Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
NegaDuck

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Spacehunter: Adventures in the Forbidden Zone (digiboksilta). B-scifiä vuodelta nakki ja takatukka. Tämähän oli oikein hauska. Halvalla tehty, mutta rehellisesti. Ei yrittänyt liikoja. Lavasteet olivat halpoja mutta kekseliäitä. Kumihirviöt pöhköjä mutta hauskoja. Kustomoidut scifi-ajoneuvot jopa Mad Max-mäisen siistejä. Tarina oli korni mutta leppoisa ja rempseä. Kyllähän tämän parissa viihtyi. Ei ollut about yhtään tylsää hetkeä.

:jee: :jee: :jee: :jee:
1108

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

EveryWoman kirjoitti:Kolme-nelikymppisten teinien seuraaminen televisiosta saa naiset kapinamielessä aikuistumaan, vai?
Kyllä, ja kaikki jotka syövät salmiakkia kärsivät verenpaineongelmista.

Et sitten malttanut? Pollaa kuumottia ja oli pakko päästä aivofarttaan?

Pillumarei sanon minä, sarjassa esiintyvät hahmot, joo on ne aikuisia, pitävät kokolailla hauskaa elämässään. Ja se nyt sitten on kai kiellettyä sen jälkeen kun on täyttänyt 16v. Vitut sanon minä, jos valita saa niin kuollaan nuorena ja tyytyväisenä kuin vanhana ja vittuuntuneena.
NegaDuck

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

^ Itse asiassa minua taitaakin vituttaa koko tuossa sarjassa se että heillä on hauskaa ja minulla ei.

Eniveis, aiemman sähköautohöpötyksen inspiroimana katsoin leffan "Who killed the electric car?". Aikamoinen salaliittoelokuva taas. Luin vielä IMDB-keskustelufoorumilla aiheesta ja menin vieläkin pahemmin sekaisin siitä mikä on ihan aikuisten oikeesti totta ja mikä ei. Eli en ota kantaa koska en tiedä faktoja. Mutta olishan pelastuva maailma ihan kiva juttu ja kaikkee.
NegaDuck

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Wanted. Nössö ja kaikkien talloma toimistorotta saa tietää olevansa salaisen salamurhaajien Veljeskunnan jäsen, ja että hän omaa yli-inhimilliset refleksit ja ampumatarkkuuden. Hauska mustanhuumorinen äksön-pläjäys jossa on riemukkaan överiksi vedettyjä taistelukohtauksia. Pääosassa näkyi muuntautumiskykyinen James McAvoy, jonka olette saattaneet viimeksi nähdä Narnian Tarinoissa fauni Tumnusina, ja joka tullaan näkemään The Hobbitissa itse Bilbona.

Kyllähän tämän parissa viihtyi. Boom! Headshot! :D
1108

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja 1108 »

^Kassoin kanssa pois.

Ihan jees pläjäyshän tämä oli, Jolie oli yhtä pantava kuin aina ennenkin.
Mutta siis jos nyt aikuisten oikeasti niin...

Jokainen ase on omanlaisensa, jokainen panos on omanlaisensa, jokainen luoti on omanlaisensa ja vittu jokainen laukaisu on omanlaisensa. Ei se nyt ihan leffan antamalla kuvalla toimi.

Mutta vittuako tässä hifisteleen, kassohan tuon,

Kerran.
NegaDuck

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

The Big Lebowski digiboksilta. Coenin veljesten kohellusleffa. Ei ihan yhtä hyvä kuin heidän jotkut muut filminsä, mutta (lähes) tyylipuhdas ja jäihän siitä ihan kutkutteleva fiilis. Lapsukaiset ja lapsenmieliset voivat sitten jälkeenpäin elää leffan hetket uudelleen näillä äksön-ukkeleilla.
Avatar
Starflare
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01.03.2007 18:25

