Luin kirjan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Vadim »

SikaMika kirjoitti:
Che kirjoitti:
SikaMika kirjoitti: Eli haluat kuitenkin miettiä liian tarkkaan mitä sanot suostuttuasi kahvittelupyyntööni? Anyway you like it, babe! 8)
En ole suostumassa, mur :D
Ähh, paskat. Pakko sitten varmaan lukea joku kirja...
Eikö Che voisi lukea kirjaa sinulle? Pääsisit vähemmällä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Vadim kirjoitti:Vähennä "asiallisten" postausten määrää.
Miten postausten määrän saa miinusmerkkiseksi? Aasi?
SikaMika

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Vadim kirjoitti:
Che kirjoitti:
SikaMika kirjoitti: Eli haluat kuitenkin miettiä liian tarkkaan mitä sanot suostuttuasi kahvittelupyyntööni? Anyway you like it, babe! 8)
En ole suostumassa, mur :D
Tuo leveä hymy viittaa siihen, että ei ei tarkoita ei kovinkaan kauaa.
Näin mä kans luulen. Vaaditaan vain joku muu ehdottelemaan!
SikaMika

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Vadim kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:
Che kirjoitti:
En ole suostumassa, mur :D
Ähh, paskat. Pakko sitten varmaan lukea joku kirja...
Eikö Che voisi lukea kirjaa sinulle? Pääsisit vähemmällä.
Kuulostaa mun jutultani, ainakin tuon vähemmällä pääsemisen osalta. Lukutaito on kuitenkin mun melkein ainoa taitoni, jos päästän senkin ruostumaan niin silloin mut viimeistään Kitinä perii!
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SikaMika kirjoitti:Hmmm...jos lupaan tehdä sen yhtä hyvin kuin sinä juuri tällä hetkellä, niin onko kauppa sovittu?!
Öö, no ei oikeastaan, koska kyllä mä sitä nytkin (alitajuisesti!!) teen. Tekemisen laadun ja luonteen aukikirjoittaminen lakitekstiksi taas olisi jopa minulta liikaa vaadittu. Vai et kai kuvitellut, että suostun suulliseen sopimukseen?
Che

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Che »

Edit. Muutinkin mieleni, johon minulla naisena on oikeus ellei jopa suorastaan velvollisuus.
Viimeksi muokannut Che, 19.03.2008 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SikaMika

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti:Tekemisen laadun ja luonteen aukikirjoittaminen lakitekstiksi
Tuota...jos mä vaan teen sen lopputyön itse. Joohan? *sai lisää motivaatiota*
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SikaMika kirjoitti:Tuota...jos mä vaan teen sen lopputyön itse. Joohan? *sai lisää motivaatiota*
:sir: Saitko? (Vai miten se kuulukaan kysyä?)

Mäki sain. Kiitos näkemiin!
SikaMika

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Tuota...jos mä vaan teen sen lopputyön itse. Joohan? *sai lisää motivaatiota*
:sir: Saitko? (Vai miten se kuulukaan kysyä?)

Mäki sain. Kiitos näkemiin!
Was it as good for you as it was for me? Toivottavasti tää motivaatio ei jää sellaiseksi yhden illan jutuksi! *tähän jokin post-orgastinen motivaatiohymiö*
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

SikaMika kirjoitti:
Kuulostaa mun jutultani, ainakin tuon vähemmällä pääsemisen osalta. Lukutaito on kuitenkin mun melkein ainoa taitoni, jos päästän senkin ruostumaan niin silloin mut viimeistään Kitinä perii!
Ou jee!

Luetko kirjojakin, Tapion juomisen lisäksi?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
1108

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Children of the Flames: Dr. Josef Mengele and the untold Story of the Twins of Auschwitz.

Ehken järkyttävin teos mitä olen lukenut.

Lucifer Rising : A Book of Sin, Devil Worship and Rock 'n' Roll

Perushuttua mutta omasi muutaman haastattelun mitkä oli mielenkiintoista lukea.

Lords of Chaos: The Bloody Rise of the Satanic Metal Underground

Taisi olla kyllä kolmas kerta kun luen lävitse. Kiteyttää blackmetallin historian hyvin yhteen. Jos musiikkityyli kiinnostaa niin suosittelen.
SikaMika

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Homeboy65 kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:
Kuulostaa mun jutultani, ainakin tuon vähemmällä pääsemisen osalta. Lukutaito on kuitenkin mun melkein ainoa taitoni, jos päästän senkin ruostumaan niin silloin mut viimeistään Kitinä perii!
Ou jee!

