Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Kävelin Malmi - Itäkeskus = 7km vaunuja lykkien, ja Itäkeskus - Kivikko 3,5km ja illalla vielä 1km apteekkiin ja takas. Perse kiittää.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Niba kirjoitti:Menen junttisalille, raportoin myöhemmin..
5MIN pyörää selkä vasta ojentajat rekki kolmipäinen vietnam 5min soutu(74 kcal) FULL ahead laiskottelu päälle.. +5917 omron askelta(254kcal)
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Uskomatonta! Uin 2000m, tällä kertaa hukkumatta kertaakaan! :shock:

Aivan mahtiveto uimahallin henkilökunnalta että nykyään siellä ei ole varattu nopeammille kuntouimareille ollenkaan rataa vaan hitaille kaksi, ja lisäksi erillinen pulikointi- ja vesijuoksuallas. No, ainakin ohitettavaa riittää, ja onneksi toinen radoista on kaksi kertaa normaalia leveämpi.

Muutama hidastelija katsoi taas vihaisesti kun vetelin menemään ohi, mutta minkäs teet? Eipä silti, oli siellä myös ainakin yksi minua nopeampi vapaauimari. En pyrkinyt estelemään hänen menoaan. Joillekin muille oikeanpuoleinen liikenne altaassa oli valitettavan outo käsite, meinasi päät kolahdella.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Metsässä ulkoilutamassa raivaussahaa 3 tuntia.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
NegaDuck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Qntolenkki telineliikkeineen kolme kierrosta, sitten kävely takaisin pidempää reittiä ja lopuksi juoksu portaat ylös kotiin. En väsynyt yhtään niin pahasti kuin viime kerralla. Varmaankin siksi että lähdin järkevän ajoissa liikkeelle enkä vitkastellut kunnes alkaa jo olla pahasti nälkä ja verensokerit tapailla pohjalukemia.
milli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja milli »

Eilen tuli kelluttua kevyesti 35minuuttiaa.

Tänään tein sen virheen, että pyysin urheiluhullun ystävättären uintiseuraksi, reilun tunnin roikuin hänen perässään altaassa. Tuntuu,että koko kroppa olisi hapoilla. En voinut sit antaa periksi ja uida häntä huomattavasti hitaammin. Tuli uitua jotain 2500-2700m.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

^ huh ei tarvi antaa kenenkään puh.num 2700? siinä on kyl ainakin tonni liikaa, ettei laskut olis sekaantunu :wink:

Mjoo tänään omron kävelyä 8407askelta 6,29km ja 73min 470kcal, kaatosateessa.. Oli hiukka hyytynyt olo kävelyn jälkeen, afterburner lämmin suihku virkisti..
Pyyhin Netikettiin..
milli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja milli »

Luokattoman onneton aamu-uinti, 1150 m :D Ei vaan ollut kroppa palautunut eilisestä, enkä myöskään halunnut revitellä, jotta jaksan illalla lähteä juoksemaan avokin kanssa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Jutsuilua. Maga-opettaja bongasi minut menossa lakanalajiin ja tulikin myöhemmin toisen opettajan kanssa salin ovelle norkoilemaan ja seuraamaan mitä siellä oikein teemme (ehkä myös sen takia koska sinne tuli vierailevaksi opettajaksi joku 15. dän über-mustavyö).

Aikoinaan vastaavasti lakanalajiopettaja vaikutti jopa hieman närkästyneeltä kun sai tietää että käyn toisessakin lajissa, ainakin kyseli siitä kovin. Jollain leirilläkin erään lajiseuran Suomen päämies vähän avautui siitä kuinka "mestarit tykkäävät enemmän opettaa sellaisia jotka sitoutuvat hänen lajiinsa" tjsp.

