Matkapuhelin

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut

Matkapuhelin

Sony Ericsson K750i
3
38%
Sony Ericsson W800i
5
63%
 
Ääniä yhteensä: 8

Herra Manala

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Vihtahousu kirjoitti:N82 mitäs arvovaltainen raati on tästä mieltä? Kaikista eniten hotsittais toi navigaattori
Vaikuttaa ihan kohtuullisen pätevältä, mutta näppäimistö näyttää (ja saattaa olla käytettävyydeltäänkin) aika hirveältä.
1108

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Itsellä hankinnassa N95 8Gt.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Nokialaisia ollu 2 kpl. Vaihdoin sitten Samsungiin kun kyllästyin nokiaan.

Samsungissa ei ole mitään turhaa, ja nappien oppimiseen menee aikaa. Osa toiminnoista on outoja. Tekstiviestien kirjoittelun opetteluun menee aikaa. Ennustavan kirjoituksen saa pois päältä mutta, sen takaisin päälle saamiseksi pitää painaa muutama kerta lisää samaa nappia. Kolmannella kerralla hyppää erikoismerkkien valikkoon, josta pitää vielä palata takaisin. Sitten ennustava on taas päällä. Ohjeissa neuvotaakin kirjoittamaan ensin koko teksti ja lisäämään lopuksi taivutukset ja muut sanastolle tuntemattomat jutut.

Tyyppi on SGH-M300 (simpukkapuhelin). Koko on pieni ja puhelinnumeroa näpytellessä numerot tulevat silti kissan kokoisilla. Sopii myös huonosti näkeville. Kamera, radio ja kuulokkeetkin löytyy. Pelaamaan pystyy jos haluaa, ja WAP:kin löytyy. Autolaturi ei kuulunut pakettiin, mutta eihän mulla ole autoakaan. Ei siis mitään turhaa. Paperilla tulleet käyttöohjeetkin taisivat olla varsin vaatimattomat, eikä puhelimesta itsestään löydy mitään esittelyä tai ohjeita. Olen silti tyytyväinen. Yksi tärkeimmistä on tietysti kello joka näkyy kiitettävän isona.
Vihtahousu

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Herra Manala kirjoitti:
Vihtahousu kirjoitti:N82 mitäs arvovaltainen raati on tästä mieltä? Kaikista eniten hotsittais toi navigaattori
Vaikuttaa ihan kohtuullisen pätevältä, mutta näppäimistö näyttää (ja saattaa olla käytettävyydeltäänkin) aika hirveältä.
Näppäimistöä juuri kattelin itesekin vähän kauhun sekaisin fiiwiksin, mutta uskoisin että nakkisormeni tottuvat noihin. Ainakin jotkut juuri noita näppäimiä kommentoineet ovat sanoneet että niihin tottuu... ens viikolla olis tarkoitus suorittaa ostotapahtuma kosko wanha luuri ei yksinkertaisesti tahdo enää toimia kunnolla.
Herra Manala

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Vihtahousu kirjoitti:Ainakin jotkut juuri noita näppäimiä kommentoineet ovat sanoneet että niihin tottuu...
Joo täähän se on se legendaarisin selitys laitteen omistajilta, joka useimmiten ikävä kyllä tarkoittaa samaa kuin "perseestähän nää, mutta pystyy elää". :D

BTW. Onks tolla jykällä ihan kaikki omenat korissa? Onhan se joo ihan kiva, että sillä Samsungilla pystyy soittamaan mutsile, vaikka tekstarin kirjoittaminen onkin jo vähän ylivoimaista. Vielä kun se osaisi navigoida käyttäjänsä sormen persreiän kautta omaan suuhun näppäimistön sijaan, niin voitaisiin puhua puhelimesta, jonka vakiovarusteisiin kuuluu evoluutio ja user inyourface.
Vihtahousu

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Herra Manala kirjoitti:
Vihtahousu kirjoitti:Ainakin jotkut juuri noita näppäimiä kommentoineet ovat sanoneet että niihin tottuu...
Joo täähän se on se legendaarisin selitys laitteen omistajilta, joka useimmiten ikävä kyllä tarkoittaa samaa kuin "perseestähän nää, mutta pystyy elää". :D
Tuokin varmasti voi olla totta.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja aasi »

Laitoin N95:n vähän aikaa sitten.

Ihan kiva lelu, uudella firmiksellä ja Google Mapsilla vastaa kysymykseen "missä pirussa oikein olen" muutamassa sekunnissa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Vihtahousu

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

exPertti kirjoitti:
aasi kirjoitti:Laitoin N95:n vähän aikaa sitten.

Ihan kiva lelu, uudella firmiksellä ja Google Mapsilla vastaa kysymykseen "missä pirussa oikein olen" muutamassa sekunnissa.
AGPS toimii kyllä kohtuullisesti. Suosittelen kuitenkin kiinteähintaista datapakettia jos käytät paljon gepsiä.
Jos toimii vain kohtuullisesti, niin mikäs siinä sit pissaa?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja aasi »

exPertti kirjoitti: AGPS toimii kyllä kohtuullisesti. Suosittelen kuitenkin kiinteähintaista datapakettia jos käytät paljon gepsiä.
En oo niin usein hukassa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Hermann Hoth

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

1108 kirjoitti:Itsellä hankinnassa N95 8Gt.
Minkäslainen tuntuma jäi SE:stä? Joku SE-x800:ko se oli?
Vihtahousu

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Täs vähän nörttien spekulaatiota: N82 vs N95 GB

Uusinta uutuutta olis myös N78

Alkaa mennä vaikeeksi tää puhelimen valikoiminen..

