Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
JonniParvo
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 121
Liittynyt: 11.12.2007 0:18

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja JonniParvo »

Pyry-Matias kirjoitti:
JonniParvo kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:en mä käsiäkään reenaa. lihasta tulee suhteessa liikaa jos niitä reenaan.
OHHOH!! :shock:
Mulla on lyhyet raajat ja pitkä torso. Esmes vatsalihaksia ja alaselkää on vaikea saada kasvamaan. Miksi tehdä itsestään vielä pellemmän näköinen?
Tää selvä. Harvoin vaan olen kuullut jonkun välttelevän lihaksia treenatessa.
Eikös tuo lantionseutu ole just se mikä pyritään pitämään timminä ja hoikkana?
Meinaan, että eihän alaselässä ole (näkyvää) lihaa kuin bodareilla ja vatsalihakset on (ts. näkyy) vain hoikilla.
Eikä tää ole provoilua, näin ne asiat vaan on. Pitääkö lisätä loppuun "mun mielestä"?
nastamuumio

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Ei mitään sitten lauantain uinnin. Huomenna tanssitunti, jonne meen, jos tänään jaksan perjantain tenttiin lukemista aloittaa, mutta sitten taas, koska perjantaina on illalla tentti klo 16-20 ja päivällä luentoja, ja lauantaina lähden viikoksi pois täältä, on ohjelmassa seuraavan kerran jotain vasta pitkän ajan päästä. Musta tuntuu niin vetelältä jo nyt, mutta tää viikko on ollut sellaista hössötystä, ettei ole kyennyt. Eihän kahden viikon tauon pitäis tehdä kovin pahoja, mutta musta vaan tuntuu, että oon pelkkää valuvaa taikinaa jo.

Muuttuuko toiset ihmiset valuvaksi taikinaksi helpommin kuin toiset?
Pyry-Matias

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

SikaMika kirjoitti:Miten sä saat treenattua koko kropan puoleen tuntiin??
Ei koko vaan toisen yläpuolen, eiks vaan? Selkäreeni tosiaan kestää sen puoli tuntia normina. Vatsat ja selän ojennukset teen limittäin taljojen ja kulmasoudun kanssa. Aikaa vievää mavea en skolioosin vuoksi enää tee.
Vihtahousu

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Vihtahousu kirjoitti:poljin meneen 5-6 kilsaa p-haaga-pirkkola-maunula-metsälä-p-haaga-reitillä.
Tuolla sitä mentiin äsken, sateenkestävä tuulipuku päällä. Alkuosa lenkistä menee alamäkeä jolloin tempo on huomattavasti korkeampi kuin lopussa oleva Metsälän mäki yhdistettynä tasaiseen nousuun kohti P-haagan loppua.
bedlam

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja bedlam »

4 km käppäily töihin ja rinta/selkä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Normipunttipäivä. Koko keho läpi (paitsi pohkeet jotka skippaan torstaisin), aikaa meni liikaa koska törmäsin vanhaan työkaveriin ja paskanpuhumiseen meni aikaa, yritin suorittaa alkulämmittelyjä siinä samalla.

Ai niin, mittasin penkkipunnerrustangon painon henkilövaa'alla kun tuolla aiemmin esitettiin että niissä on suuriakin painoeroja. Se oli 20,4kg. En tohtinut vielä yrittää satasta yhdellä toistolla, joten vedin normaalilla 70,4 kilolla 3x8 toistoa.

Joku vitun jurpo vääntää punnerruspenkin varmistintankojen kiinnityspultit aina niin tiukalle kun pystyy ettei niitä meinaa saada enää irti ilman työkaluja, joten tällä kertaa saatuani ne vihdoinkin irti paljain käsin piilotin kyseiset kiristysruuvit perkele. On se nyt vittu, siitäs sait paskapää.

Eihän se ole mies eikä mikään joka peloissaan käyttää penkkipunnerruksessa jotain varmistimia. Mitä, pelkäätkö ettet saakaan tankoa nousemaan ylös? No käytä sitten jotain toista henkilöä varmistajana, pienempiä painoja, tai pienempiä sarjoja.

Että sapettaakin tuollainen toiminta, mutta kiusa se on pienikin kiusa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
JonniParvo
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 121
Liittynyt: 11.12.2007 0:18

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja JonniParvo »

Frederik Krueger kirjoitti:Eihän se ole mies eikä mikään joka peloissaan käyttää penkkipunnerruksessa jotain varmistimia. Mitä, pelkäätkö ettet saakaan tankoa nousemaan ylös? No käytä sitten jotain toista henkilöä varmistajana, pienempiä painoja, tai pienempiä sarjoja.
Sitä saattaa olla niin peloissaan, ettei uskalla pyytää ketään varmistamaan kun ottaa sarjat loppuun asti. :roll: T:kakkahousu.
Stinky

