Läskit

Yleinen lätinä jä kitinä
BettyB.

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Komppaan siinä mielessä sikaa, että kyllä siitä liikunnasta saa lisäpotkua siihen pudotukseen. Puolen kilon pudotus viikossa on n. 500 miinuskaloria päivittäin, joka tekee 65 kiloiselle normaalia toimistotyötä tekevälle naiselle n. 1350Kcal/vrk. Kyllä noilla kaloreilla saa jo vähän miettiä että mitä syö, etenkin jos haluaa syödä terveellisesti monta pientä ateriaa päivässä. Liikunnallahan voi halutessaa "ansaita" vähän lisäkaloreita.

Itse olen laiska paska ja syön 2-3krt päivässä ja skippaan aamiaisen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21436
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

BettyB. kirjoitti:Puolen kilon pudotus viikossa on n. 500 miinuskaloria päivittäin, joka tekee 65 kiloiselle normaalia toimistotyötä tekevälle naiselle...
...25 kiloa vuodessa, eli vuoden päästä paino olisi 40 kiloa. Eli en ymmärrä mihin tuolla puolen kilon viikkotahdilla pyritään? "Rantakuntoon kesäksi?"

Painonhallinta perustuu jatkumoon eikä kertaprojekteilla jojoiluun.
SikaMika

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Newton kirjoitti: Pjuu: jos syödyt määrät pysyy samana, niin enemmän kuluttaminen laihduttaa nopeammin. Itse en koe tosin eron olevan huikaiseva suhteessa siihen, että sitten onkin koko ajan melko paskamainen olo, nälkä, eikä palaudu liikkumisestaan kovin hyvin.
En ole törmännyt moisiin ongelmiin vaikka olen harrastanut melko paljon aerobista liikuntaa viime aikoina ja laihtunut siinä samalla. Nälkää en näe koska syön aina kun on nälkä, tarvittavat annoskoot ovat vain pienentyneet koska vatsalaukku vetää vähemmän tavaraa kuin ennen. Palaudun urheilusuoritteista normaalisti, koska olen jättänyt salitreenin tauolle kesäksi; on totta, että 2xkyykky + mave + 150km pyöräilyä joka viikko olisi jaloille mahdoton tehtävä.
BettyB.

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

sivustahuutaja kirjoitti:Painonhallinta perustuu jatkumoon eikä kertaprojekteilla jojoiluun.
Haloo. Riisuppas nyt ne vaaleanpunaiset silmälasit ja palaa maanpinnalle. Fakta on se, että jos henkilöllä on ylipainoa tai ylipäätään tavoite pudottaa painoa, kyllä sitä aletaan ensimmäiseksi pudottamaan vähän rivakammalla tahdilla ja opetellaan siinä samalla (no joo, harva opettelee) niitä uusia tapoja. Ja kyllä, aika monella se motivaattori on kesäkunto.
SikaMika

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

sivustahuutaja kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Odottaa jokunen vuosi alle kymmenen liikakilon häviämistä? Painoa pystyy pudottamaan todella helposti sen puoli kiloa viikossa enempiä sätkimättä.
Eli 25 kiloa vuodessa ja 50 kiloa kahdessa vuodessa. Näyttää siltä, että ratkaisit lähes kaikkien ylipainoisten ongelmat. Mitä noista kiloista tuskailemaan kun parin vuoden päästä niitä ei ole kellään.
Puoli kiloa viikossa oli pelkkä esimerkki, toimii ainakin mulle koska mä urheilen yleensä päivittäin huomattavasti enemmän kuin sen 500kcal verran.

Jos sulla on tavoitteena pudottaa kymmenen kiloa painoa, miksi pudottaisit sitä 50 kiloa? Idea on siinä, että kun on saavuttanut tavoitepainonsa, voi höllätä urheilua ja pitää uuden ruokavalionsa. Jos sä pudotat kymmenessä kuukaudessa kymmenen kiloa painoa, kyllä sä olet silloin jo omaksunut uuden ruovalion jonka pitämällä kilojen pitäminen kurissa onnistuu itsestään.

Ymmärsin kyllä sun pointin pysyvästä muutoksesta. Mun konstini on saavuttaa pysyvä muutos mutta päästä liikakiloistaan eroon nopeammin.
Alexandra

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Alexandra »

Newton kirjoitti:Perussettiä aiheesta.