Juuri tuon takia pitääkin vähän kierrättää lajeja ettei tule liian suurta emotionaalista sidettä mihinkään yksittäiseen lajiin. ;) Aika useathan harrastavat nykyisin useampia lajeja, ainoa rajoite on aika.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Uintia 1500 metriä. Mullakin oli vähän kankeeta menoa eilisen lenkin takia, kuten millillä tossa. Mut ihan hyvin meni kuitenkin. Yksi rata oli varattu kilpauimareille. Radan kyltti oli ensin "nopeille uimareille" mutta vaihdettiin selkäni takana "kilpauimareille" ja aloin ihmetellä miksi supernopeat uimarit höökivät päälleni. Hoppista. Mutta vain kaksi kertaa jouduin ohittamaan.
Dumis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Frederik Krueger kirjoitti:Juuri tuon takia pitääkin vähän kierrättää lajeja ettei tule liian suurta emotionaalista sidettä mihinkään yksittäiseen lajiin. ;) Aika useathan harrastavat nykyisin useampia lajeja, ainoa rajoite on aika.
Mua aina vähän naurattaa kun jotkut Kung-fu apinat tulee selittää jossain että kuinka heidän lajinsa on ylivoimainen tai sitten telkkarissa joku sensei tekee samaa. Ihan sama mikä laji on, jossei korvien välistä löydy mitään :D
milli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja milli »

NegaDuck kirjoitti:Uintia 1500 metriä. Mullakin oli vähän kankeeta menoa eilisen lenkin takia, kuten millillä tossa. Mut ihan hyvin meni kuitenkin. Yksi rata oli varattu kilpauimareille. Radan kyltti oli ensin "nopeille uimareille" mutta vaihdettiin selkäni takana "kilpauimareille" ja aloin ihmetellä miksi supernopeat uimarit höökivät päälleni. Hoppista. Mutta vain kaksi kertaa jouduin ohittamaan.
Mä oon aina siellä nopeat kuntouimarit -radalla, muuten saa olla koko ajan ohittelemassa kaikkia mummeleita. On minulle helpompaa, että tulen ohitetuksi, ei tartte spurttailla koko ajan =)

Olisi varmaan eilen pitänyt mennä aikaisemmin uimaan, jotta olisi ehtinyt palautua täksi aamuksi. Nyt oli vaan 14h välissä. Siellä hallissa oli vaan lelupäivä vielä iltapäivälläkin, joten kolmelta vasta uskalsi lähteä halliin.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Salilla käyty. Alkulämmittelynä hiekkasäkin lyömistä ja potkimista (kehtasi kun paikalla ei ollut muita).

Kumma juttu sikäli, ennen treeniä oli taas ihan voimaton ja väsy olo, mutta silti liikkeet menivät niin helpohkosti että lisäsin useimpiin liikkeisiin lisää painoja. Jalkakyykkyyn +10kg, kahden käden hauisvääntöön kokonaista +2,5kg jne. Kuulostaa pieneltä lisäykseltä, mutta kun rajoilla mennään, haluaa edelleen tehdä puhtaita liikkeitä, ja seliseli. Toivottavasti menee noilla korotetuilla painoilla vielä ensikin kerralla.
Dumis kirjoitti:Mua aina vähän naurattaa kun jotkut Kung-fu apinat tulee selittää jossain että kuinka heidän lajinsa on ylivoimainen tai sitten telkkarissa joku sensei tekee samaa.
Nykyään ylivoimaisuus on suhteellisen helposti todennettavissa lukuisissa vapaaotteluturnajaisissa. Ainoat nillittämisen aiheet niissä ovat että niissä ei oteta huomioon 1 vs useita tilanteita (siksi painiotteet ja BJJ ovat niin keskeisessä roolissa), ja että pakostakin on sääntöjä jotka rajoittavat toimintavalikoimaa. Mutta silti.