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Kaikki länkkärien ystävät! Suosittelen ehdottomasti tsekkaamaan pätkän nimeltä 3:10 to Yuma. Oli melkoinen yllätys todeta että vielä nykypäivänäkin tällaista laatua tehdään, vaikka kyseessä onkin ilmeisesti uudelleenlämmitys 50-luvun pätkästä(?). Minä viihdyin.
NegaDuck

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Beowulf, tällä kertaa aitona 3D:nä erikoislasien läpi tsiigailtuna. Kyl ol hiano. Ihmettelin aiemmin leffan toisinaan outoja kuvakulmia, mutta nythän sen tajusi että ne olivat sellaisia nimenomaan 3D-efektin maksimoimiseksi. Hommelit hyppivät suorastaan silmille.

Näiden toivoisi yleistyvän. Leffayhtiöillä lienee syytäkin satsata, sillä Full HD-kotiteatterien yleistyessä ei leffateatteri enää tarjoa kovinkaan paljon hienompaa elämystä. 3D voisi olla yksi tapa tarjota katsojille jotain mihin kotiteatteri ei pysty.

Menetelmä on yllättävän yksinkertainen, ja oltaisiin voitu (ja varmaan onkin) toteutettu jo 10 vuotta sitten. Leffaa katsotaan erikoislaseilla jotka on polarisoitu niin että toisessa linssissä on pystysuora ja toisessa vaakasuora polarisointi. Leffa heijastetaan kankaalle kahdella projektorilla, joista toisessa on pystysuora ja toisessa vaakasuora polarisointifiltteri. Kuvat heijastetaan kankaalle päällekkäin ja kohdakkain. Kun valkokangasta katsoo lasien läpi, vasempaan silmään välittyy vasemman projektorin kuva, ja oikeaan oikean. Syntyy stereovaikutelma. Eikä leffan tuottaminenkaan ole ylettömän vaikeaa, vaikkei kyseessä olisikaan tietokoneanimaatio: 3D-leffa kuvataan stereokameralla. Siinä se.
Avatar
Starflare
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01.03.2007 18:25

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Starflare »

^Mites se itse leffa? ;)
NegaDuck

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

^ Arvostelin sen jo aiemmin tässä ketjussa, ja daddykilllkill kanssa.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Numero 23
Just mun tyylinen jännäri. Toimi.

Rock School
Dokkari Paul Greenin vetämästä rokkikoulusta. Varsinkin lopunZappa-esitys pikkukersoilta oli aika huikaiseva.

Emanuelle in America
Okei, no nyt ymmärrän sen miksi D'Amatoa kutsutaan miksi kutsutaan. Samana vuonna valmistunut kannibaaliemanuelle oli ihan harmitonta höpöilyä, mutta tämä oli jo osin suorastaan vastenmielinen tapaus. Niljakasta, hyh!

Blood on Satan's Claw
Wicker Manin ja Hammer-leffat mieleentuova kauhistelu vuodelta 1971. Yllättävän hyvä, vaikka loppu vähän töksähti.

Witchfinder General
Yliarvostettu Vincent Price-pätkä 1600-luvun noitavainoista.

Maniac Cop 2
Odotin sellaista hauskaa huononhyvää b-leffaa, mutta tämähän oli oikeasti hyvä leffa. Alkuperäisen Terminatorin hengessä ja hieman kieli poskessa tehty toimintapläjäys. Reilusti parempi kuin ykkösosa.

Dracula A.D. 1972
Huhhuh.

Friday the 13th IV
Huono

Friday the 13th V
Erittäin huono

Friday the 13th VIII
Todennäköisesti maailman huonoin. Jotkut leffat ovat niin huonoja, että ne muuttuvat hyviksi. Tämä menee ohi vielä siitäkin ja muuttuu taas huonoksi huonoksi.