Ai sä olit linkkiäkin mulle laittanut. Vähän kun jehovien joku lentolehtinen tms. Eli roskiin menee. Siis ne lehtiset aina. Ei oo kivaa jos tulevat ovenkin taakse käännyttämään, tuputtamaan lehtisiään. (Eli ehkä mä osaan itsekin käyttää nettiä, esim. GOOGLEa..duh, jos mä jotain tarvitsen elämääni)

Onks sulla ja muilla GI-hiilari-karppaaja-mikälie-ihmisillä joku oma yritys vai miksi tuputatte taulukoita ja numeroita ihan kysymättä? Tohtori Tolosen kätyreitä?

Oletko Newton muuten irl samanlainen paasaaja ja käännyttäjä-henkinen ihminen (=ärsyttävä) kun täällä?


Joo, mussutin tuossa just karjalanpiirakkaa, oikein tuoreita, about 75 hiilaria! Muahahahahha... (Sori oli pakko)


Ja nyt ihan kunnolla; ne ketkä jaksavat laskea kaloreita, laskevat. Ne jotka tykkäävät muutenkin elää taulukoiden ja numeroiden kera, elävät. Ja meidän muiden (minä + ystäväni) ei tarvitse. Sellanen normaali jutska riittää. Ja mä oon ihan ok pulleanakin, jos se meille riittää, niin se on enough. :D

MUOKS. Siis läskinä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21436
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

BettyB. kirjoitti:Haloo. Riisuppas nyt ne vaaleanpunaiset silmälasit ja palaa maanpinnalle. Fakta on se, että jos henkilöllä on ylipainoa tai ylipäätään tavoite pudottaa painoa, kyllä sitä aletaan ensimmäiseksi pudottamaan vähän rivakammalla tahdilla ja opetellaan siinä samalla (no joo, harva opettelee) niitä uusia tapoja. Ja kyllä, aika monella se motivaattori on kesäkunto.
Tuo on tosiaan todellisuutta siinä missä lisääntyvä ylipainokin. Juuri tuosta syystä suosittelen korjaamaan ne elintavat, koska laihduttamiseen keskittyminen ei näytä yleisesti tarkastellen toimivan. Ainakin lähipiirissä laihduttajat tuppaavat lihomaan nopeasti takaisin.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

sivustahuutaja kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:Ja kyllä, aika monella se motivaattori on kesäkunto.
Tuo on tosiaan todellisuutta siinä missä lisääntyvä ylipainokin. Juuri tuosta syystä suosittelen korjaamaan ne elintavat, koska laihduttamiseen keskittyminen ei näytä yleisesti tarkastellen toimivan. Ainakin lähipiirissä laihduttajat tuppaavat lihomaan nopeasti takaisin.
Ihminen on onnellinen kun hänellä on tavoitteita. Miten pyrkiä rantakuntoon jos on jo rantakunnossa? Olisi jotenkin mälsää olla jo valmiiksi täydellinen, ei mitään tavoiteltavaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
SikaMika

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

sivustahuutaja kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:Haloo. Riisuppas nyt ne vaaleanpunaiset silmälasit ja palaa maanpinnalle. Fakta on se, että jos henkilöllä on ylipainoa tai ylipäätään tavoite pudottaa painoa, kyllä sitä aletaan ensimmäiseksi pudottamaan vähän rivakammalla tahdilla ja opetellaan siinä samalla (no joo, harva opettelee) niitä uusia tapoja. Ja kyllä, aika monella se motivaattori on kesäkunto.
Tuo on tosiaan todellisuutta siinä missä lisääntyvä ylipainokin. Juuri tuosta syystä suosittelen korjaamaan ne elintavat, koska laihduttamiseen keskittyminen ei näytä yleisesti tarkastellen toimivan. Ainakin lähipiirissä laihduttajat tuppaavat lihomaan nopeasti takaisin.
Kysehän on loppupeleissä motiivin suuruudesta laihtua ja pysyä normaalipainoisena. En näe mitään syytä miksi joku motivoituisi paremmin monen vuoden laihdutusprojektiin kuin vaikkapa kymmenen kuukauden vastaavaan. Kun selkäranka laihduttamiseen loppuu, loppuu laihtuminen oli meneillään mikä dieetti hyvänsä.
Ainakin mulle on motivoivampaa pyrkiä laihduttamaan nopeammalla aikajänteellä, jolloin saavutan lisämotivaatiota aiheuttavia tuloksia nopeammin.
NegaDuck