Ns. mestareiden mustasukkaisuus harjoittelijoistaan on sikäli ymmärrettävää että on ikävä ajatella harjoittelijoidensa tekevän vertailua eri lajien välillä ja sitä kautta huomaavan heikkouksia lajissa johon valmentaja on uhrannut jopa vuosikymmeniä elämästään. Tuntuu melkein henkilökohtaiselta loukkaukselta tai jotain.
milli kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti:Yksi rata oli varattu kilpauimareille
Mä oon aina siellä nopeat kuntouimarit -radalla, muuten saa olla koko ajan ohittelemassa kaikkia mummeleita.
Olkaa onnellisia että hallissanne on edes yksi nopeille uimareille varattu rata. Minä joudun nykyisin aina pulikoimaan vihaisten mummojen seassa. Vielä pahempia ovat ulkkarit jotka jäävät keskelle rataa paikoilleen kellumaan ja keskustelemaan, luullen kyseessä olevan jokin oleskelualue. Heille sanon tiukan ystävällisesti "Please move", ovat tähän mennessä aina uskoneet.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

14km pyörällä.
Dumis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Tunti punttia, testasin myös ekaa kertaa pariin vuoteen vetää leukoja. Meni kolme ja olis mennyt enemmänkin jossei olis vetänyt penkkisarjojen välissä ja olis tankannut oikein.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja huima »

Ha.

Brassijutsu ei ollut sitten yhtään mun juttu. Jätkät oli kaikki 15-30 kiloa isompia, täyttä lihasta - sellaisia Frederik Kruegerin näköisiä jannuja. Loppui lihaskunto ihan alta aikayksikön. Paini sujui onneksi paremmin ilman laseja. Ja torstaina seuraavat treenit, sillä jos joku asia tuntuu vittumaiselta - on se varmasti hyväksi.

Huomenna nyrkkeilytreenit.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Eilen vielä nautiskelin Onkiniemen Elixian infrapunasaunasta powerin jälkeen aah. Pitää väijyä Helsingistä joku vastaava jee!
Prepare for the worstest.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^^ Painan vain n. 81 kg ellen jopa jo vähemmän kun painoni on taas ollut tahtomattani hienoisessa laskusuunnassa. BJJ-miehet vaikuttavat minustakin pelottavan isoilta/raskailta mitä niihin tuolla eräällä salilla törmää.

Ja siksi toisekseen:

Kuva
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

Iltasella ehtisin uimaan mutta koska kipeää tekee puolelta toiselle niin elkkä palautusharjoittelu 800m hyyvin rauhallista uintia! Päivän tosiaskeleet 8971 ja 6,71km ja 412kcal Jos kävelen reippaasti tunnin niin siinä menee 400kcal!
Pyyhin Netikettiin..
SikaMika

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Oisko mennyt 5km pyörällä. Aika vaisu päivä siis, oli kiire.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja huima »

Frederik Krueger kirjoitti:^^ Painan vain n. 81 kg ellen jopa jo vähemmän kun painoni on taas ollut tahtomattani hienoisessa laskusuunnassa. BJJ-miehet vaikuttavat minustakin pelottavan isoilta/raskailta mitä niihin tuolla eräällä salilla törmää.
No mun pitää joka tapauksessa saada massaa hieman kasvatettua ja siirrettyä pehmeä rasvakudos ylävartaloon lihakseksi. Luulin että olisit hieman isommassa painosarjassa - eli lähempänä yhdeksääkymppiä. No siitä on toki aikaa kun on viimeksi nähty.

Tänään oli salilla jo enemmän treenanneiden BJJ-jannujen treeni ennen nyrkkeilyn alkua - eikä matolla ollut yhtään oman kokoista kaveria, vaan kaikki pidempiä ja isompia. Tulee olemaan siis nastaa yrittää pistää hanttiin.

Nyrkkeily sen sijaan oli ihan sairaan nastaa vaikka oma lyöntitekniikka oli ihan kadoksissa. Treeninä todella hyvää ja hauskaa, vaikka alkulämmittelyn aikana meinasi jo laatta lentää. Selkeästi pelkkä aerobinen treeni lenkkeilyllä ja pieni punttitreeni ei ole ollut riittävä pohja, kun mennään anaerobisesti ja kovalla sykkeellä.
Frederik Krueger kirjoitti: Ja siksi toisekseen:
Myönnä pois, tykkäät itsekin.

