Matkapuhelin

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut

Matkapuhelin

Sony Ericsson K750i
3
38%
Sony Ericsson W800i
5
63%
 
Ääniä yhteensä: 8

masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

Monsieur Manala kirjoitti:Toi 1,3 megapikselin kamera ei mikään ihmeellinen vielä ole, .
Ei ole ei. Ehkä sillä kirkaassa valossa ottaa jonkinlaisen kuvan, mutta vähänkin hämärtyessä tuolla kameralla ei todellakaan tee yhtikäs mitään.
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti:Parhaita noksuja mitä olen räplännyt.
Samaa voi sanoa E71:stä. Magea peli gerrassaan. :h:
Monsieur Manala

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

masa kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Toi 1,3 megapikselin kamera ei mikään ihmeellinen vielä ole, .
Ei ole ei. Ehkä sillä kirkaassa valossa ottaa jonkinlaisen kuvan, mutta vähänkin hämärtyessä tuolla kameralla ei todellakaan tee yhtikäs mitään.
Se ei ole megapikselien vaan linssin valovoiman vika. Ihan yhtä vähän tekee noilla 2-3 megapikselin malleilla ilman apusalamaa. Ja jos sitä salamaa joutuu käyttämään, on homma menetetty jo alkuunsa jos hyviä kuvia haetaan. WB:t noissa on päin persettä kuitenkin aina salamaa käytettäessä.

Edit: Ja mun mielestä ei tosiaankaan kannata laittaa satasta lisää puhelimen hintaan, jotta sillä saisi kouluarvosana vitosen sijaan kouluarvosana kutosen kuvia.
Viimeksi muokannut Monsieur Manala, 08.10.2008 14:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bedlam

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Munkii pitäs ostaa joku peruspuhelin kyllä. PSP on videoita, kuvia ja musiikkia varten ja kännykamerallakaan en tee mitään. Okei, sähköposti ja selain ois ihan kiva kyllä, kun eihän tolla pleikkarilla pääse kuin wlaniverkkoon.

PSP oli kyllä edukas laite musiikki/videosoittimeksi varsinkin kun näyttö on niin hyvää laatua. Tosin kiiltävä pinta tekee auringonpaisteessa katselun mahdottomaksi. Pelailtua ei ole paljon tullut, mitä nyt demoja joskus imppailee verkosta.
Viimeksi muokannut bedlam, 08.10.2008 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: 1,3Mpix kameralla saa siedettäviä kuvia aurinkoisena päivänä pihalla.
Juuri ja juuri. Sisäkuvien ottamisen voikin sitten unohtaa kokonaan, videokuvasta puhumattakaan.
Dumis

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Dumis »

masa kirjoitti:
exPertti kirjoitti: 1,3Mpix kameralla saa siedettäviä kuvia aurinkoisena päivänä pihalla.
Juuri ja juuri. Sisäkuvien ottamisen voikin sitten unohtaa kokonaan, videokuvasta puhumattakaan.
Lukitaan nämä vastaukset. T: ex 1,3mpix ja nyk. 5mpix.
Monsieur Manala

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Mulla on omassa puhelimessa (6290) 2mpix kamera ja duunipuhelin on tuo 3110 1,3 megapikselin kennolla. En voi rehellisesti sanottuna sanoa, että noissa olisi mitään merkittävää laatueroa poislukien sen, että 6290:ssä on ledisalama.

Ja suurimmassa osassa noksun mainstream-puhelimia on tuo 2 megapikselin kamera. En todellakaan lähtisi maksamaan yli 10 euroa suurempaa hintaerotusta tuon "päivityksen" perusteella. Niinkuin sanoin, noi 5 megapikselin Zeissit on oma lukunsa, mutta niitä ei taida olla missään läheskään sen hintaluokan puhelimessa, jota Stinky oli tässä katsomassa.
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

Monsieur Manala kirjoitti:niitä ei taida olla missään läheskään sen hintaluokan puhelimessa, jota Stinky oli tässä katsomassa.
Ei, ja silloin kannattaakin jo unohtaa koko kameravarustelu.
Stinky

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Sekotatte naisen pään puheillanne.
Toi Manalan ehdottama puhelin on mun käyttöön passeli, mutta kamera paskako? Ok, mulla on kamera ihan erikseen mutta en mä sitä jaksa aina mukana kantaa. Saako vai eikö tolla kamerapuhelimella (noksu 3110) ok kuvia vai ei. Ulkona ja sisällä. Siis kuvia joista saa selvää mitä se kuva esittää.
Dumis

