Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Bliss

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bliss »

RolloTomasi kirjoitti: Et kuulu niihin, jotka ilahtuvat, kun suosikkisi saa ehdokkuuden tai pystin?
Enpä juuri. En edes osaa sanoa miksi.
Kuuluu kategoriaan "Täysin Yhdentekevät Asiat"
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Rouva Pupu kirjoitti:Vittuileeko Suvinen vai ymmärsinkö väärinnä? Anyway, jos on jotain valittamista Ramboista niin..... :!:
Mietin tuota koko yön ja käsitin SUV:n ihmettelevän miten noin erilaisen elokuvamaun omaavat ihmiset ovat päätyneet yhteen. Vai?

Kyllä mun täytyy sanoa että minua swiduttaa jos nainen ei tykkää elokuvasta tai videoklipistä joka on minusta just parhautta. Kuten se parin vuoden takainen Venäjän kansallislaulu/"Stackars negerslav"-vääntö joka oli mielestäni paras video miesmuistiin, senaikainen naistuttavuus oli sen nähdessään ihan "Hohhoijaa missä vitsi?", ei edes katsonut sitä loppuun asti!

Lopetimme tapailun melko pian tuon episodin jälkeen, minun aloitteestani. Syyksi valehtelin hänen ulkonäkönsä koska en viitsinyt kertoa totuutta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

bedlam kirjoitti:Tytsi tykkää hirveesti äksönleffoista, tän on kuulemma nähny melkein 10 kertaa ja Rambot on maailman parhautta.
Mitkä Rambot, ja mitä itse tykkäät? Muistanko oikein että esim. First Blood oli sulle ihan tuore tuttavuus?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Frederik Krueger kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Tytsi tykkää hirveesti äksönleffoista, tän on kuulemma nähny melkein 10 kertaa ja Rambot on maailman parhautta.
Mitkä Rambot, ja mitä itse tykkäät? Muistanko oikein että esim. First Blood oli sulle ihan tuore tuttavuus?
En mää ole nähnyt edelleenkään yhtään Rambo-leffaa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

No voi sun. Katso ykkönen (First Blood) ja nelonen, ei niitä muita tarvitsekaan.

Mulla oli ihan mielikuva että aioit ostaa jonkun Rambo-boksin tms., mutta taidan muistaa väärin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Frederik Krueger kirjoitti:No voi sun. Katso ykkönen (First Blood) ja nelonen, ei niitä muita tarvitsekaan.

Mulla oli ihan mielikuva että aioit ostaa jonkun Rambo-boksin tms., mutta taidan muistaa väärin.
Ei, ei, ei.

Kaikki ne on loistavia paitsi nelonen, jota en oo vielä nähnyt. Eri tavalla, mutta kuitenkin - luin ekan rambon nassikkana ennen kuin näin elokuvan. Elokuva antoi toivoa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Frederik Krueger kirjoitti:No voi sun. Katso ykkönen (First Blood) ja nelonen, ei niitä muita tarvitsekaan.

Mulla oli ihan mielikuva että aioit ostaa jonkun Rambo-boksin tms., mutta taidan muistaa väärin.
En, tytsi siitä boksista kyllä haaveilee. Kai mää sitten ne joudun kattomaan.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Clay »

Cecil B. Demented

Hyväntuulenelokuva. Kapinallinen ug-elokuvapoppoo tekee ULTIMATE REALITYA terrorisoimalla filmiteollisuuden fyysisiä manifestaatioita, siepattuaan ensin Hollywoodin kuumimman naistähden pääosittamaan projektiaan. Jotensakin ajankohtaista näin amatöörimedian aikakaudella, ULTIMATE REALITY vois olla hyvin todellisuutta nykypäivänä jossain päin interwebbiä.
Nyt penikseni on fantastinen!
Bhven

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bhven »

