Rekkakuskien sabotaasitorstai

Yleinen lätinä jä kitinä
elco

Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai

Viesti Kirjoittaja elco »

Herra Manala kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:isolohkolle
:krooh: Ehkä käynnistysmoottorien sarjassa.
Tähän piti minunkin jo puuttua, mutten työkiireiltäni ehtinyt.

Eikös isolohko ole kenraalimoottorien isompi mylly, joka oli 7,4 litraisena joskus C3 Vettessä? Onko yönmustalla ritarilla sellainen? Jos on niin respekt. Jollei niin mitä tämä paskapuhe oikein meinaa?
aimohaiku

Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

aasi kirjoitti:Mulla on sellainen tuntuma että Suomessa on velkojien ts. rahoittajien asema vähän liian hyvä tämänkaltaisissa tilanteissa. Luultavasti suurin osa näistä yhdenmiehen yrittäjistä pyörittävät kommandiittiyhtiötä ja vastaavat yhtiön veloista omaisuudellaan.

Rahoittajan riski on laskettu törkeän alas, kun vakuudeksi voi laskea niin omakotitalon kuin "velkaorjan" tulevan työnkin. Nurinkurista, kun rahoittajalla on todennäköisesti huomattavasti paremmat edellytykset selvittää toiminnan riskit kuin yksittäisellä rekkamiehellä. Systeemi on oikeastaan rakentunut niin että lopulta väistämättä syntyy epäterve tilanne - rahoittajien kannattaakin houkutella mahdollisimman paljon yrittäjiä kilpailemaan, jotta pääsevät niihin omakotitaloihin käsiksi..

Pankeille on tehty rahanpainaminen Suomessa aivan liian helpoksi.
Kyllä rahoittajan, oli se sitten pankki tai rahoitusyhtiö, liiketoiminta perustuu edelleenkin siihen, että myönnetään rahoitusta yrittäjälle sillä olettamuksella, että yrittäjä hoitaa lainansa normaalisti takaisinmaksuaikana. Ei siinä haluta ketään velkaorjuuttaa, eikä kenenkään omakotitaloa myydä tai muulla tavoin hyötyä yrittäjän hädänalaisesta asemasta, koska näistä kaikista ”ylimääräisistä” operaatioista aiheutuu vaivaa ja kustannuksia myös rahoitusyhtiölle. Maksava asiakas ja pitkä takaisinmaksuaika on ainakin pankille hyvä yhtälö.

Ja kyllä yrittäjä yleensä tuntee bisneksensä rahoittajaa paremmin. Rahoittaja joutuu perustamaan harkintansa julkisesti saataviin tietoihin sekä yrittäjän ilmoitukseen.
NuoriDaavid

Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:isolohkolle
:krooh: Ehkä käynnistysmoottorien sarjassa.
Tähän piti minunkin jo puuttua, mutten työkiireiltäni ehtinyt.

Eikös isolohko ole kenraalimoottorien isompi mylly, joka oli 7,4 litraisena joskus C3 Vettessä? Onko yönmustalla ritarilla sellainen? Jos on niin respekt. Jollei niin mitä tämä paskapuhe oikein meinaa?
Tämähän suomalaista riisikupilla ajajaa hämmensi jo 80-luvun lopulla, kun pikkulohkossa oli se 6 litran moottori. Isolohko on sitten siitä ylöspäin ad Cadillacin 8,2 litrainen.
Yönmustaritari

Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

elco kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:isolohkolle
:krooh: Ehkä käynnistysmoottorien sarjassa.
Tähän piti minunkin jo puuttua, mutten työkiireiltäni ehtinyt.

Eikös isolohko ole kenraalimoottorien isompi mylly, joka oli 7,4 litraisena joskus C3 Vettessä? Onko yönmustalla ritarilla sellainen? Jos on niin respekt. Jollei niin mitä tämä paskapuhe oikein meinaa?
Mmmmmmmutinaa...No ei oo ei.. Tulkinta käsittää isolohkon mallisarjaan korkeintaan muutaman suurimman kiuas-valmisteen. Keskiluokka, sitä pienemmän ja kaikki nelimukiset kattilat kuuluu pikkulohkoihin. Ahdettuina JA ilman.
Bluntly kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Ketkä kuopataan?
Esimerkiksi sitä onnetonta lapsiperhettä, joka tulee vastakkaista kaistaa kun random bemarikuski kyllästyy matelemaan kilometrin jonon perässä.
Älä nyt maalaa piruja seinille. Tässä mitään kuitenkaan tapahdu. Ja jos bensanhinnan alentaminen vaatii muutaman uhrautumisen niin olkoon sitten niin. Suuremman hyvän puolesta sano.
Yönmustaritari

Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Bhven kirjoitti:isohko lohko
http://www.spainvia.com/Merlincar.htm
Nih. Mukien lukumäärää ottamatta huomioon 1,4-litrainen 8-venttiilinen moottori puskee Honda Jazzissa ihan ok.
elco

Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai

Viesti Kirjoittaja elco »

Yönmustaritari kirjoitti: Tulkinta käsittää isolohkon mallisarjaan korkeintaan muutaman suurimman kiuas-valmisteen. Keskiluokka, sitä pienemmän ja kaikki nelimukiset kattilat kuuluu pikkulohkoihin. Ahdettuina JA ilman.
Vastustan vakiintuneen terminologian väärinkäyttöä keekoilutarkoitukseen. Minulla on pikkulohko, jossa on 5967cc.

Bensa maksaa täälläkin jo euron litralta, perkele.
Herra Manala

Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

elco kirjoitti:Eikös isolohko ole kenraalimoottorien isompi mylly, joka oli 7,4 litraisena joskus C3 Vettessä? Onko yönmustalla ritarilla sellainen? Jos on niin respekt. Jollei niin mitä tämä paskapuhe oikein meinaa?
Mjoo. Tosin onhan toi lohkojako muillekin valmistajille vakiintunut. Kyseessähän on vain isompi peruslohko, josta sitten porauksen halkaisijan ja iskunpituuden perusteella otetaan sen verran kuutioita kuin tykätään. Yhteisenä ehtona on kuitenkin kaikilta valmistajilta 8 sylinteriä ja noin 7 litran rajapyykki.

Moni muuten kuvittelee, että isolohko olisi automaattisesti iskutilavuudeltaan suurempi kuin pikkulohko. Näinhän ei aina ole, sillä esimerkiksi Fordilla on ollut 6.4 litrainen, lyhytiskuinen isolohko tarjolla Mustangiin 60-luvun lopulla, ja toisaalta taas pitkäiskuisia, "stroukattuja" Windsor-pikkulohkoja näkee jopa yli 7 litran iskutilavuuteen saakka.

Joka tapauksessa jos pellin alla liikutellaan ilma-bensiiniseosta 7 litran sijaan 2.7 litraa yhdellä kampikierroksella vajaiden sylintereiden voimin, niin isolohkokeekoilu alkaa tosiaan jo koskoo korvaan ja pahasti. Efekti on suurin piirtein sama kun pörhältäisi Mc Bandidosin parkkiin Suzuki PV:llä, jossa on ylikokoon porattu kasikymppisen pytty.
Vastaa Viestiin