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Stinky kirjoitti:Saako vai eikö tolla kamerapuhelimella (noksu 3110) ok kuvia vai ei. Ulkona ja sisällä. Siis kuvia joista saa selvää mitä se kuva esittää.
Ne mun galleriassa olleet kuvat mm. Liverpoolista oli otettu 1,3mpix kameralla. Jos valaistus on vähänki kagga, niin ei saa kuin harvoin onnistuneen kuvan. Vaihtikset sulla on tuossa hintaluokassa kovin vähissä, joten kyl toi 3110 kuulostaa ihan hyvälle luurille sua varten.
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

Olen rakastanut. E71 on parasta mitä puhelinrintamalla on ikinä tapahtunut. Miten olenkaan voinut aiemmin pärjätä ilman tätä. My precious :h:
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Leevi »

masa kirjoitti:Olen rakastanut. E71 on parasta mitä puhelinrintamalla on ikinä tapahtunut. Miten olenkaan voinut aiemmin pärjätä ilman tätä. My precious :h:
Mut eikös tuon pitänyt olla huono ja muodollisesti epäpätevä ja ... ? :wink:

Asiaan. Miten on navigointi toiminut? Pysyykö reitillä vai ei? Entä kalenteri, sähköposti, kamera? Kuluuko kuoren materiaali ruvelle? Kerro nyt vaan kaikki ...
Tix

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Tix »

Nyt tais iPhone kohdata ekan kunnon kilpailijan.

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Nokia ... 5241589908

Jos jostain ihmeellisestä syystä haluaisin räpläysfoonin, niin toi olis varmaan mun valinta omenan sijasta.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Tix kirjoitti:Nyt tais iPhone kohdata ekan kunnon kilpailijan.

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Nokia ... 5241589908

Jos jostain ihmeellisestä syystä haluaisin räpläysfoonin, niin toi olis varmaan mun valinta omenan sijasta.
Tuo kulminoituu yhteen seikkaan: onko tuossa multipoint touchscreen ja kuinka hyvin käyttis sitä tukee? Jos siinä on, kuten aiemissa "Iphonen tappajissa", yhden pisteen kosketus, on kyseessä erittäin kallis kameralla varustettu verkonpaino.

Mutta toivon oikeasti että käyttis on hyvä ja virheistä on opittu.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Duck

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Duck »

Haemaeraemies kirjoitti:Jos siinä on, kuten aiemissa "Iphonen tappajissa", yhden pisteen kosketus, on kyseessä erittäin kallis kameralla varustettu verkonpaino.
Hmm, en tiedä. Multitouch on sinänsä vinkeä ja intuitiivinen, mutta onko se aivan ratkaiseva ominaisuus, varsinkin jos näppäimistökin löytyy?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Duck kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Jos siinä on, kuten aiemissa "Iphonen tappajissa", yhden pisteen kosketus, on kyseessä erittäin kallis kameralla varustettu verkonpaino.
Hmm, en tiedä. Multitouch on sinänsä vinkeä ja intuitiivinen, mutta onko se aivan ratkaiseva ominaisuus, varsinkin jos näppäimistökin löytyy?
NIin,eihän siihen multitouchiin perustu kun valtaosa oikeasti kätevistä käytettävyyttä parantavista jutuista, kuten nipistys- suurennos/ pienennys. Ei varmaan kauheasti ihan elintärkeitä toimintoja jää käyttämättä monotouchin takia, mutta kyllä siitä jää se pois milla iLuuri on myynyt; innovatiivinen ja sulava käytettävyys. Multitouch+erinmoinen määrä sensoreita valjastettuna parantamaan käytettävyyttä = the bestness.

Jos näppis löytyy, saa multitouchin puuttumista anteeksi. Katotaan ny kun saavat vehkeen ulos.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

Leevi kirjoitti: Mut eikös tuon pitänyt olla huono ja muodollisesti epäpätevä ja ... ?

Asiaan. Miten on navigointi toiminut? Pysyykö reitillä vai ei? Entä kalenteri, sähköposti, kamera? Kuluuko kuoren materiaali ruvelle? Kerro nyt vaan kaikki ...
Piti olla, mutta onneksi olin totaalisen väärässä.

Navigoinnin kanssa en ole pahemmin pelannut, koska erillinen navi autossa on vieläkin kaikkein kätevin ratkaisu.

Kalenteri on helvetin hyvä, samaten Mail for exchange-softa rullaa hyvin, kamera taasen.. no sillä saa "kuvia". Mun galleriassa mallikuva veneestä.

Puhelin muuten on todella hyvä. Jämäkkä ja toimii hyvin. Ainut miinus todella liukkaasta pinnasta. 4 krt on pudonnut jo milloin betonille, laminaatille tai asfaltille, mutta ei pahemmin ole jälkiä ja eikä toimintakaan ole loppunut.