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Jup. Rivakka laihduttaminen ei kannata, koska aineenvaihdunta menee paniikkiin ja kilot tulevat varmasti takaisin. Ja jokaisella uudella pikapainonpudotuskerralla lihasmassaa katoaa (keho syö hädissään itseään), jolloin läskien sitten vääjäämättä palatessa ennalleen on rasvaprosentti entistä korkeampi.
Avatar
Feiz
Kitinäaddikti
Viestit: 81
Liittynyt: 27.10.2006 12:43

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Tää nauratti ja sopii jotenki tänne http://puhi.iki.fi/files/snapshot.jpg
Herra Manala

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Setä Spartalainen alkaa kyllä ikävästi kuulostamaan jo vähän ikäänkuin rikkinäiseltä gramofonilta, keskustelupalstalta toiselle.
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

Alexandra kirjoitti:Ai sä olit linkkiäkin mulle laittanut. Vähän kun jehovien joku lentolehtinen tms. Eli roskiin menee.
Kyllä minä tiedän, että sinulla ei ole mitään aikeita tehdä mitään terveytesi eteen.
Onks sulla ja muilla GI-hiilari-karppaaja-mikälie-ihmisillä joku oma yritys vai miksi tuputatte taulukoita ja numeroita ihan kysymättä? Tohtori Tolosen kätyreitä?
Taulukon lykkäsin kun Kimmen sellaista pyysi. Itse en seuraa GI:tä saati karppaa. Sen perussetin linkin lykkäsin kun en viitsi itse kirjoittaa sitä uudestaan tähän omin sanoin, se on sen verran pitkä teksti.
Oletko Newton muuten irl samanlainen paasaaja ja käännyttäjä-henkinen ihminen (=ärsyttävä) kun täällä?
Mä olen ärsyttävä tässä tapauksessa lähinnä läskien mielestä. Yleensä jengi havaitsee, että mun kanssa on vittumaista olla eri mieltä ihan vaan siksi, että faktat tapaa tukea meikäläisen kantaa paremmin kuin opponenttien. Mielipiteitäni, jotka faktoihin tuen, harvemmin pyydän anteeksi.

Yleensä mä hoidan vääntämiseni kyllä netissä, koska livenä läpänheitto on hauskempaa kuin asioiden todellisen laidan toteaminen.
Herra Manala kirjoitti:Setä Spartalainen alkaa kyllä ikävästi kuulostamaan jo vähän ikäänkuin rikkinäiseltä gramofonilta, keskustelupalstalta toiselle.
Sori, mulla oli tylsää töissä ja halusin vääntää. Koetan ens kerralla keksiä jotain omaperäsempää. Oon sulle edelleen muuten sen olusen pystyssä. :P
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
BettyB.

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Hei voitasko määritellä mikä on sellanen ällöttävä läski. Esimerkkinä kerrottakoon, että näin tänään aamulla sellasen lievästi ylipainoisen (BMI 26-30) naisen, joka oli pukeutunut tiukahkoon kotelomekkoon ja korkkareihin. Mun mielestä tää mimmi oli aika kuumottava näky kaikkine kauniine kurveineen vaikka olikin ylipainoinen. Ajattelin myös että kyllä täytyy miehessä olla vikaa jos ei pitäisi näkymästä. Kuvittelin sitten myös jonkun karitatuomolan siihen samaiseen kotelomekkoon ja pidin visiota melko kuivana. Niin että miten tää nyt menee, saisko kuvia, kiitos :]
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

BettyB. kirjoitti:Niin että miten tää nyt menee, saisko kuvia, kiitos :]
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
BettyB.

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Eli noi oli niitä ällöttäviä läskejä, oon ehkä samaa mieltä vaikken nyt käyttäis sanaa ällöttävä. Mites tää klassinen esimerkki eli Marilyn Monroe, selvästi ylipainoinen ainakin nykymittapuun mukaan. Mun mielestä oikeen hotsittava, mites palstan läskipoliisit, kuumottaako?

Kuva
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

BettyB. kirjoitti:Mites tää klassinen esimerkki eli Marilyn Monroe, selvästi ylipainoinen ainakin nykymittapuun mukaan. Mun mielestä oikeen hotsittava, mites palstan läskipoliisit, kuumottaako?
Juu.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
Alexandra

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Alexandra »

Newton kirjoitti: Kyllä minä tiedän, että sinulla ei ole mitään aikeita tehdä mitään terveytesi eteen.
Niinpä, sinähän se tiedät kaiken.


Mä olen ärsyttävä tässä tapauksessa lähinnä läskien mielestä
Heh heh. Kyllä sä olet ärsyttävä ihan monen laihemmankin mielestä. Ja typerä. Ja ilkeä. Ja...
Yleensä mä hoidan vääntämiseni kyllä netissä, koska livenä läpänheitto on hauskempaa kuin asioiden todellisen laidan toteaminen.

Onko noin paha olla? Et täytyy ihan vääntää. No kuuluu kai ikään. Otaksun sun olevan juttujesi perusteella vielä aika nuori. Ja sinkku.
:lol:

Mitäs jos töissä luppoajalla keskittäisit energiasi vaikka lähimmäisen ilahduttamiseen. Itsesi kehittämiseen tms.??


Toivon todella että sunlaisillesi tapahtuu elämässä jotain sen verran radikaalia, että pahimmat särmät hioutuvat ja löydät elämästä tärkeimmät asiat ja onnellisuuden.


Marilyn on paremman näköinen kun langanlaiha Paris, näin esimerkkinä.

Läskeistä. En mä läskejä puolusta, mutta musta on törkeää puhua kaikista ylipainoisista sanalla läski. Jos esim. mun joku lähimmäinen joutuisi pyörätuoliin, en mä alkaisi kutsumaan häntä vammaiseksi.

Toi on niin blaah, ja blööh... sori, mä oon ihan liian ulkona näistä geimeistä jo, ei jaksa enää vääntää tän enempää. Mä oon ihku mamo, mama, muumimamma. :h: :h: :h: *ja takas mammapalstalle*

:)
Alexandra

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Alexandra »

BettyB. kirjoitti:Eli noi oli niitä ällöttäviä läskejä, oon ehkä samaa mieltä vaikken nyt käyttäis sanaa ällöttävä. Mites tää klassinen esimerkki eli Marilyn Monroe, selvästi ylipainoinen ainakin nykymittapuun mukaan. Mun mielestä oikeen hotsittava, mites palstan läskipoliisit, kuumottaako?

Kuva

Jos Marilyn on läski nykymittapuun mukaan, on nykymittapuu vähän vinoon kasvanut!

Huh huh, tuohan on mitä upeimmasta päästä.
Pyry-Matias

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

En usko, että kukaan on sitä mieltä, että Marilyn oli läski. Turha tuosta on vääntää.
BettyB.

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Pyry-Matias kirjoitti:En usko, että kukaan on sitä mieltä, että Marilyn oli läski. Turha tuosta on vääntää.
No jos en väärin muista niin eikös tälläkin palstalla joku ollut sitä mieltä ettei haluaisi olla Marilynin kaltainen läski (muistaakseni Liz Hurley ei kirjoita tälle palstalle)? Ja kyllähän Marilynin paino menee yli 25 BMI:n.
Pyry-Matias

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

BettyB. kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:En usko, että kukaan on sitä mieltä, että Marilyn oli läski. Turha tuosta on vääntää.
No jos en väärin muista niin eikös tälläkin palstalla joku ollut sitä mieltä ettei haluaisi olla Marilynin kaltainen läski (muistaakseni Liz Hurley ei kirjoita tälle palstalle)? Ja kyllähän Marilynin paino menee yli 25 BMI:n.
Onhan läski-käsitys suhteellista ja aikaan sidottua, mutta läski terminä ei nyt vaan ole osuva. Vaikka sitten pyöreähkö, muuten loppuu asteikko.
BettyB.

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Pyry-Matias kirjoitti:Onhan läski-käsitys suhteellista ja aikaan sidottua, mutta läski terminä ei nyt vaan ole osuva. Vaikka sitten pyöreähkö, muuten loppuu asteikko.
Niin no, minähän kutsuin häntä vain ylipainoiseksi ja pyysin määrittelemään (voi jessus) mitä tarkoittaa ällöttävä läski.
Alexandra

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Alexandra »

Mitäs tää Matias nyt sekoilee ja sekoittaa. :shock: Ei jessus taas.
Pyry-Matias

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

BettyB. kirjoitti: Niin no, minähän kutsuin häntä vain ylipainoiseksi ja pyysin määrittelemään (voi jessus) mitä tarkoittaa ällöttävä läski.
Itse viittaisin kommentillani Alexandran mielestäni turhaan jossitteluun.