edit: jahans, tuon N78:n salamana on ledi ja mekapikselit 3,2 sekä videokuvauksen framet 15ps... eeli N82 on kuvaukseen parempi vähe.
Tuossa N78 on FM-lähetin, mutta oon vähän skeptinen sen toiminnan suhteen...
Hermann Hoth

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Vihtahousu kirjoitti:Uusinta uutuutta olis myös N78
Tuossa N78 on FM-lähetin, mutta oon vähän skeptinen sen toiminnan suhteen...
Mainostajien olisi varmaan syytä laittaa mainoksiinsa mitä tuo FM-lähetin tarkoittaa ...
Aika lupaava tuo saunalahden mainos.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Herra Manala kirjoitti:BTW. Onks tolla jykällä ihan kaikki omenat korissa? Onhan se joo ihan kiva, että sillä Samsungilla pystyy soittamaan mutsile, vaikka tekstarin kirjoittaminen onkin jo vähän ylivoimaista. Vielä kun se osaisi navigoida käyttäjänsä sormen persreiän kautta omaan suuhun näppäimistön sijaan, niin voitaisiin puhua puhelimesta, jonka vakiovarusteisiin kuuluu evoluutio ja user inyourface.
Pointti on siinä että puhelin on pieni. En halua kantaa mitään halkoa. Ylipäätään sen tehtävä on yleensä näytää aikaa. Mun puhelinlaskuni ovat varsin pieniä. Eikä mulle edes soittele muut kuin naisystävä ja äitini kerran viikossa. Muut puhelut on poikkeuksia. Eli puhelin pitää olla, ja sen pitää kulkea mukana. Siinä pitää olla helposti vilkaistava ajannäyttö.

Tekstareita kirjoittelen harvoin.
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

Jyrki73 kirjoitti: Pointti on siinä että puhelin on pieni. En halua kantaa mitään halkoa.
Sama vika. Kaikki 6131-simpukkaa suuremmat kapulat ovat halkoja.
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Tuossa lienee luuri sinulle sitten. Liekö kaupoissa jo?
http://europe.nokia.com/A4835121
Tjaa a. Olen kyllä nykyjään mieltynyt perinteisiin simpukkamallehin, joten eiköhän seuraavakin kapula ole sellainen.

N95 oli mulla testissä pari viikkoo, mut sen kanssa meni järki.
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Kolhohan se N95 on tuleviin luureihin verrattuna, mutta harva sentään järjen sen kanssa on menettänyt? Mikä tökki?
Mä tartten vaan puhelinta, en taskukoista tietokonetta, jossa on jääpalakone, internjeetti, geepeeääs, mikroaaltouuni, 2h valmiusaika ja bugeja enemmän kuin venäjällä juoppoja.
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Itse en enää viitsi lähteä kiviajalle takaisin näistä kapuloista.
No joo. ehkä se N95 olis ollut kiva peli, jos siinä olis ollut vähän parempi akun kesto. 1-2 pv on ihan liian vähän mun tarpeisiini..
Vihtahousu

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

"Markkinoille 6210 Navigatoria lupaillaan vasta 2008 kolmannella vuosineljänneksellä eli syyskuun loppuun mennessä. Odottavan aika on siis vielä pitkä. Veroton hinta-arvio on 300 euroa, joka kuulostaa varsin kohtuulliselta."

http://www.puhelinvertailu.com/uutiset. ... navigator/

Ei jassa venaa ja hintakin näyttä osuvan aika lähelle N78/N82:sta... Jompikumpi noista olis aika lähellä mun tarpeita.
Vihtahousu

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

N95 kämerä vs. N82 kämerä
http://www.youtube.com/watch?v=dd57Ki9N21M

Noksulta tulee myös 6220 classic-malli joka on käytännössä karvalakki-versio N82:sta, kuitenkin samalla kameralla ja navigaattorilla.
Idesan näkyis myyvän 6220 classiccia kohtuulliseen 350eukon hintaan. Hintaeroa semmoinen 80e-> riippuen paikasta mistä ostelee laitteita...

Mitä enemmän tietää näistä vehkeistä, sitä vaikeammaksi valinta menee :D
Vihtahousu

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Kävin hiplaa N82:sta, ei oikein innostanut puhelimen laatikkomaisuus ja pienet näppäimet. Tuskin niitä multimediajutskiakaan olisin tarttenut, ainakaan musiikin kuunteluun... 6220 classicia odotellessa..

edit: niin ja sitä N-gage:akaan tuskin tarttisin.
Vihtahousu

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php?i ... icle=N6220

Njahans, meikän luuri on tullut kauppoihin. Kohta kioskille testaamaan.
NegaDuck

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Mulla on Nokia 6131, johon olen tökännyt 2Gb MicroSD -muistikortin. Siihen mahtuisi elinikä tekstiviestejä - vaan miksi helvetissä en voi siirtää ja arkistoida viestejäni MicroSD-kortille? Sellaista optiota ei anneta siirtovalikossa ollenkaan. :(
Vihtahousu

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Eikä siinä muuten kauaa mennytkään! 6220 classic black on nyt kotiutettu. 8gb kortilla sekä vuoden ilmaisnavigoinnilla.
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

NegaDuck kirjoitti:arkistoida viestejäni
:shock:

Minkähänlaisia viestejä sitä pitäs saada, että niitä viittis arkistoida..
Bliss

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Bliss »

masa kirjoitti: Minkähänlaisia viestejä sitä pitäs saada, että niitä viittis arkistoida..
Just mietin samaa :o


Mutta ettei mene ihan offtopiciksi: Mun uudella E51:lla vois kai tehdä vähän kaikkea paitsi ehkä keittää kahvia, kun vaan viitsisi/jaksaisi perehtyä. Toistaiseksi sitä on käytetty puhelimena ja herätyskellona.
Vastaa Viestiin