WALL-E, meni päälle sekä alle, se tuntui ihanalle, kun sylissä on iisoo WALLE-nalle. Pretty cool (7/10). Korvissa soi ja humisee. Kuvateatterin äänentoisto oli kuin olikin liian kovalla.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Suvinen kirjoitti:Itse en oikeasti usko, että voisin seurustella semmoisen tyypin kanssa, jonka kanssa elokuvamaut menee noin pahasti ristiin. Tai siis en usko että alun alkaenkaan kiinnostuisin.
Ristiin. Hmm. Mulla on tän ihmisen kanssa parhaiten yksiin menevä leffamaku mitä koskaan missään aiemmassa suhteessa. Suurin osa niistä isoimmista lemppareista on samoja. Toisella vain on lisäksi perversio huonoihin kauhuleffoihin ja toisella äksönleffoihin. En oikein ymmärrä miten tuollainen voisi olla joku kynnyskysymys kenenkään suhteessa.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Suvinen kirjoitti:Roger! Jotenkin vaan tosta Transformers- arviosta päättelin toisin. Ja ehkä niistä Ramboista :P
Jos ihmisestä kiinnostuminen olisi kiinni siitä, että muutaman elokuvan kanssa mielipiteet menee hieman ristiin, niin minkälaiset liuskat informaatiota sinun pitää toisen ihmisen mielenkiinnonkohteista saada jo ennen kiinnostumista?
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Multa ei kukaan kysynyt mitään, joten pitäisi olla hiljaa, mutta en usko, että voisin olla suhteessa sellaisen ihmisen kanssa, joka ei pidä Terrence Malickin elokuvista.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Bliss kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti: Et kuulu niihin, jotka ilahtuvat, kun suosikkisi saa ehdokkuuden tai pystin?
Enpä juuri. En edes osaa sanoa miksi.
Kuuluu kategoriaan "Täysin Yhdentekevät Asiat"
Miksi sitten ei kuitenkaan olla kokonaan välinpitämätön?
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
daddykillkill

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Suvinen kirjoitti:jonka kanssa elokuvamaut menee noin pahasti ristiin. Tai siis en usko että alun alkaenkaan kiinnostuisin.
Ei tästä ole montakaan vuotta kun toitotin, etten voisi kiinnostua ihmisestä joka ei ymmärrä "The Matrixia" tai pidä samanlaisesta musiikista.

No, minulle pojan synnyttäneen mielestä Tracy Chapman on suunnilleen hienointa musiikkia ikinä (en voi sietää) ja jotenkin ollaan vielä saman katon alle mahduttu.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Mulle tuo Suvisen kommentti tuntui siksi niin hassulle, että juuri tälle kyseiselle ihmiselle selitin vasta, että en ole koskaan ollut suhteessa jossa leffa- ja musiikkimaku menisi näin hyvin yksiin.

Ja mää en kyllä ymmärrä, että joku ei tykkää Tracy Chapmanista :wink:
daddykillkill

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

bedlam kirjoitti:Ja mää en kyllä ymmärrä, että joku ei tykkää Tracy Chapmanista :wink:
Looginen umpisolmu päässä:
- tarkoittaakos tämä sitten että meidän suhteen PITÄISI toimia vai että sen EI PITÄISI toimia? :P
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

daddykillkill kirjoitti:Ei tästä ole montakaan vuotta kun toitotin, etten voisi kiinnostua ihmisestä joka ei ymmärrä "The Matrixia" tai pidä samanlaisesta musiikista.
Tämä taitaa olla osaltani toistoa, mutta ihan alussa luulin ymmärtäväni Matrixia ja se oli alussa jopa senhetkinen lempileffani.

Vasta myöhemmin heräsin havaitsemaan että oikeastaan kyseessä on kovin yksioikoinen ja jopa paskakin leffa. Jopa vaijerilentelykungfutappelukohtaukset olivat todella arsesta, varsinkin kun samalla tuli markkinoille myös Bourne Identity kaltaisia uskottavilla krav maga/escrima-kohtauksilla varustettuja tappeluelokuvia.

Sama herääminen tapahtui Taru Sormusten Herrasta kanssa, paskoja leffoja, surkeita näyttelijöitä täynnänsä koko trilogia.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Voisi siinä olla pureskeltavaa jos parempi puolisko diggaisi rakkauselokuvia tai jotain yliarvostettua draamahuttua ennemmän kuin äksöniä tai kauhua.
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Frederik Krueger kirjoitti: Sama herääminen tapahtui Taru Sormusten Herrasta kanssa, paskoja leffoja, surkeita näyttelijöitä täynnänsä koko trilogia.
Tunnustan. En ole koskaan lämmennyt näille. Taisin nukahtaa kakkososassa. En myöskään erityisesti pidä Matrix leffoista.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Rouva Pupu kirjoitti:Voisi siinä olla pureskeltavaa jos parempi puolisko diggaisi rakkauselokuvia tai jotain yliarvostettua draamahuttua ennemmän kuin äksöniä tai kauhua.
Miehille tuo on arkipäivää. Ei se niin kamalaa ole, sopivina annoksina. Eräs tykkäsi erityisen paljon romanttisista feel-good elokuvista joissa lopuksi kaikille käy hyvin, mutta vastaavasti jaksoi hän katsella loppuun kanssani Robocopit, Mementot sun muut ja ainakin näytteli uskottavansa pitävänsä kyseisistä leffoista.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Rouva Pupu kirjoitti:Tunnustan. En ole koskaan lämmennyt näille. Taisin nukahtaa kakkososassa. En myöskään erityisesti pidä Matrix leffoista.
Joo mutta kun mä lämpenin niille alussa tosi paljonkin. Kai sitten ihastuin liikaa niiden superhienoihin erikoistehosteisiin ja mahtipontisiin kohtauksiin.