N95:seen verrattuna, E71 on paljon, paljon laadukkaampi. Onneksi valitsin sen. Lisäpisteitä ropiseen helvetin hyvästä akun kestosta, josta N95:llä voi vain haaveilla..
bedlam

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Tix kirjoitti:Nyt tais iPhone kohdata ekan kunnon kilpailijan.
Eikö se 5800-malli ollut jo ihan selkeä iPhonen haastaja? Joissain vertailuissahan se paremmaksikin vaihtoehdoksi on valittu.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exPertti kirjoitti: 7710 mallin jälkeen (jota BTW käytin ilolla pitkään).
Jos oikeasti pidit 7710 yhtään mitään, niin et kyllä tajua puhelimista ja niiden käytöstä mitään. Nimittäin se puhelin on aivan täysin käsittämättömän kamala joka suhteessa, eikä vähiten käyttöliittymän tai kosketusnäytön kälyisyyden takia. En ole koskaan elämässäni nähnyt yhtä epästabiili ja kelvotonta käyttistä, ehkä kuullut juttuja mutta en koskaan nähnyt.

Arvostan erityisesti n. 3-4 min käynnistysaikaa sim-kortin vaihdon jälkeen, ja akun lähestyessä loppua ei tule puhelut lävitte eikä viestit liiku.

Onneksi, onneksi, onneksi en maksanut tuosta yhtään mitään. NIijoo, ja käyttiksen leiska on vitusta, joutuu parhaillaa naksuttelemaan 4 alavalikkoon että saat tehtyä jonku haista paska-homman.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Leevi »

masa kirjoitti:Navigoinnin kanssa en ole pahemmin pelannut, koska erillinen navi autossa on vieläkin kaikkein kätevin ratkaisu.

Kalenteri on helvetin hyvä, samaten Mail for exchange-softa rullaa hyvin, kamera taasen.. no sillä saa "kuvia". Mun galleriassa mallikuva veneestä.

Puhelin muuten on todella hyvä. Jämäkkä ja toimii hyvin. Ainut miinus todella liukkaasta pinnasta. 4 krt on pudonnut jo milloin betonille, laminaatille tai asfaltille, mutta ei pahemmin ole jälkiä ja eikä toimintakaan ole loppunut.

N95:seen verrattuna, E71 on paljon, paljon laadukkaampi. Onneksi valitsin sen. Lisäpisteitä ropiseen helvetin hyvästä akun kestosta, josta N95:llä voi vain haaveilla..
Navigointi vähän ontuu. Hukkaa reitin aika usein ja saattaa moottoritiellä ihan suoraan ajaessa sanoa "käänny tästä vasemmalle" ... :wink:
Ehkä pientä kehiteltävää on, mutta sinänsä kätevä, että on aina mukana.
Kamera ei tosiaan ole mikään loisto, eikä salamakaan valaise häikäisevästi. Ehkä tässä vois käyttää sanontaa, että "kuitenki kuva kertoo enemmän kuin 100 sanaa" vaikka ei niin tarkka olekaan.
Pinta on tosiaan liukas ja helposti luuri luistelee milloin mihinkin suuntaan. Edellisiin taskulaskimiin verrattunaa parempi, on toki uudempikin ja akussa se pääasiassa kapa ratkaisee. Ei niillä virransäästöjipoilla kuitenkaan korvata 1.5 kertaista kapaa.
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

Leevi kirjoitti: Navigointi vähän ontuu. Hukkaa reitin aika usein
Kuulemma Google Maps navisohta olisi parempi. Tiedä sit..
bedlam

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Mää tässä harkitsen nyt vakavasti ton Nokian 5800-luurin hankintaa, kun sen kerran vähän päälle kolmellasadalla saapi. Mutta mulla ei nyt ole hajuakaan, että millaseen liittymään mun kandeis sitten vaihtaa, apua. Puhu en paljon paskaakaan, mutta miten toi dataliikenne pitää arvioida jos netti/s-postikäyttöä on esim. sellaset 5 tuntia kuussa? Nykyisellään mulla on tollanen Saunalahden edullisin ykkösliittymä.
bedlam

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Okei, tänks. Tuota nettiä tulisi käytettyä pelkästään wlanin ulottumattomissa (bussissa/junassa), jotenka varmaan tuo 384 kbit/s olisi ehkä sitten järkevin testata enste. Saapihan sen sitten vaihdettua, jos tuntuu ettei riitä.
bedlam

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Niin siis tarkennuksena, että ei mulla mitään läppäriä ole olemassakaan. Vaan käyttäisin siis ihan sitä puhelimen omaa nettiselainta. Mutta liekö tällä vaikutusta asiaan?
Vastaa Viestiin