Matkapuhelin

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut

Matkapuhelin

Sony Ericsson K750i
3
38%
Sony Ericsson W800i
5
63%
 
Ääniä yhteensä: 8

NegaDuck

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

No miettikääpä sitä.
McJanne kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti:Nokia 6131
Viestiasetuksista voit valita tallennuspaikaksi muistikortin.
Tässä puhelinmallissa sitä ei ikävä kyllä voi tehdä. Kävin sen ihan Elisa shopissa tarkistamassa. Ei voe mittään.
Bhven

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Puhuva retkibanaani.
Herra Manala

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:Mulla on Nokia 6131, johon olen tökännyt 2Gb MicroSD -muistikortin. Siihen mahtuisi elinikä tekstiviestejä - vaan miksi helvetissä en voi siirtää ja arkistoida viestejäni MicroSD-kortille? Sellaista optiota ei anneta siirtovalikossa ollenkaan. :(
Täytyykö niitä sitten pitää arkistossa ihan puhelimessa? Eikö niitä voi vaan siirtää narulla tai sinihampaalla tietokoneeseen jos niitä kokee tarpeellisiksi säilyttää, ja dumpata johonkin tekstitiedostoon?
NegaDuck

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

^^ Rupes vituttammaan se että pitää joka helvetin kerta ostaa uusi ylihintainen naru sen puhelimen kanssa. Aina kun tulee uusi puhelinmalli, niin narukin pitää uusia, vaikka liittimet ovat aivan samat. Silkkaa rahastusta. Ja sinihammasyhteys pelaa, mutta BlueSoleil ei tietenkään suostu toimimaan juurikaan Nokia PC Suiten kanssa. Rimpuilin ongelman kanssa aikoinaan ihan tarpeeksi kauan, ei nappaa enää.
NegaDuck

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Joo. Pitääpä päivittää kännykkä sit joskus.
NegaDuck

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

exPertti kirjoitti:Eikös tuossa ole Bluetooth?
Sanoin jo ettei se toimi tän läppärin kanssa. Tässä on BlueSoleil bluetooth, ja syystä tai toisesta Nokia PC Suite ei vaan osaa sitä yhteyttä käyttää. Known issue, nobody bothers to fix. Ongelman voisi teoriassa korjata registryn runkkaamisella ja tarkasti oikeassa järjestyksessä suoritetulla uudelleenasennuksella. Ehkä joskus jaksan yrittää sitä uudestaan.
Herra Manala

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Eikös tuossa ole Bluetooth?
Sanoin jo ettei se toimi tän läppärin kanssa. Tässä on BlueSoleil bluetooth, ja syystä tai toisesta Nokia PC Suite ei vaan osaa sitä yhteyttä käyttää. Known issue, nobody bothers to fix.
Ai? Oletkos nyt ihan varma, ettei toimi sen läppärin kanssa? Eikös meillä ollu samat läppärit? Minä sain kyllä BlueSoleilin toimimaan oman noksuni kanssa ihan vain sillä, että poistin sen omat bluetooth-ajurit ja veivasin pelkillä XP:n generic-ajureilla ja PC-suitella. Hyvin toimi. Ne ajurit löytyy sieltä add/remove programsin alta. Monien muidenkin blöötööt-lähettimien omat ajurit kosahtavat laitteistoristiriitaan PC-suiten kanssa. Simppelii.
NegaDuck

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

No mutta kappas, tuohan toimii. Kiitokset vinkistä! Eipä tarvi ostaa taas uutta ylihintaista narua. :ohyeah:
Herra Manala

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:Known issue, nobody bothers to fix.
;)

Ihan sama issue oli tän uudenkin läppärin Broadcomin Bluetooth-käikäleen kanssa. Ei pystynyt käyttämään puhelinta Bluetoothin yli modeemina PC-suiten kautta ennenkuin heitti Broadcomin omat BT-ajurit jorpakkoon.
Stinky

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Teillä on noita nörttipuhelimia missä on navigaattorit ja faxit sun muut, mutta suositelkaas mulle jotain näppärää puhelinta millä pystyy ottaan kuvia, soittaan ja tekstaan. Mielellään Nokian mallia.
Vihtahousu

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Stinky kirjoitti:Teillä on noita nörttipuhelimia missä on navigaattorit ja faxit sun muut, mutta suositelkaas mulle jotain näppärää puhelinta millä pystyy ottaan kuvia, soittaan ja tekstaan. Mielellään Nokian mallia.
Haluutko simpukan vai njet? Siitä on helppo aloittaa vetämään suuntaa.
Stinky

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Mielellään en.
Vihtahousu

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

No mites olis 5220 Xpress Music tuommonen musaluuri parin pikselin kameralla ja näyttäs kalenterit ynnä muut perushilppeet olevan messissä.

Sieltä voi rohkeasti surffailla muitakin... ja täällä sit kaikki
Stinky

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Tossa ekassa liikaa kikkailua. Musaa en puhelimeen tartte. Mä tutkin tota toista linkkiä. Meinasin vaan että josko jollain ois ollut suoraan vinkkiä jostain tietystä mallista. Taidan olla vähän laiska.
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

Prkl. Sainpas E71:sen kun aikani sitä vinguin ja viimein kävin pääkonttorilla potkasemassa pomoa perseelle et kukkakeppi hei, mä tartten sen vitun puhelimen NYT! 8)
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Stinky kirjoitti:^Tossa ekassa liikaa kikkailua. Musaa en puhelimeen tartte. Mä tutkin tota toista linkkiä. Meinasin vaan että josko jollain ois ollut suoraan vinkkiä jostain tietystä mallista. Taidan olla vähän laiska.
Mulla on musta tämmönen 6500 Slide. Ihan njees. Helppokäyttöinen, saa reilulla parilla sadalla. Kahden megan kamera.