Ja kolmas samaa sarjaa: Gladiaattori. Ei tosin vaipunut ihan samaan paskuusluokkaan kuin aikaisemmin mainitut. Miten joskus ihastelinkin alun massiivista taistelukohtausta ja gladiaattoritaisteluja, ja nyt ne vaikuttavat lähinnä vaivaannuttavilta? Pääosan esittäjäkin oli liian stereotyyppinen mörökölli.

EDIT: Aleksanteri Suuri-leffa nousi ajan kanssa helposti Gladiaattorin ohi historiallisena elokuvana, osittain käsittääkseni totuudenmukaisen mutta silti sopivasti romantisoidun tarinankerronnan ansiosta. Leffan taistelukohtaukset persialaisia ja varsinkin intialaisia kohtaan olivat hiuksianostattavia, ja erityisesti ilahdutti pienet mutta historiallisesti tärkeät yksityiskohdat kuten

- Aleksanteri Suuren joukoilla oli pidemmät keihäät kuin suuremmilla persialaisjoukoilla, joka osaltaan takasi heidän voittonsa

- Aleksanterin onnistunut riskiyritys murtaa persialaisjoukkojen moraalinen selkäranka tekemällä joukoillaan harhautusliike jotta pääsi Persian kuninkaan lähelle, ja ajamalla heidän kuninkaansa pakosalle

- joukot noin muutenkin, esim. käsilinkoja käyttävät kivenheittelijät jne.

Ja silleen. Taistelukohtaukset olivat eri hienoja Gladiaattoriin verrattuna, eikä draamaakaan puuttunut.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 26.09.2008 12:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

daddykillkill kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Ja mää en kyllä ymmärrä, että joku ei tykkää Tracy Chapmanista :wink:
Looginen umpisolmu päässä:
- tarkoittaakos tämä sitten että meidän suhteen PITÄISI toimia vai että sen EI PITÄISI toimia? :P
Ei, kun että SÄ et toimi ;)
Rouva Pupu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Frederik Krueger kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Voisi siinä olla pureskeltavaa jos parempi puolisko diggaisi rakkauselokuvia tai jotain yliarvostettua draamahuttua ennemmän kuin äksöniä tai kauhua.
Miehille tuo on arkipäivää. Ei se niin kamalaa ole, sopivina annoksina. Eräs tykkäsi erityisen paljon romanttisista feel-good elokuvista joissa lopuksi kaikille käy hyvin, mutta vastaavasti jaksoi hän katsella loppuun kanssani Robocopit, Mementot sun muut ja ainakin näytteli uskottavansa pitävänsä kyseisistä leffoista.
Toki meilläkin löytyy hyllystä muutamia rakkauskomedioita ja draamaa tulee katsottua telkusta. Paino oli sanalla enemmän. Kun vielä ottaa huomioon kuinka paljon meidän taloudessa käytetään elokuviin/sarjoihin rahaa niin samanlaiset mieltymykset ovat plussaa. Erojakin tosin on. Itse pidän hyvällä tavalla huonoista kauhuelokuvista (osin myös huonolla tavalla huonoista) ja mies vain hyvällä tavalla hyvistä (sekava ilmaisu).

EDIT: vaihdettu kahden sanan paikkaa.
bedlam

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Skeleton Key

Tylsä lähinnä. Kate Hudson on kyllä ihan hiton huono näyttelijä. John Hurtia kävi sääliksi. 3/10

A Sound of Thunder

Aaahahahaahaahaaaa! Erikoisefektit, joita Ed Woodkaan ei olisi kelpuuttanut. Tietokonemonsterit, jotka saavat Anacondan kärmeksen näyttämään aidolta eläimeltä. Aahahaha. Bradburyn perhosefektitarinasta olisi voinut isommalla budjetilla saada hyvänkin leffan, mutta ei näin. Ei näin. 2/10

Happy Birthday to Me

Yllättävän hyvä kasarislasheri tuottajien pakottamaa lopputwistiä lukuunottamatta. Tavallisesti nää tällaset huononee loppua kohti, mutta tää taas petrasi matkan varrella. 5/10
daddykillkill

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

bedlam kirjoitti:ei, kun että SÄ et toimi ;)
Pomo vittuilee, puhelin soi niin että pomppii irti haarukasta, lapsi huutaa, vaimo huutaa... ja sitten palstaheebo oulusta torjuu tylysti.

Menen hirteen, tämä ol viimeinnen pisarra!
Vastaa Viestiin