Oletko saanut nyrkistä?

Yleinen lätinä jä kitinä
nokkaelain

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Nyrkistä on tullut viimeksi armeijassa ja yläasteella. Molemmissa tapauksissa toinen on omaa turhautumistaan tms. töninyt kuukausikaupalla, ja kun itselläni on pinna kiristynyt lopulta sen verran että olen tönäissyt takaisin, toinen osapuoli on katsonut sen oikeutukseksi silmittömään väkivaltaan. Omaa syytä siis osin...

Tällä viikolla olin nenän väliseinän suoristusleikkauksessa. Voi vain arvailla oliko kyse synnynnäisestä viasta, vai vaikuttiko em. yläasteen luokkakaverin voimiensa takaa nenään kohdistama lyönti jotain.
Manzel

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Manzel »

Herra Manala kirjoitti:
Manzel kirjoitti:Oon muutaman agressiiviselle tyypille joskus sanonut, että kumpi on ”miehisempi” vaihtoehto, kumpi vaatii enemmän kanttia ja taitoa.
1. Tapella vai selvittää jutut puhumalla.
2. Osata tapella vai osata elvytettyä, parantaa uhri.
3. Kiihtyä vaiko uskalta myöntää, että on kerrankin väärässä.
4. Sulkeutua täysin pois tilanteista, joista voisi tulla tappelu ja rauhoitella kaveroa, joka on kiihtyneessä tilassa.
5. Vetää turpaan niin että tukka hulmuaa ja jättää selittelyt muille?
Mikä olisi tuon helpompaa. Kuka tahansa "tosimies" tai "siksi haluava" voisi tehdä noin. Turpaan vetäminen ei vaadi kuin max. päivän harjoittelemisen.

Täysin eri juttu on taas noi edellä mainitsemani jutut..

Toisaalta riippuu siitä, kuka pitää mitäkin hienona.

Sen mitä olen huomannut susta kirjoitusten perusteella ja rivien välistä, oli tuo äskeinen aika kieli poskella heitto.

ps. olisko mitään vinkkilöitä, mitä voisi tehdä, jos on kaatanut läppärille sokeritonta limua?
Pyry-Matias

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Raportoikaa mielummin ne lukuisat kerrat kun olette lyöneet vaikkapa kumppanianne. Maali seinässä on jo kuivunut.
Manzel

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Manzel »

Manzel kirjoitti:Muuten en ole kokenut väkivaltaa enkä myöskään tehnyt sitä.
Unohtui. 17 vuotiaana olin kesätöissä rakennuksilla timpuriporukassa. Vastaava mestari oli jostain syystä ottanut mut silmätikuksi ja vittuili töistäni koko ajan, vaikka tein työni paremmin kuin hyvin. Kolme viikkoa kuuntelin hänen vittuiluaan, kunnes yhtenä päivänä hän tuli vastaan portaissa. Napautin hänet olkapäällä kumoon hänen tullessa vastaan. Ukko pyöri rappusia alas. Jatkoin itse matkaani.

Sen jälkeen olimme hyvissä väleissä, vaikka olin varma että olisin saanut kenkää. Myöhemmin siviilissä mm. juttelimme pitkät tovit, kun törmäsimme sattumalta lenkkeillessä.
nokkaelain

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

--
Viimeksi muokannut nokkaelain, 23.08.2008 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
posteljaana

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja posteljaana »

Tuttu, joka tuntee varjoni, sanoi että ihmettelee, miksi en saa turpiini. Hän vissiin antaisi.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Manzel kirjoitti:Mielestäni kaikista mahdollisista tilanteista pääsee puhumalla.
Sano tuo vaikka sille nuorelle miehelle jota joku vartijanplanttu iski yllättäen veitsellä niskaan Helsingissä useampia viikkoja sitten.

Mitkään supliikkitaidot eivät välttämättä auta jos toinen yksinkertaisesti haluaa tapella jonkun kanssa ja on etsimässä tappelukaveria. Tai no, ehkä jos osaat vakuuttavasti antaa toisen ymmärtää olevasi Spetznaz-joukkojen lähitaistelukouluttaja tms.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Geep

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Geep »

Pyry-Matias kirjoitti:Raportoikaa mielummin ne lukuisat kerrat kun olette lyöneet vaikkapa kumppanianne. Maali seinässä on jo kuivunut.
Hitto tästä onkin aikaa, on näköjään laiskistuttu. Eikä muakaan ole kukaan lyöny muutamaan kuukauteen, varsin rauhallinen kesä takana. Mitä niitä aiempia miettimään, varsinkaan kun kitinässä ei kukaan muu ikinä lyö tai ota vastaan.
Storia

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Storia »

En koskaan, lukuun ottamatta sitä kun olin 9 v., leikittiin vuorenkuningasta ja koska tuuppasin luokan komeimman pojan alas huipulta, se tinttasi nenään eikä saman päivän koulukuvaan ollut enää asiaa.
En ole myöskään lyönyt. Avareitahan ei lasketa? :wink:
Manzel

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Manzel »

Frederik Krueger kirjoitti:
Manzel kirjoitti:Mielestäni kaikista mahdollisista tilanteista pääsee puhumalla.
Sano tuo vaikka sille nuorelle miehelle jota joku vartijanplanttu iski yllättäen veitsellä niskaan Helsingissä useampia viikkoja sitten.