BJJ ei sinällään tunnu mun lajilta, mutta hauskaa ja hyvää fyysistä treeniä se kyllä on. Valitsin seuraksi nyt Hipkon, jolla on salit tässä lähellä - ja mahdollisuus treenata minulle sopiviin aikoihin. Jos innostuu taas potkimaankin, niin pitänee hypätä mukaan combat hapkidoon - jolla näytti olevan aika paljon samanlaisia mooveja ja lukkoja kuin jujutsussa oli aikoinaan.
milli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja milli »

Aamu-uinti, 2 km rintauintia 50 minuutissa, jonka jälkeen harjoittelin vielä vapaauintia muutamamia altaavälejä.
NegaDuck

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

milli kirjoitti:Aamu-uinti, 2 km rintauintia 50 minuutissa
Toi on muuten rinuliks aika nopee aika. :jee: Tai ainakin mun näkökulmastani, rinulini on aika hidasta krooliin verrattuna.
milli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja milli »

NegaDuck kirjoitti: Toi on muuten rinuliks aika nopee aika. :jee: Tai ainakin mun näkökulmastani, rinulini on aika hidasta krooliin verrattuna.
Kiitos =) Toi on mulle aika vakkaritahti, tietty pääsis vielä nopeampaa, mutta ei viitsi vetää itseään piippuun heti aamusta, kun pitää jaksaa olla töissä skarppina.

Mulle krooli/vapaauinti taas tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömän raskaalta. Mä yritän nyt pikkuhiljaa ujuttaa sitä noihin aamu-uinteihin.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

huima kirjoitti:Jos innostuu taas potkimaankin, niin pitänee hypätä mukaan combat hapkidoon - jolla näytti olevan aika paljon samanlaisia mooveja ja lukkoja kuin jujutsussa oli aikoinaan.
Olen kuullut tuosta hyvää, ei olisi varmasti huono vaihtoehto.

Tein tällä(kin) kertaa huomion kuinka surkeita ja kankeita potkijoita magan parissa on, jopa vuosia harjoitelleiden parissa. No, ei siinä sparritreenien ulkopuolella niin paljoa potkimista harjoitellakaan, varsinkaan korkealle. Ei jutsuilussakaan kyllä ole sen parempi tilanne, siinäkin potkut menevät harvoin lantion yläpuolelle. Magan venyttelysessiossa varsinkin huomasi etteivät taida veteraanimagailijatkaan kovin paljoa venytellä kotona. Ilmeisesti eivät koe tarvitsevansa.

Jotain antoisaa eilisessä magailussa. Kauemmin harjoitellut parini vaikutti minusta jatkuvasti hieman ylimieliseltä, väitti minun tekevän tekniikkaa väärin vaikka teinkin sitä oikein jne. No ei siinä mitään, virheitä sattuu. :)

Lähellä olevaa veitsiuhkaa vastaan harjoitellessamme hän (kuten asiaan kuuluukin) alkoi tehdä jäynää tekniikalleni ja vastustaa sen suoritusta, esim. vetää veitsikättään pois, tekemällä veitsellä äkisti sivalluksia jos yritin tarrautua veitsikäteen yms. yms. No kun tuollaiseen jäynäpeliin kerran ryhdyttiin, hänen puolustautuessaan vastasin välillä tekemällä veitsellä jutsuilusta oppimani kahden käden tukevan hyökkäysotteen jolla työnsin veistä häntä kohti, jolloin veitsikäteen takertuminen ja sen kontrollointi vaikeutuu kovasti. Hähhää, hänellä meni hieman pasmat sekaisin ja joutui tosissaan miettimään miten vastata kyseiseen tekniikkaan kun juuri opetettu perusvastatekniikka ei sellaisenaan enää toiminutkaan.

Tuollaiset tilanteet ovat harjoittelussa juuri parhautta kun huomaa pystyvänsä soveltamaan muussa lajissa oppimiaan asioita toisessa lajissa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Vastaa Viestiin