Kuva
Stinky

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^En tykkää tosta liukuvasta kannesta. Mä olen nirso. Täytys varmaan mennä kaupoille räpläämään.
bliss

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja bliss »

Stinky kirjoitti:Mä olen nirso.
Mulle nirsolle kelpas tää
Monsieur Manala

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Stinky kirjoitti:Teillä on noita nörttipuhelimia missä on navigaattorit ja faxit sun muut, mutta suositelkaas mulle jotain näppärää puhelinta millä pystyy ottaan kuvia, soittaan ja tekstaan. Mielellään Nokian mallia.
3110?
1108

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Mulle kelpas tämä: http://www.puhelinkioski.fi/product_details.php?p=1067

Mutta paskahan se tietenkin on. Ihan paska, huono on ja kovasti paska. Ei kelpaa edes verkonpainoksi. Ei sitten millään. EI haittaa että minä siitä pidän koska se on paska silti. Niin on paska että "Huh huh" pitää sanoa.

Mutta paskalla on aina paskat arvostelijat. Ne on sellaisia...höh...kakkapäitä ja tappipippeleitä.
bliss

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja bliss »

1108 kirjoitti:Mulle kelpas tämä: http://www.puhelinkioski.fi/product_details.php?p=1067
Mä kattelin tota sillä silmällä, mutta se on niin penteleen kallis :shock:
1108

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja 1108 »

bliss kirjoitti:Mä kattelin tota sillä silmällä, mutta se on niin penteleen kallis :shock:
Kirpaisi vain kerran.

Muuten hyvä mutta akku kestää hivenen hieman vähäsen. Softa ei tahdo bugittaa kummemmin ja kuvat/video on hyvälaatuista. Hyvälaatuista mitä voi puhelimelta odottaa.

En siis verrannut kuvanlaatua järjestelmäkameraan enkä HD-videokameraan.

Siis oikeesti en.
Stinky

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Monsieur Manala kirjoitti:3110?
No niin. Tässä sitä perushöttöö mitä etsin. Mut mites toi kamera tossa? Mä en noista pikseleistä, megoista ja gigoista ymmärrä hevon hittojakaan.
Onks toi ihan surkee? En siis tartte kännykameran olevan supermegahyvä mutta semmonen että sillä sais kivoja tilannekuvia, joista sais jotain selvääkin.
Monsieur Manala

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Stinky kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:3110?
No niin. Tässä sitä perushöttöö mitä etsin. Mut mites toi kamera tossa? Mä en noista pikseleistä, megoista ja gigoista ymmärrä hevon hittojakaan.
Onks toi ihan surkee? En siis tartte kännykameran olevan supermegahyvä mutta semmonen että sillä sais kivoja tilannekuvia, joista sais jotain selvääkin.
Ei oo sitä surkeinta mahdollista mallia, eli VGA-kamera (0.3 megapikseliä). Toi 1,3 megapikselin kamera ei mikään ihmeellinen vielä ole, mutta sentään kennonsa puolesta 4 kertaa tarkempi kuin VGA. Eipä niistä megapikseleistä ole tuosta ylöspäin ihan hirveästi hyötyä, jos ei linssi/optiikka ala olemaan vähän erikoisempaa tavaraa (Zeiss tmv.)

2-3 megapikselin kamerapuhelimet maksavat jo suhteessa aika paljon enemmän, tarjoamatta kuitenkaan käytännössä juurikaan parempaa kuvanlaatua. Eihän ne edes halpaa 3x optisella zoomilla varustettua pokkarikameraa korvaa mitkään noista, joten jos pokkarikameran korvaajaa odotat, niin petyt. Sellaista kuvanlaatua ei tarjoa käytännössä mitkään puhelinkamerat, ja lähelle tulevatkin maksavat 5 megapikselin Zeiss-malleina jo sitä kolmen-neljänsadan luokkaa. Nykyään halpispokkareissakin on jo 8-12 megapikselin kennot ja 3-4 kertaiset optiset zoomit, mitä ei puhelimista juuri löydä.

---

Sain sydänkohtauksen äsken kun tajusin että puhelimeni jonka ostin ensimmäisenä muiden joukossa markkinoille tullessaan, on jo vedetty jo pois tuotannosta, eikä edes takuuaika ole vielä umpeutunut. Kyllä on lyhyt nykypuhelimien elinkaari. Mikähän tuossa oli, vissiin vähän meni "väärään" segmenttiin toi puhelin noksulla tai jotain. Selkeesti olis noksun paras simpukka vielä tälläkin hetkellä toi 6290, jos olisi enää myynnissä. En tiedä oliko jopa ainoa numerosarjapuhelin ilman E:tä tai N:ää edessä, jossa oli S60/3rd käyttiksenä, mutta ainoa simpukka ainakin.

Tosi hämärä juttu. Ensimmäinen puhelimeni johon olen ollut oikeasti tyytyväinen, ja josta en keksi mitään vikaa hieman pöljän latausliittimen toteutuksen lisäksi (tosin inhoan näitä kaikkia uusia 2mm pikkuliittimiä, jotka eivät kestä mitään käyttöä). Ja puhelimia on sentään ollut 15 vuotta jos jonkinlaista rimpulaa. Jos toi olisi hajonnut takuuajan jälkeen, olisin ostanut uuden samanlaisen tilalle.
Viimeksi muokannut Monsieur Manala, 08.10.2008 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja huima »

1108 kirjoitti: Muuten hyvä mutta akku kestää hivenen hieman vähäsen..
Toi on mun purina kanssa.

Parhaita noksuja mitä olen räplännyt.
Vastaa Viestiin