Luetko kirjojakin, Tapion juomisen lisäksi?
Ei näin, Houmou!

Ensin sä yrität vittuilla mulle jollain homoläpällä ja nyt vielä väsyneemmällä juomisläpällä. Siis kaikista tyypeistä juuri sinä! Anna kun arvaan, seuraavaksi tulee pedofiililäppä?
Läpänheittäjänä sulla on nyt hiekat suussa vähän väärällä hiekkalaatikolla.
Che

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Che »

D.W Buffa Oikeuden varjo
Mihaly Csikzentmihalyi Flow
Dostojevski Pelurit
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja aasi »

Nassim Nicholas Taleb The Black Swan: The Impact of the Highly Improbable

Mielenkiintoiden idea puettuna mielenkiintoiseen tarinaan.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
NegaDuck

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

The Curious Incident of the Dog in the Night-time (Mark Haddon). Murhamysteeri autistisen 15-vuotiaan pojan näkökulmasta. Tai ainakin se alkaa murhamysteerinä, kun päähenkilö löytää naapuritalon pihalta tapetun koiran. Siitä lähtee liikkeelle Suuri Seikkailu, tosin tietenkin vähän eri skaalassa kuin lukija kuvittelee, sillä autistille jo naapurikaupassa käyminen herättää epämukavia tunteita koska siellä saattaa törmätä vieraisiin ihmisiin.

Kirja on itse asiassa nuortenkirja, joten se oli helppo ja nopea lukea läpi. Ihan hauskanen, sopi hyvin lomalukemiseksi. Okei, ei kirja nyt niin hauska ollut. Mutta sosiaalisesti kömpelöiden ihmisten ahdistukselle ja tuskalle vedet silmissä nauravat ihmiset saavat varmasti tästä vatsalihakset kipeiksi muutamaksi päiväksi.

Hauskana detaljina suuri osa kirjan tapahtumista oli Swindonissa, jossa autonikin on kasattu. Ja jossa on maailman kauhein liikenneympyrä.
Tix

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Tix »

Suvinen kirjoitti:Luinpa juuri, että kirjasta on tekeillä elokuva, jossa Declan Gunnia esittää Ewan McGregor :o
Tässä on nyt kaksi vaihtoehtoa - elokuvasta tulee joko loistava tai hirvittävän huono.
SikaMika

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Suvinen kirjoitti:
Tix kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Glen Duncan : Minä, Lucifer

Lucifer saa Jumalalta mahdollisuuden palata taivaaseen todistettuaan kykynsä elää ihmisiksi 30 päivää lontoolaisen kirjailijan ruumiissa. Tai tästä asetelmasta ainakin lähdetään liikkeelle...
Tuo oli kyllä mainio opus :)
Luinpa juuri, että kirjasta on tekeillä elokuva, jossa Declan Gunnia esittää Ewan McGregor :o
Ööääöö, en tiedä mitä sanoa. Kai se on käytävä katsomassa.

Lukaisin ohimennen Jostein Gaarderin "Sofian maailman". Hienoon tarinalliseen muotoon kasattu paketti filosofian historiasta. Helmi.
killkill

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja killkill »

Kalle Isokallio: Yrjänä Mäyräjärven Iltalypsy

Vapaaksi kirjoittajaksi heittäytyneen entisen nokialaisen ja poliittisen toimittajan hauska poliittinen satiiri vastentahtoisesta sankarista, yrittäjä Mäyräjärvestä joka Arkadianmäelle jouduttuaan erehtyy ajattelemaan omilla aivoillaan ja haluaa rukata systeemistä toimivamman.

Helppoa ja sujuvaa tekstiä, hetkittäin muistuttaa Paasilinnan varhaisteoksia. Ihan mukava lukukokemus, miehen kolumnit maanantain Iltalehdestä ovat myös suositeltavaa luettavaa.


Helen Walsh: Lutka

Nuoren liverpoolilaistytön kasvukipuilua. Teosta myydään takakannessa huumeilla ja graafisella seksillä, mutta ne eivät onneksi (valitettavasti) nouse pääosaan. Käännös on hyvä, tekstissä on sopivasti karheutta ja "katujen kieltä". Tämän kirjan kohderyhmä löytynee 16-30 vuotiaista, vielä elämäänsä etsivistä nuorista aikuisista. Kirjailija tietää selvästi mistä kirjoittaa.

