdillaan, käytät taksia/Jamesia.
ninnithequeen

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

NegaDuck kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Eilen joku irstas vanha mies tuli mun viereen istumaan ja minuu inhotti. (no joo, ei ollu tilaa bussissa)
Millä tavalla hänen irstautensa ilmeni?
Noku se tuli mun viereen vaikka vieressä ois ollu vanha mummo ja sen vieressä tilaa :D
Mulla oli kuitenkin iso kassi täynnä Lidlin vichypulloja ja muutenki ahdasta...Se vielä ruttas yhen niistä pulloista enkä saanu siitä panttia, nyyh.
ninnithequeen

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

BettyB. kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Istuminen bussissa korreloi negatiivisesti tulotason kanssa.
Mitä jos ei oo ajokorttia ihan omasta tahdosta?
Jos tulotasosi on kohdillaan, käytät taksia/Jamesia.
James on käytössä enempi. Siis mies.

Mutsi kyllä lupas maksaa ajokortin ja ostaa mulle vielä harmaan Nissan Micra Avecin vm-99. Sen päivän ku näkis.
Tix

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja Tix »

ninnithequeen kirjoitti:Noku se tuli mun viereen vaikka vieressä ois ollu vanha mummo ja sen vieressä tilaa :D
Ehkä se ei vaan nähnyt sun ja mummon välillä eroa?
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Teininä oli tärkeää päästä taakse, mieluiten sinne pitkälle takapenkille. Nykyään (silloin harvoin kun bussia käytän) istun sinne, missä on tilaa. Jos on varaa valita, niin päädyn yleensä aika keskelle. Tärkeää on päästä ikkunan viereen. Kauhea etikettivirhe olisi myös istua jonkun viereen, jos bussissa on tyhjiä penkkipareja.
ninnithequeen

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tix kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Noku se tuli mun viereen vaikka vieressä ois ollu vanha mummo ja sen vieressä tilaa :D
Ehkä se ei vaan nähnyt sun ja mummon välillä eroa?
Voi olla. Ja oma vika kun nostin pullokassin syliini että joku mahtuis istumaan, bussi oli tosiaan ihan täys. Mut pitikö sen olla se äijä, eikä se söpö poika joka siihen tuli? (huomaatteko, mulla ei tosiaan ole elämää)
bedlam

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Takana istun mieluiten, paitti töyssyt kyllä tuntuu siellä ikävimmin. Mutta muuten siel on rauhaisampaa.
Herra Manala

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Että istunko jossain päin bussia? Että istunko bussissa ylipäätänsä? Istun pääosin joko omassa autossa tai taksissa. Bussissa ehkä kerran kahdessa vuodessa, jos on ihan pakko. Silloin yritän piiloutua perimmäiseen takanurkkaan, ja naamioitua Vantaalaiseksi.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja saira »

Aika harvoin kuljen busslla nykyään, mutta jos kuljen, paikkani riippuu siitä, kuljenko yksin vai muksun kanssa. Jos muksun kanssa ollaan, ni rattaat on varmasti mukana, joten vaunupaikalla me sit körötellään. Jos ilman mukulaa, ni siinä keskipaikkeilla, mutta penkillä istuen...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja Mida »

Seison pitämässä rattaista kiinni tai istun kiinnipitoetäisyydellä niistä. Jos joskus olen liikkeellä ilman lasta, niin kiipeän yläkertaan kerrankin kattelemaan (ankeita) maisemia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Jos en jaksa kävellä, niin istun takana.
ninnithequeen

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

saira kirjoitti:Aika harvoin kuljen busslla nykyään, mutta jos kuljen, paikkani riippuu siitä, kuljenko yksin vai muksun kanssa. Jos muksun kanssa ollaan, ni rattaat on varmasti mukana, joten vaunupaikalla me sit körötellään. Jos ilman mukulaa, ni siinä keskipaikkeilla, mutta penkillä istuen...
Vieläkö te käytätte rattaita???? :shock:
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Istutko bussin perällä vai edessä?

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Vähintään keskiovien takapuolella. Sitä lähempänä kuskia istuessa tuntuu että NE tuijottaa... :apuva:

Tärkeintä on tietysti käyttää Vantaalle meneviä linjureita, koska sillä pääsee muutaman kymmenen metriä lähemmäs eikä niillä maalaisilla kuitenkaan ole kiire mihinkään, hyvin joutaa pysähtyä matkalla.
Vastaa Viestiin