Mitkään supliikkitaidot eivät välttämättä auta jos toinen yksinkertaisesti haluaa tapella jonkun kanssa ja on etsimässä tappelukaveria. Tai no, ehkä jos osaat vakuuttavasti antaa toisen ymmärtää olevasi Spetznaz-joukkojen lähitaistelukouluttaja tms.
Yllättäen.

Tuo on tietenkin tosi, mutta kirjoituksessani en edes ajatellut tuollaisia tilanteita, vaan ainoastaan sellaisia, joihin voi itse vaikuttaa. En nyt oikein tajua, miksi edes otit tuon aiheeksi tai sitten ilmaisin ajatukseni väärin.

Jos joku hyökkää sekän takaa ja iskee kuolettavasti, on tilanne vähän niinq menetetty. Tai jos meteoriitti tipahtaa niskaan.

Hullut ovat hulluja ja jos sellainen sattuu kohdalle, on sen todennäköisyys tasoa lottovoitto.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Manzel kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:
Manzel kirjoitti:Mielestäni kaikista mahdollisista tilanteista pääsee puhumalla.
Sano tuo vaikka sille nuorelle miehelle jota joku vartijanplanttu iski yllättäen veitsellä niskaan Helsingissä useampia viikkoja sitten.

Mitkään supliikkitaidot eivät välttämättä auta jos toinen yksinkertaisesti haluaa tapella jonkun kanssa ja on etsimässä tappelukaveria. Tai no, ehkä jos osaat vakuuttavasti antaa toisen ymmärtää olevasi Spetznaz-joukkojen lähitaistelukouluttaja tms.
Yllättäen.

Tuo on tietenkin tosi, mutta kirjoituksessani en edes ajatellut tuollaisia tilanteita, vaan ainoastaan sellaisia, joihin voi itse vaikuttaa.
Eli pääsemme ilmeisesti yhteisymmärrykseen ettei kaikista mahdollisista tilanteista pääsekään välttämättä ulos ilman vahinkoja ihan vaan kivoja puhumalla? Tarkoitan tällä myös tapauksia joissa on verbaalista ajatustenvaihtoa ennen nyrkkejä.

Monesti voi toki päästä, ei siinä mitään.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 24.08.2008 1:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Yönmustaritari

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

NegaDuck kirjoitti:mutta kai se lasketaan silti.
Kaikki lasketaan.

Yli kahdeskanvuotiaan nyrkkikahakoinnin lasketaan ainoastaan ohilyönteinä. Sekä iteseen kohdistettuina että itse suoritettuina, mikä toisalta vähän harmittaa.

Ai jospa kerran pääsisisin metrossa kirvestä käyttää sano.....
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Yönmustaritari kirjoitti:Ai jospa kerran pääsisisin metrossa kirvestä käyttää sano.....
Sinun takiasi niissä on nykyisin ne suojapleksit ettei pääse yllättämään takaapäin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Yönmustaritari

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Frederik Krueger kirjoitti: Sinun takiasi niissä on nykyisin ne suojapleksit ettei pääse yllättämään takaapäin.
Ja juuri tämä teki minusta bussi- ja taksimatkustajan.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Newton kirjoitti: itähelsinkiläiset naiset näyttävät valitettavan usein itähelsinkiläisiltä naisilta. Mikä tarkoittaa sitä, että sinkkumiehen on mentävä etsimään silmänruokansa ihan muualta.
Överihyvä! Tää Newtonhan on selkeästi asenneäijä. Lähen sun kans treffeille anytime. Vaikka näytänki ihan itähelsinkiläiseltä naiselta.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Pyry-Matias

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Geep kirjoitti:...varsinkaan kun kitinässä ei kukaan muu ikinä lyö tai ota vastaan.
Palsta myöntää jäsenilleen laajennetun hätävarjeluoikeuden. Meinashan se myrkyttäjäkin päästä pälkähästä.
NuoriDaavid

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sipsi kirjoitti:
Newton kirjoitti: itähelsinkiläiset naiset näyttävät valitettavan usein itähelsinkiläisiltä naisilta. Mikä tarkoittaa sitä, että sinkkumiehen on mentävä etsimään silmänruokansa ihan muualta.
Överihyvä! Tää Newtonhan on selkeästi asenneäijä. Lähen sun kans treffeille anytime. Vaikka näytänki ihan itähelsinkiläiseltä naiselta.
:?:

Kuva
Manzel

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Manzel »

Frederik Krueger kirjoitti: Eli pääsemme ilmeisesti yhteisymmärrykseen ettei kaikista mahdollisista tilanteista pääsekään välttämättä ulos ilman vahinkoja ihan vaan kivoja puhumalla? Tarkoitan tällä myös tapauksia joissa on verbaalista ajatustenvaihtoa ennen nyrkkejä.
Monesti voi toki päästä, ei siinä mitään.
Tai siis emme pääse.