Friday the 13th IX
Edellisiin verrattuna suuri klassikko. Koko leffasarjan kevyesti rankimmat gore-efektit jopa hämmästyttivät pari kertaa.
Viimeksi muokannut bedlam, 06.07.2008 14:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NegaDuck kirjoitti:The Big Lebowski digiboksilta. Coenin veljesten kohellusleffa. Ei ihan yhtä hyvä kuin heidän jotkut muut filminsä
...kuten? Ehdotuksia otetaan aina vastaan. Ainoa näkemäni Coen-leffa joka yltää hienoudessaan samalle tasolle on Fargo. "O Brother, Where Art Thou?" ja "Mies joka ei sit kuiteskaan ollut siellä tai jotain" yrittivät kyllä olla Coenmaisen outoja mutta eivät herättäneet täällä erityisempää kiinnostusta. En muista mitä muita Coen-leffoja olen nähnyt.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

^ Itse pidin The Hudsucker Proxysta ja O Brotherista enemmän, ja olihan Fargokin loistava. No Country for Old Meniä en ole vielä nähnyt.
Edith

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Edith »

NegaDuck kirjoitti:^ Itse pidin The Hudsucker Proxysta
Mun suosikki! Näin ton alkukesästä Orionissa ja olin niin tossa firmassa viime talven ja vielä alkukesänkin töissä!
Avatar
Starflare
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01.03.2007 18:25

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Starflare »

NegaDuck kirjoitti:^ Arvostelin sen jo aiemmin tässä ketjussa, ja daddykilllkill kanssa.
My bad! Vähän ristiin tuntuvat poikain mielipiteet menevän, mutta taidan kaverilta lainata ihan noiden maireitten pisteittesi ansiosta. Kaupan seinällä on valtava juliste tästä elokuvasta, ja se ainakaan luottamuksella täytä, osasyynä lienee jullarin yläreunassa oleva letkautus "I will kill your monster" :D
NegaDuck

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NegaDuck kirjoitti:No Country for Old Meniä en ole vielä nähnyt.
Nyt olen. Olipas... no, Coen-mainen kyllä, mutta melkoisen synkkä jopa sellaiseksi vaikka musta huumorikin pilkahteli repeämykseen asti. Pääpahis oli todella, todella psyko. Taitaa olla taas niitä leffoja jotka pitäisi katsoa 10 kertaa ennen kuin siitä saa kaiken irti ja piilomerkitykset alkavat valjeta. En arvostele tätä vielä koska jäi vähän jäävi olo (ts, emmää tajuu). Periaatteessa kyseessä oli rikosjännäri, mutta se taisi olla oikeasti jotain ihan muuta.
NegaDuck

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Clive Barker's Nightbreed. Kulttikauhuleffa. Vähän sekava, mutta ihan hieno. Jotenkin kuitenkin tuntui siitä aika jättäneen aika pahasti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hamilton

Taas kerran. Jos pitäisi nimetä yksi kirjallinen sankari niin meikäläisellähän se olisi Carl Gustaf Hamilton. Ehkä ainut syy miksi joskus tulen opettelemaan hurrien kielen, että voin lukea vielä kääntämättömät kirjat.

Kahden edellisen näkemäni filmasitoinnin (ulkoisen vaaran uhatessa, coq rouge) jälkeen tämä suuren rahan elokuva ei kykene pääsemään samalle tasolle vaikka kummatkin edelliset ovat tv-sarjakamaa.

Peter Stormare ei kykene olemaan niin "macho" kuin rooli vaatisi, eikä edes Lena Olin ole pantava (eikä todellakaan latino kuten kirjassa).

Ihan kiva rämistely, mutta kirjojen takakansikin voittaa tämän. Tosin rujoudellaan ja suoranaisella raakuudellaan kumoa vastaavat sievistelevät parusjenkkileffat.

Valmistumisvuosi 1998.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NegaDuck

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

The Chronicles of Narnia: Prince Kaspian. Hieno ja jännä fantasiamättöseikkailu. Upee, upeet tehosteet ja lavasteet, näki että on hartaudella ja ammattitaidolla tehty, mahtavia fiilistelykohtauksia ja kaikkee. Suosittelen niillekin jotka eivät tunne tarinaa lainkaan.