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Stinky kirjoitti:Mikä on tehokkain liike alavatsalle? Sen pitäs olla semmonen mikä ei rasita kamalasti alaselkää.
Ette tiedä vai? Joudunko mä googlettamaan häh?
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Stinky kirjoitti:
Stinky kirjoitti:Mikä on tehokkain liike alavatsalle? Sen pitäs olla semmonen mikä ei rasita kamalasti alaselkää.
Ette tiedä vai? Joudunko mä googlettamaan häh?
Oletko kokeillut sellaista liikettä että makaat selälläsi pitäen jalkojasi suoraan kohti kattoa. Siinä sitten nostelet lantiotasi ylöspäin, eli kurkotat varpaita lähemmäs kattoa. Ehkä huonosti selitetty, mutta toiv. hiffasit. Siinä ei alaselkä kosketa mihinkään, joten luulisi ettei se siitä pahemmin rasitu.
Älä löi! En ole hurrit!
Stinky

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Olen yrittänyt mutta teen sen kyllä ihan väärin eikä se tunnu oikeessa paikassa. Mä en vaan osaa tuota liikettä. Muita ehdotuksia?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Stinky kirjoitti:^Olen yrittänyt mutta teen sen kyllä ihan väärin eikä se tunnu oikeessa paikassa.
Lue allaoleva sivu, lähinnä kohta "Lower Abdominal Myth"

http://www.exrx.net/WeightTraining/Myth ... hor7319578

Lähinnä lause:
The combination of the local muscular fatigue, or a burning sensation from the isometrically contracted abdominal muscles, and from the working hip flexors produces fatigue in the pelvis area which we mistakenly interpret as the lower portion of the Rectus Abdominous being exercised.
Krav maga-treeneissä väitettiin vatsarutistusten tai istumaannousujen osuvan enemmän ylä- tai alavatsaan sen mukaan miten korkealla jalat ovat kyseisiä liikkeitä tehdessä. Kun vielä muistaisin miten päin se meni, mutta enpä silti tiedä onko tuokaan mikään totuus.

Noin yleisesti suoriin vatsalihaksiin osuvat liikkeet löydät allaolevan linkin takaa, siitä vaan kokeilemaan.

http://www.exrx.net/Lists/ExList/WaistW ... chor172895
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 29.08.2008 11:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Stinky kirjoitti:
Stinky kirjoitti:Mikä on tehokkain liike alavatsalle? Sen pitäs olla semmonen mikä ei rasita kamalasti alaselkää.
Ette tiedä vai? Joudunko mä googlettamaan häh?
Vielä sellainen kysymys että mikä on tavoitteesi kun nimenomaan "alavatsaliikkeitä" kyselet? Oletko havainnut että alavatsasi olisi jotenkin erityisen heikko, vai mitä?

Jos ajatuksena on alavatsassa olevan rasvan vähentäminen vatsaliikkeillä, lue ylläolevista linkeistä kohta "Spot Reduction Myth".
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Pyry-Matias

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Frederik Krueger kirjoitti:Vielä sellainen kysymys että mikä on tavoitteesi kun nimenomaan "alavatsaliikkeitä" kyselet? Oletko havainnut että alavatsasi olisi jotenkin erityisen heikko, vai mitä?
Minulle tuli myös kyselyikä luettuani postauksen. Jos bodarit tai muut hifistelijät jätetään pois, ei vatsalihaksia tulisi jakaa kuin kahteen: suorat ja vinot. En voinut välttyä mielikuvasta liittyen usein lukemaani vinkkiin: "Tehkää vinopenkkiä, niin saatte paremman ylätissin." ...siis on asia noinkin, mutta perusasiat, perusasiat.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Frederik Krueger kirjoitti: Vielä sellainen kysymys että mikä on tavoitteesi kun nimenomaan "alavatsaliikkeitä" kyselet?
[arvaus]Liittynee jotenkin ryhdin korjaamiseen.[/arvaus]
Bliss

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Stinky kirjoitti:Muita ehdotuksia?
Hoover:
Alkuasento: Kädet ovat lattiassa kyynärvarsien varassa hartioiden leveydellä. Polvet ovat lattiassa. Selkä ja lantio ovat ojennetut, jolloin linja
polvista päälakeen on suora. Kehon paino on tasaisesti jakautunut käsille ja jaloille. Katse on suunnattuna etualaviistoon.
Liike: Aktivoi syvät vatsalihakset ja pidä asento yllä. Pidä hetki ja rentouta. Toista liikettä 2x8-10.
Huomioi: Vatsa tiukkana. Vartalon asento on hallittu. Voit vaikeuttaa liikettä irrottamalla käsiä vuoronperään.
Kun tämä liike onnistuu voit kokeilla samaa harjoitusta polvet irti lattiasta. Tällöin koko vartalo on pitkä ja tiukka. Katse on suunnattuna suoraan lattiaan.