Jos haluaa liittää kaikki marginaalitapaukset yleisiin tilastoihin ja sen 0,1 promillen poikkeaman (heitto) perusteella leimata tietyn jutun, niin siitä vaan.

Tilastotieteilijää tuolla meinigillä ei tule, mutta varmasti hyvä puolustusasianajaja tai perussuomalaisten edustaja Halmeen tilalle.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

En jaksa odottaa kahta kuukautta ennen vastaamista, joten vastaan samantien.
Manzel kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Eli pääsemme ilmeisesti yhteisymmärrykseen ettei kaikista mahdollisista tilanteista pääsekään välttämättä ulos ilman vahinkoja ihan vaan kivoja puhumalla? Tarkoitan tällä myös tapauksia joissa on verbaalista ajatustenvaihtoa ennen nyrkkejä.
Monesti voi toki päästä, ei siinä mitään.
Tai siis emme pääse. Jos haluaa liittää kaikki marginaalitapaukset yleisiin tilastoihin
:D

Mistä ihmeen "yleisistä tilastoista" puhut? Löytyykö "yleisiä tilastoja" siitä kuinka suuresta osasta katuväkivaltatilanteita pääsee ulos ihan vaan puhumalla?
ja sen 0,1 promillen poikkeaman (heitto) perusteella leimata tietyn jutun, niin siitä vaan.
Aika vängät luvut keksit joo. Eli sinun mielestäsi mainittu "vartija iski ohikulkijaa perhosveitsellä kaulaan" ja lukuisat muut vastaavat tapaukset joissa joku hyökkää yllättäen toisen kimppuun, edustavat enintään kymmenestuhannesosaa kaikista katuväkivaltatilanteista? Ja lopuista tilanteista pääsee aina ohi ihan vaan juttelemalla?

Tässä esimerkkinä kaksi (ei suinkaan ainoita) suht omakohtaista tuohon "kymmenestuhannesosaan" liittyvää tapausta:

- Tuntematon mies löi yllättäen baarissa tuopin työkaverini ohimoon. Tuli todella rumaa jälkeä kun tuoppi rikkoutui.

- Varhaisnuoruudessani tuntemattoman poikajoukon pomo huudahtaa "Hei vedetään tota jätkää turpaan!". En löytänyt oikeita estosanoja tyyppien juostessa kohti, mutta vikkelät jalat pelastivat minut.

Nuoko edellämainitut (ml. kaulapuukotus) ovat sinusta aivan käsittämättömiä tapahtumia joita tapahtuu aniharvoin verrattuna muihin katu-/baariväkivaltatilanteisiin? Päteekö neuvosi juttelemisen kaikenkattavasta pelastavuudesta myös esim. raiskausuhkiin? Jos ei päde, miksi ei? Olisiko lööppeihin viimeksi päässyt joukkoraiskattu nainen välttänyt kohtalonsa ihan vaan valitsemalla oikeat sanat hyökkääjiä vastaan? Unohdetaan hetkeksi se ettei heidän äidinkielensä kaiketi ollut sama.
Tilastotieteilijää tuolla meinigillä ei tule, mutta varmasti hyvä puolustusasianajaja tai perussuomalaisten edustaja Halmeen tilalle.
Älä viitsi olla noin lapsellisen masamainen. Teit naurettavan väitteen, turha ottaa siitä liikaa stressiä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Lucy

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Olen, viimeksi tuossa kesällä joku hullu hyökkäsi keskellä kirkasta päivää kadulla kimppuuni. Se oli aika huono päivä, mutta onneksi selvisin murtuneella rystysellä, venähtäneellä kädellä ja verijuovalla päässä. Huvittavinta oli se, että kun menin tekemään rikosilmoitusta niin poliisitäti sanoi ystävällisesti, että tiedät varmaankin, että saatat saada itsekin pahoinpitelysyytteen? Ensiavussa sain kyllä loistavaa palvelua. Tosin hoitaja totesi ensin todella nuivasti, että mikäs sinulla on vikana, tajuatko että tämä on ensiapu? Olisi varmaankin pitänyt näyttää vielä kurjemmalta, mutta selitettyäni asian pääsin kaikkien jonojen ohi yms.
Monsieur Manala

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Lucy kirjoitti:Olen, viimeksi tuossa kesällä joku hullu hyökkäsi keskellä kirkasta päivää kadulla kimppuuni.
:shock: Etkä muka tuntenut tätä hyökkääjää ennalta?
Lucy

Re: Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Monsieur Manala kirjoitti: :shock: Etkä muka tuntenut tätä hyökkääjää ennalta?
En ollut koskaan aikaisemmin nähnytkään kyseistä ihmisen irvikuvaa, kävelin vain töistä kotiin.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Oletko saanut nyrkistä?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

En. Toivottavasti tilanne ei muutu.
Liekö nykytilanteeseen vaikuttanut jäätynyttä pulkannarua muistuttava ulkomuotoni.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin