Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
NegaDuck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Aa.. siis palautus = palautuminen, pieni tauko liikesarjojen välissä. Right?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Frederik Krueger kirjoitti:Vaikea uskoa että minulla olisi samat painot käytössä molemmissa liikkeissä. Tuossa GoodMorning-liikkeessähän paino laitetaan herrajumala niskan taakse! Luulisin että vipuvarsi on hieman pidempi yms. No, huomenna tiedän totuuden.
Meikäläisen ainakin pitää keskittyä tuossa vedossa julmetusti siihen, että liike kohdistuu juuri takareisille niin ei voi lastata egopainoja kehiin. Satkulla teen kumpaakin. Toisaalta jullessa kyttyrä haittaa penteleesti tangon pitämistä paikoillaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumis »

NegaDuck kirjoitti:Aa.. siis palautus = palautuminen, pieni tauko liikesarjojen välissä. Right?
Roger.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Lenkille lomps kun aurinko paistaa. Tosin toinen pohje on kipeä maanantaisesta futismatsista Finnair Stadiumilla, mutta ehkä kestän tuskan. Eilinen saba oli kyllä aikamoista kitkuttelua. Toisaalta kaikki johtuu huonosta venyttelystä ja häviää sillä millä tulikin eli matkaan!!11!1!11
Paras päivä ikinä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Bluntly kirjoitti:Meikäläisen ainakin pitää keskittyä tuossa vedossa julmetusti siihen, että liike kohdistuu juuri takareisille niin ei voi lastata egopainoja kehiin. Satkulla teen kumpaakin. Toisaalta jullessa kyttyrä haittaa penteleesti tangon pitämistä paikoillaan.
En voisi kuvitella pistäväni sataa kiloa niskan taakse kyseisessä liikkeessä, selkä eteenpäin kurottaen. Ehkä hädin tuskin puolet siitä (pelkkä arvaus, kokeilematta). Vaihtoehtoisessa (eli nykyisessä) liikkeessä saattaisin ehkä käyttää satasta, koska sitä nostetaan vain maasta ylöspäin.

Nyt meni homma taas vaihteeksi silleen että minulla olisi treenejä ja urheilua viikon jokaiselle päivälle, kun tänään sain tietää ylimääräisestä jutsuiluvuorosta keskiviikolle, eka kerta tänään. :roll: En taida jaksaa, pakko pitää edes yksi välipäivä viikossa. Tosin eilinen magailu oli kaikkea muuta kuin rasittavaa, kun keskityimme tasokoetekniikoiden kertaamiseen. Ei tullut oikeastaan edes hiki, pikkaisen syke nousi.

Sikäli tekisi kyllä mieli mennä että ilmeisesti tänään harjoiteltaisiin taas vaihteeksi asetekniikoita, mikä onkin tärkein kiinnostuksenkohteeni kyseisessä lajissa. Päätöksiä, päätöksiä...
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Frederik Krueger kirjoitti: En voisi kuvitella pistäväni sataa kiloa niskan taakse kyseisessä liikkeessä, selkä eteenpäin kurottaen. Ehkä hädin tuskin puolet siitä (pelkkä arvaus, kokeilematta). Vaihtoehtoisessa (eli nykyisessä) liikkeessä saattaisin ehkä käyttää satasta, koska sitä nostetaan vain maasta ylöspäin.
Niin, voi sattua jos alat etiäpäin kumartelemaan. Mutta jos työnnät vain persettä taaksepäin niin ettei tanko juurikaan liiku eteen tai taakse, vain ylös ja alas niin kummasti vain saa. Tosin kannattaa opetella liike pienillä, kuten aina.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ Toisaalta jos suunnilleen samoja painoja käyttäisin molemmissa liikkeissä, en keksi miksi oikeastaan haluaisin vaihtaa Good-morning liikkeeseen. Ajattelin että saisi saman rasituksen pienemmillä painoilla, mutta ehkä sitten ei. Huomenna olen viisaampi.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Frederik Krueger kirjoitti:^ Toisaalta jos suunnilleen samoja painoja käyttäisin molemmissa liikkeissä, en keksi miksi oikeastaan haluaisin vaihtaa Good-morning liikkeeseen. Ajattelin että saisi saman rasituksen pienemmillä painoilla, mutta ehkä sitten ei. Huomenna olen viisaampi.
IMO julle on tehokkaampi takareisille, veto menee enemmän muillekkin lihaksille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NegaDuck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Rästiin jääneet maastavedot tein vielä tossa äsken. Kiitos minultakin noista julleneuvoista. Ehkäpä teen niitä painojen kanssa ensi kerralla sitten. Kokeilun perusteella tuntuivat toimivilta, mutta tuntui tosiaan vähän siltä että pitää keskittyä jotta ne menevät oikeaan osoitteeseen.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

14km pyöräilyä. Olisin sotkenut takaisinkin, mutta löysin sattumalta itselleni pöytätietokoneen, enkä yllättäen lähtenyt raahaamaan sitä kotiin munamankelilla. Pitäisi saada pyörä jotenkin kotiin joskus...
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Frederik Krueger kirjoitti:Bluntlyn viestistä sain ajatuksen korvata huomenna tämä liike tällä.
En jaksanut kokeilla vaihtoa, jatkoin vanhalla hyväksi koetulla liikkeellä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Metsässä kävelyä ja seisoskelua ym oheistoimintaa yli 6 tuntia.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Pääsin extemporena polkypyöräni luokse matkalla töistä kotiin ja polkaisin kännykkähuoltoliikkeen kautta kotiin, ~20km. Viikon saldo 70km pyörällä.

On tullut taas hieman paskamahaa. Liian vähän urheilua ja erityisesti liikaa herkkumässyjä ja alkoholipohjaisia juomia. Alan skarppaamaan ensi viikosta alkaen, nyt juon kuitenkin tonnikalamakaronin särpimenä olutta enkä lopeta ihan heti.
NegaDuck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Ai niin, melkein unohdin raportoida: sählyä tänä aamuna. Tein kaksi maaliakin, hip heijaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Liikuntaa ja päristelyä taimikossa raivaussaha seurana yhteensä 3,5 tuntia.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Lucy

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Peruspäivä salilla, jälleen kerran. En taida jaksaa enää raportoida tänne, koska liikun kuitenkin aina samalla tavalla.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Bluntly kirjoitti:Mutta jos työnnät vain persettä taaksepäin niin ettei tanko juurikaan liiku eteen tai taakse, vain ylös ja alas niin kummasti vain saa.
Nytkyllä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
luuseri

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja luuseri »

töitä, käy urheilusta. urheillut en ole ikinä, ssati "salilla" käynnyt.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

luuseri kirjoitti:töitä, käy urheilusta. urheillut en ole ikinä, ssati "salilla" käynnyt.
Aattele jos oisit, voisit vaihtaa nikkisi "winneriksi"!

Rapsaa: tänään kävin parturissa, ruokaostoksilla, tankkaamassa autoon bensaa, siivosin kotona, tiskasin ja pesin KAKSI (2) koneellista pyykkiä. Aikaa meni varmaan viisi tuntia yhteensä, huhheijaa.

Niin joo kävin mä myös uimassa 2km, mutta siihen ei mennyt kuin alle tunti. Ei tullut altaassa edes hiki. :(
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Mylwin kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Mutta jos työnnät vain persettä taaksepäin niin ettei tanko juurikaan liiku eteen tai taakse, vain ylös ja alas niin kummasti vain saa.
Nytkyllä.
Orgasmitakuu. :jouden:

Saadakseni vaihtelua viikottaisiin rutiineihin, olen päättänyt tästä lähin korvata joka toinen viikko viikonloppu-uimisen lenkillä (tai mäkinousulla). En pelkää muutosta. Ajattelin vain että pakko ylläpitää myös juoksukuntoa jos joutuisi joskus jopa juoksemaan pakoon jotakuta (vihaisia mp-kerholaisia, exää tms.).
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Käväisin lenkillä telinejuttuineen. Kävelyksi meni taas, mutta sain kyllä kaikki telineliikkeet tehtyä. Hassua kun lauantaina, sählyä seuraavana päivänä olin niin täynnä puhtia että tuskin pysyin nahoissani. Silti en urheile. Sunnuntaisin taas on aina jotenkin mähkeä olo tehdä mitään. Ehkä ajoitan homman väärin. Laiskottelen aamulla liian pitkään, syön liian myöhään tai jotain sinnepäin.
NegaDuck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Uin 1500 metriä. Oli vähän kiire, mutta uinkin sitten lujempaa.

Kysymys punttipenteille: joskus salilla näen kun joku tekee penkkiä sillä tavalla että jalat on nostettu ylös ja polvet koukussa nilkat ristissä. Mihin tällä pyritään? Ja toinen tapa jonka olen nähnyt, on että henkilö nostaa selän kaarelle vähän kuin siltaa tekisi. Miksi?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NegaDuck kirjoitti:...jalat on nostettu ylös ja polvet koukussa nilkat ristissä. ...selän kaarelle vähän kuin siltaa tekisi. Miksi?
Jalkojen nosto ei sinänsä muuta liikkeen luonnetta muuten kuin, että liikkeestä poistuu tasapainoa sekä potentiaalinen helpotus eli perseen nosto poistuu.

Selän kaarelle laitto on tietenkin rakenteesta riippuvainen, mutta kyllä se on mielestäni itsestäänselvyys, jotta saat lavat yhteen ja hieman lyhemmän liikeradan. Saan tästä myös tukevuutta liikkeeseen ja malmiakin voi hiukka enempi laittaa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Selän kaarelle laitto on tietenkin rakenteesta riippuvainen, mutta kyllä se on mielestäni itsestäänselvyys, jotta saat lavat yhteen ja hieman lyhemmän liikeradan. Saan tästä myös tukevuutta liikkeeseen ja malmiakin voi hiukka enempi laittaa.
Eikö jalkojen pitäminen ylhäällä osaltaan juuri estä tuota selän kaareutumista?

Mulla kyllä pysyy torso mielestäni liikkumattomana penkkiä tehdessä, mutta toisaalta en ole mitään enkkojakaan yrittänyt. Sellaiset painot että saa tehtyä puhtaasti 3x8 pelkäämättä ettei jaksa vikoja toistoja. Jalkoja pidän ylhäällä kun on niin kerran neuvottu.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Frederik Krueger kirjoitti: Eikö jalkojen pitäminen ylhäällä osaltaan juuri estä tuota selän kaareutumista?
Riippuu rakenteesta, mut varmasti estää jonnin verran suurimmalla osalla.
Vastaa Viestiin