Alavatsaharjoitus:
Alkuasento: Makaa lattialla koukkuselinmakuulla ristiselkä kiinni lattiassa. Kädet ovat vartalon vieressä ja katse kohti kattoa.
Liike: Aktivoi syvät vatsalihakset ja hengitä ulos. Nosta lantiota hitaasti muutama sentti suoraan ylöspäin ja pidä ylhäällä hetki. Pidätä hengitystä. Rullaa hitaasti alas koko ajan napaa selkärankaan vetäen ja hengitä ulos. Alkuasentoon päästessä pidä vatsa edelleen tiukkana. Toista liikettä 2x8-10.
Huomioi: Rytmitä liikettä hengityksen avulla. Vatsa pysyy tiukkana.
Geep

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Geep »

En oo varmaan ainoa nainen, jolle gyne neuvonut alavatsa-osaston treenit? Eikö se sisätavaraan jotenkin liity? 8)
Bliss

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Geep kirjoitti:En oo varmaan ainoa nainen, jolle gyne neuvonut alavatsa-osaston treenit? Eikö se sisätavaraan jotenkin liity? 8)
Ne on niitä syviä vatsalihaksia 8)
Pilates on pop tossa asiassa.
Geep

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Geep »

^ Ootin et joku ois tullu väliin kertomaan synnyttäneistä lörppäloorista. :P
JonniParvo
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 121
Liittynyt: 11.12.2007 0:18

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja JonniParvo »

Kuva Tossa aika killeri vatsalihasliike.

Pidä asento yllä 30 sek. Kun alkaa sujua, laita kädet maahan vartalon jatkeeksi. Tekee gutaa, saa koittaa.
Viimeksi muokannut JonniParvo, 29.08.2008 20:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bliss

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Oli ahkerasti käytössä kb- ja tb-treeneissä :D. Toimii, mutta selkävaivaisena aika paha pitää tasapaino.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Ainiijoo, mähän poljin tänään 15km. Aamulla olisin varmasti myöhästynyt töistä ellei joku kanssasotkija olisi lähtenyt kilpasille puolimatkassa. Kannistin sen kintereiltäni ja ehdin töihin ajoissa. Tulomatkan poljin hampaat irvessä ihan omaksi huvikseni.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Harmi että kuolemanväsyneenä ja nälkäisenä priorisoin per(u)starpeeni ihan päin helvettiä, mutta harkitsin äsken vakavissani tekeväni pienen hikisen iltalenkin Vantaanjoen tutuissa maastoissa. Joku toinen päivä sitten...
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

SikaMika kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Vielä sellainen kysymys että mikä on tavoitteesi kun nimenomaan "alavatsaliikkeitä" kyselet?
[arvaus]Liittynee jotenkin ryhdin korjaamiseen.[/arvaus]
Käsittääkseni silloin pitäisi harjoittaa lähinnä niitä korsettina toimivia syvempiä vatsalihaksia? Siitä vaan jännittämään napaa selkärankaan 3x1min, ja päälle vaikka 3x30 etunojapunnerrusta suorin vartaloin.

EDIT: Eikös ne nää ole?

http://www.exrx.net/Muscles/TransverseAbdominis.html

http://www.exrx.net/WeightExercises/Tra ... acuum.html
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 30.08.2008 9:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Ilmeisesti täytyy alkaa pitää jutsuilun mattorandorinkin aikana hammassuojia, tuli eilen vekki huuleen omista hampaista. Verta tuli aluksi ihan hyvin mutta onneksi oli kuitenkin niin lyhyt vekki ettei tuntunut tarvitsevan tikkejä ja verenvuotokin lakkasi. Nenäkin meinasi saada osumia, joten kai se on uskottava ettei näissä lajeissa voi säilyä kauniina poikana. Sen siitä saa kun meni vapaaehtoiseksi mattorandoriin opettajana tällä kertaa toiminutta korkeinta vyötä edustavaa väkivahvaa kaveria vastaan, jota kaikki muut välttelivät kyseissä koitoksessa.

Vaikka olin 80% ajasta se pinteessä oleva osapuoli, huippuhetkeni oli kun sain hänen kaulansa takaapäin kuristusotteeseen (vasen käsivarsi niskan takana antamassa tukea kuristavalle oikealle käsivarrelle), mutta koska kyse oli harjoituksesta, täytyi pitää tarkoituksella sen verran löysällä ote että oli kuitenkin mahdollisuus päästä irti ilman molemminpuolista vahingoittamista. Hiki tuli.

Tänään pitäisi vielä jaksaa käydä uimassa 2km. Eiliseltä koitokselta jäi oikea lonkka jotenkin pipiksi, ehkä uinti rauhoittaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Frederik Krueger kirjoitti:
SikaMika kirjoitti: [arvaus]Liittynee jotenkin ryhdin korjaamiseen.[/arvaus]
Käsittääkseni silloin pitäisi harjoittaa lähinnä niitä korsettina toimivia syvempiä vatsalihaksia?
Olet oikeassa. Luin tekstin liian nopeasti/liian väärin.

MM. noita syviä vatsoja munkin pitäisi treenata, jotta saisin lantion joskus suoraksi. Muttaku pitäisi venytellä muutenkin vähän vitusti jotta asento pysyisi kondiksessa, joten tyydyn toistaiseksi vain laiskottelemaan ja käymään kirolla muutaman kerran vuodessa seurauksia hoidattamassa.
Vastaa Viestiin