En löytänyt paljoakaan nipotuksen aiheita, paitsi nyt ehkä se että en ihan usko että jousella huitaisemalla saa haarniskoidun sotilaan ketoon ihan tosta vaan. Mutta täähän olikin hei satu. Sehän voi olla vaikka lumottu jousi jota voi käyttää myös lyömäaseena ja joka tekee +100 damagea telmarilaisiin. Niin, ja ne sarjatulikatapultitkin olivat vähän silleen mahottomia... mutta joo, satu.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

The Happening

Mark Wahlbergista, ultrasöpöstä naispääosasta ja muutamasta hauskasta letkautuksesta huolimatta harvinaisen paska kauhuleffa, jota en voi pahalla tahdollakaan suositella kellekään. Keep your money.


:roll:
Prepare for the worstest.
Vihtahousu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

bedlam kirjoitti:Battlestar Galactica - Season 3
Jumaliste. Huh. No niin. Ensinnäkin, oli odotettavissakin jonkinlainen tasonlasku yleisessä mittakaavassa. Kaksi ensimmäistä kautta oli parasta tv-draamaa mitä koskaan olen seurannut ja kolmas kausi samaa intensiteettiä olisikin ollut jo melkoinen pommi.
Hojo-hojo, here comes;

Ykkössiisoni oli vissiinkin sitten B5-tyyliin hahmojen taustojen luontia, tarinalle ei mitään oikeastaan tapahtunut. Tai jos tapahtui niin joka neljännessä jaksossa. Tylsistyin melkein. Mjutta! Sitten tuli toinen siisoni joka alkoi jo toimia, homma kohosi nousuun.
Tällä kaudella väliin oli selkeästi tungettu täytejaksoja, jotka eivät edistäneet suurta tarinaa missään määrin vaan olivat olemassa vain, koska jaksoja täytyy kaudessa olla se tietty määrä. Taso ailahteli jaksosta toiseen melkoisestikin, kunnes tuo viimeinen kaksiosainen jakso tuli ja totaalisesti räjäytti tajunnan. Ei helevetti sentään.
Kylli kolmosessa oli täytettä. Kylli oli aikaisemminkin niitä. Mun mielestä tää kolmossiisoni oli kyllä paras, ehkä just sen takia että välillä seikkailtiin jossain muualla kuin jonkun ihmisen tai ropotin pääkopan sisällä. Oli äksöniä ja mindgameseja, kun ekassa siisonissa oli oikeastaan ainoastaan jälkimmäistä.
Taso ailahteli jaksosta toiseen melkoisestikin, kunnes tuo viimeinen kaksiosainen jakso tuli ja totaalisesti räjäytti tajunnan. Ei helevetti sentään. En häpeile yhtään myöntää, että tippa oli linssissä useampaankin kertaan. Viimeisten jaksojen oikeudenkäynti oli parasta mitä tässä sarjassa ollaan nähty ja siinä kiteytyi kaikki mistä tässä on kyse. Omakin oikeudentajun, säälin ja vihan tunne heittelehti laidasta laitaan. Ja se asianajajatyyppi oli ihan vitun loistava, parhaita hahmoja koko sarjasta, toivon totisesti että viimeiselläkin kaudella häntä nähtäisiin.
Jes-poks-jee. En vois olla enempää samaa mieltä. Allekirjoitan joka sanan. Itsekin tuli käytyä mietintöjä oikeudenmukaisuudesta ja laista samalla kun katsoi. Olin haltioissani.
Ja se loppuratkaisu.
Sekin oli erittäin hjyvä. Tavallaan katsoja palkittiin oikein ruhtinaallisesti että oli katellut kolme siisonia. Superia :D
Mitenkäs se Razor-leffa, kannattaako se katsastaa? Eikös se sijoitu kakkoskauden tapahtumiin? Luin jostain, että sitä ei kantsi katsoa ennen kuin on kolmannen kauden katsonut...?
En tiedä, mutta laitoin tulemaan, zekkaan varmaan kohta sen.
Annan 4,5 tähteä kolmossiisonille!
Bhven

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Narnian rumat lapset osa 2: Prinssi Asspian

Nothing special. Tylsä parituntinen. Vituttais jos olisin maksanut.