Like-kustantamon tuotannosta luvussa myös Goth Chic, joka käy läpi gootti-"kulttuurin" vaikutteita, historiaa ja ilmenemismuotoja pop-kulttuurissa. Varsin mielenkiintoinen aihe, teksti on sujuvaa ja valokuviakin kohtuullisesti - joskin valitettavan huonolaatuisia.

Eniten tässä sinänsä ansiokkaassa "hakuteoksessa" vitutti sen laajuus. Kirjailija niputtaa vakavalla naamalla "gothic" -nimikkeen alle niin Type O Negativen kuin Misfitsin ja The Crampsin (?), yhtä lailla Hammerin kauhuleffat ja "Friday 13th" -leffasarjan (?). Ei kai nyt KAIKKI pimeyden kanssa flirttaileva ole "goottia?"
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Clay »

M. John Harrison: Eilisen mystinen sydän

Alkoi tätä lopetellessa tekemään mieli kuunnella klassista musaa, joten ei tämä ihan huono ollut, mutta ei kyllä mikään kovin hyväkään. Vähän tästä tuli mieleen, että jostain huumejutuista oli kyse, vaikkei sitä taidettu missään kohtaa suoraan sanoa. En oikein tiedä miten tiivistäisin kirjan piukkaan pakettiin - se kertoo vanhojen yliopistokavereiden Sydämmen myytin etsinnästä, lajityyppi olisi sellanen ku ujutetaan fantasiaa arjen kerroksien väliin, oli sille kai jokin ihan oma terminsäkin, kirjassa oli juttuja, joiden pointtia en kyllä yhtään ymmärtänyt, kuten yksi vammainen pariskunta, Suvinen tai prosessi vois lukea tän ja ulostaa kunnon analyysin, vaikka ei tässä toisaalta niin paljon analysoitavaa ole.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Isaac Bashevis Singer: Shosha
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
killkill

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja killkill »

Dan Brown: Murtumaton Linnake

Annan itselleni kunniamerkin siitä, että kahlasin tätä paskaa jopa puoliväliin. Perussynopsis on sinänsä mielenkiintoinen (entäpä jos olisi mahdollista kehittää murtamaton salakirjoitusalgoritmi), mutta kun henkilöhahmot ovat paperinohuita, kerronta kuin kehitysvammaisille suunnatussa iltasadussa ja juonen"käänteet" näkee 20 sivua etukäteen, täytyy vain ihmetellä ukon kirjoillaan tahkoamia miljoonia.

Ostaako joku tämän pois?
isohaara

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja isohaara »

killkill kirjoitti:Ostaako joku tämän pois?
Vaihdatko alkuperäiskieliseen? Ties vaikka jännitys ja punainen lanka olisivat hukkuneet käännösvaiheessa.. :roll:

Noeei, paska räpellys, jota lukiessa rupesi suorastaan nolottamaan. Joko Brown on palkannut haamukirjoittajan tuon opuksen jälkeen, tai sitten tosiaan oppinut virheistään.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Martin Walser: Pakeneva hevonen

Pienoisromaani. Suosittelen. Julkaistu Tammen Keltainen kirjasto-sarjassa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
killkill

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja killkill »

isohaara kirjoitti: tai sitten tosiaan oppinut virheistään.
Asiat jotka minua eniten tässä kirjassa häiritsivät, toistuivat kyllä "Da Vincissäkin": kökkö teksti, pompöösi dialogi ja tolkuttomat juonenkäänteet. Alkuperäis-ideassa ei tosin ollut mitään vikaa.
NegaDuck

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Luin juuri lopuun Henri Laasasen teoksen Naisten seksuaalinen valta, kun kerran mutsikin ehti sen jo lukemaan. Tuli vastaan pari kohtaa siellä ja täällä mihin olisi tehnyt mieli esittää vastaväite, ja pääteeman toistaminen tuntui välillä jankutukselta - mutta kai nämä kaikki tämän genren teokset ovat jankuttavia jotta asia menee läpi.

Kirjan suhteen tuntuu vallitsevan sellainen yleinen "ampukaa sanansaattaja" -meininki (esmes City-lehdessä kirjaan viitattiin otsikolla "yhyy, nätit tytöt ei anna"), ja kirjan tieteellistä painoarvoa on kritisoitu köykäiseksi. Se, kuinka köykäinen tämän kirjan painoarvo on sen toisen rintaman teosten keskimääräiseen painoarvoon verrattuna, en osaa vertailla, koska en ole niitä tullut lukeneeksi.

Jossain täällä kitinässäkin oli se ketjukin jossa tästä kirjasta puitiin, missäs se nyt olikaan...
Vastaa Viestiin