In Bruges

Tämä oli hyvä.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

The Crazies

George Romeron hassusti nimetty halppis vuodelta 1973 on melkoisen tarkka toisinto viisi vuotta aiemmin tekemästään Night of the Living Dead-leffasta ja kuin yksi väliaskel viisi vuotta myöhemmin tulleelle Dawn of the Deadille.

Tällä kertaa salattu kemiallinen virus-ase on levinnyt pikkukylään ja armeijan joukot koettavat väkipakolla saada tilanteen hallintaan. Virus tekee ihmisistä täysin kreisejä ja väkivaltaisia palloilijoita, jotka muistuttavat olemukseltaan hyvinkin Dawnissa ostoskeskuksessa vaeltelevia toheloita. Suurin uhka on kuitenkin itse armeija, joka ei saa hommaa haltuun sotilaiden liipasinsormien hiljalleen heltyessä.

Eiköhän tämä aika vahva Vietnam-kannanotto ole vuosiluku huomioiden. Lisäksi mukana on sellaista Body Snatchers/Thing-tyylistä paranoiaa siitä, kuka on terve ja kuka ei.

Kökköä musiikkia, kökköä ohjausta, kökköä editointia, kökköä näyttelytyötä, kököt äänet, kököt efektit. Silti tämä yllättävän hyvin toimi. Romero on siitä jännä ukkeli, että pinnalta leffansa ovat örkkimörkkisuolensyöntiä, mutta näissä on aina aika vahva yhteiskunnallinen teema taustalla.
NegaDuck

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Tintti Haijärvellä. Animaatioversio siitä tinttialpparista. Huonompi kuin alppari mielestäni, liikaa släpstikkiä ja liian vähän juonta, ja ylimääräisiä hahmoja ympätty mukaan, ja yksi ylimääräinen laulukin, höh. Ja pääpahiksena tietysti, ylläripylläri, Rastapopoulos. Hän oli kuitenkin ilmeikkäänä namiskuukkeleita painelevana megalomaanina muutoin laimean rainan valopilkku.

Aika jännää sinänsä että Hergé käytti muutoin fiktiivisiä valtioita (Syldavia, Borduria) välttääkseen työntämästä sormensa ikäviin poliittisiin soppiin, mutta pahis on rehdisti amerikankreikkalainen. No, Tintti Neuvostojen Maassa -alpparia ei lasketa. Ja Tintti Afrikassa nyt oli mitä oli... mut joo. Mitähän yritän oikeastaan selittää tässä... ööömm... sitä kai että "poliittisesti korrekti" tarkoitti eilen vähän muuta kuin tänään.
daddykillkill

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Pari kesis-rainaa katselin, mutta nakkasin aika pian surkeina roskikseen:

Wanted
Crack-huoraksi kuihtunut Angelina Jolie valmentamassa konttorin luuseri James McAvoysta jotain super-palkkamurhaajaa? Herätkää nyt helvetissä. Aivan uskomatonta dadaa.

Yksi aidosti hyvä kuva, jossa McAvoy sisuuntuneena pamauttaa tyttöystäväänsä goininutta "bestistä" keyboardilla naamaan ja irtoavat näppäimet muodostavat sanan FUCK YOU

Hancock
Will Smith puistonpenkin puliukkona, joka on myös lentävä supersankari. Alkurymistelyssä äijä lennähtää krapulaisesta unesta brenkkupullo kädessä, paskainen pipo silmillä kurittamaan jotain drive-by-junnuja. Ei vittu! Vähän kuin Peräsmies, mutta miljoonabudjetilla tehtynä. En digannut.
Vastaa Viestiin